Permalänk
Medlem

Invandring och SD

Tjena! Har intresserat mig mycket inom politik på sistone. Eftersom de hetaste frågorna just nu (enligt mig) är invandringen och SD tänkte jag ställa några frågor och framföra egna åsikter.

Jag tycker själv inte att SDs politik är rasistisk utan mer logisk eftersom att man kan använda pengarna mer effektivt och på så sätt hjälpa fler. Jag tycker också det är fel att man tar hit en massa folk där de måste riskera sina liv för att ens komma hit. När de väl kommer hit så finns det inte heller tillräckligt med bostäder och de som får bostäder får oftast bo i redan utsatta förorter. En del invandrare som bor i dessa områden hävdar också att det var tryggare i landet de kom ifrån än i förorten i de bor i här.

Skulle dock inte vilja rösta på SD eftersom att det sitter rasister i partiet och dessa vill jag inte ha i riksdagen helt enkelt. Känner dock att det inte finns några andra alternativ när andra partier bara kallar SD för rasister istället för att diskutera frågan. Att partierna kallar SD för rasister känns bara som att de fått slut på argument och det leder inte till någonting. Om man inte vill ha ett rasistiskt parti i riksdagen får man väl lyssna på SDs väljare och inte frysa ut dom?

Vad tycker ni om invandringen och SD? Upplever ni situationen på samma sätt som jag?

Mvh Cappe

Edit: Uppmanar alla att hålla sig till SweC regler

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Tjena! Har intresserat mig mycket inom politik på sistone. Eftersom de hetaste frågorna just nu (enligt mig) är invandringen och SD tänkte jag ställa några frågor och framföra egna åsikter.

Jag tycker själv inte att SDs politik är rasistisk utan mer logisk eftersom att man kan använda pengarna mer effektivt och på så sätt hjälpa fler. Jag tycker också det är fel att man tar hit en massa folk där de måste riskera sina liv för att ens komma hit. När de väl kommer hit så finns det inte heller tillräckligt med bostäder och de som får bostäder får oftast bo i redan utsatta förorter. En del invandrare som bor i dessa områden hävdar också att det var tryggare i landet de kom ifrån än i förorten i de bor i här.

Skulle dock inte vilja rösta på SD eftersom att det sitter rasister i partiet och dessa vill jag inte ha i riksdagen helt enkelt. Känner dock att det inte finns några andra alternativ när andra partier bara kallar SD för rasister istället för att diskutera frågan. Att partierna kallar SD för rasister känns bara som att de fått slut på argument och det leder inte till någonting. Om man inte vill ha ett rasistiskt parti i riksdagen får man väl lyssna på SDs väljare och inte frysa ut dom?

Vad tycker ni om invandringen och SD? Upplever ni situationen på samma sätt som jag?

Mvh Cappe

Största anledningen till att de andra inte vill diskutera med SD tror jag personligen beror mer på vilken typ av människor som finns i det partiet än på deras politik. Lite som du själv säger gällande vad man har för människor i partiet och till och med på ledande poster.

Det är ju inget snack om att frågan måste kunna tas upp och diskuteras och där har vi lite att jobba på här i Sverige, oavsett vilken uppfattning man har om frågan i sig.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Största anledningen till att de andra inte vill diskutera med SD tror jag personligen beror mer på vilken typ av människor som finns i det partiet än på deras politik. Lite som du själv säger gällande vad man har för människor i partiet och till och med på ledande poster.

Det är ju inget snack om att frågan måste kunna tas upp och diskuteras och där har vi lite att jobba på här i Sverige, oavsett vilken uppfattning man har om frågan i sig.

Jo håller helt med. Men man måste ju diskutera med rasister för att få dom ska ändra sig. Om en rasist bara umgås och diskuterar med andra rasister kommer ju hen inte ändra sig

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Det finns brottslingar i alla partier, rasister är inte värre än pedofiler. Dessutom är de allra flesta i Sverige rasister enligt defintionen av rasist som råder i Sverige idag. Jag tycker att de 7 "vanliga" partierna kan börja ta den invandringsfrågan på allvar så att SD inte behövs längre. Det är helt vansinnigt att de 7 etablerade partierna i Sverige idag är så oerhört överens om just den är frågan. Aldrig förr har väl alla 7 partier varit så rörande överens som just den här frågan, just i år.

Sen kallas SD's politik rasistisk trots att den är MINDRE restriktiv än sossarnas politik som de förde 1989, dessutom revs inte den politiken upp av dem själva utan den revs upp vid regeringsskiftet 2 år senare, sossarna kanske hade föredragit att köra vidare med SD's politik ett par år till?

Permalänk
Avstängd

Finns ju extrema inom varje parti..

Sen är orden rasist, rasism enormt uppskalade i Sverige.

Kollar man de olika partierna så har väl de flesta haft en rasistisk bakgrund?

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Inaktiv

Innan alla slänger runt begreppet rasist till höger och vänster, så kommer här en förklaring till vad ordet innebär:

Definition of racism

: a belief that race is the primary determinant of human traits and capacities and that racial differences produce an inherent superiority of a particular race

Källa: http://www.merriam-webster.com/dictionary/racism

Hade gärna hittat en svensk sida med förklaring, men verkar svårt att finna en neutral och ovinklad beskrivning.

Har medlidande till Sweclockers moderatorer som kommer få att göra med denna tråd

Permalänk
Medlem

Det har ju varit så att SD blivit ganska särbehandlat. Men nu efter höstens massinvandring har ju nästan alla partier blivit mer konservativa. Någonting annat hade varit olämpligt i dagens situation.

Men jag måste nog faktiskt ställa mig kritisk till att hjälpa migranterna i deras närområden. Jag tycker inte att det verkar vara ett drägligt liv att leva på nötkräm i ett flyktingläger, nära krigszoner.

Jag sympatiserar nog med Liberalerna här. Vi skall ha invandring, men högre krav måste ställas på migranterna och på sätt skall integrationen öka. De som är här för att leva på socialbidrag *bort/mod* skall utvisas. Lika så brottslingar. I Sverige skall svenska värderingar gälla. De som är villiga att integreras i det svenska samhället är mer än välkomna!

My two cents

§1.2 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Jo håller helt med. Men man måste ju diskutera med rasister för att få dom ska ändra sig. Om en rasist bara umgås och diskuterar med andra rasister kommer ju hen inte ändra sig

Det är väldigt svårt att få människor att ändra sig genom diskussion. Oftast beror olika uppfattningar på vilka personliga preferenser man har, istället för att försöka se bortom dessa.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Det har ju varit så att SD blivit ganska särbehandlat. Men nu efter höstens massinvandring har ju nästan alla partier blivit mer konservativa. Någonting annat hade varit olämpligt i dagens situation.

Men jag måste nog faktiskt ställa mig kritisk till att hjälpa migranterna i deras närområden. Jag tycker inte att det verkar vara ett drägligt liv att leva på nötkräm i ett flyktingläger, nära krigszoner.

Jag sympatiserar nog med Liberalerna här. Vi skall ha invandring, men högre krav måste ställas på migranterna och på sätt skall integrationen öka. De som är här för att leva på socialbidrag skall utvisas. Lika så brottslingar. I Sverige skall svenska värderingar gälla. De som är villiga att integreras i det svenska samhället är mer än välkomna!

My two cents

Jo kan hålla med om att på ett SÄKERT sätt ta hit folk är bättre om man får in dom i arbetslivet och får en bostad. Men tyvärr är det brist på båda dom idag.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Jo kan hålla med om att på ett SÄKERT sätt ta hit folk är bättre om man får in dom i arbetslivet och får en bostad. Men tyvärr är det brist på båda dom idag.

Nej nu tycker jag du är rasistisk. Fredrik Reinfeldt har sagt att han ofta flyger över den svenska landsbygden. Det finns oändliga fält och skogar. Den som hävdar att landet är fullt måste visa var det är fullt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

Here we go again.

Mitt påstående, ytterst få personer tycker att politikerna inom SD är några genier, det gäller alltifrån toppsiktet ner på dem som är på stan.
Problemet är att vi har några riktigt knepiga personer i de andra partierna, som vägrar att vara ärliga och jämför äpplen och päron. Ta Reinfield t.ex. som gick ut att sa nyss att sverige har tjänat på arbetskraftsinvandringen, därför borde vi hålla gränserna vidöppna till alla utan något prestationskrav alls.

Så folk röstar på SD, Stalin eller vem som nu kämpar för att ta bort marken från personerna som finns i de andra partierna.

Min åsikt kring flyktingkrisen, ja vi ska skicka soldater till plats som aktivt är med och krigar, detta kommer kosta skjortan och leda till fler terrordåd i vårt land, men på lång sikt blir detta det bästa.
Sedan personer som har vandrat genom +10 säkra länder för att ta sig hit kallar jag ej längre för flyktingar, inte därmed sagt att de ej vill ha mat eller tak över huvudet. Se det som nödvärn inom överfall, hur många länder får man som mest ha flytt ifrån förövaren innan man inte kan hävda att man slog tillbaka i nödvärn?

Permalänk
Medlem

Lite kul är det ändå att S och M helt plötsligt började diskutera invandringen efter att inte vilja ta upp ämnet på åratal, då hade det dock redan skitit sig.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Bra initiativ att starta tråden! Som tidigare inlägg snuddat vid så är just beröringsskräcken vid ämnet som tillåtit att man grävt ner sig i skyttegravarna som det ser ut nu.. Nu handlar det inte längre om vem som säger rätt utan vem som säger 'tillräckligt fel' för att kunna bombarderas med rasist/nazist/fascist blajjor och på så sätt kunna hävda sin rätt över annan. Jag är 51år gammal och nivån på dagens debattklimat och faktaresistens har jag aldrig sett maken till under mina levnadsår iallafall...

Permalänk
Medlem

I det här landet får man ingen hjälp om man verkligen behöver det.
Det har ingen betydelse om man är svensk eller invandrare religös muslim kristen eller vad som helst.
Dom enda som får hjälp i detta land är myglare, skurkar och kriminella och dom får sån hjälp som gör att dom mer kan fortsätta med sin kriminella verksamhet.
Det är alla klasser från ligisterna på gatan till värbärgade personer som lever på att suga ut andra personer och skattebetalare.
Jag tycker mig se dock en liten utveckling där dom flesta börjar skärpa sig, finns några partier jag inte gillar som V och MP dom lär väll aldrig göra rätt men det är ingen nyhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Entusiast

Det är klart att allt du säger är sant, dagens invandring är inte hållbar men samtidigt är SD som parti inget att hänga i julgranen...

Det som skrämmer mig mest är egentligen den stora invandringen vi har och har haft under en lång tid nu med hänsyn till nya politiska åsikter.
Då menar jag alltså det som de allra flesta som kommer till det här landet tror på nu för tiden: Islam.
Jag bryr mig på riktigt inte om vilken religion folk utövar i sina hem... men när det når landets politik så blir jag djupt oroad.
För många muslimer tycker att Sharia-lagar är lika självklara i ett land som att jorden är rund.
Och med så många muslimer som vi tagit in så finns det ju en stor risk att ett "Muslimernas Parti" med den här frågan som kärnfråga snart dyker upp på riktigt.

För folk inser ibland inte att demokrati kan vara ett väldigt "double-edged sword".
Jag hoppas verkligen att jag har fel i detta, men det är i alla fall min största farhåga inför framtiden.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

...Jag sympatiserar nog med Liberalerna här. Vi skall ha invandring, men högre krav måste ställas på migranterna och på sätt skall integrationen öka. De som är här för att leva på socialbidrag *bort/mod* skall utvisas. Lika så brottslingar. I Sverige skall svenska värderingar gälla. De som är villiga att integreras i det svenska samhället är mer än välkomna!

My two cents

Jag tror de flesta håller med, men hur skall man sålla? Som tidigare, släpp in alla? Eller som nu med höga murar och stängsel, med pass kontroller till höger och vänster.
Nummer ett borde väl vara att få stopp på ryktena i Afrika och mellanöstern, att "Sverige är ett paradis, bara du lyckas med den mödosamma strapatsen att ta dig dit, behöver du aldrig mera jobba! Allt är gratis i Sverige, bara luta dej bak och ta emot gåvorna."
För vi kan väl vara överens om att nått får dem att vallfärda just hit? De vill inte stanna i hela EU, på vägen hit, eller möjligen Storbritanien. (Och se hur det blev där! (Brexit!)
Människo smuglarna sprider rykten om paradiset i Sverige, så att de sedan kan skinna människorna på alla deras pengar, för att skicka ut dem i en gummibåt på medelhavet.

Jag är rätt säker på att Fransmännen eller Tyskarna också tar väl hand om flyktingarna. Men av någon förunderlig anledning vill de just hit? Från en del av världen där de aldrig sett snö, kämpar de för att få komma hit till -25c på vintern?

Skrivet av Crockett:

Har medlidande till Sweclockers moderatorer som kommer få att göra med denna tråd

Jag är övertygad om att denna tråd kommer vara låst innan helgen är över. För hett ämne för att inte spåra ur. Vänta någon timma när folk sätter sig framför datorn, på lördag kvällen med ett par glas i västen, skall ni få se!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Lite OT:
Jag tycker det är ganska skrämmande att folk bara vågar halvsympatisera med SD när man vet att de kommer rösta på dem iaf.

Så alla som tänker rösta på SD kan väll trycka på den anonyma Gilla knappen på mitt inlägg, så ska vi få se att även om tonen i denna tråd kommer generellt vara åt anti-SD hållet, så kommer detta inlägg bevisa motsattsen.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

bedrövligt har själv blivit attackerad av åtminstånde 2 i deras parti med slagträn och batonger då var dom rena nazister så att kalla dom rumsrena för at dom idag har kostym e bara ren bullshit

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Tycker SD är ett parti som har en bra politik i vissa ämnen och mycket sämre i andra.
Tror inte SD kan styra Sverige som ett eget parti , men dom kan säkert hjälpa till i andra partier.
Kul att se att sossarna kör SD invandrings politik rätt upp och ner , det Jimmy har sagt i många år tycker tydligen Löfven är väldigt bra nu när dom tappar väljare till just SD.
Har inget emot vad folk röstar på då jag respekterar människor och deras åsikter.
Men JAG tycker att V och MP borde förbjudas i svensk politik , då deras politik går ut på att sänka detta land.
Mvh / Mange

Permalänk

SD är inget dåligt parti, men de har bara barnsliga och ideologiskt hjärntvättade idioter i partiet som jag aldrig skulle vilja ha styrande i vårt avlånga land.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Jag hjälper till en del på asylboenden på fritiden, lite svenska-kurser och liknande. Kan säga att det är väldigt blandat bland dom som kommer. Många från bl.a. syrien finns inte en chans att hjälpa på plats. Det är för dom flesta en två-stegs-raket. Först hjälpa personerna, sedan arbeta långsiktigt på deras hemmaplan, men att hjälpa dom långsiktigt på hemmaplan medan dom är kvar där i någon sann sd-anda är i dom flesta fall jag kommit i kontakt med omöjligt.
Synd att folk är så osolidariska, annars hade vi bara kunnat höja skatterna en procent eller två och haft råd till bägge delar och till bättre social välfärd i Sverige. Hade eventuellt gjort att några fått spara en månad eller två till för att få ett nytt grafik-kort, så det hade det såklart blivit ramaskri om....

Vi ska vara globala med internet och handel, men när det gäller socialt och humanistiskt ansvar så räcker inte förståndet längre än näsan är lång. Det kommer bara att bita världen i röven.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Skrivet av Serzarian:

Det är klart att allt du säger är sant, dagens invandring är inte hållbar men samtidigt är SD som parti inget att hänga i julgranen...

Det som skrämmer mig mest är egentligen den stora invandringen vi har och har haft under en lång tid nu med hänsyn till nya politiska åsikter.
Då menar jag alltså det som de allra flesta som kommer till det här landet tror på nu för tiden: Islam.
Jag bryr mig på riktigt inte om vilken religion folk utövar i sina hem... men när det når landets politik så blir jag djupt oroad.
För många muslimer tycker att Sharia-lagar är lika självklara i ett land som att jorden är rund.
Och med så många muslimer som vi tagit in så finns det ju en stor risk att ett "Muslimernas Parti" med den här frågan som kärnfråga snart dyker upp på riktigt.

För folk inser ibland inte att demokrati kan vara ett väldigt "double-edged sword".
Jag hoppas verkligen att jag har fel i detta, men det är i alla fall min största farhåga inför framtiden.

Ett islamistiskt parti kan du iskallt räkna med kommer finnas i framtiden. En riktigt lågoddsare faktiskt. Det jag 'oroar' mig för är brytpunkten då vissa krafter anser att de ridit länge nog på de 'nyttiga idioterna' (läs tokvänsterfeminister) och börjar bekänna sin riktiga färg. Det finns mycket unket skit inom islam som vi inte vill ha, tror ingen säger emot där. Personligen kommer jag att sitta med en fiktiv balja popcorn och beskåda eländet när våra 'kära' radikala vänstermuppar (feminister) inser vad de fött fram och på klassiskt maner förväntar sig att andra mer 'handlingskraftiga' ska ta över efter att de insett vad de ställt till med och 'lekt klart'.. Jag (och många med mig) kommer inte lyfta två fingrar för att stötta dem efter senaste tidens försök att få det till att det är ett '"mansproblem" och inte ett kulturellt sådant vad gäller hur vi behandlar kvinnor. Som man bäddar får man ligga. Punkt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cappe97:

Mvh Cappe

Hur hjälper man effektivt de som sitter fast i ett flyktingläger där man inte ser nåt slut på konflikten man flydde ifrån? Om dom kan ta sig till ett annat land och börja på en ny karriär ex. ett arbete eller utbildning har dom ju iaf. nått mål som dom redan idag kan ta sikte på.

Jag tror att SD's framgång i första hand beror på att en del människor är konservativa av sig och protesterar mot varje form av förändring ENBART på grund av att det är en förändring. Jag känner en del personer i den by jag växte upp i vilken ligger i Norrlands inland som håller på att gorma käken ur led om hur otroligt farligt det blivit på senare tid med bomber, mord och tjuvar och att det snabbt blir värre men om man titta på vad som VERKLIGEN har inträffat i deras närmiljö är det ett antal stölder av verktyg, husgeråd och bilstölder och antalet våldsbrott är inga alls.

De tar också för givet att det är folk med utländsk bakgrund som är orsaken till att brotten ökar och att invandring måste stoppas för att få stopp på brotten.
Om kan kollar på de bomb\granatsprängningar, bilbränder, våldtäkter och mord den senaste tiden verka huvuddelen vara kopplade till att polisen ÄNTLIGEN har börjat klämma åt ligor i en del utsatta invandringstäta områden och att andelen illegala invandrarna är stark överrepresenterade map. deras antal och hur många som blir fällda men invandrarna i allmänhet missköter sig inte och eftersom vi INTE har summariska rättegångar som dömer människor på förhand ENBART på grund av deras ursprung ska vi inte heller göra det.

Det jag kan hålla med SD'arna är hur otroligt slappt man skött problemet med ex.lastbilsförare från öst som dröjer sig kvar och tar jobb för svältlöner som gör att de förare som sköter sig blir arbetslösa, nästan samtliga partiers ovilja att ge de sämst ställda pensionärerna ett rejält påök eller ens att tala om problemet, att man under lång tid har vänt de personer som sköter sig och bor i utsatta områden ryggen och lämnat dom åt de problem som islamiska extremistgrupper och gäng av andra brottslingar förorsakar samt den totala oförmåga man haft för att sätta ner foten mot IS-anhängare.
De som är konstaterade IS-anhängare borde omedelbart utvisas och de som deltagit i strider borde man utvisa till de land där de har begått grymheterna så att de kan ställas till svars där och inte som man gör nu att de daltas med och får en massa gratis, det tror väl fan att folk är förbannade.

Jag skulle heller aldrig någonsin rösta på SD, det är alldeles för mycket rasister och ultranationalister bland ledning och väljare och jag är ingendera av det. Människor ska behandlas på grund av det de gjort och inte på grund av deras ursprung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Jag sympatiserar nog med Liberalerna här. Vi skall ha invandring, men högre krav måste ställas på migranterna och på sätt skall integrationen öka. De som är här för att leva på socialbidrag *bort/mod* skall utvisas. Lika så brottslingar. I Sverige skall svenska värderingar gälla. De som är villiga att integreras i det svenska samhället är mer än välkomna!

My two cents

Mjo, fast det funkar ju inte riktigt när den överväldigande majoriteten aldrig ens kommer ha chansen att ta sig någon annanstans än till närområdet.
Frågan är då: ska vi se till att en extremt liten bråkdel får ett bra liv i Sverige, eller ska vi hjälpa ofantligt många fler att få en åtminstone dräglig tillvaro i närområdena? Med det första alternativet kommer vi dessutom få massor av människor som egentligen inte behöver fly från sina hemländer, utan som hör fakta och myter om Sverige, och bestämmer sig för att söka sig hit i hopp om att höja sin levnadsstandard.

Trist men sant.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Så alla som tänker rösta på SD kan väll trycka på den anonyma Gilla knappen på mitt inlägg, så ska vi få se att även om tonen i denna tråd kommer generellt vara åt anti-SD hållet, så kommer detta inlägg bevisa motsattsen.

Smart sätt att fiska röster!

Skrivet av Ase:

bedrövligt har själv blivit attackerad av åtminstånde 2 i deras parti med slagträn och batonger då var dom rena nazister så att kalla dom rumsrena för at dom idag har kostym e bara ren bullshit

Lika bedrövligt att hänga ut SD för att två killar jagat dej med slagträn. Så vad du säger, är att alla som röstar på SD är kriminella nazistiska rasister?
Jag har röstat på dem i de tre senaste valen. (Där rök den anonymiteten!)
Så jag skall mao sitta inspärrad?
Jag äger inget slagträ, jobbar, betalar alldeles för mycket i skatt och gillar i största allmänhet inte hur de pengarna andvänds.

Sossarna, som fram till långt in på 70 talet tvångs lobotomerade bla Zigenare, vill ha resten av mina pengar också. Så glöm att jag röstar på dem.
Moderaterna vill iofs sänka skatterna, men de vill också avvekla hela vårt välfärds system. Vilket kanske hade varit OK om jag fick börja som 20 åring och ta hand om den själv. Men nu har jag betalat i över 30 år för att ha det drägligt på ålderns höst, så då vore det nice om det fanns nått när jag kommer dit! Vad har jag kvar att rösta på?
Om 75% av Svenskarna kunde komma förbi "Rasist" snacket, så kanske de kunde börja ana vad de resterande 25% kommer rösta på när vi går till val nästa gång! Det är "så lätt"! Att bara skrika "RASIST" i Sverige idag!
Och jag vill bara säga en sak om det, oavsett var ni har era sympatier. Den som skriker "rasist", är den som gungar båten, den som sänker Sverige.
Vist, det finns rasister i SD. Men de finns i alla partier, utan undantag. Trots det vänds alla blickar mot SD varje gång ordet andvänds. Om ni bemödat er att titta, så har de faktiskt ett helt politiskt program. Jag gillar inte allt som står där, men jag gillar det mer än jag gillar de andras. Och då har jag inte ens berört invandrings frågan i hela inlägget!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Som svensk är jag duktigt trött på att höra ordet rasist, det spelar fan ingen roll vad det är så är man automatiskt en rasist. SD är vårt sätt att säga nu är det nog, jag är trött på detta så kallade (nya) samhället. förstår dock inte hur man kan lägga sin röst på ex SD och sen gömma det på alla sätt, våga visa vad just du tycker.

Jag röstar på SD sen vad du tycker om det, det ger jag blanka fan i.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt i SDs ledning så vore kul att höra några namn på dessa så kallade rasister och andra sorters extremister som påstås sitta i ledningen för partiet och dessutom tydligen är värre än alla andra då det är en anledning till att inte rösta på SD.

Det här med att skrika rasist åt alla med en annan åsikt ter sig ju ännu märkligare för var dag som går då flera partier ser ju att börja anamma en invandringspolitik som SD pratat om i flera år men det är trots det bara SD som är rasister, får inte ihop det där i min hjärna.

Den anledning jag ser till att rösta på SD är att jag ser inget parti i dagens läge som är för både en striktare invandringspolitik och en förstärkning av det svenska försvaret. Fan som det är idag så om ryssen släpper en fis så lär ju halva Sveriges befolkning dött innan dom ens känt lukten.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av AmdX2:

Som svensk är jag duktigt trött på att höra ordet rasist, det spelar fan ingen roll vad det är så är man automatiskt en rasist. SD är vårt sätt att säga nu är det nog, jag är trött på detta så kallade (nya) samhället. förstår dock inte hur man kan lägga sin röst på ex SD och sen gömma det på alla sätt, våga visa vad just du tycker.

Jag röstar på SD sen vad du tycker om det, det ger jag blanka fan i.

Problemet ligger i den vänstervridna median som ändrat om meningen bakom ordet "rasist". Rasism handlar om hudfärg, men numera använder man rasism till begrepp som egentligen beskriver xenofobi dvs andra personers bakgrund. SD är ett xenofobiskt parti, det är svårt att säga annat. Men rasistiskt parti är dem inte.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Turbonisse:

Vist, det finns rasister i SD. Men de finns i alla partier, utan undantag. Trots det vänds alla blickar mot SD varje gång ordet andvänds. Om ni bemödat er att titta, så har de faktiskt ett helt politiskt program. Jag gillar inte allt som står där, men jag gillar det mer än jag gillar de andras. Och då har jag inte ens berört invandrings frågan i hela inlägget!

Skillnaden är väl bara att representationen av rasister inom SD är storleksordningen 100 ggr större än för vilket annat riksdagsparti som helst.

https://www.facebook.com/BreakingNewsFF/videos/11002328933581...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Bra initiativ att starta tråden! Som tidigare inlägg snuddat vid så är just beröringsskräcken vid ämnet som tillåtit att man grävt ner sig i skyttegravarna som det ser ut nu.. Nu handlar det inte längre om vem som säger rätt utan vem som säger 'tillräckligt fel' för att kunna bombarderas med rasist/nazist/fascist blajjor och på så sätt kunna hävda sin rätt över annan. Jag är 51år gammal och nivån på dagens debattklimat och faktaresistens har jag aldrig sett maken till under mina levnadsår iallafall...

Tack så mycket, uppskattas! Är själv bara 16år men ser ändå själv hur mina polare är nästan rädda för att ens prata om invandring och har helt enkelt fått nog. Sa en gång i skolan att jag höll med SD i vissa punkter och då frågade någon: Är du rasist?

Visa signatur

<3