Clinton eller Trump, vem vinner?

Permalänk
Medlem

Men...men...valet var ju riggat!?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Ska bli intressant att se USA's utveckling från distans efter Trump vunnit. Tror dock att detta kommer bli värre för dom fattiga och mer människor kommer bli fattiga pgr av Trump.

Gillar dock att han pratat om att avveckla Nato.

Permalänk
Medlem

Spännande my ass. Det är snarare bara att hålla tummarna för att de befogade farhågorna inte infrias. Den sk marknaden som styr över allas våra liv är förbannat jäkla orolig och opredikterbar. Trump skulle kunna vara vår tids motsvarighet till skotten i Sarajevo. Uppenbarligen är mer än hälften av amerikanerna villiga att chansa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Spännande my ass. Det är snarare bara att hålla tummarna för att de befogade farhågorna inte infrias. Den sk marknaden som styr över allas våra liv är förbannat jäkla orolig och opredikterbar. Trump skulle kunna vara vår tids motsvarighet till skotten i Sarajevo. Uppenbarligen är mer än hälften av amerikanerna villiga att chansa.

Världen går inte under för att Trump blir president. Det hördes likadana tongångar när det var Brexit-valet.

Visst kommer det bli börsfall på många håll i några dagar, men det beror också på att, precis som innan brexit, marknaden tog ut omröstningen i förväg. När det blev tvärt om raderades den uppgången och resultatet blev svagt minus som nu har hyfsat stabiliserats.

Permalänk
Medlem

Det är märkligt att folk är så pass förvånade över Trumps stöd, själv tycker jag resultatet känns väntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmeistr:

Det är märkligt att folk är så pass förvånade över Trumps stöd, själv tycker jag resultatet känns väntat.

Vadå väntat, valet är ju riggat så Clinton var ju väntad att vinna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Världen går inte under för att Trump blir president. Det hördes likadana tongångar när det var Brexit-valet.

Visst kommer det bli börsfall på många håll i några dagar, men det beror också på att, precis som innan brexit, marknaden tog ut omröstningen i förväg. När det blev tvärt om raderades den uppgången och resultatet blev svagt minus som nu har hyfsat stabiliserats.

Poängen är att du eller jag inte vet utfallet. Ergo, det är en risk. Den initiala effekten är också en grej och de mer långtgående en annan. Jag hoppas att jag överdriver. Glöm dock inte bort att om/när världsekonomin skälver, tex som efter Lehman-kraschen, så är det de minst välbeställda som drabbas. Alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Är du säker på att det folket du talat med eller sett uttalande ifrån talar för hela Irak?
Har dessa personer som själv bott i Irak och utsatts för tortyr och fått sina familjemedlemmar dödade medans de var tvungna att applådera?
Eller menar du de som är i säkerhet nu så kan deras landsmän och kvinnor få leva kvar i mardrömmen under Saddam för att de själva inte effekteras utav det mer?

Frågan du istället borde fråga är om de förtryckta i Irak var för eller emot att Saddam togs bort.

Uppenbarligen talar de inte för hela Irak. Men att du sitter där och säger att folk inte "vet vad dom snackar om" för att de har en annan åsikt än din i en sådan otroligt komplex fråga där vissa folk från landet faktiskt själva håller med denne är fjantigt och visar på en otrolig naivitet, om du frågar mig.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Vadå väntat, valet är ju riggat så Clinton var ju väntad att vinna

Med tanke på hur Clinton betett sig så tycker även jag att Trump borde få större stöd från väljarna, vilket jag också tyckt han fått i de nyheter man kikat på. Därav min röst på Trump.

Jo många av de digitala maskinerna hade väääldigt märkliga problem som ändrade röster från trump till clinton.
Röstfusk är ju alltid standard, sker ju även i Sverige i någon form.

Tänker på distrikten som gömmer valsedlar, eller inte placerar ut dom alls för ett visst parti.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wh1spY:

Med tanke på hur Clinton betett sig så tycker även jag att Trump borde få större stöd från väljarna, vilket jag också tyckt han fått i de nyheter man kikat på. Därav min röst på Trump.

Jo många av de digitala maskinerna hade väääldigt märkliga problem som ändrade röster från trump till clinton.

Tänker på distrikten som gömmer valsedlar, eller inte placerar ut dom alls för ett visst parti.

Ja Trump ser ut att vinna, är det fortfarande valfusk då? Källor på dina väldigt konspiratoriska tankar? Eller tom bevis? Fram tills dess kallar jag dig för lögnare.

Permalänk
Medlem

Vad var det jag sade (se tidigare inlägg)?

Valet är ju riggat på så vis att så gott som all "gammelmedia" i Västvärlden har krypit ur trosorna för att stödja Hilary: De har ju inte varit opartiska, precis. Men trots detta så har avskyn mot etablissemanget stått emot och Trump är nu på väg in.

För den som tycker att detta inte är bra så skyll på media och skyll på politikerna - de har ju helt och hållet struntat i folket och pumpat ut sin propaganda, ja rentav ljugit och filat på de nyheter de presenterar oss. Se bara på hur SVT t ex gör allt de kan för att propagera för oss svenskar om invandring och feminism. Idag är det väl ingen vettig människa som tror på vad SVT har att säga längre. Förtroendeundersökningar visar ju också att vi svenskar litar mindre och mindre på journalister och politiker. De har grävt sin egen grop med att sprida propaganda istället för att rapportera verkligheten.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweMerlin:

Vad var det jag sade (se tidigare inlägg)?

Valet är ju riggat på så vis att så gott som all "gammelmedia" i Västvärlden har krypit ur trosorna för att stödja Hilary: De har ju inte varit opartiska, precis. Men trots detta så har avskyn mot etablissemanget stått emot och Trump är nu på väg in.

För den som tycker att detta inte är bra så skyll på media och skyll på politikerna - de har ju helt och hållet struntat i folket och pumpat ut sin propaganda, ja rentav ljugit och filat på de nyheter de presenterar oss. Se bara på hur SVT t ex gör allt de kan för att propagera för oss svenskar om invandring och feminism. Idag är det väl ingen vettig människa som tror på vad SVT har att säga längre. Fortroendeundersökningar visar ju också att vi svenskar litar mindre och mindre på journalister och politiker. De har grävt sin egen grop med att sprida propaganda istället för att rapportera verkligheten.

.

Propaganda = respektera mänskliga rättigheter. Tack!

Tänk på att alla brinner med Trump oavsetr vilken sida man står på. Inklusive de "alternativa" som gnäller om kvinnor o invandrare så fort tillfälle ges. Väst är fucked

Permalänk
Medlem

Folk kommer bli besvikna på Trump också, eftersom systemet som skapar otillfredsställelsen består. Men kan Clintonarna och Obomba få skaka galler är i alla fall lite trevligt. Även positivt om det börjar tänkas i banor att lämna NATO.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IlyaZ:

Folk kommer bli besvikna på Trump också, eftersom systemet som skapar otillfredsställelsen består. Men kan Clintonarna och Obomba få skaka galler är i alla fall lite trevligt. Även positivt om det börjar tänkas i banor att lämna NATO.

Ja en destabilisering av väst är sålart bra för alla. Bor du i Sverige?

Permalänk
Avstängd

Ehm, pest eller kolera.. Hade helst önskat mig någon libertarian. :/

Aja, hoppas inte Trump startar ett kärnvapenkrig.

Permalänk
Medlem

Jag trodde jänkarna lärt sig efter åtta år med krigshetsaren Bush. Aldrig mer galna högerpopulister. Jag hade jävligt fel. Jaja enda positiva med den här satans fiaskot är att Hillary Clinton har fått världens loserstämpel på sig nu så hon kan omöjligt ställa upp igen. Dags för Sanders 2020!!!!! Om världen finns kvar då så att säga...

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Trots Sveriges statsminister må vara förberett denna situation med Europa och hur förhållande kommer att bli med USA. Var sjutton tog John MCain vägen ?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att Trump genomför ALLT han har lovat nu och inte fegar ur, vill inte ha nån Brexit populist den här gången. Börja bygg muren i morgon och invadera Mexico för att betala den.
Stopp för ALLA muslimer att resa in i USA. Även de som är rika och VD för företag.
Skapa lagar eller tullar som tvingar företag att tillverka allt i USA.
3e världskriget mot ISIS det lär bli billigt....
+ allt annat han lovat

Ska faktiskt bli intressant att se vad han levererar....

Edit: Förövrigt, kul att han vann ett "riggat" val, grattis till Honom.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1402862-donald-trump-ka...

Denna tråd låste ni vänsteraktivister på Sweclockers, men ni kan kolla vad ni hade och säga då och hur det egentligen gick

Den korrupta median i USA och även svensk media har ljugit av sig i ett helt år om hur chanslös Trump varit men folk är tydligen trötta på alla lögner.

Hoppas de låser in Hillary Clinton för de brott hon begått nu om hon förlorar!

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Röstfusk är extremt ovanligt och nästintill obefintligt enligt diverse experter, Ta av dig foliehatten

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv

Hehe folk blir upprörda och ledsna, och vissa är troligen jävligt rädda i USA. Och det du gör för att ens försöka visa respekt för andra är att skratta åt dom? Låt mig gissa, du är en Trumpsupporter?

Bara ditt lilla inlägg förklarar så mycket vad som är fel här i världen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orisons:

Jag hoppas verkligen att Trump genomför ALLT han har lovat nu och inte fegar ur, vill inte ha nån Brexit populist den här gången. Börja bygg muren i morgon och invadera Mexico för att betala den.
Stopp för ALLA muslimer att resa in i USA. Även de som är rika och VD för företag.
Skapa lagar eller tullar som tvingar företag att tillverka allt i USA.
3e världskriget mot ISIS det lär bli billigt....
+ allt annat han lovat

Ska faktiskt bli intressant att se vad han levererar....

Edit: Förövrigt, kul att han vann ett "riggat" val, grattis till Honom.

Är du ironisk eller allvarlig?
Hursomhelst så tror jag tror ändå att vi kan räkna med att han inte kommer att lyckas något vidare med något alls på listan. Däremot kan hans temprament och humör ställa till med vad fan som helst. Imorgon är det något annat han ogillar. Har för mig att han förolämpat 77% av sin befolkning eller liknande. Att då ändå vinna kan jag inte förneka som stort (hemskt, men stort)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gabriel15:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1402862-donald-trump-ka...

Denna tråd låste ni vänsteraktivister på Sweclockers, men ni kan kolla vad ni hade och säga då och hur det egentligen gick

Den korrupta median i USA och även svensk media har ljugit av sig i ett helt år om hur chanslös Trump varit men folk är tydligen trötta på alla lögner.

Hoppas de låser in Hillary Clinton för de brott hon begått nu om hon förlorar!

Men vänta nu, det är folks åsikter och tankar du attackerar? Många hade fel, att kalla det för "ljug" är helt fel.

Själv har jag läst, i svensk media att det faktiskt funnits chans att han vinner. Så du har helt enkelt ingen koll utan hittar nu bara på. Förstår att det är poppis för alt-right att basha på media, men tänk lite själv och kanske faktiskt läsa det du kritiserar? Men varför skulle du göra det? Enklare med svart-vit värld.

Tråkigt debattklimat som sipprat ut i väst de senaste åren, håller man inte med eller tycker annat så är man en lögnare. Tror man inte på konspirationer (som var konspirationer i mainstream för 10 år sedan) är man hjärntvättad av PK-media. Fakta och statistik = lögn om det inte passar sina egna åsikter.

Frågan är vad som händer med en rasistisk gubbe vid fronten. Kommer dom att tröttna på honom efter fyra år?
Eller får vi liknande effekt som i Danmark/Finland där populisterna rasar när folk börjat inse att "det här var ju inget vidare"?

Hinner Trumpe slänga sig på den röda knappen i ren panik?

Permalänk
Medlem

wow, trodde aldrig någonsin att det skulle hända. hade jag varit en som bettar hade jag lagt flera tusen på att clinton skulle vunnit

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av Christley:

http://i.imgur.com/N0uM1RY.png

wow, trodde aldrig någonsin att det skulle hända. hade jag varit en som bettar hade jag lagt flera tusen på att clinton skulle vunnit

Han har 267 elektorsröster just nu :/

Permalänk
Medlem

Hur kan folk ens bli förvånade?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra på ett vis det här. Alla s.k. "anti-PK" anhängare får en kandidat att hoppas till. Får hoppas att utvärderingen inte blir en alltför sorglig historia efter fyra år dock.

Ska man försöka se något positivt dock så kanske USA och Ryssland kan närma sig varandra eftersom ledarna verkar ha en viss ömsesidig beundran.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Blev en spännande natt. Dags att sova nu hehehe

Permalänk
Medlem

Trump leder, rip folket