Clinton eller Trump, vem vinner?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon4992:

ojojoj, inte ens när jag citerar Trump himself kommer jag undan :D. Du är med på att citaten kommer från Trump (eller telepromptern och uppdiktad i förväg men spelar mindre roll) och inget spel va? Tvekar du finns talet i sin helhet i mitt inlägg. Eller vad menar du med "häftiga citat"?

Ser inte framtiden men ser en helt annan Trump idag än för en månad sedan. Han hade lika gärna kunna stå o gapa om muren eller något annat, men istället är han inne o snuddar på helt andra områden, nämligen PK-ismen.

Lugn städad och fäller kommentarer som:
"We will seek common ground, not hostility, partnership, not conflict."
Därför tror jag nu att vi får se en lugnare Trump. Var är muren undrar jag? Igår var det snack om valfusk, idag samarbete. Vackert. Men är en dag imorgon också såklart, allt kan vara nytt då

TLDR: Ni som "vann" förlorade.

Hahaha, det har gått några timmar sen han blev president och du frågar var muren är? Jag dör av skratt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Konstigt att folk skyller på media när det som oftast handlar om jävligt korkade grejer som han kläcker ur sig. Dessutom i sitt valkampanjande inspelat av tusentals kameror.

Men nej, det är "media" som förvränger och har fel bild av honom? Påstår man det bör man kolla upp vad Trump faktiskt säger istället för att skylla på något helt annat.

Jag pratar med dig här nedanför.

Skrivet av Frux:

Oavsett vem som borde ha vunnit, så kan man ju reflektera över nyhetsflödet de senaste månaderna. I svensk media så har Trump sammanfattats som en tafsande Hitler som hatar kvinnor och latinos. Punkt. Finns inget mer att säga.

Med facit i hand, från verkligheten i USA, så röstade nästan varannan kvinna och nästan var tredje latino på Trump.

Hur går detta alls ihop med bilden som har målats upp? Nej, det går inte ihop överhuvudtaget. Eftersom världsbilden som förmedlas av svensk media är snedvriden, osaklig, färgad av journalisternas egna åsikter och inte beskriver verkligheten korrekt. Det fanns mycket mer att säga till Trumps fördel. Hur kan någon, oavsett politisk åskådning, förneka detta nu?

Och nej, jag gillar inte Trump.

edit: oj jag klistrade helt fel här, men får stå kvar.

Permalänk
Medlem

Hur är det positivt att Trump som är kompis med Putin vann? Om Ryssland får fria händer i Europa är det knappast bra för Sveriges säkerhet eller något Europeiskt land. Skrämmer mig hur det finns Svenskar som tycker Trump är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Trump har ju deklarerat att valet var riggat och Trump kan ju inte ha fel.

Skrivet av THB:

Underbart att Trump vann.

Nu får vi bara hoppas att paret Clinton utreds och åker in i flertalet år för de brott de begått.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon259415:

Hahaha, det har gått några timmar sen han blev president och du frågar var muren är? Jag dör av skratt

Du undviker lägligt diskussionen Jag påstår att vi får en lugnare Trump framöver och att mycket varit ett spel, dvs han snackar mycket och handlar mindre. Jag frågar var hans _snack_ om muren och allt har tagit vägen? Inte var den fysisk ska vara eller om den börjat byggas än. Stor skillnad.

Tro mig, ingen blir mer besviken än jag om han imorgon börjar kalla mexikanare för våldtäcktsmän, kvinnor för luder osv. Men jag tror inte vi får se det.

Gör dig inte dum nu, du förstår precis vad jag pratar om. Däremot är du nog mer orolig över att Trump inte är The Trump längre. Han är PK-Trump, västvärldens president och de ekonomiska och sociala kraven har plötsligt ökat något rejält.

Den riktiga faran är mer subtil, som antyds här ovan, att republikanerna nu har makten och man vägrar inse faran med vår miljö osv. Det är nog mycket värre än en dockusåpapresident.

Mer häftiga citat?
You're Fired.
Whoa! That's the end of that marriage.
You haven't helped me at all. Get out!
You're Hired!

(The Apprentice 2004framåt)

Nej men nu tycker jag vi arbetar tillsammans! Trump körde en "we shall overcome", and I´m lovi´n it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Problemet är att Trump faktiskt skulle kunna trycka på knappen, till skillnad från många före honom, som aldrig hade vågat.

han kommer inte trycka på någon knapp oavsett, så det är inget problem. kolla tokskallen Jong Un istället, där snackar vi om ett ordentligt hot.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Konstigt att folk skyller på media när det som oftast handlar om jävligt korkade grejer som han kläcker ur sig. Dessutom i sitt valkampanjande inspelat av tusentals kameror.

Men nej, det är "media" som förvränger och har fel bild av honom? Påstår man det har man verkligen noll koll.

Ja jag håller med.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Bra på ett vis det här. Alla s.k. "anti-PK" anhängare får en kandidat att hoppas till. Får hoppas att utvärderingen inte blir en alltför sorglig historia efter fyra år dock.

Ska man försöka se något positivt dock så kanske USA och Ryssland kan närma sig varandra eftersom ledarna verkar ha en viss ömsesidig beundran.

Är han dålig för dem så kallar de bara honom för PK och sellout.

Man kan aldrig vinna mot skrivbordskrigare. De anpassar sig till situationen.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Hur är det positivt att Trump som är kompis med Putin vann? Om Ryssland får fria händer i Europa är det knappast bra för Sveriges säkerhet eller något Europeiskt land. Skrämmer mig hur det finns Svenskar som tycker Trump är bra.

Ryssland kommer inte få fria händer här. Däremot så kommer risken minska att de i panik slår sig ur det hörn som NATO ständigt försöka trycka in dem i.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Hillary ville ha en no fly zone i syrien och attackera syrien, ryssland och iran. Hon sa även att hon inte utesluter att använda kärnvapen..

Hade det varit bättre menar du?
I det stora hela spelar det ingen roll vem som blir vald. Båda är skit och det är ändå dom rikaste som styr vad som händer runt omkring i världen. Kolla bara saudi o qatar hur mycket äcklig skit dom håller på med.

Det bästa som hade kunnat hända vore om det blev en revolution o folket tog tillbaka makten och landet från dom som styr.
Bäst är o bygga ett nytt system där man bryr sig om befolkningen. Politikerna ska jobba åt folket, inte över dom.

Permalänk

Det kommer inte hända allt för mycket.
Obamacare kanske kommer ligga lite illa till och samarbetet inom klimathotet.
Han måste ha stöd i senaten osv för att få genom allt. Det kommer inte bli någon mur, han kommer bli väldigt mycket mjukare om han ska hålla i 4år till.
Men det är bara mina spekulationer. Men tror världen klarar sig bra.

Däremot är det väldigt intressant att se internet explodera från båda håll. Kan inte folk hålla en vettig debatt längre? Det är nog den största anledningen till att vi hamnat i denna sits.

Ha gärna olika åsikter, men respektera varandra för det.

Permalänk
Avstängd

@anon4992:

Media lyfter ju bara fram de idiotiska saker han säger? Får vi någonsin höra dem säga dem bra grejerna han sagt? nope

Har man hört något om de saker som hilary har gjort ifrån media? nope man kan bara läsa om dem på internet.

Så tacka fan för internet att vi inte bara har den vridna sunkPKmedian att få information ifrån som de har varit tidigare generation

Typiskt PK media att måla upp sin bild av någon, ta en grej, förstora upp den x10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Jag pratar med dig här nedanför.

edit: oj jag klistrade helt fel här, men får stå kvar.

Det du missförstår är att jag inte försvarar Trump, någon av hans handlingar eller hans uttalanden.

Det jag påpekar är att media, alldeles uppenbart, har gett en bild av presidentkandidaterna som är obalanserad och inte hela sanningen. Rasist-Hitler-Satan hade inte fått så många röster ur grupperna som han "hatar" annars.

Permalänk
Hedersmedlem

Fett nöjd, jag vann vadet vi satte för några månader sedan när Trump vann!

All makt åt Trump, vår befriare!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Typiskt internet att skylla allt på "PK-media".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Det du missförstår är att jag inte försvarar Trump, någon av hans handlingar eller hans uttalanden.

Det jag påpekar är att media, alldeles uppenbart, har gett en bild av presidentkandidaterna som är obalanserad och inte hela sanningen. Rasist-Hitler-Satan hade inte fått så många röster ur grupperna som han "hatar" annars.

Hur vet du det?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Elektronik tillverkas i Kina.

Finns dock viktigare saker man behöver i den här världen, inte bara elektronik.

Skrivet av zeleni:

Är det bara jag som är mer orolig att republikaner ha båda senaten och huset i övertall. Trump blir baa en front figur, det är de som verkligen bestämmer vad kommer hända i USA.

Staten kommer styras av personer som har ingen förankring i verkligheten, tror inte på evolutionen, globala uppvärmningen, ateismen, etc etc etc. Det blir bra det. Som sagt, Trump är det minsta problemet.

Det är ju det jag sagt hela tiden, Dem och Rep har bollat makten emellan sig sedan Andrew Jacksons och Abe Lincolns tid, samma två partier, med ungf samma politik. Nothing new. Det är därför alla Jänkare jag känner inte röstar. Det är dags att dom släpper in ett tredje och fjärde parti i ringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Nu när man lugnat sig lite har jag kolla victory speech igen, och..ta mig fan han är politisk korrekt! Inga hot eller kränkningar utan snackar om att alla ska samarbeta osv

"it is a movement comprised of americans from all races, religions backgrounds and beliefs"
PK DELUXE! Skrev Obamas talskrivare även Trumps tal?

Därefter fullt med löften om att nu ska vi bygga osv..är det inte exakt vad politiker brukar säga när dom vinner?
Vi ska investera hit o dit. Han lovar även att ta hand om krigsveteranerna, det har vi väl hört förr?
"we will double our growth and at the same time get along with all other nations willing to get along with us" "great great relationships"..yes troligen

Antietablissemanget ville ha något nytt och fick samma gamla.
Haha det här blir ingen ändring alls.

Suace:
https://www.youtube.com/watch?v=Wn9_z0e819U
Googlade upp en textvariant också:
http://www.ibtimes.com/donald-trump-full-text-victory-speech-...
Disclaimer: Ingen aning om vilka ibtimes är

bohay!

War, war never changes.
Stauts quo, god bless america!

Tror han själv blev lite chockad o tänkte "vafan ska jag göra nu". Rätta in sig i ledet

Men vad fan förvänta du dig att han skulle säga då?

"i'm going to fuck everyone in the congress, fuck everyone around me and fuck all of you that are standing here today listening to me"

Hans tal kunde inte ha varit mer perfekt. Nu ger han den bilden av att han vill sammarbeta och bygga nytt, vad för annat vill man höra?

Han är inte president för en liten grupp människor utan för hela landet, till skillnad ifrån obama och andra nöt presidenter som bara bygga landet för VISSA människor.

Aldrig tidigare har väl de varit sånna ojämna resurser mellan människor i USA där vita knappt får någonting alls medans är du tillhörande någon annan ras så kan du få stöd bara för att du är... svart wtf liksom.

Permalänk
Medlem

Finns inte på youtube tyvärr. Någon som hyllar Trump ganska hårt! XD

Trump Triumphant
https://vid.me/nClF

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av Granter:

"i'm going to fuck everyone in the congress, fuck everyone around me and fuck all of you that are standing here today listening to me"

Hans tal kunde inte ha varit mer perfekt. Nu ger han den bilden av att han vill sammarbeta och bygga nytt, vad för annat vill man höra?

Han är inte president för en liten grupp människor utan för hela landet, till skillnad ifrån obama och andra nöt presidenter som bara bygga landet för VISSA människor.

Aldrig tidigare har väl de varit sånna ojämna resurser mellan människor i USA där vita knappt får någonting alls medans är du tillhörande någon annan ras så kan du få stöd bara för att du är... svart wtf liksom.

Det är en ganska markant vändning mot vad man tidigare hört ifrån honom.
Men det kommer bli bra det här med ska ni se.

Permalänk
Medlem

om nåt så borde den svenska media ta en titt över sig själva och deras tolkning av Trump sidan av valet. i ett helt år har jag bara läst skit om han, om en massa påhitt och annat skit som till slut inte stämde . Om sveriges media eliten söker nån att skylla på för trump så är det sig själva dom letar efter. sen kan dom också tacka sig själva över SD's framgång i sverige idag och om dom inte lär sig dagens läxa så kommer dom i minsta fall göra så att SD blir sveriges näst största parti 2018, med deras jävla hitte på fakta och skit. Folk hatar mobbare och översittare, och idag visade usa just det.

Permalänk
Medlem

Han skrev inte texten själv så det är mycket oklart hur han kommer agera efter några dygn i makten, men troligen kommer det bli som han framträdde sig själv i alla debatter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Är du seriös nu?

Permalänk
Medlem

Högerpressen maler på

"Psykologen: Så pratar du med ditt barn om Trump"
http://www.dn.se/livsstil/psykologen-sa-pratar-du-med-ditt-ba...

Winiarski, Holmström, Wolodarski och alla andra betalda DN-troll gapar och gormar spaltmeter.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Han skrev inte texten själv så det är mycket oklart hur han kommer agera efter några dygn i makten, men troligen kommer det bli som han framträdde sig själv i alla debatter

helt rätt. sen startar han krig mot ryssland och kina bara för skoj skull. för jag menar, han har jobbat sig till en miljardär bara för att bli världens mäktigaste person och fucka det. låter exakt som den äckliga median idag som bara säger det värsta om alla, sen gömer sig när fakta kommer fram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wh1spY:

Finns inte på youtube tyvärr. Någon som hyllar Trump ganska hårt! XD

Trump Triumphant
https://vid.me/nClF

Oj!
Det var minsann propaganda det.

Får mig att tänka på häftiga (men såklart onda) Kane i Command & Conquer

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på ljusare tider dvs. sammarbete med ryssland och syrien, samt bygga en mur för att säkra landets gränser. Intressant att Trump vann faktiskt, grattis till alla som röstat på honom i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Så då är det ok att plötsligt bli PK? Han har kallat Hillary för både det enda och det andra, för att sedan plötsligt hylla henne. Precis som alla de politiker som ni föraktar så extremt gjort efter varje val.

Märk väl, jag föredrar inte Hillary men någon ordning för det väl ändå vara på argumenten här?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

helt rätt. sen startar han krig mot ryssland och kina bara för skoj skull. för jag menar, han har jobbat sig till en miljardär bara för att bli världens mäktigaste person och fucka det. låter exakt som den äckliga median idag som bara säger det värsta om alla, sen gömer sig när fakta kommer fram

Har aldrig varit tal om krig mot ryssland och mot kina däremot har han gjort ju en rad löften som kan ge uppenbara konsekvenser mot bland annat Sverige ifall de infrias.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Oj!
Det var minsann propaganda det.

Får mig att tänka på häftiga Kane i Command & Conquer

Haha jo det är inte långt ifrån.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)