Clinton eller Trump, vem vinner?

Permalänk
Medlem

Trump sa själv under andra debatten eller om det var tredje att det var riggat mot honom.

Han vann ju? Det betyder alltså att han ljög rakt ut och hans skrämsel propaganda blir helt plötsligt befogad.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swedman18:

Något som Putin höjde avgiften för gasen chockartat.

Jag blandar mig inte in i diskussionen. Slutsatserna får ni själva dra. Bara en liten faktajustering: det som kallas chockhöjning var i själva verket en minskning av subventioneringen. Ukraina hade med hjälp av den fleråriga subventioneringen kunnat effektivisera energiförbrukningen och/eller välja alternativa lösningar. Ekonomiskt hade Ukraina bättre utgångsmöjligheter än Ryssland att klara en sådan förändring.

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Trump sa själv under andra debatten eller om det var tredje att det var riggat mot honom.

Han vann ju? Det betyder alltså att han ljög rakt ut och hans skrämsel propaganda blir helt plötsligt befogad.

Skulle vilja se en debatt med honom då han inte ljugit rakt ut om något. Fast det är klart, i de flesta fall svamlar han bara på när det gäller ett ämne han inte förstår sig på, som när han fick frågan om the nuclear triad, som han uppenbarligen inte hade en aning om vad det var för något.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Bara att läsa artikeln http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/full-list-donal...

Han bryr sig inte själv vad han säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Oavsett vem som borde ha vunnit, så kan man ju reflektera över nyhetsflödet de senaste månaderna. I svensk media så har Trump sammanfattats som en tafsande Hitler som hatar kvinnor och latinos. Punkt. Finns inget mer att säga.

Med facit i hand, från verkligheten i USA, så röstade nästan varannan kvinna och nästan var tredje latino på Trump.

Hur går detta alls ihop med bilden som har målats upp? Nej, det går inte ihop överhuvudtaget. Eftersom världsbilden som förmedlas av svensk media är snedvriden, osaklig, färgad av journalisternas egna åsikter och inte beskriver verkligheten korrekt. Det fanns mycket mer att säga till Trumps fördel. Hur kan någon, oavsett politisk åskådning, förneka detta nu?

Och nej, jag gillar inte Trump.

Att han vunnit valet betyder inte att den bilden är falsk (herregud lyssna bara på vad karljäveln säger), bara att många amerikaner var villiga att förbise det eller höll med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@jH0Ni:

ja det var ju inte för skojs skull ryssland

* övade bombövning över sthlm förra året
* sprider falska rykten och desinfo
* allmänt agressivt beteende
* åkte in i skärgården med ubåtar
* tagit ner radiomaster

Det är ju allmänt kännt och tom sveriges öb nämde i somras ökade hotet från ryssen.

senast har vi ju den förmodade spionen som nässlade in sig i regeringen.

klart folk är oroade.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Äsch, det betyder bara att han var en så mycket bättre kandidat än crooked Hillary. Hade valet inte varit riggat hade han vunnit med 20-30 procentenheter ytterligare. Låt oss kalla det maskrosdemokrati - när väljarnas röst kan tränga upp genom korruptionsasfalten och blomma trots allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Ukraina kunde knappast vara självständig med god ekonomi när de inte kan självförsörja sig utan är beroende av att Ryssland ska ge dem gas, vilket är minst lika viktigt som olja och bensin för dem. Något som Putin höjde avgiften för gasen chockartat.

Så nej jag ser inte varför deras situation skulle se bättre ut, snarare skulle det bli en annan slags annektering genom att alla i hushållen i Ukraina skulle vara skyldiga till Ryssland.

Ja, som sagt, ett närmande till marknadsmässiga priser, snarare än subventionerade vänpriser som landet tidigare haft för att kunna värma sina hushåll. Varför subventionera en Rysslandsfientlig US-marionettregim? De får nu sina lån från IMF och väst, istället för Ryssland. Lån hade de behövt ta i vilket fall som helst. Skillnaden är mängden och längden. Det hade varit mer lönsamt och gynnsamt att inte bryta med Ryssland å Washingtons vägnar. Imperialisterna är intresserade av att så split, dela och härska.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

@jH0Ni:

* tagit ner radiomaster

Det är ju allmänt kännt och tom sveriges öb nämde i somras ökade hotet från ryssen.

klart folk är oroade.

Det är samma propaganda som demoniserat Trump. Det är bara toppen av ett isberg av lögner.

Inget av det du nämner är sant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@jH0Ni:

* tagit ner radiomaster

klart folk är oroade.

Då ska dom över finland också till att börja med. Finnarna kanske håller emot ett par veckor iallafall så vi hinner förbereda våran massflykt.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av IlyaZ:

Det är samma propaganda som demoniserat Trump. Det är bara toppen av ett isberg av lögner.

Inget av det du nämner är sant.

Så du litar inte på vad försvarsmakten säger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Skulle vilja se en debatt med honom då han inte ljugit rakt ut om något. Fast det är klart, i de flesta fall svamlar han bara på när det gäller ett ämne han inte förstår sig på, som när han fick frågan om the nuclear triad, som han uppenbarligen inte hade en aning om vad det var för något.

Skrivet av Swedman18:

Bara att läsa artikeln http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/full-list-donal...

Han bryr sig inte själv vad han säger

Men bara det i sig visar väl att människor egentligen skiter i om det som sägs är fakta eller ej? Speglar inte det då USA:s "intelligens" så att säga. Eller för den delen individens intelligens eftersom vi otroligt nog har människor i Sverige bland annat som också ville att han skulle vinna.

Skrivet av TheNoNa:

Äsch, det betyder bara att han var en så mycket bättre kandidat än crooked Hillary. Hade valet inte varit riggat hade han vunnit med 20-30 procentenheter ytterligare. Låt oss kalla det maskrosdemokrati - när väljarnas röst kan tränga upp genom korruptionsasfalten och blomma trots allt!

Tror du på fullt allvar att det var riggat men att han vann ändå för att han är så grym helt enkelt?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Alltid kul med de som är emot globalisering och för valutaoro som verkar tro att det kommer att leda till lägre hårdvarupriser för svenskar.

Globalisering innebär att elektronik tillverkas i Kina till låga priser. Börjar du tillverka prylarna i västvärlden så stiger priserna, såvida man inte tror att lönerna här kommer att vara lika låga och arbetsvillkoren lika obefintliga som i Kina...

Svenska kronan är en skalpvaluta, och inte en valuta som några investerare kommer att söka sig till om dollarn skulle börja rasa. Och inte är dessa för att knyta kronan till Euron, som danskarna har gjort, heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Så du litar inte på vad försvarsmakten säger?

Det förutsätter att försvarsmakten hävdar just det som påstås.

Sen är det klart att försvarsmakten i praktiken visat sig stå utanför demokratin och har djupa band till Washington.

Visa signatur

Permalänk

Men bara det i sig visar väl att människor egentligen skiter i om det som sägs är fakta eller ej? Speglar inte det då USA:s "intelligens" så att säga. Eller för den delen individens intelligens eftersom vi otroligt nog har människor i Sverige bland annat som också ville att han skulle vinna.

Jo, verkligen, det gör det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av TheNoNa:

Åh gud ge mig stryka... hur fungerar folks huvuden egentligen...så länge de vill något tillräckligt hittar de på vad fan som helst och tror på det för att kunna leva kvar i fantasin...

Visa signatur

Permalänk

Känns helt ok nu. Suttit de senaste dagarna på lunchen med en halv mobb mot mig och försökt förklara för dem att de är vilseledda höns som har noll koll. Libyen, Rwanda (Lundin Oil), Clinton Foundation, Afganistan o.s.v o.s.v... Noll respons. Mediarapporteringen här hemma och dess följare är ett stort ***** skämt. När jag igår sa att jag satsat en tusing på Trump (5-1) så vart jag med eller mindre idiotförklarad. Idag på lunchen så var det liiite tystare. Dock, på något sätt så är det nu mitt fel att Trump vunnit och världen kommer att gå under..

"Ignorance is bliss.."

..man slutar aldrig att förvånas över hur tribementaliteten ställer till det för folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IlyaZ:

"Rysk aggression" i Krim och i Ukraina är bara NATO-propaganda. De hade långt gångna planer på att ersätta den ryska flottbasen med en amerikansk i Sevastopol, men gick för långt med den våldsamma kuppen och stödet till öppet nazistiska kamporganisationer. De fick känna på rekyl när Krim valde att återgå i Ryssland.

I övrigt är det svårt att tala om ryska minoriteter i Ukraina. Ukrainare, Vitryssar och Storryssar är ryssar allihop, precis som skåningar, gotlänningar och smålänningar är svenskar.

Östra Ukraina handlar om folkets självförsvar mot en Washingtonmarionettregim som satt in tanks mot den egna befolkningen, och som nu lyckligtvis hänger löst.

Det är bra att balterna får en reality check.

Det är i stort sett omöjligt att nå fram till någon som är så har den världssynen "etablissemanget" har spenderat hundratals miljoner USD på att indoktrinera bara det här året, tror själv t.o.m att Soros själv spenderat såna summor och ens världssyn är oerhört svårt att ändra överlag och ser man sen sig själv som upplyst..., ja bara föreställ dig?

Tänk dig att du läst massor av böcker, håller dig underrättad och konstant ser på nyheter?

Nu föreställ dig att allt du svalt och matats med är propaganda, tänk sin vidare att de som spyr ut sig allt detta ifrån mega företag till mainstream media till storbankerna (ja t.o.m "federal" reserve) till själva dockorna som spelar politiker är genom korrupta och har en egen agenda vare av sig ren girighet el t.o.m drömmer av en ny världsordning? Jag har full förståelse för varför dessa människor har så svårt att ens våga tänka annorlunda, politisk korrekthet i sig själv är ett mäktigt vapen, nej det är betydligt lättare att klappa sig själv på bröstet, känna sig som upplyst och kalla andra för konspiration folk skulle jag tro.

Jag har ingen aning om Trump kommer vara en bättre ledare och styra upp korruptionen ala Clinton foundation osv då allt pekar mot att karl är rätt girig själv, däremot är jag glad att folket åtminstone får en chans för med Hillary skulle ju allt garanterat fortsätta och har ju själv sagt att hon vill gå till krig med Iran och gett hintar om Ryssland, tror inte en enda person här inne tror att Nato kan besegra Ryssland utan att bokstavligen ta sönder hela jorden och alla på den?

Jag önskar att folk överlag kunde sluta lata sig och skedmatas med strunt, Hillarys kopplingar till tex Saul Alinsky är ju klart dokumenterade precis som till andra knasbollar inklusive rasister hon så ofta anklagar andra för, men så igen Alinsky metoderna är vanliga bland politiker speciellt på vänstern. Är det så svårt att sätta sig in så gott man kan och göra egen research istället för att skedmatas med strunt? Mycket material är dessutom gratis så som en del böcker, jag föreslår att folk läser tex Alinskys bok Rules for Radicals, det är bara 209 sidor totalt och kan väcka döda och få dom att förstå metoderna team Clinton har använt hela detta valet och innan också. Här helt gratis:

http://www.mynacc.org/Rules_for_Radicals.pdf

Snabbkurs för dom som av någon anledning är allergiska emot böcker och vägrar läsa:

http://www.steelonsteel.com/saul-alinskys-12-rules-for-radica...

Känns det igen, hat vi hört den tidigare el, politiker, media, någon?

Nej jag tror heller inte att Putin är en goldgosse som klappar kaniner hela dagarna, dock förjäkligt att Putin hela tiden flyttar Ryska gränsen närmare och närmare Nato, stygga Putin!

Men som vanligt är allt potentiellt försvar, bara försvar eller hur folk verkar inte bry sig om hur system enkelt kan modifieras för aktiva robotar el ifrågsätta vad som försigår här, jag vet inte allt heller men kan enkelt föreställa mig hur USA/Nato skulle reagera om Ryssarna omringade dom så här och förde samma skrämsel politik hela tiden och gjorde såna uttalanden vi hört på senare tid? Dubbelmoral, nej då inte alls gräv djupt efter den där programmerade ursäknen nu, Putin är bara stygg och Assad flyger runt i helikoptrar och kastar gamlbomb tunnor på oskyldiga barn, kninnor och gamla hela dagara mest för skojs skull precis så som Saddams styrkor kaste barn ur sina bebis inkubatorer skit samma om allt avslöjades som en lögn senare precis som kärnvapen, kemiska vapen m.m?
Varken Assad, en Saddam, Kaddafi & co är/var några guldgossar men my gosh vakna någon gång för Guds skull, vem tror folk gav ´Saddam gasen han testade på kurder? 3 skrapor 2 flyg och så fortsätter det i oändlighet bara man gräver lite själv, Swedloksrae borde ockjså kunna lista ut hur varma kontors bränder är och sen jämföra med vad stålbalkar kräver vill inte ta upp mer plats än jag redan gjort och def inte tjafsa med folk som inte vill se, dom får järna peka finger och gapa konspirations teorier, extremist m.m. om det känns bättre så personligen stödjer jag fritt tal och äkta demokrati, rättvisa för alla med för det krävs ärlighet och öppenhet först.

https://www.youtube.com/watch?v=esaDuQxFetg
https://www.youtube.com/watch?v=ALYGL4fnnPc
https://www.youtube.com/watch?v=dAkxR9T01pw

Snälla nåpgon, detta är bara ett par exempel för simplifiera och återge varför journalim inte längre är journalism alls och utan ärlig media är ju nästan fritt fram att tuta och köra på.

Permalänk
Medlem

En tanke som slog mig tidigare idag, i och med USAs påverkan i världen är det då egentligen lämpligt att allmänheten ska rösta fram vem som ska styra? Har bara en känsla av att dom som röstar bara ser inom landets gränser. Eller har jag fel?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KimTjik:

"Ryssvänlig" är ett ganska märkligt begrepp, som om det normala vore att vara ovänlig. "Ryssvänlig" står nog mer för att Trump är öppen för att öppna normala diplomatiska kontakter med Ryssland, kanske för att hans förhållningssätt är mer affärsmässigt och mindre politiskt. Delvis råder viss skadeglädje i Ryssland över utgången, men det har åtminstone medialt bland politiska experter mer varit en förfäran över hur låg nivå valkampanjen drivits i ett land med så gamla stabila anor i demokrati.

Självklart är Clinton en mer driven politiker. I förhållandet till Ryssland bör man dock komma ihåg att roten till största delen av de diplomatiska problemen länderna emellan går tillbaka till 90-talet. Mr. Clinton valde då att bryta den tradition av diplomati som t ex funnits med Sovjet och till en början med Ryssland. Mrs. Clinton är stöpt i samma tradition av ickeförhandlingshållning till Ryssland. Eftersom vi talar om 90-talet, då Ryssland var mycket svagt, ja ekonomiskt svagare än t ex Ukraina, grundar sig detta alltså inte i Rysslands nuvarande utrikespolitik. Jag har aldrig funnit någon bra information om i vilka känslor detta är grundat.

För att saxa in något från Rysk media, uteslutande oppositionell, så jag kan inte uttala mig om de regimtrogna, handlar möjligheten till bättre diplomatiska förbindelser just om att komma på rätt köl angående flera olösta problem rotade i 90-talets Clinton-politik. Det verkligt intressanta (åtminstone för mig) och som kommer att påverka diplomatin är vilken position maktstrukturerna kring Cheney kommer att få. Tiden med Obama har trots allt inte förändrat den politiska strategi Cheney och hans förtrogna grundat, särskilt då de neokonservativa finns i båda lägren av demokrater och republikaner. Trots det "presumtiva" fredspriset stakade egentligen Obama redan i sitt tacktal ut den linje han hållit och som i stort sett inte avviker ifrån de neokonservativa, eller så får vi se vad han med tiden själv har att yttra i frågan när han inte längre behöver uttala sig i egenskap av USA:s president. Trump är visserligen republikan, men hur långtifrån de neokonservativa kommer han att vara när den grå politiska vardagen börjar?

Inte sett denna?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

1. Valsystemet härstammar från 1700-talet, långa avstånd, inga telefoner, telegrafer, osv. Alltså bättre att skicka ett fåtal personer till huvudstaden med delstatens resultat.

2. Delstaterna är viktiga, USA är en union av delstater. Därför så röstar varje stat för sig.

3. Valystemet har aldrig riggats på elektorsnivå, det finns enskilda elektorer som inte rösta som de skulle, men det har aldrig ändrat ett presidentval.

Bara för att det var långa avstånd betyder inte det att man ska rösta på elektoner som sedan röstar vidare, att man samlar ihop rösterna och räknar för varje enskild stat för att sedan skicka vidare är ju inget problem. Dock så borde givetvis systemet moderniseras något.

Ja, det är inget problem att dom röstar för sig, det är ett problem att dom har olika lagar angående valsystemet mellan delstater vilket är helt idiotiskt då det (valet) är något som påverkar hela landet och inte bara den enskilda staten.

Permalänk
Hedersmedlem
  1. övade bombövning över sthlm förra året

2. sprider falska rykten och desinfo

3. allmänt agressivt beteende

4. åkte in i skärgården med ubåtar

5. tagit ner radiomaster

6. senast har vi ju den förmodade spionen som nässlade in sig i regeringen.

1. Hittar ingen källa som påstår detta

2. Vilket land gör inte det?

3. Beroende på vilken sida man tror, ja/nej

4. Det senast jag läste var att det verkat ha varit en tysk u-båt

5. Hittar ingen källa som pekar ut Ryssland

6. "Förmodade"

Skrivet av Lothbrok:

Massinvandringen är ju en källa.

Han syftar på källan där Putin påstod att Sverige var ett islamistiskt land.

Skrivet av Fisken1986:

Källa på det?

*Aggressiv**

Att be om källor på påståenden är inte aggressivitet, det är källkritik.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Se där, finns lite hopp i västvärlden ändå.

Permalänk

Tur att det finns kongress och senaten....

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Oj!
Det var minsann propaganda det.

Får mig att tänka på häftiga (men såklart onda) Kane i Command & Conquer

Ja på tal om den biten...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

[ol]
[li]Hittar ingen källa som påstår detta[/li]

https://i.imgur.com/a1KQbwM.png

http://www.dn.se/nyheter/sverige/nio-krankningar-av-svenskt-l...

Permalänk
Inaktiv

Intressant att beroende på vilken grupp man tillhör har så stor betydelse, från aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article2388248...
Uppdelat på väljargrupperna i stort såg det ut så här:
Vita: 58 procent röstade på Trump
Afroamerikaner: 8 procent på Trump
Latinos: 29 procent på Trump
Kön
Män: 53 procent på Trump
Kvinnor: 54 procent på Clinton
Ålder: Clinton/Trump
18-29: 55 procent/37 procent
30-44: 50/42
45-64: 44/53
65+: 45/53

Min slutsats folk är egoister och röstar på det de själva tror gynnar dem bäst (gäller samtliga grupper), detta ger dessutom en indikation på att politikerna lägger sig i för mycket som gör att olika grupperingar kan gynnas/missgynnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavwester:

Tur att det finns kongress och senaten....

Fast det där blir ju egentligen "Tur att det finns (representathuset och senaten) och senaten...."

Och Republikanerna håller nu kontrollen över alla tre. Så frågan är då vem som kommer att hålla Trump i schack (om det nu var det du tänkte på)...

Permalänk
Medlem

@jH0Ni:

* tagit ner radiomaster

klart folk är oroade.

Please...

Sprider falska rykten och desinformation
- Vad gör Sverige eller USA i den banan när det kom till hackerattacker mot Clinton och övriga stater under valet. Allt de hade var en rysk IP adress för ett hostingbolag. Utöver det finns det 0 bevis att någon från Ryssland ens skulle ha hackat någon. Räcker att läsa USA's försvarsdep och FBI/NSA utalanden angående detta. Känns nästan som man tittar på CSI som inte ens klarar av att skriva korrekta IP adresser inte tala om "Scanning" som de helt ärligt gick ut till media med. Är ping kommandot scanning?

- Syrien konflikten där USA betalar, tränar och förser med vapen terrorister som skall slåss mot Syriska armen helt utan konsekvensanalys när det kommer till hur många av dessa är rebeller som sedan går med ISIS eller andra grupperingar. När Ryssland får ner bomber på sjukhus ryter hela världen till men när USA eller allierade råkar bomba fel så är det tyst och klagar att det är Rysslands orsak att de avbröt fredsprocessen.

- Allmänt agressivt beteende, låt oss se vem har flest baser runt om i världen? Från minnet så har Ryssland ca 2-3 baser utanför deras gränser medans USA stationerar baser i Polen, Tyskland och sitter och övar med NATO i Sverige, vem är aggresiv här? Vem skapade Stuxnet?

Radiomaster fanns det något bevis alls att Ryssland var inblandat?

Är ingen Rysk förespråkare här men detta börjar bli fan iriterande hur lätt det är att skylla på Ryssen för allt ont som sker, nästan värre än fildelningsfrågan och sjunkande CD försäljning.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Gropenator:

Fast det där blir ju egentligen "Tur att det finns (representathuset och senaten) och senaten...."

Och Republikanerna håller nu kontrollen över alla tre. Så frågan är då vem som kommer att hålla Trump i schack (om det nu var det du tänkte på)...

Gick precis tillbaka för att ändra på det, men eftersom du han citera så sket jag i att ändra

Men tror inte han alla som sitter där kommer tillåta allt som trump vill...eller ja man vet ju aldrig

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||