Clinton eller Trump, vem vinner?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Granter:

@Aresz:

Media lyfter ju bara fram de idiotiska saker han säger? Får vi någonsin höra dem säga dem bra grejerna han sagt? nope

Har man hört något om de saker som hilary har gjort ifrån media? nope man kan bara läsa om dem på internet.

Så tacka fan för internet att vi inte bara har den vridna sunkPKmedian att få information ifrån som de har varit tidigare generation

Typiskt PK media att måla upp sin bild av någon, ta en grej, förstora upp den x10.

Vad läser "såna som du" för nyheter egentligen? Jag läser det som föraktsfullt kallas "massmedia", "vänstervridet" osv (dvs all svensk massmedia förutom nassenytt och avtramsat) och känner till båda kandidaterna, inte väl, men det har skrivits om deras båda tabbar.
Ska vi följa din linje kan alla Clitonfans och Trumpfans bara peka på media o skylla på den andra ifall sin egna favorit inte får nog med positiv uppmärksamhet. Trump har fått mer uppmärksamhet. Kan du gissa varför? För att han kallar mexikanare för våldtäktsmän och säger "grab the pussy". Så får man publicitet.

Att slentrianmässigt dissa svensk media, med ord som "sunkPKmedian" när man inte ens försökt att läsa och inte vet eller förstår. Internetutbildad kallas det och är farligt för allmänbildningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Hur är det positivt att Trump som är kompis med Putin vann? Om Ryssland får fria händer i Europa är det knappast bra för Sveriges säkerhet eller något Europeiskt land. Skrämmer mig hur det finns Svenskar som tycker Trump är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Stäng Aftonbladet. Ryss-hotet är NATO propaganda. Fråga vilken ryss som helst om dom tror att Sverige kommer bli invaderat, så kommer du bli skrattad i ansiktet.

Att Trump vill ha bra relationer med öst kan vara det bästa på länge.

Permalänk
Avstängd

Vart som jag gissade att trump skulle bli underskattad i tidiga testen lite som för SD i vårat avlånga land och han vinner nog mycket på att människor ser han har driv att göra förändringar och inte ordbajsa hela dagarna men om han är bra är svårt att säga men han hade fått min röst för jag ser han som bättre på posten än den andra skatan

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Granter:

Men vad fan förvänta du dig att han skulle säga då?

"i'm going to fuck everyone in the congress, fuck everyone around me and fuck all of you that are standing here today listening to me"

Hans tal kunde inte ha varit mer perfekt. Nu ger han den bilden av att han vill sammarbeta och bygga nytt, vad för annat vill man höra?

Han är inte president för en liten grupp människor utan för hela landet, till skillnad ifrån obama och andra nöt presidenter som bara bygga landet för VISSA människor.

Aldrig tidigare har väl de varit sånna ojämna resurser mellan människor i USA där vita knappt får någonting alls medans är du tillhörande någon annan ras så kan du få stöd bara för att du är... svart wtf liksom.

Jag förväntade mig att han skulle vara lite mer som innan, aggressiv och politisk inkorrekt. Nu läste han bara innantill.
Tråkigt, men lugnande.

Skrivet av Granter:

Aldrig tidigare har väl de varit sånna ojämna resurser mellan människor i USA där vita knappt får någonting alls medans är du tillhörande någon annan ras så kan du få stöd bara för att du är... svart wtf liksom.

Dummaste inlägget i tråden. Du har inga belägg alls för det där.
Fan mer pengar till skolan nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Stäng Aftonbladet. Ryss-hotet är NATO propaganda. Fråga vilken ryss som helst om dom tror att Sverige kommer bli invaderat, så kommer du bli skrattad i ansiktet.

Att Trump vill ha bra relationer med öst kan vara det bästa på länge.

Precis, på den punkten verkar alla i Ryssland vara eniga om, iaf dom man hört och snackat med. Invadera Sverige, varför då? Finns ju inget här att hämta längre, heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Har aldrig varit tal om krig mot ryssland och mot kina däremot har han gjort ju en rad löften som kan ge uppenbara konsekvenser mot bland annat Sverige ifall de infrias.

som vad, han och putin kommer hit och kör tåget på vår kära kung eller ? vad pratar ni om, killen vill minska militärt intryck i världen, och har han ryssland på sin sida så behövs det ingen annan . det är förvånande att USA är ok när dom är ute i 7 krig samtidigt och mördar en massa oskyldiga men när en kille blir vald och lovar stoppa krig då e man orolig ***bort/mod***

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Precis, på den punkten verkar alla i Ryssland vara eniga om, iaf dom man hört och snackat med. Invadera Sverige, varför då? Finns ju inget här att hämta längre, heller.

Har aldrig funnits någon att hämta, som skulle kunna leda till storskaligt krig, för Ryssland.

Eller vad fanns det att hämta förr menar du?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

Varför är du bekymrad då, om du inte tror att det kommer hända? Tycker du ska va mer bekymrad över herr allsmäktige kim jong un, där har vi ett hot på riktigt.

Jo, men man kan vara bekymrad över mer än en sak samtidigt. Kim verkar också vara mindre impulsiv än vad Trump har visat sig, hittills i alla fall. Och han är väl medveten om att en eventuell kärnvapenattack från honom skulle innebära slutet på han likväl som hans land, vilket inte gäller för Trump på samma sätt. Men vi får väl hoppas att Trump inte bara omger sig med jasägare och blir mer eftertänksam nu när han har nåt sitt mål.

Permalänk
Medlem

hur kommer det sig att endast 37% av usas befolkning röstar?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article2388248...

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

De enda som är röstberättigade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

De enda som är röstberättigade.

kan ju inte vara ~60% av landet som inte får rösta. dom har inte ~200m barn och nyliga invandrare

Skrivet av aki04:

ett påhitt är bla är när det började gå riktigt bra för han så kom det ut en massa tjejer som blev tafsade på av trump för 30 år sen. inte ett år sen, inte 2 år sen utan 30 år sen. och inget hände med det. alla tjejer som hillary feministen utnyttjade mot trump ledde till inget, och därför blev valet som det blev. folk ser hur yrkespolitiker fungerar, staplar lik och människors känslor för att komma till toppen

ska du använda själsord för "feministen hillary" så borde du använda själsord för trump också, så som "kvinnohataren trump".
annars hör det inte hemma i en så pass seriös forumdel som denna

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Äntligen kan man vakna upp glad. Speciellt när man ser hur aftonh***n gråter ut och formligen skriker ut domedagsrubriker. Hahaha.....

Permalänk

Som någon skrev härinne; det behövs mer pengar till den svenska skolan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

@Triton242:

Det är redan avgjort ser det ut som

Clinton blir nästa president, får hoppas att hen blir bättre än Obama som gjort en väldigt grå insats.

http://www.telegraph.co.uk/news/0/us-election-polls-and-odds-...

Så trodde väl alla andra som lyssnar på mainstream media också. Ville skratta redan när du skrev det, men väntade tills Trump faktiskt vunnit för att inte bli sågad av andra som är frälsta av mainstream media.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av diddedraker:

Som någon skrev härinne; det behövs mer pengar till den svenska skolan.

IT WAS ME!

Vi är nu längst ner på internet, men vi kan bli sämre. Det är jag övertygad om!

Permalänk
Inaktiv

Man märker mycket väl att folk inte tänker efter innan dom skriver och att dom "vet" vad som kommer hända i framtiden.

Vissa säger att det blir tredje världskriget.
Andra säger att han är det bästa som hänt usa.
Några säger att han är nya Hitler....

Han sitter inte ens som president än....

Edit: Förtydliga texten

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon190792:

Man märker mycket väl att folk inte tänker efter innan dom skriver och att dom "vet" vad som kommer hända i framtiden.

Vissa säger att det blir tredje världskriget.
Andra säger att han är det bästa som hänt usa.
Några säger att han är nya Hitler....

Han har inte ens vart president i 24 timmar....

Han har inte blivit president alls ännu. Det är först om ca 2 månader som Obama avgår

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Fan vad långt man kommer på missnöje och misstro. Grattis Trump... eller något i den stilen.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Han har inte blivit president alls ännu. Det är först om ca 2 månader som Obama avgår

Precis, och redan vet folk hur framtiden kommer bli

Permalänk
Medlem

Gött att se "demokratin" USA i aktion.

För andra gången på mindre än 20 år har den presidentkanditat med minst* antal röster vunnit.
Deras valsystem är ett skämt...

(*Edit: Mellan Demokraterna och Republikanerna, om det inte framgick...)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

För andra gången på mindre än 20 år har den presidentkanditat med minst antal röster vunnit.

Det är inte bara i USA som detta kan ske.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Granter:

@Aresz:

Motbevisa mig, de är sanning och är precis samma sak som händer i Sverige där man som svensk är tvingad att ta lån om man ska utbilda sig och som gamling får man inga pengar medans invandrare ges allt gratis. Det är ren rasism emot vita människor, finns INGEN annan förklaring att ge.

Men du kan ju blunda och inte tro att de är sant

Gamlingar får mindre pengar ja inte riktigt sant men beror helt på hur de sparat osv. Problemet är att många trodde att oj våran pension blir jätte bra även om vi inte sparar undan själva utan bara håller tjänstepensionen.

Ta lån för att plugga? Nej det gör du inte, däremot för att bo någonstans och äta under tiden du pluggar det lånar du till.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Gött att se att "demokratin" i USA fungerar som den ska.

För andra gången på mindre än 20 år har den presidentkanditat med minst antal röster vunnit.
USAs valsystem är ett skämt...

Minst antal röster är att ta i. Om något visar resultatet att folkets röst spelar roll, trots stora delar av de härskande skiktens transparenta försök att manipulera opinionen (också i Sverige). USA är ingen demokrati, men folket har en, om än begränsad, röst också inom systemet.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Skrivet av aki04:

helt rätt. sen startar han krig mot ryssland och kina bara för skoj skull. för jag menar, han har jobbat sig till en miljardär bara för att bli världens mäktigaste person och fucka det. låter exakt som den äckliga median idag som bara säger det värsta om alla, sen gömer sig när fakta kommer fram

Fast det var ju Hillary som ville starta krig med Ryssland och Syria, till så stor längs som us marine corps general, Obama, Berni, sa emot och att det skulle vara extremt dåligt att starta ett krig. Sedan så skulle ju hon starta krig med Iran med "Total eliminate them". Gör en google sökning så hittar du en massa som Hillary ville starta krig mot, Trump finns det inte så mycket om att han vill starta en massa krig med.

Så det är större chans att Hillary startar krig än Trump.

Edit:
Med Iran så sa hon “If I’m President, We Will Attack Iran… We would be Able to Totally Obliterate Them.

Permalänk
Medlem

Ungefär som att välja mellan Hitler och Stalin, oavsett vem som vinner så är man körd.

Hade hellre sett Bernie vinna, verkar vara en vettig snubbe: https://www.youtube.com/watch?v=Vabeos-F8Kk&feature=youtu.be

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Gött att se "demokratin" USA i aktion.

För andra gången på mindre än 20 år har den presidentkanditat med minst* antal röster vunnit.
Deras valsystem är ett skämt...

(*Edit: Mellan Demokraterna och Republikanerna, om det inte framgick...)

USA är inte en stat, det är en federation av stater och med det i åtanke tycker jag att någon form av utjämningssytem är rimligt för att inte helt och hållet göra vissa områden betydelselösa. För övrigt kan det hända att även majoriteten i den svenska riksdagen har färre antal röster pga valkretsarnas utformning, även om det finns utjämningsmandat för att minska risken.

Man måste dessutom betänka att valkampanjen utformas för att få antalet elektorsröster som krävs. Skulle antalet röster totalt vara avgörande skulle kampanjarbetet utformas annorlunda för att fokusera på de stora väljargrupperna. Som det är nu kan kandidaterna kampanja minimalt i "säkra" delstater vilket gör att totala antalet röster i nuvarande system inte nödvändigtvis speglar utfallet i ett annat.

Edit: Demokrati är för övrigt ett intressant ord. Inom många kretsar framhålls att USA absolut inte är en demokrati utan en republik. Republik lyfts då fram som ett statsskick som byggs på lag och maktdelning till skillnad från demokrati som mer anses vara någon form av "majoritetens diktatur".

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk

@anon4992: Desinformation borde vara olagligt. Håller helt med, annars är risken att det blir som det blev nu i USA, att någon helgalen väljs som stadsföreträdare.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett ukrainskt perspektiv på resultatet:
http://www.youtube.com/watch?v=HlJkTCzfl0g

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

han kommer inte trycka på någon knapp oavsett, så det är inget problem. kolla tokskallen Jong Un istället, där snackar vi om ett ordentligt hot.

Ställs Trump inför en situation där det faktiskt är ett alternativ, så kommer han trycka på knappen, till skillnad från många före honom, som inte hade vågat. Har är galen nog för att faktiskt göra det. Sen är jag helt överens med dig om att situationen aldrig kommer uppstå, och att han inte kommer trycka på knappen bara för att det är roligt, som somliga andra gärna vill ha det till.
Men gubben är tokig. Det går inte att komma från.

Skrivet av Christley:

kan ju inte vara ~60% av landet som inte får rösta. dom har inte ~200m barn och nyliga invandrare

De har haft krav på föranmälan för att få rösta, och krav på något som inte många "fattiga" i det landet har, även om det är självklart här, ID kort. Det gör att många helt enkelt inte kunnat rösta.

Jag hoppades fortfarande att Trump skulle vinna, så jag är nöjd med utgången. Nu kommer de spännande... Överlever han tills det är dags att tillträda ämbetet, och, får han något gjort under sin tid i vita huset?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.