Nvidia: "Nintendo Switch har många likheter med Playstation 4 och Xbox One"

Permalänk

Jo misstänkte att detta var anledningen till att Nintendo samarbetade med nvidia på denna konsol.

Jo misstänkte att detta var anledningen till att Nintendo samarbetade med nvidia på denna konsol. Tror att Nintendo Switch kommer bli en riktigt grym konsol.

Permalänk

@andreas_dock: Butiker brukar alltid ha ett högre pris tills dom vet det faktiska priset.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av TimeTravelerZero:

@andreas_dock: Butiker brukar alltid ha ett högre pris tills dom vet det faktiska priset.

Jo, som sagt... jag vet.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Var bered på att det kanske inte är fullt så guld och gröna skogar som reklamen påstod de har blivit rätt genomförligt bevisat att reklamen var rätt fejkad och de hade endast låtsas konsoler, och senast jag hört (har inte så väl koll på konsoler de är precis konsoler...) påstod Bethesda/etc att Skyrim RM inte är garanterat till Switch
.

Skulle du kunna länka dessa bevis?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Skulle du kunna länka dessa bevis?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.gamespot.com/articles/skyrim-not-confirmed-for-nin...

Nu var de inte jag som påstod de. Men en snabb googlade gav flera sidor med den informationen strax efter Nintendo släppte sin video. Skulle tro det är de han syftar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Skulle du kunna länka dessa bevis?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.nintendolife.com/news/2016/10/fans_shouldnt_assume...

Var ett tag sen så det kan ju ändrats sen dess, men som sagt se alltid upp för marknadsföring...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

http://www.gamespot.com/articles/skyrim-not-confirmed-for-nin...

Nu var de inte jag som påstod de. Men en snabb googlade gav flera sidor med den informationen strax efter Nintendo släppte sin video. Skulle tro det är de han syftar till.

Skrivet av Dravond:

http://www.nintendolife.com/news/2016/10/fans_shouldnt_assume...

Var ett tag sen så det kan ju ändrats sen dess, men som sagt se alltid upp för marknadsföring...

Men ingen av dom länkarna beskriver det han säger, nämligen att konsolerna/hårdvaran i releasevideon är fejk och att det är "genomförligt" bevisat, vilket jag inte sett en enda person utom honom uttrycka hittills.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Men ingen av dom länkarna beskriver det han säger, nämligen att konsolerna/hårdvaran i releasevideon är fejk och att det är "genomförligt" bevisat, vilket jag inte sett en enda person utom honom uttrycka hittills.

Skickades från m.sweclockers.com

"Actors where given dummy units"
Eurogamer
Arstechninca
Techspot

Se bilden som är bifogad om nu inte Swtich innehåller holografiska skärmar så är det inklippt = CGI= fejk.... Sen kan det vara inklippt video som är baserat på verklig inspelad video från spel men fortfarande ej verkliga konsoler samt utformningen kan även den vara slutgiltig men de fick inte verkliga "Nintendo Switch" att leka med i trailern.

Tro inte allt i en trailer som försöker hypa upp något. Se Nintendos Wii U och hur det blev...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

"Actors where given dummy units"
Eurogamer
Arstechninca
Techspot

Se bilden som är bifogad om nu inte Swtich innehåller holografiska skärmar så är det inklippt = CGI= fejk.... Sen kan det vara inklippt video som är baserat på verklig inspelad video från spel men fortfarande ej verkliga konsoler samt utformningen kan även den vara slutgiltig men de fick inte verkliga "Nintendo Switch" att leka med i trailern.

Tro inte allt i en trailer som försöker hypa upp något. Se Nintendos Wii U och hur det blev...

Ingen av länkarna ger bevis för att det är "tomma" konsoler. Visst är spelen som visas ditlagda i efterhand, det gör man alltid annars blir det en massa reflexer i skärmarna. Men jag har ännu inte sett bevis för att det inte är riktiga konsoler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte vad själva sellpointen är med Switch vs Wii U, det är typ en uppgradering av Wii U, fast med löstagbara kontroller på sidorna och man kan ta med plattan överallt. Men hur ofta tar jag med mig min nuvarande 3DS för att spela var som helst?? Bara om jag åker till landet ibland.

Hade Nintendo varit smarta så hade dom kunnat lägga mer krut också på en stark CPU och grafikdel som är ibyggd i själva dokningsstationen ,så man kan spela de riktigt tunga titlarna som GTA V och kommande 6. Det kommer ju inte gå att köra dessa titlar på en Switch så man blir ändå tvungen att lägga 3-4000 kr på att köpa en Xbox eller PS!

Hade hellre haft en fast konsol som Wii U men kraftfull, så slapp man ha flera olika konsoler för olika spel + skönt att man hade sluppet xbox live etc. På nintendo är det ju gratis att spela online, vilket hade varit en stor fördel och säljargument.

Att lita på deras egna titlar ska sälja konsolen gick ju inte så bra med Wii U

Den ultimata Nintendokonsolen skulle se enligt mig vara typ en PS4 Pro basenhet med en löstagbar gamepad som Nintendo Switch.

Skulle kalla den för Nintendo Ultra!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

@Xverminator: Jag tror inte att CPU är några problem alls, men hade ju som du är inne på varit smart att ha en bättre grafikkrets i den stationära dockan. Då hade den utan problem kunnat köra samma titlar i 1080p som PS4 eller X1S.

Om något år så kunde de sedan enkelt släppt en uppdaterad docka som kunde konkurrera med både PS4Pro och X-Scorpio. Gillar den idén.

Hade blivit ett grymt fint koncept med Switch då (har vi lite tur så kanske det finns förberedda framtida möjligheter för detta).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Ingen av länkarna ger bevis för att det är "tomma" konsoler. Visst är spelen som visas ditlagda i efterhand, det gör man alltid annars blir det en massa reflexer i skärmarna. Men jag har ännu inte sett bevis för att det inte är riktiga konsoler.

Skickades från m.sweclockers.com

Och varför skulle man ge dem riktiga med chans på läckor/"borttappade" enheter när man ändå lägger på i efterhand? (det vore jävla försumligt) Och varför skulle skådisarna ljuga att de fått sk. "dummy units"? Och varför vill du så gärna tro ett vinstdrivet företag som vill att alla köper deras konsol? Är du en reklammakares dröm eller är det jag som är alldeles för cynisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Och varför skulle man ge dem riktiga med chans på läckor/"borttappade" enheter när man ändå lägger på i efterhand? (det vore jävla försumligt) Och varför skulle skådisarna ljuga att de fått sk. "dummy units"? Och varför vill du så gärna tro ett vinstdrivet företag som vill att alla köper deras konsol? Är du en reklammakares dröm eller är det jag som är alldeles för cynisk?

Många frågor du stället. Men inga bevis presenterade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!