Permalänk
Medlem

Uppgraderings råd

Halloj folket.

Tänkte se vad ni har för råd angående uppgraderingar till min burk för att få ut det lilla extra.
Jag spelar en del CSGO men även andra titlar som t.ex BF1, WoW, LoL m.m.
Jag har märkt att jag tappat lite i FPS på CSGO senaste tiden (Kan dock bero på deras uppdateringar), men även om jag kickar igång min stream så har jag tappat mer än vanligt känns det som. Kan även tycka att både RAM och CPU jobbar lite väl hårt ibland. Dock är jag väldigt okunnig i detta och kanske bara inbillning.

Men om jag skulle ta och uppgradera för att få ut det lilla extra vart ska jag börja?

Moderkort: ASUS z170-p
CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX Svart
GPU: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0
PSU: be quiet! KRAFT 700W
CPU Kylare: be quiet! Pure Rock
SSD: OCZ Arc 100 240GB - OS + Flesta Spel
HDD: WD Red 1TB IntelliPower 64MB
OS: Windows 10 Home 64bit

Burken är införskaffad sommaren 15 så har ändå 1½ år på nacken.

Nu är jag ju i allmänhet nöjd med vad jag får ut av datorn. Men min fråga är vad skulle jag byta ut för att få ut det lilla extra

Tack så mycket på förhand mina vänner!

Permalänk
Medlem

Din rigg är rätt ok som den är. Finns det något att uppdatera är det grafikkortet och/eller skaffa en m.2 disk. Men det lilla det gör är knappt värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlB:

Halloj folket.

Tänkte se vad ni har för råd angående uppgraderingar till min burk för att få ut det lilla extra.
Jag spelar en del CSGO men även andra titlar som t.ex BF1, WoW, LoL m.m.
Jag har märkt att jag tappat lite i FPS på CSGO senaste tiden (Kan dock bero på deras uppdateringar), men även om jag kickar igång min stream så har jag tappat mer än vanligt känns det som. Kan även tycka att både RAM och CPU jobbar lite väl hårt ibland. Dock är jag väldigt okunnig i detta och kanske bara inbillning.

Men om jag skulle ta och uppgradera för att få ut det lilla extra vart ska jag börja?

Moderkort: ASUS z170-p
CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX Svart
GPU: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0
PSU: be quiet! KRAFT 700W
CPU Kylare: be quiet! Pure Rock
SSD: OCZ Arc 100 240GB - OS + Flesta Spel
HDD: WD Red 1TB IntelliPower 64MB
OS: Windows 10 Home 64bit

Burken är införskaffad sommaren 15 så har ändå 1½ år på nacken.

Nu är jag ju i allmänhet nöjd med vad jag får ut av datorn. Men min fråga är vad skulle jag byta ut för att få ut det lilla extra

Tack så mycket på förhand mina vänner!

Väldigt bra burk du har, om jag skulle byta ut något skulle det vara grafikkortet. Kanske en till SSD (m.2).

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||