Permalänk
Medlem

Android Wear ofärdigt?

Hej på er!

I och med Black Friday köpte jag mig en Huawei Watch, den har jag under helgen försökt sammankoppla med min OnePlus 2. Så långt går det bra, att ringa och ta emot samtal på klockan går även det bra. Men jag begriper inte varför jag inte får notifikationer när någon skickar SMS eller skriver på facebook's Messenger. Jag har återställt klockan säkert fem gånger och lyckas inte få klockan att ta emot alla de notifikationer som min telefon tar emot.

En smartklocka som inte tar emot notifikationer är rätt meningslös. Har googlat runt lite, men det enda folk verkar konstatera är att Android Wear är buggigt och ofärdigt. Ni andra långtidsanvändare, har ni någon lösning eller förklaring på mitt problem?

Tack på förhand!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

EDIT: Att ta emot mejl från Outlook verkar fungera utmärkt, är det hos Facebook som felet ligger tro?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Såg att det var lite tomt här..... Vilket är bästa bt notice programmet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av franz4:

Såg att det var lite tomt här..... Vilket är bästa bt notice programmet?

Om du syftar till smartklocka så ska ingen mjukvara behövas för att ta emot notifikationer. Vill man däremot ha möjlighet att kunna svara direkt på klockan så rekommenderar jag https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appfour.wea....

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630:
Får alltid upp "installera appen bt notice" nästan oavsett vad jag än försöker göra.

Permalänk
Medlem

Har du gett Android Wear-appen tillåtelse att läsa Notifikationer?
Har för mig att frågan dyker upp vid första starten av appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av franz4:

@YamahaDGX630:
Får alltid upp "installera appen bt notice" nästan oavsett vad jag än försöker göra.

jaså, vilken klocka har du?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Har du gett Android Wear-appen tillåtelse att läsa Notifikationer?
Har för mig att frågan dyker upp vid första starten av appen.

Det ska sägas att mycket av problemen har löst sig själv. Jag fick ge den en hel dag åt att ligga oanvänd typ.. Verkar som den synkat i bakgrunden eller något? Men när jag återställde den X antal gånger så gav jag klockan alla behörigheter jag kunde komma åt.

Men jag har en fråga om klockan. När jag vrider på armen så tänds klockan, kan man få bort den funktionen? Trodde att det var "Wrist Gestures", men den funktionen verkar enbart fungera som skrollfunktion.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630:
Hehe. Den smart-watchen jag har är en kina-grej av obestämt märke. Synkar meddelanden nu iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Det ska sägas att mycket av problemen har löst sig själv. Jag fick ge den en hel dag åt att ligga oanvänd typ.. Verkar som den synkat i bakgrunden eller något? Men när jag återställde den X antal gånger så gav jag klockan alla behörigheter jag kunde komma åt.

Men jag har en fråga om klockan. När jag vrider på armen så tänds klockan, kan man få bort den funktionen? Trodde att det var "Wrist Gestures", men den funktionen verkar enbart fungera som skrollfunktion.

Detta undrar jag också om man kan stänga av. Tidigare styrdes detta av just Wrist Gestures, men det ändrades vid nån uppdatering.

Jag har en LG G watch R.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Det ska sägas att mycket av problemen har löst sig själv. Jag fick ge den en hel dag åt att ligga oanvänd typ.. Verkar som den synkat i bakgrunden eller något? Men när jag återställde den X antal gånger så gav jag klockan alla behörigheter jag kunde komma åt.

Men jag har en fråga om klockan. När jag vrider på armen så tänds klockan, kan man få bort den funktionen? Trodde att det var "Wrist Gestures", men den funktionen verkar enbart fungera som skrollfunktion.

I Android Wear-appen på din telefon:

  1. Klicka på kugghjulet

  2. Klicka på din klocka under Device settings

  3. Stäng av Tilt to wake screen

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

I Android Wear-appen på din telefon:

  1. Klicka på kugghjulet

  2. Klicka på din klocka under Device settings

  3. Stäng av Tilt to wake screen

Nämen sedär! Stort tack!
Då kan jag ju lika gärna passa på att fråga ifall det finns en inställning där man kan välja hur länge klockan ska vara aktiv innan den slocknar, inte hittat det heller

Vet att det går med tredje parts watchfaces, men med dom inbyggda vet jag ej.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless