Mass Effect: Andromeda visar grafikmuskler

Permalänk
Medlem

Nice, mass effect förbokad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Nästa år väntar ett nytt äventyr i Mass Effect-universumet där Andromedagalaxen står som spelplan. Nu visar Bioware och EA för första gången ett videoklipp från själva spelet.

Läs hela artikeln här

Ser ut som ngn tagit Fallout 4 försökt göra om grafiken. Men misslyckat. Karaktärerna är stela liksom ansiktsuttrycken i dialogen. Nästa generations grafik lyser med sin frånvaro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ohh I like. Enda spelet jag sett fram emot en längre tid.

Permalänk
Medlem

Säg inte att det är origin som gäller bara, det är en plåga..
Synd dom verkar tagit bort all rpg och gjort det till ett fps :/

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Efter The Witcher 3 känns det verkligen som att spelplanen för sådana här typer av spel ritats om. Får se om Bioware verkligen kan leverera, inte samma hype som förr. Fick lite stelt intryck av grafiken dock.

Håller verkligen med. Witcher 3 var en game changer. Hoppas att ME:A lever upp till förväntningarna, Bioware har mycket att bevisa. Personligen blev jag mindre hypad efter att ha sett ME:A trailern... Men det kan ju bli bra ändå

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av marcus84:

Synd dom verkar tagit bort all rpg och gjort det till ett fps :/

Det ser vi ju i videon att de inte gjort.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpa975:

Fan, du har rätt. The Witcher 3's framgång omformade hela RPG genren 2015, nu släpps ME:A nästa år till en publik som har mycket högre förväntningar. TW3 gjorde så mycket rätt bland annat då ansiktsanimationerna.

Fanns definitivt inget RPG-spel som lyckades, är även svårt att hitta ett spel som inte använder motion capture och har bra ansiktsanimationer innan 2014.

Antar att du gillar Mass effect, vet inte om du själv är orolig för ansiktsanimationerna men Bioware är medvetna om att många inte gillar vad dem såg på trailern. https://twitter.com/GambleMike/status/804567328696332288?s=09

Japp, allt man spelar efter TW3 känns urgammalt. Startade Fallout 4 häromdagen, jädrans vad gammalt allt kändes! Berättandet, grafiken, kontrollen, storyn, atmosfären, quest:sen. Allt! TW3 ändrade verkligen spelplanen.

ME:A ser väl hyfsat bra ut på förhand, men det blir definitivt inget day one buy. Jag har sedan längre tappat hoppet för Bioware, deras spel blir bara mer fördummade för varje gång. Deras senaste bra spel var ME:1 och DA:O, och det var ett bra tag sedan.

Skrivet av Dunder:

Jag tänkte tvärt om, TW3 hade många många sjukt tråkiga quests.

Har vi spelat samma spel?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Baxtex:

Har vi spelat samma spel?

Ja, det antar jag?

Det hade många bra stunder, men det går ju inte att undgå att det också fanns mycket utfyllnad för att det skulle kännas stort.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Ser väldigt mycket ut som ett moddat Mass Effect 3, vilket nog är precis vad det är. Inte särskilt imponerande.

Sen ska det här utspela sig 70 år innan Mass Effect 1, när mänskligheten trodde de skulle utplånas av Turians under the First Contact War, och utspela sig i en annan galax -- men alla i videon tillhör raser som fanns i Mass Effect 1-3, arkitektur, rustningar och vapen ser ut som i Mass Effect 1-3, skeppet påminner väldigt mycket om Normandy (som var experimentellt 70 år senare i Mass Effect 1), och huvudrollsinnehavaren har en Turiansk kompis. I don't get it.
Det ser ut som ett DLC till Mass Effect 3, inte som ett helt nytt spel.

hittar fler och fler anakronismer
Permalänk
Medlem

Jag kan bara hålla med de som är lätt besvikna pga de förväntningar man har på genren efter Witcher 3 satte en ny nivå. Grafiskt sett ser det väldigt stelt ut och det kommer krävas en del extra inlevelse för att få karaktärerna till något levande i sitt huvud.

Det gör att jag är lite orolig att BioWare inte klivit fram och försökt möta utmaningen som DC Projekt RED kommit med, och att den yta som ser lite opolerad ut också ska vara ett tecken på hur innehållet är. Jag lyckades faktiskt inte ta mig igenom DA:I, trots att jag verkligen gillar den sortens spel, och det beror på att många sido-quester var riktigt dåliga och jag brände ut mig på dem, samtidigt som huvudstoryn och karaktärerna sällan var så där riktigt engagerande.

Jag hoppas Andromeda ändå blir ett riktigt underhållande spel, men jag tror jag får fortsätta vänta på att hela genren ska lyftas till W3-nivå och högre.

Permalänk
Inaktiv

Ser helt OK ut. Biowares storhetstid är dock över, som jag hoppas att alla förstår.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gremanz:

Ser helt OK ut. Biowares storhetstid är dock över, som jag hoppas att alla förstår.

Över?

Hur menar du nu? De har gjort, och gör, flera bra RPG:s och utvecklar fortfarande deras MMORPG som är riktigt bra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Texturerna i dräkterna och miljön är riktigt nice, men texturerna i ansiktena och ansiktsanimationerna är katastrofala (såg på 1440p med sån skärm). Men som någon spelutvecklare redan påpekat så äré helt enkelt en kompensation pga den ofantliga mängden av dialoger.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag är en riktigt stor mass effect fanboi, men det här får mig mer att tänka på No man sky än mass effect :(((
Det här blir ett spel man väntar på ordentliga reviews innan man slår till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Ser väldigt mycket ut som ett moddat Mass Effect 3, vilket nog är precis vad det är. Inte särskilt imponerande.

Sen ska det här utspela sig 70 år innan Mass Effect 1, när mänskligheten trodde de skulle utplånas av Turians under the First Contact War, och utspela sig i en annan galax -- men alla i videon tillhör raser som fanns i Mass Effect 1-3, arkitektur, rustningar och vapen ser ut som i Mass Effect 1-3, skeppet påminner väldigt mycket om Normandy (som var experimentellt 70 år senare i Mass Effect 1), och huvudrollsinnehavaren har en Turiansk kompis. I don't get it.
Det ser ut som ett DLC till Mass Effect 3, inte som ett helt nytt spel.

Det utspelar sig inte 70 år före ME1. Ska vara runt ME2 de ger sig av mot Andromeda enligt information från Bioware, för att anlända 600 år senare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arelion:

Efter The Witcher 3 känns det verkligen som att spelplanen för sådana här typer av spel ritats om. Får se om Bioware verkligen kan leverera, inte samma hype som förr. Fick lite stelt intryck av grafiken dock.

Nej tack, förstör inte alla spel genom att göra dem som Witcher 3. Det må ha bra en del grejer som är bra men det är ett Action-Adventure och inget RPG.
Kanske det mest överhypade spel som släppts sedan Skyrim. Trist combat, inga val får göras på karaktären från start, ryckiga fula rörelser på Geralt. Man får dessutom stå ut med honom trots att man avskyr karaktären.

Videosekvenserna och storytellingen är på topp men vad hände med gameplay?
Tyvärr så är ju inte heller ME serien känd för att vara särskilt bra på detta heller och Andromeda ser ännu mer actionbetonat ut. Kommer nog köra det för storyn i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske är blind men tycker det grafiskt påminner om ME3. Klagar inte alls över det. Storyn är vad jag är ute efter i Mass Effect. Hoppas det blivit lyckat nu igen

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Ser väldigt mycket ut som ett moddat Mass Effect 3, vilket nog är precis vad det är. Inte särskilt imponerande.

Sen ska det här utspela sig 70 år innan Mass Effect 1, när mänskligheten trodde de skulle utplånas av Turians under the First Contact War, och utspela sig i en annan galax -- men alla i videon tillhör raser som fanns i Mass Effect 1-3, arkitektur, rustningar och vapen ser ut som i Mass Effect 1-3, skeppet påminner väldigt mycket om Normandy (som var experimentellt 70 år senare i Mass Effect 1), och huvudrollsinnehavaren har en Turiansk kompis. I don't get it.
Det ser ut som ett DLC till Mass Effect 3, inte som ett helt nytt spel.

Dem åkte inte 70 år innan Mass effect 1....

Du har tydligen inte gjort din research. Mass effect Andromeda utspelar sig 600 år efter 2185 alltså runt 2785. All arkitektur, rustning och vapen ser ut som dem gjorde i Mass effect 1-3 eftersom dem åkte år 2185 vilket är under Mass effect 2.
Normandy SR1 är inte ens samma typ av skepp, du kan inte jämföra en fregatt med ett scout skepp. Oavsett så är Tempest byggd efter Normandy SR1.

Källor:
http://masseffect.wikia.com/wiki/Timeline
https://www.reddit.com/r/gaming/comments/5dca2g/mass_effect_c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Nej tack, förstör inte alla spel genom att göra dem som Witcher 3. Det må ha bra en del grejer som är bra men det är ett Action-Adventure och inget RPG.
Kanske det mest överhypade spel som släppts sedan Skyrim. Trist combat, inga val får göras på karaktären från start, ryckiga fula rörelser på Geralt. Man får dessutom stå ut med honom trots att man avskyr karaktären.

Videosekvenserna och storytellingen är på topp men vad hände med gameplay?
Tyvärr så är ju inte heller ME serien känd för att vara särskilt bra på detta heller och Andromeda ser ännu mer actionbetonat ut. Kommer nog köra det för storyn i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar alltså att man inte får göra några val på en väletablerad karaktär sedan decennium tillbaka genom flera böcker och spel? Bevare mig väl, hur kan detta vara? Och så får du stå ut med denna huvudkaraktär hela spelet, jäkla konstigt val när spelet är centrerat kring denna figur som är huvudrollen.

Tycker gameplay är helt okej, combat är kul och någorlunda svårt så länge du inte kör OP builds.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Señor Hallon:

Du menar alltså att man inte får göra några val på en väletablerad karaktär sedan decennium tillbaka genom flera böcker och spel? Bevare mig väl, hur kan detta vara? Och så får du stå ut med denna huvudkaraktär hela spelet, jäkla konstigt val när spelet är centrerat kring denna figur som är huvudrollen.

Tycker gameplay är helt okej, combat är kul och någorlunda svårt så länge du inte kör OP builds.

Precis! De eventuella fördelar det ger storymässigt att bygga vidare på samma gamla karaktär är också dess största nackdel. Det är därför detta inte kan tävla med de bästa rollspelen. För att det helt enkelt inte är samma typ av spel. Det är ett spel som är gjort för att tilltala den breda massan (vilket det lyckas väl med).
Alla pratar om hur välgjorda quests, videosekvenser, voiceovers etc är. Men man hör lite eller ingenting om hur kul combatsystemet är, hur intressant enchantingen är, vad de bästa statsen att fokusera på är, hur mycket perception som krävs för att få skillen du vill använda, vilka armorpieces som passar bäst till vilken klass etc.
Witcher 3 är säkerligen ett fenomenalt äventyrsspel. Men det har ingen plats bland världens bästa rollspel.

Missförstå mig inte heller, jag säger inte att Witcher 3 är ett dåligt spel. Jag säger bara att det är absolut ingenting som ska användas som mall för framtida rollspel. De får gärna utveckla vidare saker som var bra i det, men det finns redan spel som är bättre Rollspel.

Det ska bli intressant att se vad Bioware har lärt sig efter de senare årens massiva kritik, jag kommer garanterat köra Andromeda.