Permalänk
Medlem

problem med steelseries sensei mus

har en steelseries sensei som är typ 1 månad gammal och mitt problem är att varje gång jag startar datan så funkar inte musen så jag får ta ur usb kontakten och sätta i den igen för att den ska funka. Har även provat att koppla in den i olika usb portar på moderkortet och jag får samma fel ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

har en steelseries sensei som är typ 1 månad gammal och mitt problem är att varje gång jag startar datan så funkar inte musen så jag får ta ur usb kontakten och sätta i den igen för att den ska funka. Har även provat att koppla in den i olika usb portar på moderkortet och jag får samma fel ändå.

Tror de löste det där men någon ny firmware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Tror de löste det där men någon ny firmware.

när jag kollar i steelseries engine så har jag firmware 1.3.0.0 vilket jag tror är den senaste.

Permalänk
Medlem

@mnsn: Tyvärr vanligt fel med Sensei, googla lite så får du tusentals resultat med allt från gammal firmware till glappkontakt/dålig sladd. Reklamera och hoppas att nästa fungerar bättre. Synd, för annars tycker jag Steelseries är ett gediget företag.

Edit: Har själv en Sensei som gått igenom reklamation 3 ggr. Min Sensei Wireless fungerade dock felfritt under 2 år tills den bara slutade fungera (Windows känner inte igen denna USB enhet-felet) för ett par dagar sedan. Fungerar på en Chaos Spectrum istället.