Regler i SC2 turnering?

Permalänk
Medlem

Regler i SC2 turnering?

Hej jag kollar på starcraft 2 turneringen iem gyeonggi 2016 men jag förstår inte riktigt reglerna så vänder mig hit till de kunniga.

Har googlat men hittar inte riktigt svaret så söker nog på fel.

Det jag undrar över är vilka kriterier kan man vinna en match på?

Det jag vet är att förstöra motståndarens bas allt ger upp men sen har jag sett att man kan vinna på att vinna ett stort slag (?). För i runda 2 mellan Stats vs Byul så vann Stats genom att vinna ett stora slaget men i stora hela hade Byul bättra ekonomi och där undrade jag över hur ser reglerna ut?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Hej jag kollar på starcraft 2 turneringen iem gyeonggi 2016 men jag förstår inte riktigt reglerna så vänder mig hit till de kunniga.

Har googlat men hittar inte riktigt svaret så söker nog på fel.

Det jag undrar över är vilka kriterier kan man vinna en match på?

Det jag vet är att förstöra motståndarens bas allt ger upp men sen har jag sett att man kan vinna på att vinna ett stort slag (?). För i runda 2 mellan Stats vs Byul så vann Stats genom att vinna ett stora slaget men i stora hela hade Byul bättra ekonomi och där undrade jag över hur ser reglerna ut?

Är man duktig så vet man när man har förlorat. Så troligen har motståndaren gett upp iom han vet att han kommer förlora. Då den som vinner har övertaget att ha arme kvar, medans förloraren inte har något att slåss med. Och eftersom det är på sådan hög nivå så kommer den andra aldrig hinna ikapp. Däför ger man upp innan.
Kan ju vara någon annan anledning ocskå men ovanstående är mest trolig.

Du kan se i chatten så skriver de "gg", gör de till synes mitt i en match så är det för de ger upp.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@fragwolf:

De gånger det har hänt så har ingen skrivit gg samt tycker att det borde stå när någon ger upp.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

@fragwolf:

De gånger det har hänt så har ingen skrivit gg samt tycker att det borde stå när någon ger upp.

Då har jag inget bra svar Så det brukar gå till iaf. De få ggr jag sett på någon SC2 match.

Visa signatur

.