Problem att spela upp video i Windows 10 appar

Permalänk
Medlem

Problem att spela upp video i Windows 10 appar

Jag har nyligen uppdaterat till Windows 10 efter mycket om och men. Jag har kvar Windows 8.1 på en annan SSD och använder där appen 8Stream för att titta på Twitch-sändningar. Men när jag använder Windows 10 så får jag ingen bild i Någon app när jag försöker se en video. Det spelar ingen roll om det är SVT Play, Netflix, 8Stream eller någon annan Twitch-app, ingenting fungerar.

Är det någon som kan ha en aning om vad det är för problem? I Chrome fungerar det utmärkt, och att se filmer i VLC fungerar precis som det ska också. Någon som haft liknande problem?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

@SYRE: I t ex Tube Cast som jag använder för Youtube uppspelning, har man olika alternativ för vilken upplösning man vill använda...
har man ställt denna högre än vad skärmkort och bildskärm klarar av så blir det problem.
En del appar la till detta vid uppgraderingen till Windows 10. På en av mina enheter fick jag ställa ner upplösningen för att det förvalda i appen var högre.

Permalänk
Medlem

@Ecuaman: Har testat det också, utan framgång. Det ska inte vara hårdvaran på något sätt som inte pallar med, det är något som inte riktigt stämmer med apparna i Windows 10 helt enkelt. Men jag har verkligen ingen aning om vad..

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

@SYRE: Har du testat att avinstallera de appar som det gäller och göra ominstallation av dem??

Permalänk
Medlem

@Ecuaman: Självklart Jag har gjort det mesta "vanliga" i felsökningsväg. Men jag uppskattar alla tips och tricks!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770