Polisanmäla brevbärare?

Permalänk
Medlem

Polisanmäla brevbärare?

Hej,

Nu hoppas jag att hela bara är ett mänskligt misstag och att inte min brevbärare bestämde sig för att skaffa sig en fin julklapp. Beställde en klocka från USA som kom fram snabbare än väntat och gick som brev "Express/Priority+" vilket innebar leverans hem. När jag loggar in på sidan för att tracka försändelsen står det "Försändelsen är överlämnad till mottagaren". Har inte fått något i brevinkastet när jag kommer hem.

Går ned till Hemköp som tar emot det som inte kan levereras till mig men de har inte fått någon försändelse och säger att om det inte gick att leverera (vilket känns hyfsat rimligt med tanke på att inget utom saker i bok- eller dvd-storlek går in i brevinkastet) så skulle de få försändelsen idag, måndag. Enligt PostNords hemsida finns inget nytt registrerat med försändelsen och efter samtal med kundservice så säger de samma sak som står på hemsidan att den enligt deras system ser ut att vara levererad till mig.

Blir i det här läget rätt arg och kräver då att få tala med en chef samt att jag vill att de ska initiera en spårning på den aktuelle brevbäraren eftersom det knappast borde vara ett större problem. Blir tvärt nekad där de säger att de inte kan göra något utan att jag får vända mig till återförsäljaren som i sin tur får kontakta PostNord och reklamera varan hos dom.

Nu hoppas jag dock på att det enbart är mänskliga faktorn och att brevbäraren råkade registrera den som levererad trots att den inte gick in i brevinkastet och att den dyker upp på Hemköp senare under dagen. Om så nu inte sker så får jag reklamera den hos återförsäljaren i USA och sedan vänta rätt länge på att förhoppningsvis få en ny klocka.

I det fall att det inte finns någon klocka och en fattig brevbärare bestämde sig för att sno en julklapp, kan man polisanmäla brevbäraren? Rent logiskt borde det ju gå att anmäla som stöld? Om brevbäraren nu stulit den är det ju viktigt att det anmäls, har jag blivit av med något är ju sannolikheten att någon annan har eller kommer bli av med också.

Känns ju inte orimligt att någon annan här varit med om samma sak.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Vem ska du anmäla i så fall? Det är ju ren spekulation och du borde kontakta postnord bara om det inte dyker upp när det skall trots att det står att det gjort det.

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte varför det är säljarens ansvar att anmäla att paketet kommit bort. IOM att den rapporterats som levererad så borde säljaren i det skedet kunna säga, Nä du, paketet är levererat och således är det ditt problem?! Postnord borde fan avskedas som sin post" som postleverantör.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Ingen "vänlig" granne som kan ha tagit emot ditt brev?
Har även varit med om att mina grejer delats ut till personer på ett helt annat hus på samma gata - så det behöver inte vara stöld, kanske bara är PostNord.

Permalänk
Medlem

Iom att posten bör ha registrerat vem som hantera den sist så ja du bör kunna anmäla för stöld, paketet scannas ju av vid varje stop och den som hantera det senast bör då gå att finna.
Ring lokala postkontoret och be om uppgifterna och säg att det är för en polisanmälan, tror inte de kommer ge dig någon info men om inte annat så kommer de kanske aktivera sig lite mer och om farbror polisen ringer och begär ut det kommer de ju ge det.

Sedan problemet kan vara hur hanteringen sett ut men någon måste ju satt in i systemet att den är levererad, den i sin tur bör ju vara den som tagit den.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Detta hände mig i somras. Jag fick en sms avi om att jag kunde hämta mitt paket på ICA men ICA hade ingen info om paketet. Jag gjorde en anmälan hos postnords kundservice som lokaliserade paketet och jag hade det några dagar eller en vecka senare.

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Jäklar va alla verkar ha bråttom nuförtiden och dra förhastade slutsatser. Troligtvis har ditt paket blivit markerat på detta vis eftersom det gått vidare för utlämning. Oftast är ju saker paketerade så att det inte ens går att se vad det innehåller. Med andra ord, tror knappast denne brevbärare skulle riskera sitt jobb över något han inte ens vet vad det innehåller.

Ta det lugnt och vänta ett par dagar så ska du nog se att du har din klocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Jag förstår inte varför det är säljarens ansvar att anmäla att paketet kommit bort. IOM att den rapporterats som levererad så borde säljaren i det skedet kunna säga, Nä du, paketet är levererat och således är det ditt problem?! Postnord borde fan avskedas som sin post" som postleverantör.

Det har att göra med att de avtal om leverans som sker ingås med den som skickar en vara, inte den som tar emot.
Det har med avtalsgrejer att göra, ditt avtal är med säljaren, säljarens avtal är med leverantören osv sedan tror jag att en anledning till att posten vägrar blankt ta det med mottagaren är att det är vanligare att företag inte orkar bry sig än någon privatperson så de skickar en ny eller så är det dem du får tjafsa med istället för posten.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Jag förstår inte varför det är säljarens ansvar att anmäla att paketet kommit bort. IOM att den rapporterats som levererad så borde säljaren i det skedet kunna säga, Nä du, paketet är levererat och således är det ditt problem?! Postnord borde fan avskedas som sin post" som postleverantör.

Anledningen till att det är säljarens ansvar är för att det är säljaren som har ingått ett avtal med Postnord. Man kan inte avkräva någon ansvar för en misslyckad tjänst, om det inte finns ett avtal parterna emellan. Ur köparens synvinkel så har säljaren inte levererat produkten, så hen får ta det med säljaren. Säljaren får i sin tur då föra det vidare till distributören.

Självklart väldigt trist när det händer. Men det är inte otänkbart att det endast blivit ett fel längs vägen, och det dyker upp.

Permalänk

Jag har också haft sånna paket som har markerats som "Levererad" av postmord, efter 3-4 dagar så har jag fått paketet dock. Så vänta ut det några dagar först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vem ska du anmäla i så fall? Det är ju ren spekulation och du borde kontakta postnord bara om det inte dyker upp när det skall trots att det står att det gjort det.

Brevbäraren för stöld? Givetvis lär inget hända eftersom det blir lite "ord mot ord" och i princip skulle väl brevbäraren kunna anmäla mig tillbaka antar jag, det struntar jag i. Jag vill att det ska inkomma en anmälan om det mot förmodan skulle vara så att det faktiskt är stulet.

Skrivet av keyser:

Ingen "vänlig" granne som kan ha tagit emot ditt brev?
Har även varit med om att mina grejer delats ut till personer på ett helt annat hus på samma gata - så det behöver inte vara stöld, kanske bara är PostNord.

Det har jag ingen aning om men har otroligt svårt att se att det skulle ha skett. Bor i lägenhet och loftgångshus och har aldrig hört om att något sådant skulle ha skett.

Skrivet av Giuffria:

Jäklar va alla verkar ha bråttom nuförtiden och dra förhastade slutsatser. Troligtvis har ditt paket blivit markerat på detta vis eftersom det gått vidare för utlämning. Oftast är ju saker paketerade så att det inte ens går att se vad det innehåller. Med andra ord, tror knappast denne brevbärare skulle riskera sitt jobb över något han inte ens vet vad det innehåller.

Ta det lugnt och vänta ett par dagar så ska du nog se att du har din klocka.

Ja, det var ju precis det jag skrev. Det har kommit till PostNord och sedan gått ut till mig för leverans och av brevbäraren sedan rapporterats som levererat. Varför inte? Om nu så skulle ha skett så är det ju ett ärende som i princip är helt omöjligt att bevisa så borde ju vara enklaste stölden någonsin.

"2016-12-16 09:00 PostNord Sollentuna Försändelsen är överlämnad till mottagaren
2016-12-16 07:45 PostNord Sollentuna Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras"

Det må vara förhastad slutsats men just nu är jag bara rosenrasande. Förhoppningsvis är det helt i onödan pga. ett slarvfel hos brevbäraren.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: "Rosenrasande"? Ta ett par djupa andetag och en kall dusch.

Herregud, jag vet inget enda fall där mottagaren har hållits ansvarig för att ett paket kommit bort. Om det nu är stulet (vilket jag starkt betvivlar), så kommer du naturligtvis få en ny produkt.

EDIT: Budet kanske har ett stort antal olika paket som ska till ett stort antal adresser. "Express" kanske innebär att det körs ut under dagen och klockan är inte ens fyra än = fortfarande arbetsdag.

Det värsta du kan vara med om i ditt fall är att budet har paketet i bilen för leverans ut till dig, försöker knåda in det i brevlådan och det inte går. Då får du hämta paketet på ditt utlämningsställe imorgon. Boo-F**ing-Hoo.

Tillägg om express
Permalänk
Medlem

Det här är anledningen till varför man har kameraövervakning.
Cheferna brukar skita på sig när man visar inspelning på där budet kvitterar paketet själv.

Permalänk
Medlem

@trickeh2k:
2016-12-16 09:00 PostNord Sollentuna Försändelsen är överlämnad till mottagaren
2016-12-16 07:45 PostNord Sollentuna Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras

Det ser dock ut som att det är utlämningsstället som tagit den?
Gå dit och be dem ta fram kvittensen för paketet då du inte skrivit på något eller så antar jag?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

@trickeh2k: "Rosenrasande"? Ta ett par djupa andetag och en kall dusch.

Herregud, jag vet inget enda fall där mottagaren har hållits ansvarig för att ett paket kommit bort. Om det nu är stulet (vilket jag starkt betvivlar), så kommer du naturligtvis få en ny produkt.

Jaha, så om du beställt något och sedan inte får det du beställt och får vänta en månad på att få en ny produkt så rycker du bara på axlarna? Oavsett om det skulle vara så att PostNord tappat bort den, brevbäraren (eller någon annan) stulit den så är det väl klart att man blir arg? Det är väl en sak om man beställt ett trepack med strumpor men när det är en vara som är lite dyrare och något man verkligen sett fram emot att få så blir man ju arg och besviken, konstigt vore ju annars.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

@trickeh2k:
2016-12-16 09:00 PostNord Sollentuna Försändelsen är överlämnad till mottagaren
2016-12-16 07:45 PostNord Sollentuna Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras

Det ser dock ut som att det är utlämningsstället som tagit den?
Gå dit och be dem ta fram kvittensen för paketet då du inte skrivit på något eller så antar jag?

Kolla tidsstämplingen och läsa vad som står Överst är senaste händelsen, inte tvärtom.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kolla tidsstämplingen och läsa vad som står Överst är senaste händelsen, inte tvärtom.

Jag tror du missförstod inlägget. Han menar att det ser ut som att det är utlämningsstället som har mottagit och lämnat ut ditt paket. Då bör du fråga dem om kvittens.

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Man kan bli arg över mycket, men om du tänker efter, är det inte så att det _egentligen_ är en skitsak att vara arg över?
(jag la till lite i mitt inlägg ovan, ursäkta om det blir otydligt i din tråd)

Du får säkerligen en avi i brevlådan idag/imorgon och så får du hämta paketet på ditt utlämningsställe.

Permalänk
Medlem

Polare till mig beställde saker ifrån utlandet. Kom i 6-7 kartonger på 20kg/stycket.
Postmannen bar upp det till 3dje våningen och plingade på. Ingen öppnade då polaren var utomlands.
Den gode postmannen var så trött och orkade inte bära ner allt igen till bilen. Så han gjorde det som 99% av mänskligheten gör när det är uppförsbacke. Dom tar en genväg. Han bestämde sig helt enkelt för att signera skiten själv och höfta någon form av underskrift sen gick han där ifrån. Polaren blev ganska snopen när han senare på dagen gick in på nätet för att kolla hur långt gången ordern var och blev informerad om att det var utlämnat..... speciellt när han var på Grand Canaria....

Det finns många i vår herres hage...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kolla tidsstämplingen och läsa vad som står Överst är senaste händelsen, inte tvärtom.

Ah missa att det var express

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag tror du missförstod inlägget. Han menar att det ser ut som att det är utlämningsstället som har mottagit och lämnat ut ditt paket. Då bör du fråga dem om kvittens.

Öh nä? Det är jag som är mottaggaren, om någon hade läst vad jag skrivit så står det ju att jag dels pratat med posten som berkäftat att det innebär att brevbäraren meddelat att han levererat det till mig samt att jag också varit nere på Hemköp, dit det skulle komma annars och att de inte tagit emot någon försändelse med mitt spårningsnummer.

Skrivet av superpwnguin:

@trickeh2k: Man kan bli arg över mycket, men om du tänker efter, är det inte så att det _egentligen_ är en skitsak att vara arg över?
(jag la till lite i mitt inlägg ovan, ursäkta om det blir otydligt i din tråd)

Du får säkerligen en avi i brevlådan idag/imorgon och så får du hämta paketet på ditt utlämningsställe.

Allt är relativt, om du inte blir arg över det så får det stå för dig. Ja, hoppas också på det

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort fär en månad sedan (Postnord skötte transporten), satt och kollade trackingen på jobbet och såg att paketet stod som utlämnat och kvitterat. Eftersom ingen var hemma så antog jag att paketet hade blivit inlämnat hos vårt postombud så jag ringde dit. De hade inte fått något paket så jag ringde postnord och frågade hur det kom sig att mitt paket stod som kvitterat och levererat? De jagade fatt i chauffören och frågade, det visade sig att han kvitterat det själv och lagt det utanför dörren.......... Ett 1080 😉Som tur var låg det där när jag kom hem från jobbet oskadat. Men jag har förstått att detta händer relativt ofta. Kvittenskrav med legitimationskrav, budgeten för reklamationer måste vara hög hos Postnord.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Polare till mig beställde saker ifrån utlandet. Kom i 6-7 kartonger på 20kg/stycket.
Postmannen bar upp det till 3dje våningen och plingade på. Ingen öppnade då polaren var utomlands.
Den gode postmannen var så trött och orkade inte bära ner allt igen till bilen. Så han gjorde det som 99% av mänskligheten gör när det är uppförsbacke. Dom tar en genväg. Han bestämde sig helt enkelt för att signera skiten själv och höfta någon form av underskrift sen gick han där ifrån. Polaren blev ganska snopen när han senare på dagen gick in på nätet för att kolla hur långt gången ordern var och blev informerad om att det var utlämnat..... speciellt när han var på Grand Canaria....

Det finns många i vår herres hage...

Det är inte så att din polare hittar på lite för dig.
Har du hemkörning på 140kg så kommer det på halvpall och avbokad tid med mottagaren.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt hur posten i vårt land gått ner sig men det är väl som med allt annat nu för tiden...

Hoppas de löser sig för dig!

Permalänk
Medlem

@micke7406:

Inte direkt. Vi fick köra till hans lägenhet och hämta sakerna i panik som stog i trappen...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wl3y:

Beställde ett grafikkort fär en månad sedan (Postnord skötte transporten), satt och kollade trackingen på jobbet och såg att paketet stod som utlämnat och kvitterat. Eftersom ingen var hemma så antog jag att paketet hade blivit inlämnat hos vårt postombud så jag ringde dit. De hade inte fått något paket så jag ringde postnord och frågade hur det kom sig att mitt paket stod som kvitterat och levererat? De jagade fatt i chauffören och frågade, det visade sig att han kvitterat det själv och lagt det utanför dörren.......... Ett 1080 😉Som tur var låg det där när jag kom hem från jobbet oskadat. Men jag har förstått att detta händer relativt ofta. Kvittenskrav med legitimationskrav, budgeten för reklamationer måste vara hög hos Postnord.

Det är nog en mer anmärkningsvärt än mitt fall då min försändelse dels kostar kostar en femtedel av vad ditt grafikkort gör, samt att expressbrev inte behöver någon kvittens. Har också hört massor av liknande fall som ditt, helt sinnessjukt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wl3y:

Beställde ett grafikkort fär en månad sedan (Postnord skötte transporten), satt och kollade trackingen på jobbet och såg att paketet stod som utlämnat och kvitterat. Eftersom ingen var hemma så antog jag att paketet hade blivit inlämnat hos vårt postombud så jag ringde dit. De hade inte fått något paket så jag ringde postnord och frågade hur det kom sig att mitt paket stod som kvitterat och levererat? De jagade fatt i chauffören och frågade, det visade sig att han kvitterat det själv och lagt det utanför dörren.......... Ett 1080 😉Som tur var låg det där när jag kom hem från jobbet oskadat. Men jag har förstått att detta händer relativt ofta. Kvittenskrav med legitimationskrav, budgeten för reklamationer måste vara hög hos Postnord.

Här skulle nog en polisanmälan vara på sin plats för Urkundsförfalskning, det är nog det som krävs för att dom anställda ska ändra beteende. Att bara reklamera till postnords organisation gör nog lite till ingen nytta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Lugna ner dig. Ringer du till polisen kommer de skratta åt dig, det finns ingen att ställa anmälan mot så det kommer inte blå något av det.

Du kommer troligtvis få någon avi på posten så du kan hämta ut paketet imorgon eller övermorgon.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Lugna ner dig. Ringer du till polisen kommer de skratta åt dig, det finns ingen att ställa anmälan mot så det kommer inte blå något av det.

Du kommer troligtvis få någon avi på posten så du kan hämta ut paketet imorgon eller övermorgon.

Varför skulle de skratta åt mig? Om det skulle vara så att det är stulet är det ju ett brott som begåtts och ska anmälas, att det sedan aldrig kommer hända något med det är en annan sak.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varför skulle de skratta åt mig? Om det skulle vara så att det är stulet är det ju ett brott som begåtts och ska anmälas, att det sedan aldrig kommer hända något med det är en annan sak.

"Jag TROR posten kanske möjligtvis har stulit min klocka!"

"Jaha? ehh, varför tror du det, vilka belägg har du för det, vem är det som har gjort det mer specifikt?"

Det kommer läggas upp en anmälan för att sedan 2.3 nanosekunder senare avslutas. Återkommer det inte alls om en vecka eller två, fine, ring in till dem. Troligtvis har det gjorts en liten fuling och han kommer få en avi från posten i lådan imorgon och hämta den sedan.

Sen att brevbäraren har stulit något är helt absurt. Han/hon har ingen aning vad som är i lådan och brevbäraren vill nog inte riskera sitt jobb och domstol för något som skulle kunna vara en kabel från Kina för 3 spänn.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle