Microsoft erkänner – Windows 10-kampanjen "gick för långt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Hur gör du för att själv bestämma när alla omstarter ska ske om du använder en konsumentversion av win 10 ?

Går det ens i enterpriseversionerna, och hur gör du i såna fall det?

LTSB minskar problemet i och med att det helt enkelt tvingar på en färre uppdateringar, men har inte kommit på hur man får full kontroll över uppdaterandet a la W7.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Proffsmoddare

Windows 10 gjorde att jag formaterade burken och började köra linux på heltid. Tack Microsoft!

Edit: Vill tillägga att jag i grunden gillar W10 som operativsystem, tycker det är väldigt snyggt och lätt att använda. Tyvärr valde de att totalt förpesta en bra produkt med tvingande uppdateringar, värdelösa apps och massor av phone-home telemetri.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Hur gör du för att själv bestämma när alla omstarter ska ske om du använder en konsumentversion av win 10 ?

Håller med din fråga i detta.

Men det jag brukar göra är att inaktivera Windows Update tjänsten helt enkelt och aktivera den igen när jag vill uppdatera. Men bara med Pro licensen däremot, har inte testat med Home.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

För egen del såg jag bara en vinst att gå från 8.1 till win 10 och det var en lite bättre startmeny. Går säkert att lista teoretiska fördelar, men inget jag efterfrågat eller märkt av. Nackdelen däremot var värdelös uppdateringshantering. Winblows 10 "hjälper till" genom att stänga av datorn när jag lirar elite dangerous och min surface pro 3 tar ibland 15 minuter på sig att komma igång och bli användbar på grund av Windows update. Störigt när man bara vill kolla något snabbt. Ja, det är ovanligt men det har hänt några gånger nu vilket är några gånger för mycket. Det är direkt undermåligt.
Allt för att jag ska förbjudas tillträde att bestämma när jag vill uppdatera.

Win10 är inte kass, men det positiva väger inte över för min del än så länge så med nuvarande kunskap hade jag nog väntat ca 2 år till.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Går att bestämma under vilken tid den ska starta om, tex har du datorn avstängd under natten så sätt under den tiden.

Annars om du är lite mer duktig så kan du bara göra en liten ändring i registret: NoAutoRebootWithLoggedOnUsers

O så slipper du de helt.

Ännu mer avancerat om man är vågad och förstår batch är:
cd /d "%Windir%\System32"
takeown /F MusNotification.exe
icacls MusNotification.exe /deny Everyone:(X)
takeown /F MusNotificationUx.exe
icacls MusNotificationUx.exe /deny Everyone:(X)
rem

^
Ovan tar alltså bort rättigheterna för windows så uppdateringsnotis o restart inte händer.
Dock så funkar det fortfarande lika bra att uppdatera manuellt när du vill.

Förövrigt så är det tråkigt att se att så många är så konservativa. Windows 10 flyter på mycket bättre än föregångarna. Har inte behövt installera om eller liknande för att windows har spökat. Har faktiskt aldrig hänt, när det händer är det jag som pillar. Men då lär man sig också vad man inte ska göra nästa gång.

Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Skribent
Skrivet av Oortcloud:

Har inte sett röken av deras Win10 uppgradering. Trots att jag försökte med diverse tips bl.a. härifrån. Gav upp tillslut. Har man missat något? Min som fick det trots att han ej ville. (Röda krysset?) Det är skit att få något man ej vill ha. Det får mig att undra om uppgraderingen är bra för användaren eller MS? Nu lär man tvingas till Win10 när man bygger ny dator. Ni som står i hyllningskör till Win10, vad är det som gör det så bra?

M

Skickades från m.sweclockers.com

Några fördelar jag personligen gillar med Windows 10;
Snabb uppstart/omstart
Snabb UI och enkel navigation
Stöd för DX12
Bra stöd för EUFI direkt i OS (kan tex. överklocka direkt genom mjukvara istället för BIOS)
MYCKET bättre resurshantering än Windows 7 (RAM/CPU användning)

Men min absoluta favoritdel är även min värsta;
Windows update!

Nya Windows update hittar till 99% av fallen den senaste drivaren till vad du nu än kopplar in i datorn, laddar ner den och installerar den i bakgrunden - Otroligt skönt!
Nackdelen med detta? Jo för har man inte Windows 10 Pro eller Enterprise, då kan man inte stoppa datorn från att starta om sig med jämna mellanrum när Windows installerar säkerhetsuppdateringar.

Men i allmänhet så gör Windows 10 allt som både Windows7+8.1 gör, mer därtill och som grädden på mosen gör Windows 10 allt det bättre än sina föregångare. Ser ingen anledning för folk att sitta kvar på äldre Windows versioner annat än om man älskar att bära foliehatt eller datorn man använder kom med Windows XP och är därmed inte kompatibel

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Erkänner? De visste mycket väl att detta var att gå för långt. Billigt försök att vinna tillbaka något slags förtroende.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk

7:a användare här. byter den dag då mojjänger säger ifrån nu vill vi ha 10.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Några fördelar jag personligen gillar med Windows 10;
Snabb uppstart/omstart
Snabb UI och enkel navigation
Stöd för DX12
Bra stöd för EUFI direkt i OS (kan tex. överklocka direkt genom mjukvara istället för BIOS)
MYCKET bättre resurshantering än Windows 7 (RAM/CPU användning)

Windows 8.1 har allt detta också, utom DX12.
Och DX12 har inte fungerat bra på 1,5år än iaf...

Skrivet av Yatagarasu:

Men min absoluta favoritdel är även min värsta;
Windows update!

Nya Windows update hittar till 99% av fallen den senaste drivaren till vad du nu än kopplar in i datorn, laddar ner den och installerar den i bakgrunden - Otroligt skönt!
Nackdelen med detta? Jo för har man inte Windows 10 Pro eller Enterprise, då kan man inte stoppa datorn från att starta om sig med jämna mellanrum när Windows installerar säkerhetsuppdateringar.

Win 8.1 har tom exakt det du efterfrågar här. Den installerar också allt automatiskt, drivare mm och kan fixa allt i bakgrunden, men du kan välja att styra o ställa själv om du vill, och du slipper defekta drivare som tvångsinstalleras.

Tror problemet här är att folk ser inte skogen för alla träden och magiskt tror att Windows 10 är något bra... det är bara Win 8.1 med en annan startmeny, så mycket automatik som du inte kan styra och halvfärdiga/ogenomtänkta lösningar.

Sen så hela synen på att MS erkänner fel här, lika vag som att få en politiker att erkänna fel.

@klotim problemet är att i nästa version kanske ditt knep inte fungerar längre, precis som Pro versionen inte längre kunde använda policies. Och du installerar om datorn 1-2 gånger om året... vid varje Windows 10 uppgradering. Med dessa försvinner också samtliga dina knep, som du då måste leta upp nya sätt att lösa.

Tack, jag stannar hellre kvar på ett OS jag inte heller behöver installera om eller tweaka mer än en gång per "installation".

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av klotim:

Går att bestämma under vilken tid den ska starta om, tex har du datorn avstängd under natten så sätt under den tiden.

Annars om du är lite mer duktig så kan du bara göra en liten ändring i registret: NoAutoRebootWithLoggedOnUsers

O så slipper du de helt.

Ännu mer avancerat om man är vågad och förstår batch är:
cd /d "%Windir%\System32"
takeown /F MusNotification.exe
icacls MusNotification.exe /deny Everyone:(X)
takeown /F MusNotificationUx.exe
icacls MusNotificationUx.exe /deny Everyone:(X)
rem

^
Ovan tar alltså bort rättigheterna för windows så uppdateringsnotis o restart inte händer.
Dock så funkar det fortfarande lika bra att uppdatera manuellt när du vill.

Förövrigt så är det tråkigt att se att så många är så konservativa. Windows 10 flyter på mycket bättre än föregångarna. Har inte behövt installera om eller liknande för att windows har spökat. Har faktiskt aldrig hänt, när det händer är det jag som pillar. Men då lär man sig också vad man inte ska göra nästa gång.

Jag är för bortskämd med hur bra det fungerar i linux, det är tragiskt att MS inte kan ordna så att uppdateringarna fungerar smärtfritt eller att man åtminstone slipper hacka systemet eller ska behöva speciell mjukvara för att förhindra att datorn ska startas om i tid och otid.
Det är hopplöst att försöka hålla igång datorn längre tider när man kör win 10, endera kraschar den eller så krävs det omstarter pga uppdateringar i stort sett varje månad. (såvida man inte hackar den, men det borde verkligen inte behövas)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Apple är inte perfekta men deras uppdateringar har nog aldrig skapar så mycket problem som det MS tryckt ut, win 10 är fortfarande inte ett färdigt, stabilt os och hela uppdateringssystemet fungerar ganska dåligt och själva uppdateringsfunktionen blir bara sämre och sämre.

Det där håller jag dock inte med om, jobbar som systemutvecklare och systemadmin på en tämligen stor retail-kedja i Sverige, vi gick på windows 10 överallt 4 månader efter release, och varken butikerna, eller vi som håller på att labba sönder datorer på IT-avdelningen har haft några problem. Så vad gör folk för att det ska vara så instabilt?

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av orig_rejser:

Det där håller jag dock inte med om, jobbar som systemutvecklare och systemadmin på en tämligen stor retail-kedja i Sverige, vi gick på windows 10 överallt 4 månader efter release, och varken butikerna, eller vi som håller på att labba sönder datorer på IT-avdelningen har haft några problem. Så vad gör folk för att det ska vara så instabilt?

Jag vet inte om man behöver göra nått speciellt, det senaste större fel jag råkade ut för var för ca en månad sedan då en uppdatering slog ut Avast, det gick inte att rätta till det på nått sätt utan jag fick backa uppdateringen, totalt tog det 5-6 timmar som datorn var obrukbar den gången.
Mer vanligt är att utforskaren slutar fungera eller startar om och därefter inte uppdateras, speciellt när man är i mappar med mycket filer, några tusen filer verkar vara nån sort gräns där det är stabilt men har man några hundra tusen- nån miljon filer eller mappar i en mapp så blir det ofta problem. Det känns som man var tillbaka på Fat 32 tiden fastän det är NTFS och med win 7 är det inte samma strul.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Usling:

Jag tröttnade också på deras skit. Har numera windows enbart i en virtuell maskin ifall det verkligen behövs till nåt.

Samma här. I ärlighetens namn är dock enda gången jag haft nytta av det när uppringande microsoftscammers ska ha något att fjärransluta mot. Inte jättemycket vettigt alltså.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Samma här. I ärlighetens namn är dock enda gången jag haft nytta av det när uppringande microsoftscammers ska ha något att fjärransluta mot. Inte jättemycket vettigt alltså.

HAHAAHA, de ringde mig förra veckan och påstod att jag hade något problem med min Windows-burk.

Intressant, vart har jag gjort av den mån tro......

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade gratis till Windows 10 dag 1, och jag har aldrig ångrat mig. Windows 10 är super, åtminstone ifrån min erfarenhet.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

@Startrance:

Grattis, för vissa andra har windows 10 varit ett helvete med kompatibilitets problem.

Jag har haft mycket problem med min musik produktion iom windows mitt externa ljudkort dom inte fungerat som det skall etc etc...

personligen skiter jag i vad windows 10 har att erbjuda. kompatibilitet är så mycket viktigare än någon sekunds snabbare uppstart hit och dit.

Men detta är såklart bara vad jag tycker.

Sitter på windows 10 just nu och allt är löst även om där fortfarande är en del problem. jag är ju dock inte tillåten att nedgradera.

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

@Lexius: "And within a couple of hours of that hitting the world, with the listening systems we have we knew that we had gone too far."

haha aa precis eller ljuga som Obama America does not spy on its people

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Inaktiv

Windows 10 suger balle, är ostabilt, ologiskt och oskönt att använda. Skiter i Windows såvida jag inte måste ha det för något löjligt CAD-program eller liknande i skolan.

Permalänk
Medlem

Hej!
Det jag har stört mig på med w10 och min surface pro4 är att den börjar installera uppdateringar utan att jag kan se det. Helt plötsligt (i batteriläge) segar datorn ner sig totalt och det går inte att lista ut varför. Tills man provar en omstart - uppdateringar installeras.... TACK!
Senast det hände var under ett styrelsesammanträde där jag för protokollet på min sp4... Inte bra.
Med w8.1 hade jag kunnat ha att den letar men inte laddar ner eller installerar utan mitt godkännande.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Sitter på windows 10 just nu och allt är löst även om där fortfarande är en del problem. jag är ju dock inte tillåten att nedgradera.

Har du uppgraderat från en tidigare Win7/8, så borde du väl kunna nedgradera.. Bara att du inte kan rulla tillbaka och ha kvar alla filer och program. En ominstallation med den gamla licensnyckeln är det som gäller.

Visa signatur

Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@DaBone: Min gamla CD nyckel är inte "giltig" längre. Går inte aktivera den längre så man sitter med en 30 dagars trail.

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Det var ju inte smart gjort och sen sitta med win7 som är segt och utgånget.
Samt att Intels och amds cpuer inte stödjer äldre operativsystem längre.

Det enda som är segt är min halvdöda mekaniska hårddisk, i alla fall vid uppstarten. Menar du drivrutiner? det finns väl drivrutiner för grafikkort m.m. så jag vet inte vad du pratar om

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

@DaBone: Min gamla CD nyckel är inte "giltig" längre. Går inte aktivera den längre så man sitter med en 30 dagars trail.

Du verkar inte vara ensam om man googlar lite.. men det finns lite tips.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-w...

https://www.google.se/#q=windows+7+licens+not+valid

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Det var ju inte smart gjort och sen sitta med win7 som är segt och utgånget.
Samt att Intels och amds cpuer inte stödjer äldre operativsystem längre.

Är det Kaby Lake som inte stödjer äldre operativsystem eller?
För jag kan köra Windows 7 alldeles utmärkt med en Skylake i5-6600k

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Jag installerade Windows 10 från dag 1. Jag hade enorma problem med prestandan i video och spel. Speciellt med spel.
Prestandan i spel sjönk med mer än hälften. I vissa spel sjönk prestandan från drygt 100 FPS i Windows 7 till under 30 FPS i Windows 10.
Även idag skapar uppdateringarna (cumulative updates) problem med vissa program.
Speciellt program som man kan spela in och streama spel med.
Jag väntade till sista dagen för gratisuppdateringen med att installera Windows 10.
Då hade det mognat lite men jag hade fortfarande en del problem.
Och nej, jag har inte en gammal dator. Jag har en Skylake i5-6600 med 16GB DDR4 RAM och en M.2 NVME SSD
Grafikkortet är dock ganska gammalt, GTX 660.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem

Bytte till Win10 innan detta och jag ångrar det inte en sekund. Win7 var super men nu för tiden är Win10 så mycket bättre och snabbare på alla punkter att det inte finns något själ till att ens tänka tanken på att köra 7an över 10an på sin gamingdatorn.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vad är det för fel på fönsterhantering i windows 10?

Ingen dynamisk tiling, samt att "send to back och stack" funktionen inte finns tillgänglig genom tangentbords eller grafiska genvägar.
Windows fönsterhanterare har även problem med "återställning av fönster" som är skrivna i vissa versioner av .net+wps (känd bug) där collumner ändrar bredd när man fullskärmar programmet fast glömer av att krympa dem igen när man återstället fönstret till storleken man använde före maximeringen. (Ett bra exempel är nexus mod-manager mfl). Ett annat problem är att det är otroligt primitiv snap funktion och "heta hörn" är nått som windows har försummat i flera år. Att ha en alternativ fönsterhanterare vire inte så tråkigt för avancerade användare.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Bytte till Win10 innan detta och jag ångrar det inte en sekund. Win7 var super men nu för tiden är Win10 så mycket bättre och snabbare på alla punkter att det inte finns något själ till att ens tänka tanken på att köra 7an över 10an på sin gamingdatorn.

Inte ett enda skäl? Varför inte att man i windows 7 kan avinstallera telemetrin (men ej i win10), att man kan få en UI som är bättre anpassad för synskadade, att man behöver mindre ram, att man får XP mode (kanske funkar i 10an men det skyltas dock inte med och har inte provat), att man kan köra osignerade drivrutiner för hårdvara som ej är tillverkad av de allra största. Men största skälet är väl att man redan har ett fullt fungerande system som stödjs till 14:e januari 2020. Om maskinen kom med windows 7, och fungerat klanderfritt, varför ska man uppgradera och riskera att mjuk eller hårdvara ej längre fungerar?

Varför inte bara vänta med att uppgradera tills man bygger eller köper en my maskin?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd

Nej tack till Windows 10 jag håller med fast vid Windows 7.

"gick för långt" nu skojar dom väl lite gick lite för långt dom menar väl att den gick MYCKET långt.

Jag känner hur min ADHD börja komma fram så fort detta meddelande kom upp fick google lite och sen ta bort lite filer sen så var själva problemet löst och då känner jag med bättre igen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Börjar de höga herrarna på Microsoft, oroa sig för att de kanske gör med Dator OS:et Windows som de gjorde med sitt Mobil OS (WP+Win10M) och Surfplatte OS (WinRT+Win10)... Nämligen förlora marknaden helt.

Det är ju inte allt för positiva siffror som Microsoft kan visa upp för sina senaste Windowsversioner 8.x och 10.

Fast jag tackar Microsoft hade aldrig gått över till Linux på våra datorer om inte deras fanboys på Swec informerat oss om hur osäkert Win7 är...

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.