Radeon hd 7950 klockning problem

Permalänk
Medlem

Radeon hd 7950 klockning problem

Hej har ett gammalt HD7950 som jag fick nästan gratis. Försöker nu få ut så mycket av kortet som möjligt så det ska prestera kanske 70-100% bättre än mitt gtx750 oc men har stött på problem.
När jag klockar och stresstestar med furmark funkar allt fint. Sedan ska jag köra 3dmarks och skärmen blir svart.
Är ny på de här med klockning så all hjälp behövs.

Permalänk
Inaktiv

Vilka frekvenser har du och hur hög är spänningen på kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Vilka frekvenser har du och hur hög är spänningen på kortet?

Kör med afterburner men har inte ändrat core voltage. Har ökat powerlimit +15, core clock 1040, memory clock 1320. Fläkten går på auto och når 71 grader efter 5 min. Behövs någon mer info är det bara säga till. Är som sagt ny

Permalänk
Medlem

Du måste nog öka volten också. Och sen kan du till en början låta memory clock vara helt, det gör knappt någon skillnad ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cricke11:

Du måste nog öka volten också. Och sen kan du till en början låta memory clock vara helt, det gör knappt någon skillnad ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok testar lite med voltage. Satte nyss på ny kylpasta och lyckades sänka med 10 grader för att just få den runt 70 grader. Om jag ökar volten lär det bli varmt men ska jag försöka lägga mig strax under 80? Tror för övrigt att mitt ex är varmare än normalt.