Vilka sweclockers har en egen youtubekanal?

Permalänk
Medlem

Har en med, skittråkig rent ut sagt, blev ju inte riktigt vad jag ville samt stavade fel när jag skapade den

Hade duktigt mycket med dels racing från IRL samt iRacing etc som är borttaget.. Ledsna väl lite samt ej ingen tid..

https://www.youtube.com/user/xSWEDExGaiming

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ahh nice rigg, kul

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det tar mycket extra kraft att både streama till twitch och spela in till hdd samtidigt istället för att bara göra det ena åt gången?
Använder mig av OBS.

Permalänk

tippar att det enda som tillkommer är diskanvändning då den sparar en kopia på videoströmmen du skickar till twitch server med samma bitrate och inställningar dvs kodningen är redan gjord möjligen någon pytteliten bit extra cpu/minne eftersom det ska skickas till två ställen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Youtubekanal där jag lägger upp min musik... (OBS, inget vanligt dunka-dunka )
https://www.youtube.com/user/AlienInsideMusic

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk

Jag har en kanal men det är inte så väldans stor aktivitet. Majoriteten av klippen
är rallyvideos även om det finns lite annat också, dock inget gamingrelaterat.

https://www.youtube.com/user/sobek995/

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Inaktiv

Jag har en kanal för alla som är intresserade av bordtennis/pingis.
Matcher från högsta ligan "Pingisligan" finns det mest av, men även filmer från SM m,m kommer att komma upp.
Har 70 prenumeranter sist jag kollade och många visningar på vissa klipp.

Skulle dock behöva hjälp med hur man får igång detta med att tjäna pengar.
Jag har skapat ett Adsense-konto, och ställt in så att jag skall visa annonser på mina klipp.

Dock händer inget, utan när jag kollar status på mitt Adsense konto, så står det bara att det är under granskning
och att man kommer bli meddelad via mejl när det kommer att aktiveras.

Någon som är grym på detta med Adsense och att tjäna pengar på sina klipp?

Hjälp skulle uppskattas oerhört, då jag lägger ner mycket tid på min kanal.

Länk till min kanal: https://www.youtube.com/channel/UC2YyUVnmQg40RTIBZQwNJ2Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Jag har en kanal för alla som är intresserade av bordtennis/pingis.
Matcher från högsta ligan "Pingisligan" finns det mest av, men även filmer från SM m,m kommer att komma upp.
Har 70 prenumeranter sist jag kollade och många visningar på vissa klipp.

Skulle dock behöva hjälp med hur man får igång detta med att tjäna pengar.
Jag har skapat ett Adsense-konto, och ställt in så att jag skall visa annonser på mina klipp.

Dock händer inget, utan när jag kollar status på mitt Adsense konto, så står det bara att det är under granskning
och att man kommer bli meddelad via mejl när det kommer att aktiveras.

Någon som är grym på detta med Adsense och att tjäna pengar på sina klipp?

Hjälp skulle uppskattas oerhört, då jag lägger ner mycket tid på min kanal.

Länk till min kanal: https://www.youtube.com/channel/UC2YyUVnmQg40RTIBZQwNJ2Q

Jag är ledsen men jag kommer faktiskt inte ihåg hur lång tid det tog att komma igång med adsense.
Du kanske måste vänta några dagar?

Jag har ett problem ifall någon vet hur man ska lösa det.
Jag satt idag på twitch samtidigt som jag spelade in, det gick relativt fint igår men idag så hackade det på streamen och sen inspelningen. Lite trist när man har kört i 3 timmar och inte kan använda materialet. De 3 sista matcherna var riktigt fina.
Är min hårdvara för klen? Jag har en i5 2500s 8gb ram och 270x, jag har spelet installerat på en ssd och sparar filmen till en annan ssd.
Är det processorn som behöver uppgraderas?

Jag kör 1080p 60fps men till streamen skalar jag ner till 720p, filmen blir dock 1080p 60fps, kanske är lite för mycket begärt av cpun?

Permalänk
Medlem

https://m.youtube.com/channel/UC3YOFnM5LFS8l0mjgotHQXA

Innehåller covers/bas och spelvideos. Använder oftast min steam controller vid spelandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Rätt mångfaldiga kanaler som finns i denna tråd, jag som trodde alla skulle handla om exakt samma sak; gaming.

@OP
Jag har sett liknande kanaler som din som jag inte begripit mig på som du kanske kan lysa en lykta över, dvs fenomenet att lägga upp så många videos när man får tiotal views per klipp. Är det en entusiastgrej du gillar göra oavsett om folk tittar eller inte? Eller finns i bakhuvudet att "snart så kommer folk och tittar"? Eller finns det något annat, alt. kombination av faktorer?

--

Min kanal var i stort sett enbart för att lägga upp killvids från WoW när jag spelade det spelet, och gått över till diverse random grejer efter det för att senare i stort sett dö ut. Idag använder jag den mest för renoveringsprojekt, luftflödesanimationer eller mini-vlogs där jag gömmer klippen och skickar ut direktlänkar till rätt personer. Jag tror senast jag la upp något offentligt var 4 år sen och prenumeranterna har dalat utav bara h-e sen dess.

https://www.youtube.com/user/Raphz0r

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag har ett problem ifall någon vet hur man ska lösa det.
Jag satt idag på twitch samtidigt som jag spelade in, det gick relativt fint igår men idag så hackade det på streamen och sen inspelningen. Lite trist när man har kört i 3 timmar och inte kan använda materialet. De 3 sista matcherna var riktigt fina.
Är min hårdvara för klen? Jag har en i5 2500s 8gb ram och 270x, jag har spelet installerat på en ssd och sparar filmen till en annan ssd.
Är det processorn som behöver uppgraderas?

Sist jag lekte med streaming på twitch, så polarna jag spelade CS:GO med kunde ha mitt PoV på andra skärmen (for the lulz) så spelade jag in till separat (dedikterad) HDD samtidigt, och det kunde lagga riktigt hårt. Först när jag stängde av den separata inspelningen blev det "normalt", så jag tror den biten drar en satans massa resurser. Då hade jag 8GB 1333Mhz DDR3, 2500k @ 4.2Ghz, GTX 770.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Rätt mångfaldiga kanaler som finns i denna tråd, jag som trodde alla skulle handla om exakt samma sak; gaming.

@OP
Jag har sett liknande kanaler som din som jag inte begripit mig på som du kanske kan lysa en lykta över, dvs fenomenet att lägga upp så många videos när man får tiotal views per klipp. Är det en entusiastgrej du gillar göra oavsett om folk tittar eller inte? Eller finns i bakhuvudet att "snart så kommer folk och tittar"? Eller finns det något annat, alt. kombination av faktorer?

--

Min kanal var i stort sett enbart för att lägga upp killvids från WoW när jag spelade det spelet, och gått över till diverse random grejer efter det för att senare i stort sett dö ut. Idag använder jag den mest för renoveringsprojekt, luftflödesanimationer eller mini-vlogs där jag gömmer klippen och skickar ut direktlänkar till rätt personer. Jag tror senast jag la upp något offentligt var 4 år sen och prenumeranterna har dalat utav bara h-e sen dess.

https://www.youtube.com/user/Raphz0r

Visst skulle det vara kul med ofantligt många visningar och speltid.
Det spelet jag spelar har tyvärr inte alltför stor spelarbas, kanske 5000-10 000 som aktivt spelar.
Den största Youtubern inom det spelet just nu brukar få ca 4-600 views per klipp.
Så att jag får 20-40 visningar per klipp i relation till han som har hållit på i flera år, så känns det helt okey.

Visst har jag haft tankar på att spela andra spel och göra annat för att nå ut till en bredare massa men just nu är det detta som jag satsar på och det är även det spelet som jag är riktigt duktigt på. Så finner du inget nöje i att kika på min kanal så du kanske helt enkelt inte är min målgrupp, på liknade sätt som jag inte uppskattar att kolla på sminkvideos på youtube så är jag helt enkelt inte deras målgrupp.

Skrivet av Raphaei:

Sist jag lekte med streaming på twitch, så polarna jag spelade CS:GO med kunde ha mitt PoV på andra skärmen (for the lulz) så spelade jag in till separat (dedikterad) HDD samtidigt, och det kunde lagga riktigt hårt. Först när jag stängde av den separata inspelningen blev det "normalt", så jag tror den biten drar en satans massa resurser. Då hade jag 8GB 1333Mhz DDR3, 2500k @ 4.2Ghz, GTX 770.

Tack för svaret, då låter det som min dator helt enkelt är för klen.
Jag skulle vilja ha en till skärm, då hade jag enkelt kunnat ha aktivitetshanteraren upp och lite andra program för att övervaka lite bättre hur datorn hade belastas men det får bli en senare projekt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektron:

Jag är ledsen men jag kommer faktiskt inte ihåg hur lång tid det tog att komma igång med adsense.
Du kanske måste vänta några dagar?

Jag har ett problem ifall någon vet hur man ska lösa det.
Jag satt idag på twitch samtidigt som jag spelade in, det gick relativt fint igår men idag så hackade det på streamen och sen inspelningen. Lite trist när man har kört i 3 timmar och inte kan använda materialet. De 3 sista matcherna var riktigt fina.
Är min hårdvara för klen? Jag har en i5 2500s 8gb ram och 270x, jag har spelet installerat på en ssd och sparar filmen till en annan ssd.
Är det processorn som behöver uppgraderas?

Jag kör 1080p 60fps men till streamen skalar jag ner till 720p, filmen blir dock 1080p 60fps, kanske är lite för mycket begärt av cpun?

Har väntat i 2 månader nu.....

Permalänk
Medlem

dumpar mest mina diablo 2 speedruns på min youtube kanal, sen ligger det väl lita gamla random klip där också

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Jag är inget fan av racing men damn vad tuff din setup är!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

@Elektron:
Jag har ett tangentbord med en skärm på, och via Aida64 (trodde först det var Sisandra men är trött!) har jag gjort en liten resursvisare.

https://imgur.com/a/PCTw8
(Edit: Får inte thumbnail att fungera)

Det går att anpassa exakt hur man vill ha det, jag har CPU fläkt RPM, CPU temps och barsen är load per core, GPU i mitten visar load, temp (från ambiance till max temp) och GPU fläkt. Till höger har jag RAM, samt temps för moderkort och min "primära" HDD (för fraps etc, när den används används den non-stop så vill ha koll på temp just in case), samt tid och datum.

Laggar det till i ett spel är det bara en snabb blick dit för att se om det är min dator och isf vad i min dator som laggar till så jag snabbt kan alt-tabba och lösa problemet. När det kommer ett mekaniskt tangentbord med en liknande skärm och backlight på knappar köper jag direkt. Det går att få FPS som en realtime graf ex, så laggar det till kan du snegla ner och se hur stor dippen var. Älska teknologi.

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem

Min kanal som heter Meton97, några få blandade videos.
Vet även att Robbaz är medlem här men jag tror han är ganska så inaktiv på forumet.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Avstängd

Har en men gör inte mycket med den. Gillar videos och kommenterar på videos.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Inaktiv

Frågar igen; någon som kan detta med Adsense?

Permalänk
Medlem

Just startat en spel-kanal men mest för kolla alla fel jag gör. Orkar någon titta så får de göra det. Är inte purung heller, inte många år från att fylla 60. Försökte snacka medan jag streamade live och fasiken vad svårt att inte plötsligt stanna upp i sitt tjat under spelandet eller för den skull ha något intressant att prata om. Händer inte mycket spännande i mitt liv.

https://www.youtube.com/channel/UCfgGM9BlU5gn2jo_JwtzliA

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Har en liten sketen kanal med några få videos på min katt (startade denna uppskattade kattråden på på SWEC: Katt lika roligt som hårdvara (bild på din kattråden) för lite drygt ett år sedan)

Skaffat ny kamera och objektiv så fler bättre videos kommer att komma.

Om ni vill kolla in lite Ocicat-mys så kolla här: Bascule666

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

http://www.youtube.com/megaalalil

Där är min kanal, inte super aktiv, men ska börja mer nu (förhoppningsvis) Får fortfarande runt 8 - 10k visningar i månaden

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Pro M, CPU: Intel Core i5 6600k, GPU: Sapphire R9 390 Nitro, MOBO: MSI Z170A Inet edition, HDD: WD 500GB Caviar Blue, PSU: EVGA Supernova G2 750W, RAM: Corsair Vengence LPX 2x4GB Röd.

Permalänk
Medlem

Kul tråd det här

Här är min https://www.youtube.com/channel/UCHa14nRoDSLXnnct-6JVp_g?view...

Lägger upp lite random spel videos ifrån spel jag spelar just nu, inget seriöst alls. Kan ju vara kul att se vad man spelade och hur bra/dålig man var när man blir äldre.

Permalänk
Medlem

@Elektron:

Min son är Youtubestjärnan i familjen

Han har gjort en serie med lite fundamentala tips. Sätt dem i rätt context, han är 13 fyllda Men har runt 1500 subs och drygt 300 000 visningar.

Hur man blir en Bra Youtuber!: https://www.youtube.com/playlist?list=PLxzVcZSgs3GaC5rs_nMWGV...

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem
Skrivet av qramian:

@Jimemy:

Min son är Youtubestjärnan i familjen

Han har gjort en serie med lite fundamentala tips. Sätt dem i rätt context, han är 13 fyllda Men har runt 1500 subs och drygt 300 000 visningar.

Hur man blir en Bra Youtuber!: https://www.youtube.com/playlist?list=PLxzVcZSgs3GaC5rs_nMWGV...

Wow, det är grymt bra jobbat av han.

Permalänk
Medlem

Finns det något snabbare sätt än att rendera om hela filmen om man bara vill tex klippa bort en liten bit i början och en liten bit i slutet?

Just nu gör jag mina klippningar i Movie Studio men det är lite segt att behöva vänta en timme eller två när man bara vill klippa bort en liten bit.

Permalänk

@Elektron: Kan man inte klippa bort delar i Youtube egna editor efter man laddat upp?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Pro M, CPU: Intel Core i5 6600k, GPU: Sapphire R9 390 Nitro, MOBO: MSI Z170A Inet edition, HDD: WD 500GB Caviar Blue, PSU: EVGA Supernova G2 750W, RAM: Corsair Vengence LPX 2x4GB Röd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaAlalil:

@Jimemy: Kan man inte klippa bort delar i Youtube egna editor efter man laddat upp?

Tack det har du rätt i, det har jag inte provat. Helst vill jag att klippet skall vara helt klart innan uppladdning men iofs fungerar det nog bra till mindre klippningar. Jag brukar gilla att förhandsvisa klippet i fullskärm innan jag laddar upp det för att se så att det duger. Men tack för tipset.