Permalänk
Medlem

åh fy fan...

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Snart 12 år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

@Bogey:

Hmm..Nvidia, ja det kan stämma.

Vore kul ifall det fanns skärmdumpar från alla år sidan funnits. Skulle nog ge lite flashbacks.

En idé till 20-års firandet 2019, kunde ju vara att återskapa utseendet exakt som det var 1999.

Fråga staff då?

Den här liraren känner du väl igen? Då en utav de flitigaste moddarna. http://www.sweclockers.com/medlem/dimestam
Denna tror jag var modd eller admin då http://www.sweclockers.com/medlem/albert tex.

Finns säkert en hel trave här som var modd eller mer. fråga users eller tex nuvarande modden Multiman.

Det handlar väl om lust och energi, tror chefen då vart enand/inan och juggeefternamn, men för senil för att komma ihåg 100% Han vet ju.
Castor admin etc.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Skapade ett konto som jag snabbt glömde bort användaruppgifterna till där runt 2000-2002 nånstans, då som mindre än 10 år gammal. Sen dök jag inte upp igen förrän 2012! Tror och hoppas att jag är relativt igenkännbar dock

Permalänk
Avstängd

Bästa minnena har jag från den tiden Opteron var sjukt prisvärda till intels core cpuer tog över.

Det var andra tider när man faktiskt märkte av att uppgradera och klocka jämfört med idag när man klarar sig helt ok på en 6 år gammal 2600k.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bogey:

Fråga staff då?

Den här liraren känner du väl igen? Då en utav de flitigaste moddarna. http://www.sweclockers.com/medlem/dimestam
Denna tror jag var modd eller admin då http://www.sweclockers.com/medlem/albert tex.

Finns säkert en hel trave här som var modd eller mer. fråga users eller tex nuvarande modden Multiman.

Det handlar väl om lust och energi, tror chefen då vart enand/inan och juggeefternamn, men för senil för att komma ihåg 100% Han vet ju.
Castor admin etc.

http://www.sweclockers.com/nyhet/10910-tio-ar-med-sweclockers finns några skärmdumpar. Eftersom jag omnämndes här, vill jag påpeka att jag inte varit med från början. Som framgår av min profil, registrerade jag mig först 2004. Sedan blev jag moderator 2005 och forumledare 2006.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

@Bogey:

Hmm..Nvidia, ja det kan stämma.

Vore kul ifall det fanns skärmdumpar från alla år sidan funnits. Skulle nog ge lite flashbacks.

En idé till 20-års firandet 2019, kunde ju vara att återskapa utseendet exakt som det var 1999.

Det finns lite i den här tråden: #10038922

Permalänk
Inaktiv

Vissa versioner av sidan ska tyvärr ha förlorats helt. Kan bli riktigt svårt att hitta något material från dessa. Såvida nu inte någon råkar ha någon gammal dator från runt sekelskiftet som fortfarande har sidan cachad i webbläsaren eller något.
Hade varit häftigt om dessa kunde räddas men chansen är nog rätt liten.

Jag firar 15 år om knappt två veckor ser jag nu. Dock crawlade jag mest fram tills ganska precis 10 år sedan då jag började bli aktiv. Det är fan en evighet sedan bara det...

Edit: Var det blåa sidan som hade prisjämförelsen som kallades Buggy eller något liknande? Jag minns den men kan inte riktigt placera när i tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Hej, gott folk!

Jag har snart varit medlem på Sweclockers i tio år, läser nyheter här varje dag. Ofta när jag läser nyhetskommentarer och liknande, så slås jag av hur mycket nyregistrerade medlemmar det finns här. Ibland ser man några gamla veteraner, men det är inte så stor andel. Borde det inte finnas en sektion för oss gamla rävar (syftar på medlemstiden, min ålder är fortfarande ganska låg till skillnad mot många andra) där vi kan prata gamla minnen?

Vore kul om fler tioåringar hittade till denna tråd.

JAg har varit reggad och läst här sedan "blåa" tiden, men bytt konto.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Albert:

http://www.sweclockers.com/nyhet/10910-tio-ar-med-sweclockers finns några skärmdumpar. Eftersom jag omnämndes här, vill jag påpeka att jag inte varit med från början. Som framgår av min profil, registrerade jag mig först 2004. Sedan blev jag moderator 2005 och forumledare 2006.

Skrivet av Glyph:

Det finns lite i den här tråden: #10038922

Tackar!

Ja där kom några ljuva flashbacks! Promenerar genom memory lane

Permalänk
Medlem

Snart 14år men knappt aktiv. Läser bara lite då och då

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Edit: Var det blåa sidan som hade prisjämförelsen som kallades Buggy eller något liknande? Jag minns den men kan inte riktigt placera när i tiden.

Som jag minns det var buggy.no-ip.com en helt fristående sida.

Permalänk
Medlem

De handlar inte bara om antalet år utan också antalet inläggar och trådar man startat . Tror jag ligger 1#a i antalet tråden man startar per år och det är många kvalitetstrådar inte småtrådar

Så man är la veteran nu efter 5år och alla inlägg och trådar

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Glyph:

Som jag minns det var buggy.no-ip.com en helt fristående sida.

Kan nog stämma, tycker mig dock minnas att den listades längst ner på förstasidan på Sweclockers.

Skrivet av Lexius:

De handlar inte bara om antalet år utan också antalet inläggar och trådar man startat . Tror jag ligger 1#a i antalet tråden man startar per år och det är många kvalitetstrådar inte småtrådar

Så man är la veteran nu efter 5år och alla inlägg och trådar

Nej, 10 år. Och du har varken skrivit speciellt många inlägg eller startat trådar. Du är nog rätt långt ifrån nummer ett även med det måttet. Topp 100 kvalar du kanske in på.

Välkommen åter om 5 år.

Edit: @mrqaffe är ett monster för övrigt. Lär gå åt ett tangentbord i månaden i nuvarande takt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albert:

http://www.sweclockers.com/nyhet/10910-tio-ar-med-sweclockers finns några skärmdumpar. Eftersom jag omnämndes här, vill jag påpeka att jag inte varit med från början. Som framgår av min profil, registrerade jag mig först 2004. Sedan blev jag moderator 2005 och forumledare 2006.

Sorry om det blev lite fel, snabbsvarade bara och senildimmorna ligger tunga här hos mig.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vissa versioner av sidan ska tyvärr ha förlorats helt. Kan bli riktigt svårt att hitta något material från dessa. Såvida nu inte någon råkar ha någon gammal dator från runt sekelskiftet som fortfarande har sidan cachad i webbläsaren eller något.
Hade varit häftigt om dessa kunde räddas men chansen är nog rätt liten.

Jag firar 15 år om knappt två veckor ser jag nu. Dock crawlade jag mest fram tills ganska precis 10 år sedan då jag började bli aktiv. Det är fan en evighet sedan bara det...

Edit: Var det blåa sidan som hade prisjämförelsen som kallades Buggy eller något liknande? Jag minns den men kan inte riktigt placera när i tiden.

The buyers guide, www.tbg.nu
Var väl där dom började spåna eller i varje fall skriva om att starta sweclockers

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan nog stämma, tycker mig dock minnas att den listades längst ner på förstasidan på Sweclockers.

Nej, 10 år. Och du har varken skrivit speciellt många inlägg eller startat trådar. Du är nog rätt långt ifrån nummer ett även med det måttet. Topp 100 kvalar du kanske in på.

Välkommen åter om 5 år.

Edit: @mrqaffe är ett monster för övrigt. Lär gå åt ett tangentbord i månaden i nuvarande takt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag har lite att hinna ikapp blir faktiskt fort många inlägg kommer inte ihåg mitt första i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

@Bogey:

Hmm..Nvidia, ja det kan stämma.

Vore kul ifall det fanns skärmdumpar från alla år sidan funnits. Skulle nog ge lite flashbacks.

En idé till 20-års firandet 2019, kunde ju vara att återskapa utseendet exakt som det var 1999.

https://web.archive.org/web/*/www.sweclockers.com

Där har du skärmdumpar från samtliga år

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Snart elva år! Aktiviteten är dock inte mycket att hänga i granen, fick till och med återaktivera kontot en gång.

Permalänk
Medlem

Snart 12 år

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk

klippte 10 år häromdagen... 10 år.... känns rätt länge.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Jag får nog se mig själv som veteran här på sweclockers efter 10 års medlemskap. 3741 svarade trådar och 485 skapade. En jul-låt om sweclockers (deltog aldrig i tävlingen då jag inte ville ge bort rättigheterna) och en kabeldragningsguide har det hunnit bli än sålänge.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SunQ:

https://web.archive.org/web/*/www.sweclockers.com

Där har du skärmdumpar från samtliga år

Goddamn!

Där gjorde du min dag! Det verkar vara lite mer än bara snapshots. Det går ju faktiskt att surfa runt en del (segt som attan men ändå)

Kul att se sidan utvecklas över tid.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan nog stämma, tycker mig dock minnas att den listades längst ner på förstasidan på Sweclockers.

Nej, 10 år. Och du har varken skrivit speciellt många inlägg eller startat trådar. Du är nog rätt långt ifrån nummer ett även med det måttet. Topp 100 kvalar du kanske in på.

Välkommen åter om 5 år.

Edit: @mrqaffe är ett monster för övrigt. Lär gå åt ett tangentbord i månaden i nuvarande takt.

Skickades från m.sweclockers.com

du har varken speciellt många trådar sa du? Jag tror inte du har kollat min profil ? 125 skapade trådar med över 100 000 views sammanlagt är inte speciellt mycket okej? Länka mig nån profil som har fler skapade trådar från 2011 så tro jag dig .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av upf:

The buyers guide, www.tbg.nu
Var väl där dom började spåna eller i varje fall skriva om att starta sweclockers

Kan ha varit 64bits eller Nordichardware eller kanske någon annan sida vid närmare eftertanke. Fanns ju en hel del mer svenska datorsidor på den tiden. Idag är det väldigt dåligt utbud.

Skrivet av Broken-arrow:

Ja jag har lite att hinna ikapp blir faktiskt fort många inlägg kommer inte ihåg mitt första i alla fall

Hehe ja, fastnar man i trådar så drar det iväg ganska fort med.

Skrivet av Lexius:

du har varken speciellt många trådar sa du? Jag tror inte du har kollat min profil ? 125 skapade trådar med över 100 000 views sammanlagt är inte speciellt mycket okej? Länka mig nån profil som har fler skapade trådar från 2011 så tro jag dig .

Den enda som förmodligen bryr sig om något sådant är nog du. Du är halvvägs till veteranstatus, närmare än de flesta och du får nöja dig med det.

Permalänk
Medlem

En fråga som naggat mig ett tag. Hur får man bort bootalternativen på ett 3C905C-TX? Hehe.

3com NIC hade jag länge på den tiden, hade glömt bort att de försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan ha varit 64bits eller Nordichardware eller kanske någon annan sida vid närmare eftertanke. Fanns ju en hel del mer svenska datorsidor på den tiden. Idag är det väldigt dåligt utbud.

Hehe ja, fastnar man i trådar så drar det iväg ganska fort med.

Den enda som förmodligen bryr sig om något sådant är nog du. Du är halvvägs till veteranstatus, närmare än de flesta och du får nöja dig med det.

ok antar att du drar tillbaka din kommentar du skrev tidigare (:

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

ok antar att du drar tillbaka din kommentar du skrev tidigare (:

I denna tråd så spelar det ingen roll om du har skrivit 15 eller 3 miljoner inlägg. Vänligen håll dig till topic. Det finns gott om andra trådar att leka runt i.

/TS

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

I denna tråd så spelar det ingen roll om du har skrivit 15 eller 3 miljoner inlägg. Vänligen håll dig till topic. Det finns gott om andra trådar att leka runt i.

/TS

Utmärkt kommentar Preacherman.
Är du kvar något på TechSwe numera?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?