Permalänk
Medlem

Paradigmskifte!

Skrivet av Hurtigbullen:

Det jag menade var att Zelda WiiU väl var en titel som var tänkt att komma ganska tidigt under WiiU's livstid (även om det nog inte var en launchtitel för WiiU) och att förseningarna innebär att förtroendet för Nintendo minskar.

Initialt vill jag minnas att det diskuterades, men hittar ingen information om det och minns inte om det var någon direkt ansedd källa det kom ifrån heller.

Ser oerhört mycket fram emot både Zelda och Switchen.

Då jag är övertygad om att Switchen verkligen kommer bli ett skifte i hur det spelas i och med den flexibilitet som medges. Naturligtvis är det flertalet faktorer som måste stämma sett till produkten, men jag är övertygad om att Nintendo inte vill göra ytterligare en misslyckad lansering och därav har gjort sin hemläxa ordentligt denna gång.

Permalänk
Medlem

@Qn1f3: Jag ser också fram emot Zelda. Switchen kommer nog att inhandlas den med, men först när spelen vi härhemma vill spela är släppta och inte som med WiiU där vi förbokade WiiU och launchtitlar.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qn1f3:

Tack, skulle precis in och informera dig om detsamma.

Men du hann före mig. Vi får se vad detta innebär, men hennes rykten har ju haft en tendens till att stämma så antagandet från sida blir som så att det faktiskt inte blir en release innan Switch eller i samband med Switch vilket är oerhört tråkigt. Något som också kommer dämpa den initiala efterfrågan då många är just intresserade av Zelda enbart sett till Nintendos plattformar.

Framtiden får utvisa vad som är sant, stämmer prisbilden som har läckt häromveckan är åtminstone priset attraktivt och ackompanjeras det av en Mario-titel kan den nog underhålla fram till Zeldas release(kanske med understöd av någon Nindie).

Jo jag håller med, hoppas det verkligen inte stämmer. Lokalisering bör vara relativt enkelt att fixa, bara skaffa mer översättare. Personligen skulle jag anta att tekniska problem vore vad som försvårade lanseringen, tidigare ska spelets fysik ha varit problematisk exempelvis.

Själv hade jag helst sett en lansering till julhandeln av Wii U-utgåvan. Hade varit riktigt härligt att spela detta spel runt jul. Nostalgi från när jag var yngre och fick Zelda: Ocarina of Time julen 1998 spelar väl in med förstås.

Prisutgifterna ser lovande ut håller jag med om. Det tycks kunna bli en relativt kraftfull portabel spelkonsoll, sådant är inte billigt. Extra kostnader för en sån produkt blir ju framförallt display och batteri. Får hoppas på en smidig lansering och att det finns lovande titlar. Ett nytt Mario-spel borde kunna locka tillräckligt men samtidigt känns det som en stor miss om nya Zelda inte kommer lanseras. Är ju, om jag inte minns helt fel, det spel som varit känt längst och det många förväntat sig bli en lanseringstitel.

Med runt fyra månader till lansering så kan det ju hända att eventuella problem hinner lösas, eller lokaliserade utgåvor dröjer. Så länge jag kan spela en importerad utgåva som förhoppningsvis är regionsfri och har engelskt språk så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo jag håller med, hoppas det verkligen inte stämmer. Lokalisering bör vara relativt enkelt att fixa, bara skaffa mer översättare. Personligen skulle jag anta att tekniska problem vore vad som försvårade lanseringen, tidigare ska spelets fysik ha varit problematisk exempelvis.

Själv hade jag helst sett en lansering till julhandeln av Wii U-utgåvan. Hade varit riktigt härligt att spela detta spel runt jul. Nostalgi från när jag var yngre och fick Zelda: Ocarina of Time julen 1998 spelar väl in med förstås.

Prisutgifterna ser lovande ut håller jag med om. Det tycks kunna bli en relativt kraftfull portabel spelkonsoll, sådant är inte billigt. Extra kostnader för en sån produkt blir ju framförallt display och batteri. Får hoppas på en smidig lansering och att det finns lovande titlar. Ett nytt Mario-spel borde kunna locka tillräckligt men samtidigt känns det som en stor miss om nya Zelda inte kommer lanseras. Är ju, om jag inte minns helt fel, det spel som varit känt längst och det många förväntat sig bli en lanseringstitel.

Med runt fyra månader till lansering så kan det ju hända att eventuella problem hinner lösas, eller lokaliserade utgåvor dröjer. Så länge jag kan spela en importerad utgåva som förhoppningsvis är regionsfri och har engelskt språk så är jag nöjd.

Den där nostalgin styr ju helt klart ens efterfrågan en hel del, ljuva minnen som glorifieras i all oändlighet. Sen att det är få saker som håller för tidens tand är en annan. Däremot OoT gör det definitivt, att bara glida runt i Hyrule och höra en Skulltulla där den bara måste hittas.

Jag är lite rädd för batteriets kapacitet och huruvida det går att byta ut dessa eller serva på något vis då det springer ur tiden(iofs har jag ännu inte stött på detta med Wii U och den har använts flitigt, men där finns också möjligheten att byta batteri själv). Zelda är nog troligen det som det var mest samtal runt ja och som längst varit känt, så det är nog lite av en törn för många att den inte kommer initialt och i sin tur blir det en lägre efterfrågan. Men jag tror inte det kommer påverka nämnvärt om de lyckas hålla hypen uppe, samt att merparten av det som florerar ryktesvägen kan verifieras i januari(om inte bättre) och att det faktiskt kommer lite trevliga releasetitlar minst en tung Nintendo IP förväntar jag mig och då även en hop tredjeparts- och indietitlar.

Go Nintendo och åtminstone ryktesvägen ska den vara regionsfri(något jag har svårt att se varför det inte alltid har varit så?).

Permalänk

@Qn1f3: jag köpte ett extrabatteri men det är kanske på plats att köpa ett till om man vill kuna ha wiiu et levandes i 20år till.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Har också väntat på Zelda länge nu
Dammar fortfarande av Zelda Gold edition? till Gamecuben ibland i brist på annat

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

@spikfavoriten Eftersom jag är något av en Nintendokonnässör räknar jag kallt med att hålla alla mina fungerande i en nära överskådlig framtid. Har nämligen samtliga stationära och avser att konstruera ett Nintendorum när verkligheten tillåter.

@bardbard Sitter själv med A Link to the Past när tid medges på SNES:en.

Permalänk
Medlem

Blev lite hajpad på Nintendo-spel med allt snack om Switch. Beställde ett par spel som saknades i WiiU-biblioteket från Amazon och igår var postlådan full Tror jag ska börja med lite Donkey Kong, inte spelat DK sedan DKC på SNES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Blev lite hajpad på Nintendo-spel med allt snack om Switch. Beställde ett par spel som saknades i WiiU-biblioteket från Amazon och igår var postlådan full Tror jag ska börja med lite Donkey Kong, inte spelat DK sedan DKC på SNES.

http://i.imgur.com/5oA6C9X.jpg

Du lär inte bli missnöjd med DK och Pikmin, helt klart två av de bästa spelen på konsolen

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Du lär inte bli missnöjd med DK och Pikmin, helt klart två av de bästa spelen på konsolen

Hunnit klara första världen i DK nu. Vet inte om det är jag som förlorat gnistan på plattformare men var lite svårare än förväntat. Alltid trevligt med en utmaning dock Spelade aldrig Pikmin 1 eller 2, missar man mycket genom att hoppa rakt på 3:an ist?

Btw, är det någon som kan rekommendera var man hittar en vit Pro controller? Vill verkligen inte ha en ultra-glossy kontroll i svart, köpte en vit WiiU-Basic pga detta, men har svårt att hitta en vit Pro-kontroll som inte är en chingrish-kopia :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Hunnit klara första världen i DK nu. Vet inte om det är jag som förlorat gnistan på plattformare men var lite svårare än förväntat. Alltid trevligt med en utmaning dock Spelade aldrig Pikmin 1 eller 2, missar man mycket genom att hoppa rakt på 3:an ist?

Btw, är det någon som kan rekommendera var man hittar en vit Pro controller? Vill verkligen inte ha en ultra-glossy kontroll i svart, köpte en vit WiiU-Basic pga detta, men har svårt att hitta en vit Pro-kontroll som inte är en chingrish-kopia :/

Nä du missar inget, hoppa på 3an bara. Det tog ett antal ballonger på DK för att klara vissa banor, men det kändes alltid som att det var mitt fel och inte spelets så frustrationen gick att behärska

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Skrivet av pålis:

Btw, är det någon som kan rekommendera var man hittar en vit Pro controller? Vill verkligen inte ha en ultra-glossy kontroll i svart, köpte en vit WiiU-Basic pga detta, men har svårt att hitta en vit Pro-kontroll som inte är en chingrish-kopia :/

Jag har också en basic för att hålla det vitt och köpte en sån här tredjeparts tillverkad. Äger ingen original ännu så jag kan inte jämföra men tycker att kvalitén känns fullgod. Har använt den en hel del senaste veckorna och inga problem med knapparna. Skulle tro att batteritiden är bättre i original dock.

http://www.tradera.com/item/343395/271890137/helt-ny-oanvand-...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Btw, är det någon som kan rekommendera var man hittar en vit Pro controller? Vill verkligen inte ha en ultra-glossy kontroll i svart, köpte en vit WiiU-Basic pga detta, men har svårt att hitta en vit Pro-kontroll som inte är en chingrish-kopia :/

Inte billigast men alltid att lita på.

http://www.play-asia.com/nintendo-wii-u-pro-controller-white/...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Tack för tipset. Kollade in PlayAsia tidigare men priset var lite för magstarkt Lyckades hitta en ny Official Pro Controller på eBay ist för ca 500kr fri frakt och skickas direkt från Japan. Får antagligen betala tullavgifter men det hade det blivit om jag köpt från PlayAsia också. Liten besvikelse att det är mini-USB på pro-kontrollen, trodde det var micro först. Aja, vad jag har hört lär man inte behöva ladda särskilt ofta iaf.

Permalänk
Skrivet av pålis:

Tack för tipset. Kollade in PlayAsia tidigare men priset var lite för magstarkt Lyckades hitta en ny Official Pro Controller på eBay ist för ca 500kr fri frakt och skickas direkt från Japan. Får antagligen betala tullavgifter men det hade det blivit om jag köpt från PlayAsia också. Liten besvikelse att det är mini-USB på pro-kontrollen, trodde det var micro först. Aja, vad jag har hört lär man inte behöva ladda särskilt ofta iaf.

Du valde helt rätt ställe att beställa därifrån, hade en kompis som beställde från Japan på eBay som dessutom har den äkta varan. Det var också väldigt bra att du beställde original utgåvorna av spelen istället för Nintendo Selects versionerna, jag hoppas du blev nöjd med Tropical Freeze, det är ett av de bästa spelen jag vet. Om du gillar DK kan jag starkt rekommendera Donkey Kong Country Returns, den påminner mest om Country från SNES och är nog det bästa DK spelet i hela serien enligt mig.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt trist ändå att Wii U redan är på väg bort. Jag har en Switch Grey + Limited Edition av Zelda förbokad men kommer ändå att köpa Wii U-utgåvan av den, av allt att dömma, sista större titeln som släpps till plattformen. Har blivit ett par år ändå men hade gärna fått bli ett par till. Min Wii U kommer fortsätta att användas. Finns, trots allt, ett rätt stort spelutbud då den tar både Wii och Wii U native, VC på det och dessutom Nintendon't och liknande, vilket jag nog kommer använda med min om möjligt.

Jag hoppas folk inser hur bra plattformen faktiskt var inom en nära framtid, den har verkligen underskattats av många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Du valde helt rätt ställe att beställa därifrån, hade en kompis som beställde från Japan på eBay som dessutom har den äkta varan. Det var också väldigt bra att du beställde original utgåvorna av spelen istället för Nintendo Selects versionerna, jag hoppas du blev nöjd med Tropical Freeze, det är ett av de bästa spelen jag vet. Om du gillar DK kan jag starkt rekommendera Donkey Kong Country Returns, den påminner mest om Country från SNES och är nog det bästa DK spelet i hela serien enligt mig.

Härligt att höra. Min OCD tillåter inte att köpa Selects/Platinum etc-titlar på någon plattform Därför blir jag bara smått enerverad när Nintendo announcar Selects-versioner för det innebär att originalutgåvorna kommer bli rejält svårare att hitta. Som tur är verkar Amazon lagerföra dom flesta originalutgåvorna. Är 3DS-porten av DKC: Returns något att ha? Tror inte jag orkar gräva fram mitt Wii och plattformare gör sig väldigt bra på handhållna konsoler.

Halva värld 2 avklarad men ärligt talat så känns kontrollen i Tropical Freeze inte särskilt tajt. Tryckkänslig hoppknapp ala LittleBig Planet gör att det känns väldigt floaty och imprecist. Istället för vältajmade hopp och tajta hoppsektioner ska man hålla ner knappen ett visst antal millisekunder annars är man körd. Dessutom när man åker fordon måste man tajma landningen också så man har tid att "ladda" nästa hopp tillräckligt. Tågbanan med kanot i andra världen var en övning i frustration. Även tajmingen för superhopp när man studsar på fiender känns lite off. Dessutom gillar jag inte rullningen mappad till ZR/ZL som kan rulla en ner i stup vid feltryckning. Än mer frustrerande när samma knapp är mappad till stomps när man är stilla så att man ibland rullar när man ska stompa och vice versa. Även att man måste hålla in X/Y-knappen för att fortsätta hålla kvar tunnor känns väldigt icke-intuitivt. Skulle vara smidigare att bara ha det som toggle, X för att plocka upp, X igen för kast. Speciellt frustrerande när man måste gå en bit med tunnan i hand. Allt detta blir än värre när man spelar med gamepaden som ger handkramp efter 15min. Pro kontrollen kan inte komma snabbt nog

Skrivet av anon5930:

Riktigt trist ändå att Wii U redan är på väg bort. Jag har en Switch Grey + Limited Edition av Zelda förbokad men kommer ändå att köpa Wii U-utgåvan av den, av allt att dömma, sista större titeln som släpps till plattformen. Har blivit ett par år ändå men hade gärna fått bli ett par till. Min Wii U kommer fortsätta att användas. Finns, trots allt, ett rätt stort spelutbud då den tar både Wii och Wii U native, VC på det och dessutom Nintendon't och liknande, vilket jag nog kommer använda med min om möjligt.

Jag hoppas folk inser hur bra plattformen faktiskt var inom en nära framtid, den har verkligen underskattats av många.

Nintendo har bekräftat att Zelda är deras sista spel i development för WiiU och eftersom Nintendo är dom enda som utvecklar för konsolen så är den effektivt död efter 3:e mars. Ärligt talat är WiiU en skitkonsol med skitbra spel. Gamepaden är usel och oergonomisk, känns som man kämpar mot den 90% av tiden snarare än att den förhöjer spelupplevelsen. OS:et segt som sirap och allt gloss/3D/skeumorphism känns väldigt daterat och såklart kan man inte starta/hantera konsolen utan gamepaden. Alla olika kontroll-tillval och tillbehör är bara förvirrande och överflödigt, Wii-bakåtkompatibilitet är klumpigt implementerad med ett helt separat "state", för att inte tala om hur uselt Nintendo sköter VC med brist på Unified-account, separat utbud av titlar för varje hårdvara, dripfeed-releases etc. WiiU fick tyvärr mottagandet den förtjänade men har även fått ett antal must-have titlar som gör det intressant att äga ett WiiU, konsolen till trots.

Permalänk
Skrivet av pålis:

Härligt att höra. Min OCD tillåter inte att köpa Selects/Platinum etc-titlar på någon plattform Därför blir jag bara smått enerverad när Nintendo announcar Selects-versioner för det innebär att originalutgåvorna kommer bli rejält svårare att hitta. Som tur är verkar Amazon lagerföra dom flesta originalutgåvorna. Är 3DS-porten av DKC: Returns något att ha? Tror inte jag orkar gräva fram mitt Wii och plattformare gör sig väldigt bra på handhållna konsoler.

Halva värld 2 avklarad men ärligt talat så känns kontrollen i Tropical Freeze inte särskilt tajt. Tryckkänslig hoppknapp ala LittleBig Planet gör att det känns väldigt floaty och imprecist. Istället för vältajmade hopp och tajta hoppsektioner ska man hålla ner knappen ett visst antal millisekunder annars är man körd. Dessutom när man åker fordon måste man tajma landningen också så man har tid att "ladda" nästa hopp tillräckligt. Tågbanan med kanot i andra världen var en övning i frustration. Även tajmingen för superhopp när man studsar på fiender känns lite off. Dessutom gillar jag inte rullningen mappad till ZR/ZL som kan rulla en ner i stup vid feltryckning. Än mer frustrerande när samma knapp är mappad till stomps när man är stilla så att man ibland rullar när man ska stompa och vice versa. Även att man måste hålla in X/Y-knappen för att fortsätta hålla kvar tunnor känns väldigt icke-intuitivt. Skulle vara smidigare att bara ha det som toggle, X för att plocka upp, X igen för kast. Speciellt frustrerande när man måste gå en bit med tunnan i hand. Allt detta blir än värre när man spelar med gamepaden som ger handkramp efter 15min. Pro kontrollen kan inte komma snabbt nog

Du behöver väl inte gräva fram någonting? Wii U är kompatibel med både Wii och Wii U spel, alltså rekommenderar jag fortfarande att du kör med Donkey Kong Country Returns för Wii eftersom jag inte har någon aning om hur den är på 3DS, däremot kommer du behöva en Wii eller Wii U Remote Plus som du spelar med sidled, vilket i mitt tycke är den bästa kontrollen för just Donkey Kong då jag anser att den är bekvämast.

Jag vet att kontrollen för Tropical Freeze är en aning seg i början, men det är verkligen bara en vanesak. För mig är kontrollen och mekaniken inga problem, men eftersom jag redan var van vid Returns innan jag började med Tropical Freeze blev det också lättare för mig så det kan ha något med det att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Du behöver väl inte gräva fram någonting? Wii U är kompatibel med både Wii och Wii U spel, alltså rekommenderar jag fortfarande att du kör med Donkey Kong Country Returns för Wii eftersom jag inte har någon aning om hur den är på 3DS, däremot kommer du behöva en Wii eller Wii U Remote Plus som du spelar med sidled, vilket i mitt tycke är den bästa kontrollen för just Donkey Kong då jag anser att den är bekvämast.

Jag vet att kontrollen för Tropical Freeze är en aning seg i början, men det är verkligen bara en vanesak. För mig är kontrollen och mekaniken inga problem, men eftersom jag redan var van vid Returns innan jag började med Tropical Freeze blev det också lättare för mig så det kan ha något med det att göra

Glömde helt att Wii U:n va bakåtkompatibel Men skulle ändå behöva gräva fram sensor baren.

Klarat Afrika-världen nu (värld 4?), helt klart roligast hittills så förhoppningsvis blir det bara bättre. Musiken är riktigt bra i det här spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av pålis:

Glömde helt att Wii U:n va bakåtkompatibel Men skulle ändå behöva gräva fram sensor baren.

Klarat Afrika-världen nu (värld 4?), helt klart roligast hittills så förhoppningsvis blir det bara bättre. Musiken är riktigt bra i det här spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, fast sensor baren i just det här fallet behövs enbart för att navigera till spelet i menyn under Wii läge vilket bara tar två sekunder, efter det behöver du inte använda motion funktionen längre då det inte används i själva spelet. Med ett litet trick kan du slippa gräva upp din sensor bar, allt som du behöver är en Wii eller Wii U Remote Plus och en tändare, precis som det visas i videon här nedan. Tro mig, det fungerar verkligen.

Musiken i det här spelet är obeskrivligt bra, mina favorit soundtracks är bland annat Sawmill Thrill och Irate Eight som är banan med den stora bläckfisken. Men min favorit värld är nog Juicy Jungle, med frukt och gelén.

Permalänk
Inaktiv

Förbokade Zelda 2014-09-22 på DiscShop och visste inte riktigt då vad jag skulle komma att förvänta mig av spelet.

Nu med bara några få dagar kvar innan jag äntligen har det i min hand är jag mer hypad än vad jag någonsin varit efter alla trailers och skärmdumpar från spelet.

Det är en historisk dag då detta spel blir det sista jag köper, ett värdigt slut på en lång epok av spelsamlande.

Nu hoppas jag bara att jag får det den här veckan så jag slipper vänta längre.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att Zelda-BoTW redan börjat läcka ut:

http://spela.aftonbladet.se/2017/02/zelda-breath-of-the-wild-piratkopieras-dagar-innan-release-orsakar-stora-lackor/

Håll er borta ifrån Youtube för att undvika spoilers m.a.o!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Det är en historisk dag då detta spel blir det sista jag köper, ett värdigt slut på en lång epok av spelsamlande.

Jag måste ställa frågan. Sista Zelda-spelet? Sista SPELET någonsin? Varför?

Permalänk
Konsolgrävare

Kommer skaffa Switch och Zelda: BotW på fredag men funderar på att också köpa mig ett exemplar av Zelda till mitt Wii U för att få en "komplett" samling av mina fysiska Wii U spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av solemn:

Jag måste ställa frågan. Sista Zelda-spelet? Sista SPELET någonsin? Varför?

kanske menar sista Wii U spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Jag måste ställa frågan. Sista Zelda-spelet? Sista SPELET någonsin? Varför?

Skrivet av tyvar1:

kanske menar sista Wii U spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Dessvärre inte, The Legend of Zelda - Breath of the Wild blir det absolut sista spel-spelet jag någonsin köper (handkontroller, tillbehör och förbrukningsvaror ej inkluderat dock)

Jag känner det att jag inte orkar lägga ner tid på att ha koll på nya spel längre och det sista "nya" spelet jag köpte var februari 2016 (Yoshi's Woolly World)

Är trött helt enkelt och känner att min samling av konsoler, spel och dylikt är lagom mättad nu.

Har hållit på så länge och lagt ner så mycket pengar på detta så jag går i "pension" efter det nya Zelda.

Kommer dock fortsätta spela men något nytt blir det inte.

Permalänk
Medlem

Jag bokade The Legend of Zelda - Breath of the Wild - Webhallen Collector's Edition - [WIIU] idag.
Jag har alltid gillat Zelda spelen och jag har redan en Wii U.

Är lite tveksam på om jag kommer skaffa någon Switch eller inte.
Kanske blir som med 3DSen. Jag tyckte den var för dyr och köpte ingen. Många andra tyckte det också och den sålde dåligt.
De sänkte priset och jag och många andra köpte. Fast jag tror att Switchen kommer sälja bra i början. Men efter att de som är mest entusiastiska fått sina så kan nog många tycka att runt 3500-3800 är för mycket.

Permalänk
Medlem

Mitt Zelda är nu skickat och har jag extra tur kanske jag får det imorgon :D. Fast lär nog ta 2 dagar som vanligt hehe.

Permalänk
Inaktiv

Samma här!!!!!
Loggade nyss in på DiscShop och Zelda var ivägskickat, nu ska jag bara se till att rensa min Wii U tills det kommer.

Bara timmar kvar tills det (kanske) bästa Zelda spelet någonsin dimper ner i brevlådan.............................................................MÄKTIGT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Mitt Zelda är nu skickat och har jag extra tur kanske jag får det imorgon :D. Fast lär nog ta 2 dagar som vanligt hehe.

Skrivet av anon183825:

Samma här!!!!!
Loggade nyss in på DiscShop och Zelda var ivägskickat, nu ska jag bara se till att rensa min Wii U tills det kommer.

Bara timmar kvar tills det (kanske) bästa Zelda spelet någonsin dimper ner i brevlådan.............................................................MÄKTIGT!

Gött! Känner nu att jag var dumsnål och beställde det från Englad, har inte skickats än

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo