Säljs några laserskrivare (färg) med fulla toner idag?

Permalänk
Medlem

Säljs några laserskrivare (färg) med fulla toner idag?

Köpte för typ 8 år sedan en Canon LBP5000 färglaser. Den har nu dock halvt givit upp och är allmänt svår att få att fungera.

En fantastisk sak med denna skrivare var dock att den kom med helt fulla tonerkassetter. Detta har resulterat i att jag inte, under 8 års tid, behövt köpa nya toner till skrivaren! Nu har den bara använts privat. Men ändå!

Jag är alltså på jakt efter en ny färglaser. Det behöver inte vara något fancy trådlöst, utan endast en vanlig, vettig färglaser (dock gärna nätverksport om det är möjligt).

När jag googlar runt verkar det dock inte vara någon tillverkare som faktiskt förser nya skrivare med fulla toner, utan de toner som följer med räcker till typ 500-1000-utskrifter beroende på tillverkare och modell.

Är det någon som har någon koll kring detta eller köpt laserskrivare nyligen?

Permalänk
Medlem

Jag ska inte svära på att det stämmer men min uppfattning är att inga skrivare säljs med fulla toners. Så kolla vad förbrukningsdelarna kostar och se till så att trumma och toner inte är en enhet och andra liknande saker som gör att priset drar iväg.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop