Bygga en ny dator med gamla delar! Hjälp!

Permalänk

Bygga en ny dator med gamla delar! Hjälp!

Specs:
Processor: AMD A8-7650K Radeon R7, 10 compute corse 4C+6G. (4CPUs), 3,3GHz
Moderkort: ASUS A88X-PRO
GPU: AMD Radeon R7 370 Series
RAM: G.Skill RipjawsX DDR3 2133MHz CL11 2x4GB
SSD: Kingston 120GB något sånt
Nättagg:Cooler Master B500
Skärm: BenQ xl2411z (144hz)

Här är gamla delarna.
Jag har tagit sönder moderkortet resten vet jag inte om det funkar eller inte men jag testade ram minnen och de funka. Så allt funkar förutom moderkortet. Som sagt jag behöver bygga en helt ny dator med de gamla delar som klarar CS:GO, OW på 300 fps med de lägsta inställningar. Denna datorn sög väldigt mycket och klara knappt OW på 80 fps med de lägsta inställningar och nu behöver jag en helt ny med de gamla delar.

Jag behöver hjälp med en ny dator med gamla delar som sagt. Ni kan byta ut och lägga in nya men helst så många delar från gamla datorn som möjligt(förutom moderkortet). Kan även köpa från blocket eller något sånt typ en gtx 970 eller 980. Försökt göra det så billigt som möjligt jag är student och får 1000kr varje månad (5000kr). Farsan kan hjälpa lite med de ekonomiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabilos43:

Jag behöver hjälp med en ny dator med gamla delar som sagt. Ni kan byta ut och lägga in nya men helst så många delar från gamla datorn som möjligt(förutom moderkortet). Kan även köpa från blocket eller något sånt typ en gtx 970 eller 980. Försökt göra det så billigt som möjligt jag är student och får 1000kr varje månad (5000kr). Farsan kan hjälpa lite med de ekonomiska.

Tyvärr är det dom dyra delarna som behöver bytas om du vill ha mer fart (CPU och GPU). Jag skulle dubbla minnet också.

Permalänk
Skrivet av Danero:

Tyvärr är det dom dyra delarna som behöver bytas om du vill ha mer fart (CPU och GPU). Jag skulle dubbla minnet också.

Ok så jag behöver få ett helt ny moderkort, ram minnen, CPU, och GPU. yes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabilos43:

Ok så jag behöver få ett helt ny moderkort, ram minnen, CPU, och GPU. yes?

Du kan köpa ett uppgraderingspaket får t.ex. Komplett, Webhallen osv, försök ta ett paket med typ 6600k eller så sen ska du nog skaffa ett annat grafikkort när du har råd. Sen förstår jag inte vad du ska upp i 300 fps på OW? du har ingen nytta av det på OW då det mer eller mindre bara är CS motorn som är byggd för att vara bättre då... Sen så kan du kolla så det inte är så att du har en FPS limit på OW då går man inte över 70fps. Sen brukar den låsa vid det din display kan ta vilket blir 144fps för du har ingen nytta av mer förutom att din dator får mer slitage.

Mch PG

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO