Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Kommer du lägga upp det på vår YT-kanal?

Den blev inte alls bra, åkte på lite skada och annat man inte vill visa upp *Skärpning* ...

Permalänk
Medlem

New Mexico karta på gång

Har ni hört att en New Mexico karta är på gång till ATS? Läste det på SCS-blogg sidan. Kul! Hoppas att de släpper den snart.

http://blog.scssoft.com/2017/02/american-truck-simulator-head...

la till länken
Permalänk
SpelClockers
Skrivet av kertander:

Har ni hört att en New Mexico karta är på gång till ATS? Läste det på SCS-blogg sidan. Kul! Hoppas att de släpper den snart.

http://blog.scssoft.com/2017/02/american-truck-simulator-head...

Jo jag läste det förra veckan! Hoppas att när den kommit till SP att dom som har MP modden fixar den också. Det brukar ju ta nån vecka eller så.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, skicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Jo jag läste det förra veckan! Hoppas att när den kommit till SP att dom som har MP modden fixar den också. Det brukar ju ta nån vecka eller så.

Det blir kul med lite längre körningar på ATS.

Permalänk
Medlem

Min nya Lastbil i ATS

Gillar min nya lastbil i ATS. Självklart i Swec VTC färger.

Vad tycks? Synd att det är en mod och man kan inte köra den i MP.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Japp tror jag med.

Nu har jag kört från Los Angeles till Key West :). Sträckan var 4657 km. Lägger upp filmen på vår kanal nu. Blev ganska lång :). Får se om någon orkar titta.

Klart, ligger här nu https://youtu.be/dHK3rFAUQW0

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Gillar min nya lastbil i ATS. Självklart i Swec VTC färger.

http://i.imgur.com/4uybZgH.png

Vad tycks? Synd att det är en mod och man kan inte köra den i MP.

Snyggt!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lanering:

Svenskt också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Det är upp till var och en hur man vill tjäna ihop sina pengar. Vissa vill köra ihop vartenda öre och andra vill fuska och få massa pengar direkt. Så är det inte bara i spelvärlden tyvärr :). Inget att hänga upp sig på. Det finns mycket annat att fokusera på än pengar. Du kan försöka ta alla Achievements, försöka leverera utan att skada lasten, åka enl. trafikreglerna, ta massa fina screenshots, filma en galning på MP, anmäla honom och visa filmen för alla på YouTube. Du kan joina ett VTC-bolag och åka konvojer tillsammans på MP. Du kan köpa alla nya kartor till ETS2 och utforska de (Going East, Scandinavia och France). Det finns även många mod-kartor, jag testar Mexico och coast-to-soast i ATS just nu (Kolla på några bilder här). Och SCS har lovat att underhålla spelen några år till så det kommer mera sen + att Community är mycket bra.

För mig känns varje körning som ny även om jag kör mellan samma städer med samma last. Jag tror att det kommer ta lång tid för mig att tröttna på ATS och ETS2. Vi ses där...

Hur är modkartorna då? Kollade upp ATS nu och såg att det inte var hela USA till min besvikelse Visste dock inte att det finns mods för mer kartor. Då kanske det kan vara värt att köpa iaf om man nu kan "bygga ut det" lite till så att säga.

Har ju ETS2 med Scandinavien packet nu, men vore kanske kul att börja på ny kula med ATS, eller vad säger ni som har båda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Pulma-:

Hur är modkartorna då? Kollade upp ATS nu och såg att det inte var hela USA till min besvikelse Visste dock inte att det finns mods för mer kartor. Då kanske det kan vara värt att köpa iaf om man nu kan "bygga ut det" lite till så att säga.

Har ju ETS2 med Scandinavien packet nu, men vore kanske kul att börja på ny kula med ATS, eller vad säger ni som har båda?

New Mexico kommer snart att releasas till ATS, men tills dess kan du ladda ner Coast-to-Coast kartan, den har hela USA (utan Alaska). VivaMexico-kartan är en del av Mexico och är mycket vacker. Han som har gjort den har lagt ner mycket tid och möda. Jag har sett att det skall finnas en Canada-karta också men den har jag inte testat än.

Vill du kolla lite hur det ser ut kan du titta på dessa YouTube klipp:
Coast-to-coast kartan
Mexico part 1
Mexico part 2

ETS2 är mycket större än ATS i grundutförandet + DLC-kartorna. Sen finns det även ProMods kartor till (Har inte testat än eftersom inte haft behovet), men det skall finnas Ryssland, Kina, Norra Skandinavien, Turkiet, Island, etc. Jag rekommenderar ViveLaFrance DLC, det är en bra karta och man får lite andra leveranser att utföra (Kärnkraftverk, flygplatser och bensinmackar). Going East DLC är bra också.

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört min första leverans i min nya Volvo. Den är fin

https://youtu.be/ZtqvdzEn4vI

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Idioti..

Körde en laddning i Frankrike. Nåt blev knas. Precis när jag lämnat hämtplatsen står det att företaget förväntar sig leverans snart, wow tänkte jag.

Blev försenad med ett par tusen timmar, dock en bra körning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Idioti..

Körde en laddning i Frankrike. Nåt blev knas. Precis när jag lämnat hämtplatsen står det att företaget förväntar sig leverans snart, wow tänkte jag.

Blev försenad med ett par tusen timmar, dock en bra körning!

Detta händer när du startar en körning innan du är inloggad på servern. Därför är det viktigt att du klickar på KÖR (Drive) först, sen när du har bearbetats i inloggningskön och är inloggad kan du ta ett jobb, för då är du på Servertid och inte din lokala PC-tid. Detta gäller inte WorldofTrucks kontrakt eftersom de går på Real-Life tid. Har hänt mig några gånger så jag läste lite om det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Detta händer när du startar en körning innan du är inloggad på servern. Därför är det viktigt att du klickar på KÖR (Drive) först, sen när du har bearbetats i inloggningskön och är inloggad kan du ta ett jobb, för då är du på Servertid och inte din lokala PC-tid. Detta gäller inte WorldofTrucks kontrakt eftersom de går på Real-Life tid. Har hänt mig några gånger så jag läste lite om det.

Jag var ansluten, jag körde till en annat företag och mötte andra.
Ser i videon att tiden buggat ur..

https://www.youtube.com/watch?v=wk2rKA1fPHs

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag var ansluten, jag körde till en annat företag och mötte andra.
Ser i videon att tiden buggat ur..

https://www.youtube.com/watch?v=wk2rKA1fPHs

Såg det. Kolla tiderna på de två jobben du har att välja på i början. 60255 h och 24 min. Sounds fishy to me :). När detta händer måste man reparera trucken för att fixa till det (F7). Då resettas jobben till korrekt tid igen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Såg det. Kolla tiderna på de två jobben du har att välja på i början. 60255 h och 24 min. Sounds fishy to me :). När detta händer måste man reparera trucken för att fixa till det (F7). Då resettas jobben till korrekt tid igen.

Intressant, får komma ihåg det till nästa gång

Permalänk
Medlem

Speed Limiter på ATS!?

Körde med speed limiter i ATS MP igår :). Det kändes konstigt. Max Speed var 55 MPH och vid konstiga tillfällen började trucken sakta ner till 37 MPH (pga. "you entered the city") fast man var inte i en stad. Jag rapporterade detta till TruckersMP support och de fixade detta direkt. Körde idag igen och allt är som det skall. Bra support.

Märkte ett annat litet problem som jag får leva med. Varje gång jag åker MP försvinner min fina Volvo truck :(. När jag kör SP igen måste jag köpa den på nytt och pimpa till den... Om jag gör en SAVE innan MP, så förlorar jag experience och pengar om jag laddar upp det gamla Volvo save game efteråt... Kanske får fixa en ny profil bara för Volvon. Har ni några idéer?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Körde med speed limiter i ATS MP igår :). Det kändes konstigt. Max Speed var 55 MPH och vid konstiga tillfällen började trucken sakta ner till 37 MPH (pga. "you entered the city") fast man var inte i en stad. Jag rapporterade detta till TruckersMP support och de fixade detta direkt. Körde idag igen och allt är som det skall. Bra support.

Märkte ett annat litet problem som jag får leva med. Varje gång jag åker MP försvinner min fina Volvo truck :(. När jag kör SP igen måste jag köpa den på nytt och pimpa till den... Om jag gör en SAVE innan MP, så förlorar jag experience och pengar om jag laddar upp det gamla Volvo save game efteråt... Kanske får fixa en ny profil bara för Volvon. Har ni några idéer?

Skumt. Visst att MP har egen inbyggd regulator...
Du ska ju inte behöva två profiler, jag har en profil med två bilar. Däremot har jag två olika sparningar, en för SP och en för MP.

PS. Långkörare på väg upp till YT. Nån timme kvar.

https://www.youtube.com/watch?v=0WK4cGP5tBI

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Skumt. Visst att MP har egen inbyggd regulator...
Du ska ju inte behöva två profiler, jag har en profil med två bilar. Däremot har jag två olika sparningar, en för SP och en för MP.

PS. Långkörare på väg upp till YT. Nån timme kvar.

Ja, jag får fundera lite på hur jag vill lösa det. Två save-filer låter nog bäst. Skapa en ny profil känns lite jobbigt, men kan vara roligt om man känner för att börja om från scratch.

Bra klipp. Mycket gråa vägar på din GPS

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Ja, jag får fundera lite på hur jag vill lösa det. Två save-filer låter nog bäst. Skapa en ny profil känns lite jobbigt, men kan vara roligt om man känner för att börja om från scratch.

Bra klipp. Mycket gråa vägar på din GPS

Inte rört mig speciellt mycket i Frankrike än:)

jag har två ETS2-mappar. En ETS2SP och en ETS2MP. Bara byter namn till euro truck simulator på nån av dem beroende på.
Du kan kopiera en fungerande sparris på så sätt till en annan mapp.

PS. Vad heter ditt skin på bilen i ETS2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

jag har två ETS2-mappar. En ETS2SP och en ETS2MP. Bara byter namn till euro truck simulator på nån av dem beroende på.

OK, skall kanske göra likadant. Jag kollar upp namnet på mitt paint job när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Hej.

Jo jag kommer köpa detta spel på måndag då får jag pengar.
men är det någon som kan hjälpa mig i början?

VonCraft

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VonCraft:

Hej.

Jo jag kommer köpa detta spel på måndag då får jag pengar.
men är det någon som kan hjälpa mig i början?

VonCraft

Du kan få hjälp med allt utom själva inköpet av spelet

Ställ dina frågor här så svarar vi om vi kan eller så tar vi reda på det tillsammans.

Det är ganska simpelt i början. Du kan inte köpa din egen lastbil tills du har tjänat ihop till en. Du får köra som anställd. Det kommer att ta 10 - 20 körningar innan du får tillräckligt med cash. Det kn ta längre om du misslyckas med leveranser eller skadar lasten och lastbilen, så kör försiktigt. Du kan även ta lån vilket är bra, men du kan inte ta det bästa lånet direkt utan banken låter dig låna proportionellt till det du har lyckats tjäna ihop. Bästa lånet är det högsta, då kan du köpa en lastbil och uppgradera din garage och anställa förare till ditt Åkeri AB. Du måste även köpa lastbilar till de så det kostar lite i början men det lönar sig i längden eftersom de kör i bakgrunden och tjänar pengar åt dig som du kan sen spendera på nya truckar, paint jobs, lastbillsdelar och dyl. Viktigt att veta är att innan du kan köpa lastbil och anställa så måste du hitta lastbilsåterförsäljare och rekryteringsföretag (syns som frågetecken på kartan). Kör bara förbi dessa när du ser de i närheten.

Kommer du köra med tangentbordet, ratt eller annat? Ratt är överlägset bäst men det går bra att köra ETS2 på andra sätt också.

Multiplayer Modden kan du köra först när du har en egen lastbil så vi kan diskutera detta sen.

Vi hörs

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Du kan få hjälp med allt utom själva inköpet av spelet

Ställ dina frågor här så svarar vi om vi kan eller så tar vi reda på det tillsammans.

Det är ganska simpelt i början. Du kan inte köpa din egen lastbil tills du har tjänat ihop till en. Du får köra som anställd. Det kommer att ta 10 - 20 körningar innan du får tillräckligt med cash. Det kn ta längre om du misslyckas med leveranser eller skadar lasten och lastbilen, så kör försiktigt. Du kan även ta lån vilket är bra, men du kan inte ta det bästa lånet direkt utan banken låter dig låna proportionellt till det du har lyckats tjäna ihop. Bästa lånet är det högsta, då kan du köpa en lastbil och uppgradera din garage och anställa förare till ditt Åkeri AB. Du måste även köpa lastbilar till de så det kostar lite i början men det lönar sig i längden eftersom de kör i bakgrunden och tjänar pengar åt dig som du kan sen spendera på nya truckar, paint jobs, lastbillsdelar och dyl. Viktigt att veta är att innan du kan köpa lastbil och anställa så måste du hitta lastbilsåterförsäljare och rekryteringsföretag (syns som frågetecken på kartan). Kör bara förbi dessa när du ser de i närheten.

Kommer du köra med tangentbordet, ratt eller annat? Ratt är överlägset bäst men det går bra att köra ETS2 på andra sätt också.

Multiplayer Modden kan du köra först när du har en egen lastbil så vi kan diskutera detta sen.

Vi hörs

Hej.

Ok. då vet jag.
jag kommer nog köra med ratt.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VonCraft:

Hej.

Ok. då vet jag.
jag kommer nog köra med ratt.

Great, då får du en bra spelupplevelse från början. Jag började med tangentbordet och jag tyckte att det var kul, men jag ville ha bättre precision i körningen och då var jag tvungen att investera i en ratt. Spelupplevelsen femdubblades (och skadorna på lastbilen och lasten minimerades).

Vilka kartor kommer du köpa? Alla kart-DLCs är bra men Scandinavia är roligast för man kan köra i Sverige. Sundsvall är inte med tyvärr. Registrera dig även på www.worldoftrucks.com så får du fler uppdrag inne i spelet.

Ett råd till. I början är det bäst att öka dina långdistans färdigheter, innan du lägger dina erfarenhetspoäng på annat (se bild)

Ju längre du kan åka desto mer du kan tjäna på varje leverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Skinnet heter "Canopy"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Fint!

Edit:
Om ni spelar in körningen och noterar allt, sedan gör en manuell rapportering kan ni göra avdrag för alla utgifter och sedan skicka in den.
Skulle det kunna vara något att införa?

Permalänk
Medlem

Är tillbaks och jobbar igen... Tjenixen

Blev klar med 2 jobb, tyvärr blev det en liten incident men aa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Fint!

https://www.youtube.com/watch?v=0WK4cGP5tBI

Edit:
Om ni spelar in körningen och noterar allt, sedan gör en manuell rapportering kan ni göra avdrag för alla utgifter och sedan skicka in den.
Skulle det kunna vara något att införa?

Menar du utgifter för tullar, soppa och reparationer? Men jag gör redan dessa avdrag. Jag skriver upp de på en lapp när jag reparerar och tankar, och kostnaden för alla tullar jag besöker. Sen drar jag av de i VTM-rapporterna. Soppa och reparationer i Garage-rapporten och tullar i Journey-rapporten. Vill du ha videobevis för dessa också? Man kan ta screen shot varje gång man tankar och kör igenom tullar också...