Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

tagga ner innan du får en hjärtattack. tydligen fler som har negativ attityd här. tråkigt.
det är väl det som är mening med forumet att man skall få hjälp eller?

Lite lustigt att vissa av medlemmarna här på forumet blir arga och nedlåtande i sina kommentarer.
det säger ju en del om klimatet här på Sweclockers.

Det råder väl inga som helst tvivel om att folk, givetvis blir nedlåtande, när du själv är sådan. Även om du möjligen inte vet om det själv. Personligen kan jag anse klimatet här som mycket positivt, med undantag för vissa politiska diskussioner.

Skrivet av mikael_a1:

om det blir plus 799 kr för montering, då blir inte denna datorn så billig längre som det länkades till ovan.
sedan så var det sämre komponenter i datorn ovan, plus att det saknades grafikkort.
flera av delarna i paketet saknades i lager eller så visste Inet ej när de kommer in.

för mig kommer alltid Komplett som nr.1, och Inet nr.2
Idag fick man ett ytterligare bevis på att man valt rätt datorbutik.

På vilket sätt är detta ett ytterligare bevis på att du har valt rätt datorbutik? Att man säljer dig en skotthög men med gratis montering eller att man tvingas betala för monteringen men faktiskt får en vettig dator?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Snälla TS, för din egen skull och ingen annans, ångra köpet.

När du gjort det kan vi starta på ny fot och ignorera alla tidigare onödiga inlägg i tråden.

Mvh
Pär Davidsson

Permalänk
Skrivet av Pellemanify:

Snälla TS, för din egen skull och ingen annans, ångra köpet.

När du gjort det kan vi starta på ny fot och ignorera alla tidigare onödiga inlägg i tråden.

Mvh
Pär Davidsson

Håller helt med, gör en retur på datorn du har beställt och lägg dina pengar på en annan dator. Prislappen Komplett begär för datorn du har beställt är löjlig, vill du undvika Inet så finns det bättre erbjudanden hos nästan alla återförsäljare, även hos Komplett själva.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Har gjort några nya listor.
Montering är fortfarande inkluderat i listan (och därmed också i priset), komponenterna är av bättre eller samma kvalité som i datorn du har köpt, alla komponenter är i lager.

Denna har lite bättre CPU och GPU prestanda än Komplett PC:n
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10204613/

Denna har mycket bättre CPU prestanda och samma GPU prestanda som den ovan.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10204623/

Denna har samma GPU prestanda som listan ovan, men den har 16GB RAM (vilket är bra vid videoredigering) och en 1TB HDD för dig att lagra din videos på.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10204526/

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1465025-prisvard-dator-...
Om du fortfarande har en budget på 10 000 skulle jag rekomendera denna dator.
Denna har ännu bättre CPU prestanda, ännu bättre GPU prestanda, 16GB RAM (vilket är bra vid videoredigering) och en 1TB HDD för dig att lagra din videos på.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10204581/

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

@Eric Hjalmarsson: varför skall man ha en 7600k och b250 mobo, e det inte bättre med 6600k och z170 för samma prislapp...

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av 76FELIX:

@Eric Hjalmarsson: varför skall man ha en 7600k och b250 mobo, e det inte bättre med 6600k och z170 för samma prislapp...

Då TS inte verkar vara beredd att bygga själv så ställer jag mig tveksam till att hen kommer att våga överklocka.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av suzieq:

Jag är imponerad över att @Cenorida och @Noaheng fortfarande bemöter dig med en trevlig ton och fortfarande försöker hjälpa dig trots dina snäsiga kommentarer. All heder till dem.

Tycker att jag även har varit vänlig mot TS, har spenderat en timme på att göra fem listor i fyra olika prisklasser.
Jag har även förklarat tydligt varför även den billigaste, som var nästan 2000 kronor billigare än den TS beställt, kommer att prestera bättre.

Skrivet av Eric Hjalmarsson:

i3 6100 är mycket snabbare än en AMD Fx 6300
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i3-6100-vs-AMD-FX-6300
https://www.youtube.com/watch?v=V4dUCeF2jnU

i3 6100 integrerade grafikkort, Intel HD 530, presterar bättre än det dedikerade grafikkortet i datorn du köpt.
http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-HD-530-Desktop-Skylake-vs-AMD-Radeon-R5/m33102vsm12264

Om du inte förstår något eller undrar om något vi skriver, tveka då inte att fråga! Vi är här för att vi vill hjälpa dig.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

@Eric Hjalmarsson: även om man inte skall överklocka tror jag 6600k och z170 har högre andrahandsvärde än 7600k och b250 så då får man nog några hundralappar extra för att mobo har stöd för övercklockning

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

inte 1 enda svar på 9 timmar säger väl en hel del om aktiviteten på detta forumet.

Låter som du har fått uppfattningen att folk här får betalt av att läsa, skriva, hjälpa till osv?

Jag har ingen aning om så är fallet men jag gissar att på att ingen får betalt för att sitta och läsa och skriva svar i trådar osv. På dig låter det ju som om de har någon form av policy att om man inte får svar inom max 1 timme så får man ersättning för sveda och värk typ.

Hade det gått ett par dagar skulle jag kunna hållt med dig då just köprådstrådar brukar det skrivas i. Men om det nu var 9 timmar och du klagar på det så är det enda jag kommer och tänka på bortskämd. (vilket inte verkar stämma på val av dator du gjort)

Permalänk

eeehm

nope

Visa signatur

Om du ska spy negativitet ber jag dig att rikta pajhålet åt ett annat håll.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av 76FELIX:

@Eric Hjalmarsson: även om man inte skall överklocka tror jag 6600k och z170 har högre andrahandsvärde än 7600k och b250 så då får man nog några hundralappar extra för att mobo har stöd för övercklockning

De må hända att det är högre andrahandsvärde på ett Z170, dock så kommer andrahandsvärdet för en Z170 om 3-5 år, då TS kan dra stor nytta av att uppgradera, inte att vara två hundra kronor mer. Vilket är mellanskillnaden mellan B250 och Z170.

Vi får bygga för nutiden, för vi vet aldrig hur framtiden kan se ut.

Skrivet av creativ:

Låter som du har fått uppfattningen att folk här får betalt av att läsa, skriva, hjälpa till osv?

Jag har ingen aning om så är fallet men jag gissar att på att ingen får betalt för att sitta och läsa och skriva svar i trådar osv. På dig låter det ju som om de har någon form av policy att om man inte får svar inom max 1 timme så får man ersättning för sveda och värk typ.

Får du betalt???
Jag har då inte fått något mer betalt än några glada tack ja... (Vilket i och för sig gör det värt jobbet, speciellt när det är så kul att sitta och göra listor.)

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

tagga ner innan du får en hjärtattack. tydligen fler som har negativ attityd här. tråkigt.
det är väl det som är mening med forumet att man skall få hjälp eller?

om det blir plus 799 kr för montering, då blir inte denna datorn så billig längre som det länkades till ovan.
sedan så var det sämre komponenter i datorn ovan, plus att det saknades grafikkort.
flera av delarna i paketet saknades i lager eller så visste Inet ej när de kommer in.

för mig kommer alltid Komplett som nr.1, och Inet nr.2
Idag fick man ett ytterligare bevis på att man valt rätt datorbutik.

Lite lustigt att vissa av medlemmarna här på forumet blir arga och nedlåtande i sina kommentarer.
det säger ju en del om klimatet här på Sweclockers.

no hard feelings, all is forgotten tomorrow. at least by me

Frustration kanske uppstår pga din ytterst dåliga attityd, inte alla andras.

-Lite lustigt att vissa av medlemmarna här på forumet blir arga och nedlåtande i sina kommentarer.
det säger ju en del om klimatet här på Sweclockers. -

Första gången jag ser folk bli sura på en TS här på sidan, och jag förstår helt varför. Du blir sur på folk för att dom svarar för sent, ändå tycks du inte ens hinna ta dig tiden att faktiskt läsa igenom de förslag du får. Tex förlag på dator med motering i paketet. Denna har sagt två gånger nu att det redan ingick i hans paket. Ändå klagar du på att du ska behöva betala det utöver det.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av OpWildChild:

Ändå tycks du inte ens hinna ta dig tiden att faktiskt läsa igenom de förslag du får. Tex förlag på dator med motering i paketet. Denna har sagt två gånger nu att det redan ingick i hans paket. Ändå klagar du på att du ska behöva betala det utöver det.

TS verkar ha missat det att jag redan lagt till montering kundvagnen och att vi här på Swecklockers har fri frakt från Inet.

TS verkar inte heller fatta det att man inte behöver en dedikerad GPU. (Verkar som så eftersom att TS frågade vart GPU:n var i min lista.)

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

TS verkar ha missat det att jag redan lagt till montering kundvagnen och att vi här på Swecklockers har fri frakt från Inet.

TS verkar inte heller fatta det att man inte behöver en dedikerad GPU. (Verkar som så eftersom att TS frågade vart GPU:n var i min lista.)

Värt att notera att fri frakt inte gäller vid montering.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Cenorida:

Värt att notera att fri frakt inte gäller vid montering.

Ajdå, det hade jag missat. Dock fortfarande mycket mer prisvärda listor än TS beställda dator!

Verkar dock fortfarande som att TS verkar ha missat det att jag redan lagt till montering i kundvagnen.

TS verkar inte heller ännu ha fattat det att man inte behöver en dedikerad GPU. Fem timmar sen jag postade min lista. På fem timmar har TS inte fattat Intels inbyggda grafik, "det säger väl en hel del" om TS. 😉

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst tack vara en tråkig attityd samt korspostning (flera trådar om ex. samma datorköp).

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.
§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...