Permalänk
Medlem

Irriterande skugga på en del va min TV

Hej,

Någon som kan säga om detta är något som är vanligt förekommande att det blir på en TV efter ~1 år. Det började för ett tag sedan och har blivit starkare på slutet. Detta syns mest när man kollar på sport med en "ren" bakgrund. Typ fotboll, hockey osv.

Bifogar en bild på hur det ser ut om någon kan ge mig några tips. Det jag menar är då skuggan som är på den nedre vänstra delen av TV:n.

Tack!

/Robert

Permalänk
Medlem

Det ser ju ut som att du har en kantbelyst TV där en av lysdioderna gått sönder. Om du har garanti kvar på TV:n så är det nog bara att få den utbytt.

Permalänk
Testpilot

Ser ut som perost säger att en lysdiod gått sönder eller nått annat displayfel som du inte kan göra något åt själv.

Du har tre års reklamationsrätt, bara att gå tillbaka till butiken med TVn och få den reparerad. Påstår butiken att garantin gått ut så nämn just reklamation, en del butiker fular sig och kräver att man säger det magiska ordet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Lite halvt random. Har du prövat klämma på "ramen" där det är svart?
Hade ett liknande fel på en gammal laptop o hade antagligen blivit glapp på LEDen eller något

Permalänk
Testpilot

Även om lite klämmande löser problem är det bara temporärt, TVn är fortfarande trasig och det är lika bra att få den utbytt direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]