Feedback önskas för mitt första tillägg för Google Chrome

Permalänk
Medlem

Feedback önskas för mitt första tillägg för Google Chrome

Hej!

Trots tjock i halsen, orkade jag att fixa det sista för mitt allra första tillägg till Google Chrome, och publicera den till Chrome Web Store. Nu vill jag veta vad ni tycker om tillägget. Har jag missat något? Fungerar den som den ska?

Uppdatering
Till er som är lata och inte vill klicka på länken för att läsa om och titta på tillägget: tillägget ersätter startsidan när man startar webbläsaren, och när man väljer att öppna en ny, tom flik.

Jag är trött på att folk "klagar" på vad mitt tillägg har för funktion och varför jag ens skapade det. Framtida inlägg som inte innehåller tips om hur jag kan göra tillägget bättre och liknande (med andra ord, ingen feedback), kommer att ignoreras av mig!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Hej!

Trots tjock i halsen, orkade jag att fixa det sista för mitt allra första tillägg till Google Chrome, och publicera den till Chrome Web Store. Nu vill jag veta vad ni tycker om tillägget. Har jag missat något? Fungerar den som den ska?

vad gör tillägget?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

@Selmalagerlöf: Det står ju på webbsidan jag länkade till: "Overrides the main start page in Google Chrome, allowing you to search through Google or DuckDuckGo". Översättning: "Ersätter huvudstartsidan i Google Chrome, låter dig söka genom Google eller DuckDuckGo".

Har ni ens klickat på länken?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Varför använda ett tillägg när man kan gå in direkt i inställningarna och ställa in chrome at använda tex duckduckgo eller vilken man nu vill?

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

@pumba-kung: Med tillägget slipper man gå till webbläsarens inställningar och ändra startsida. Ändra bara i rullistan och du kan då söka med DuckDuckGo eller Google.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

*Edit* två på fråga om vad den gör.

så egentligen gör den det bara att jag kan snabbare ändra mellan olika sökmotorer som standard??

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Tycker det ser fin ut.

Rent ur ergonomi-synpunkt. Skulle dock vilja ha två knappar istället för en [Search] så:
[Google] [Duck]

Varav den man valt i drop-down menyn är default förmarkerad, dvs redo för Enter tryck.

Själv ser jag dock inte behovet av och växla då jag sålt min själ, men jag kan förstå att behovet att växla mellan google och duck to go finns. I firefox är det hyffsat enkelt med drop down i högra sökfältet men chrome är ju knepigare.

Permalänk
Medlem

Som jag fattar det, lägger tillägget till en dropdown-lista under sökfältet så att man kan byta söktjänst utan att gå in i inställningar, likt firefox's sökfält. Är det rätt, TS?

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

@alex_farnstrom: Precis.

@Jimi84: Tack för ditt förslag. Ska ta in det och lägga till det i nästa uppdatering

@Xoka: Helt riktigt. Mitt tillägg kanske kan ses som onödigt av många, men jag anser att det oftast är nödvändigt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

@Selmalagerlöf: Det står ju på webbsidan jag länkade till: "Overrides the main start page in Google Chrome, allowing you to search through Google or DuckDuckGo". Översättning: "Ersätter huvudstartsidan i Google Chrome, låter dig söka genom Google eller DuckDuckGo".

Har ni ens klickat på länken?

jupp, undrar bara varför man skulle använda detta när man bara kan gå in på inställningar och byta startsidan

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Selmalagerlöf:

jupp, undrar bara varför man skulle använda detta när man bara kan gå in på inställningar och byta startsidan

tid är pengar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.1 och §1.5*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...