Bannad i GTA Online för att jag råkade sjuta en vän

Permalänk

Bannad i GTA Online för att jag råkade sjuta en vän

Jag spelade GTA online här om dagen med ett par vänner på discord, vi gjorde en heist och vid en del råkade jag skjuta en av mina vänner, tänkte inte mycket på det men nästa dag såg jag att jag var bannad från spelet till 4/3 2017 och de hade resetat min karaktär, all min framgång i spelet borta och de även stängde av sparande i offline, ifall jag ännu en gång råkar skjuta någon blir jag permanent bannad. Detta gjorde mig lite arg så jag gick till rockstar support, de svarade efter ett långt tag med att jag hade blivit automatiskt bannad och att de inte kunde göra något emot det och att jag inte skulle få tillbaka min karaktär. Jag vill få ut detta till världen så ingen annan skjuter en vän av misstag.

Permalänk
Inaktiv

Väldigt skeptisk till att det skulle bero på att du skjutit på en vän.

Permalänk

Vänta lite alla skjuter ju varandra online i gta 5 blir man bannad för det nu? Så fort ja kliver online blir jag skjuten haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Spelar inte GTA så har ingen koll, men bannad för att man skjuter allies? Varför existerar ens friendly fire i detta läget.

Är det någon speciellt mode där man inte få skjuta sina kamrater? Kan någon reda ut detta.

Permalänk
Medlem

Låter mer som att du har fuskat på något sätt. Och då räknas även att plocka upp pengar som fuskare droppar.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk

Vännen jag sköt var i en heist

"GTA Online bans are triggered by a number of factors, including modding in GTA Online...... or otherwise interfering with other players’ gameplay experience. "

Permalänk

Svar

@theo0019: Vad jag vet så har jag inte gjort detta och ifall jag har har det varit nästan ingenting för jag hade inte värst mycket pengar

Permalänk
Medlem

@Albin37 jag tror du ljuger

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

I call BS, du har troligen trollat loss totalt flera gånger eller gjort något annat dumt.
Sucks2Bu

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

@anon42512: Gjorde inget annat som kan vara emot reglerna att skjuta en teamate räknas som " interfering with other players’ gameplay experience. "

Permalänk
Medlem

Får se banreason? Har för mig man kan se det någonstans

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk

@bicpenna: Värkar inte få det mer än svaret jag fick av rockstar support vilket var att de tror att det var på grund av "interfering with other players’ gameplay experience. " det ända jag gjorde emot andra spelare som inte var freemode var att jag sköt min vän i en heist

Permalänk
Medlem

Går väl inte ens skjuta sina kompisar i heists?

Edit: Kanske det gör jo, minns att jag råkade hugga ihjäl min polare på en heist av misstag xD

Edit #2: Jag tror du döljer något som du inte vill berätta dock. Att döda sin kompis en gång av misstag ska inte göra så att din gubbe / progress blir nollad.

Jag själv har fuskat en gång med Trainer = 1 mån ban och blev av med alla pengar bara. Andra gången fuskade jag med Cheat engine för att sälja bilar för mer pengar än vanligt. Åkte på 1 mån ban igen och blev av med alla pengar. Tredje gången fuskade jag med Cheat engine igen för att sälja bilar igen. Åkte på 1 mån ban igen och blev av med alla pengar. Dock har jag alltid få behålla allt jag har köpt och all progress jag har gjort. Har bara blivit av med pengarna när jag har fuskat. Så du måste ha gjort något värre än att bara dödat din kompis en gång i en heist.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Går väl inte ens skjuta sina kompisar i heists?

Edit: Kanske det gör jo, minns att jag råkade hugga ihjäl min polare på en heist av misstag xD

Edit #2: Jag tror du döljer något som du inte vill berätta dock. Att döda sin kompis en gång av misstag ska inte göra så att din gubbe / progress blir nollad.

Jag själv har fuskat en gång med Trainer = 1 mån ban och blev av med alla pengar bara. Andra gången fuskade jag med Cheat engine för att sälja bilar för mer pengar än vanligt. Åkte på 1 mån ban igen och blev av med alla pengar. Tredje gången fuskade jag med Cheat engine igen för att sälja bilar igen. Åkte på 1 mån ban igen och blev av med alla pengar. Dock har jag alltid få behålla allt jag har köpt och all progress jag har gjort. Har bara blivit av med pengarna när jag har fuskat. Så du måste ha gjort något värre än att bara dödat din kompis en gång i en heist.

Samma här, har blivit av med 2 konton pga fuskade pengar+godmode o liknande. 30dagar+reset

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk

@Snorlena: Hmm, jag fuskar iaf inte. Möjligtvist att mitt konto blev hackat? Bannen hände 1 på morgon när jag sov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arkalbin37:

@Snorlena: Hmm, jag fuskar iaf inte. Möjligtvist att mitt konto blev hackat? Bannen hände 1 på morgon när jag sov.

Inte helt omöjligt.

Jag skulle spela GTA V för ett tag sedan efter en lång tids uppehåll och då kunde jag inte logga in. Visade sig att någon hade fått åtkomst till mitt konto.

Men nu är det återställt igen.

Permalänk
Medlem

Knappast. Du har gjort något annat som gjort att de bannat dig.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av arkalbin37:

de även stängde av sparande i offline

Wat? Aldrig hört eller hittar inget om det på nätet.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Kan inte bli bannad pga att skjuta sin vän i en heist, ligger annat bakom detta. Fuskandet ökar och man ser att många verkar tycka detta är en sak som är helt okey, säger en hel del om personen ifråga.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk

@Goteborgan: titta på bilden i inlägget, menade att de stängde av så jag inte kan synca storymode saves

Permalänk
Medlem

Finns som jag ser det endast två alternativ. Antingen har du använt fusk eller så har någon hackat ditt konto.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av arkalbin37:

@Goteborgan: titta på bilden i inlägget, menade att de stängde av så jag inte kan synca storymode saves

Betyder väl bara att du inte kan spara i deras moln... För du är bannad från allt som har med deras online-tjänster att göra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av arkalbin37:

@Loxus: Gjorde inget annat som kan vara emot reglerna att skjuta en teamate räknas som " interfering with other players’ gameplay experience. "

Det är ju inte säkert att det hände just den dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arkalbin37:

@Goteborgan: titta på bilden i inlägget, menade att de stängde av så jag inte kan synca storymode saves

Antagligen laddades inte bilden innan för mig, såg aldrig den innan.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

@Exxovion: Nästan samma sak hände för mig, de hade tagit sig in på något sätt och sedan slagit på inloggning med någon annans konto på Xbox Live.

Jag spelar aldrig GTA Online så jag loggade in den vanliga vägen och kollade vad snubben hette. Efter lite sökande på Google användes samma alias på ett forum till någon stor fuskmjukvara som stoltserade med att inte ha detekteras av VAC och liknande på flera år. I en tråd snackade han om just mitt konto och undrade om någon ville spela med honom.

Så då skred jag till verket; loggade in igen och accepterade samtliga friend requests. Tog bort inloggning med XBL och väntade på att meddelanden skulle komma in. Tyvärr var det ingen som gick online igen så jag undersökte profilen som nu fanns på mitt konto istället. Han hade spelat hela helgen och dragit in några miljoner så jag tog bort profilen och rapporterade fusksidan till Steam, Ubisoft och Rockstar.

Kort därefter var sidan nere och jag hade tillbaka mitt konto som det var innan. Mitt konto på Rockstar har fått vara ifred sedan dess.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga att många blivit bannade i GTAV för struntsaker. Du behöver INTE modda eller fuska på något sätt för att bli bannad. Det räcker med att du "griefar", t.ex. dödar någon gång på gång eller åker runt i ett plan och skjuter alla.

Ja, det låter otroligt dumt men det är sant. OP kan mycket väl tala sanning.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Jag vill bara säga att många blivit bannade i GTAV för struntsaker. Du behöver INTE modda eller fuska på något sätt för att bli bannad. Det räcker med att du "griefar", t.ex. dödar någon gång på gång eller åker runt i ett plan och skjuter alla.

Ja, det låter otroligt dumt men det är sant. OP kan mycket väl tala sanning.

Finns till och med det som har blivit bannade för att köra för mycket missions och tjäna för mycket pengar, speciellt import/export dlc. (bilarna)

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Wat? Aldrig hört eller hittar inget om det på nätet.

Du kan fortfarande spara men du kan inte spara i deras moln

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Du kan fortfarande spara men du kan inte spara i deras moln

Jo, såg detta efter han påpekade bilden. Som inte fanns för mig när jag läste tråden första gången.
Tyckte det lät lite för udda först.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blagi:

@Albin37 jag tror du ljuger

Du kan bli tempbannad för att man sabbar andras upplevelse, det räcker med att du skjuter andra i div missions. Gör du det tillräckligt så byebye.

Gör du det mycket i Freeroam så hamnar du i "bad status" lobbies.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M