Vilka komponenter är det i den här datorn? (BILD)

Permalänk

Vilka komponenter är det i den här datorn? (BILD)

Köpte en ny dator för ett tag sen, och har äntligen fått tummen ur och förbereder nu den gamla lådan för försäljning.

Dock har jag glömt vilka komponenter finns i den gamla lådan, och eftersom jag redan flyttat hård disken till nya så kan jag inte kolla upp det. De komponenter jag vet finns i den är:

  • intel core i7 processor 2.80 ghz

  • Grafikkort: Nvidia GeForce GTS 450

  • 8gb RAM

Jag har några interna bilder här, nätaggregatet verkar ju vara ett Corsair cx 600.

Kan man kolla upp specsen i BIOS? När jag kollade så hittade jag bara RAM och CPU.

Tacksam för svar

PS. om nån kan ge en kvick värdering av hur mycket jag bör sälja den för så skulle det vara mycket uppskattat!

Permalänk
Medlem

Jääääääklar vad dammig cpu kylare.
Svårt att se vad det är för komponenter med bara en bild, men inte så mycket skulle jag inte våga gissa på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

1156 så typ i7 860?

i7 - 860
Ausus P7P55D

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagingJenni:

Köpte en ny dator för ett tag sen, och har äntligen fått tummen ur och förbereder nu den gamla lådan för försäljning.

Dock har jag glömt vilka komponenter finns i den gamla lådan, och eftersom jag redan flyttat hård disken till nya så kan jag inte kolla upp det. De komponenter jag vet finns i den är:

  • intel core i7 processor 2.80 ghz

  • Grafikkort: Nvidia GeForce GTS 450

  • 8gb RAM

Jag har några interna bilder här, nätaggregatet verkar ju vara ett Corsair cx 600.

Kan man kolla upp specsen i BIOS? När jag kollade så hittade jag bara RAM och CPU.

Tacksam för svar

PS. om nån kan ge en kvick värdering av hur mycket jag bör sälja den för så skulle det vara mycket uppskattat!

skulle gissa på något i stil med

PSU: Corsair CX600
RAM: 4 stickor ram så måste vara 4st x2 GB då du sa att det är 8Gb och ser ut att vara någon variant av kingston hyperX minnen
Gpu: KFA2 GTS 450
MOBO: Ausus P7P55D
CPU: Intel Core i7 860 2,8GHz
CPU-cooler: Zalman CNPS9900A

gammalt chassi och CD-läsare

rekommenderar iaf verkligen att du dammar ur datorn

följer någon HDD med eller något annat?

är det bara burken med sakerna jag nämnt ovan så kanske runt tusenlappen om du har tur

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk

Ang. dammet så har jag dammsugit! sitter som berget på den där kylaren dock, ska försöka hitta något att peta bort det med.

Skrivet av erieri02:

skulle gissa på något i stil med

PSU: Corsair CX600
RAM: 4 stickor ram så måste vara 4st x2 GB då du sa att det är 8Gb och ser ut att vara någon variant av kingston hyperX minnen
Gpu: KFA2 GTS 450
MOBO: Ausus P7P55D
CPU: Intel Core i7 860 2,8GHz
CPU-cooler: Zalman CNPS9900A

gammalt chassi och CD-läsare

rekommenderar iaf verkligen att du dammar ur datorn

följer någon HDD med eller något annat?

är det bara burken med sakerna jag nämnt ovan så kanske runt tusenlappen om du har tur

Hur säker är du på MOBO'n? För namnet låter väldigt bekant så jag tror du har rätt. Utöver infon du tog med, är det något annat man bör lägga till vid försäljning utöver antal USB portar och dylikt? Eller är det alla relevanta komponenter?

Ingen hard drive av något slag. Tyvärr så kom nya med en SSD på 250gb och det blev stramt väldigt snabbt.

Tack för svaren!

Permalänk
Skrivet av RagingJenni:

Köpte en ny dator för ett tag sen, och har äntligen fått tummen ur och förbereder nu den gamla lådan för försäljning.

Dock har jag glömt vilka komponenter finns i den gamla lådan, och eftersom jag redan flyttat hård disken till nya så kan jag inte kolla upp det. De komponenter jag vet finns i den är:

  • intel core i7 processor 2.80 ghz

  • Grafikkort: Nvidia GeForce GTS 450

  • 8gb RAM

Jag har några interna bilder här, nätaggregatet verkar ju vara ett Corsair cx 600.

Kan man kolla upp specsen i BIOS? När jag kollade så hittade jag bara RAM och CPU.

Tacksam för svar

PS. om nån kan ge en kvick värdering av hur mycket jag bör sälja den för så skulle det vara mycket uppskattat!

startar du datorn så kommer du väl in i bios ?
du har alltså dammsugit inne i datorn? då kan du ju inte "sälja" dom delarna.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagingJenni:

Ang. dammet så har jag dammsugit! sitter som berget på den där kylaren dock, ska försöka hitta något att peta bort det med.

Ajajaj, dammsugare genererar mängder med statisk elektricitet, den ska man hålla borta från elektronik.
Tryckluft är det som gäller.

Visa signatur

Här hade jag tänkt skriva ett skämt om UDP,
men var osäker på om det skulle nå fram.

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

startar du datorn så kommer du väl in i bios ?
du har alltså dammsugit inne i datorn? då kan du ju inte "sälja" dom delarna.

Jag kommer in i BIOS men är inte så van vid att använda det. Om man kan hitta mer än grafikkort/cpu där så vet jag inte hur man gör.

Medveten om statiskt elektricitet så har dammsugit som jag "alltid" gjort med dator, bra avstånd och sådär. Är därför det är riktigt svårt att få kylaren dammfri.

Skrivet av Plattelöparn:

Ajajaj, dammsugare genererar mängder med statisk elektricitet, den ska man hålla borta från elektronik.
Tryckluft är det som gäller.

Så man skruvar av båda sidorna och blåser ut dammet med tryckluft på burk? Faktiskt aldrig hört om att det ska fungera bättre, men det ger ingen statisk elektricitet?

Permalänk

@RagingJenni: kylaren behöver inte vara kliniskt ren så länge du får bort dom stora bitarna med damm,
om du nu inte monterar bort kylaren så du bara har kylarblock&metall flänsarna och sköljer under vatten. (givetvis utan fläkt)

fast då blir det ta bort den gamla kylarpastan och lägga dit ny när du sen monterar kylaren igen.

ja det blir ingen ESD om du blåser luft. (du behöver dock hålla fläkten stilla så den inte varvar upp)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644