Permalänk
Medlem

Sony Bravia KDL-49WD753 input lag

Hej! Jag har en rak och enkel fråga och det är om någon vet vad det är för input lag på Sony Bravia KDL-49WD753 helt enkelt.

Hittar ingen information i de olika databaserna eftersom modeller aldrig heter desamma.

Troligen skall det vara låg input lag men jag vill gärna vara säker. Om det är någon som har erfarenheter av tvn får man gärna skriva det med.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3640282 Länk till själva tvn.

MVH Johan

Permalänk
Bildexpert 📺

@realon: Du får höfta i sökningarna. WD753 är ett väldigt specifikt produktnamn och då missar du information. Det finns en hel Sony 7-serie från samma år med vad som kanske är dussintals eller fler modellbeteckningar. Dessa beteckningar skiljer sig på sådant som färgen på lister, medföljande fjärrkontroll, inbyggd digitalbox, försäljningsregion etc. Men de är i grunden ungefär samma apparat världen över.

Jag skulle gissa att spelläget ger 30-40 ms fördröjning. Detta baserat på vad mätt upp av andra Sony-modeller från i år.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding:
Hej! Tack för svaret! Väldigt snällt av dig. Verkar vara svårt att hitta någon budget tv med lägre lag än så. Verkar som att föregående års modeller var bättre på den fronten.

Permalänk
Bildexpert 📺

@realon: De budgetmodeller av OEM-klass jag haft nöjet att köra Leo Bodnar mot har haft 40-50 ms latenstid. Så Sony är ändå rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av realon:

Hej! Jag har en rak och enkel fråga och det är om någon vet vad det är för input lag på Sony Bravia KDL-49WD753 helt enkelt.

Hittar ingen information i de olika databaserna eftersom modeller aldrig heter desamma.

Troligen skall det vara låg input lag men jag vill gärna vara säker. Om det är någon som har erfarenheter av tvn får man gärna skriva det med.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3640282 Länk till själva tvn.

MVH Johan

OM du har möjlighet att gå upp lite så skulle jag titta på denna. https://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/224130-sony_50_...

har för mig att den har runt 20 eller om det var 15, har själv 65 varianten fungerar utmärkt för gaming!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Oneone: Om input lag stämmer på 15-20 så tycker jag det låter intressant. När man pratar om 40-50 tycker jag det är alldeles för högt faktiskt. Vill gärna ner under 30.

Men tack så jättemycket för svar. Skall lägga denna på bevakning.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding:

Jag tycker 40-50 är lite högt. Jag kanske är extremt känslig för det. Min förra tv låg undefär där och det märktes ordentligt när man körde spel som krävde snabba reaktioner. Så upplevde jag det åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av realon:

@Oneone: Om input lag stämmer på 15-20 så tycker jag det låter intressant. När man pratar om 40-50 tycker jag det är alldeles för högt faktiskt. Vill gärna ner under 30.

Men tack så jättemycket för svar. Skall lägga denna på bevakning.

Ja jag är riktigt nöjd iaf, pluss att det är android den är riktigt kvick i menyer och fint interface

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

https://displaylag.com/best-low-input-lag-tvs-gaming-by-gamer...

jag kikade igenom den sidan för 3 år sedan när jag skulle köpa TV.

intressant att Samsung låg på 120ms ca då, och kring dem bästa på 45 ms som då var en sony

Permalänk
Bildexpert 📺

Latenstider över 100 ms brukar tyda på att man mäter utanför spelläget när interpolering och andra "förbättrare" är igång.

Permalänk
Medlem

Tittar man på testerna så har Sonys W-serien en input lag som ligger mellan 14 och 20ms beroende vilken nummer det är men 7serien ligger runt 14ms

http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Vet inte hur det är med de senaste modellerna men själv har jag en Sony Bravia KDL-32W705B som jag använder som monitor. Ska vara samma siffror som på denna 42". Så rent generellt om du kan få tag på en sådan äldre modell, alltså Sony Bravia KDL- XX W705B så har den iaf väldigt lite inputlag. Fungerar utmärkt all around men även att spela på. Det gäller ju bara att sitta en bit ifrån om man använder en tv som monitor. Där har ju en renodlad datormonitor faktiskt en klar fördel iom att du kan sitta närmre i kontrast till ett högre pris för mindre tum. En tv har också oftast 50 Hz som omvandlas till 60 Hz. En datormonitor kan ju ha uppåt som du säkert vet. Sony är säkert ett utav märkena som du ska satsa på om du tänker investera i en tv som monitor. De ligger främst vad gäller minst inputlag.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av septembro:

En tv har också oftast 50 Hz som omvandlas till 60 Hz.

Äuhm, va?

Vet inte riktigt vad du tänker på, men en normalt fungerande TV tar emot 50 och 60 Hz och återger det på rätt sätt. Finns budgetmodeller som har problem med 50 Hz, men det är tack och lov rätt sällsynt idag.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Äuhm, va?

Vet inte riktigt vad du tänker på, men en normalt fungerande TV tar emot 50 och 60 Hz och återger det på rätt sätt. Finns budgetmodeller som har problem med 50 Hz, men det är tack och lov rätt sällsynt idag.

Menade ungefär samma sak Det står 50 Hz men blir 60 Hz.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Bildexpert 📺

@septembro: Ja, det står ofta 50 Hz på ett papper eller i någon missvisande spec. Men det är inte mer än så, en missvisande siffra på ett papper.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@septembro: Ja, det står ofta 50 Hz på ett papper eller i någon missvisande spec. Men det är inte mer än så, en missvisande siffra på ett papper.

Så sant det du

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU