Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Stånk och stön, vilka läckra högtalare. Hur är ljudet? Utseende matchar resten av det 1970-talsinspirerade rummet, haha.

De låter väldigt bra. Djup och fyllig bas. Jag märker att inspelningar som jag inte trodde hade mycket till bas har bas medan andra inspelningar jag trodde skulle ha mycket bas inte har någon djup bas. Hör även detaljer jag inte lagt märke till tidigare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

När folk begär 400kr för ett spel (Samurai Warriors) på tradera så köper jag från amazon.co.uk istället ( som de två översta )....

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Rasade bakaxeln så passade på att köpa en "ny" aga diffad, när man endå skulle under bilen köpte jag en skrapfri växellåda med!

Permalänk
Medlem

AmpliFi HD Mesh Router

Hade ett udda problem samt ganska segt nät. En vän påpekade att min existerande router snart är 10 år gammal varpå jag insåg att jag borde köpa en ny då problemet mest troligt låg där. Mycket riktigt fungerar allt prima nu och med rejäl skjuts. Det jag gillar med just denna router är att det är en konsumentprodukt av en rätt erkänd nätverkstillverkare, enkel installation och utan myriader av funktioner jag helst slipper för att minimera krångel. Ovanpå detta ser den trevlig ut och det är ibland bra att se precis hur snabbt internet går för alla enheter totalt. Jo förresten den är ju byggd för att man ska kunna expandera nätverket med fler antenner om man vill vilket kanske blir aktuellt i framtiden.

Mycket nöjd hittills!

Permalänk
Inaktiv

Fyndade ett Asrock Z77E-ITX moderkort i Sweclockers-marknaden. Förhoppningsvis får jag liv i min gamla 2700K och får den fullt användbar igen. Moderkortet ersätter faktiskt ett 4,5 år gammalt Asrock Z77 Extreme-4M, mATX-moderkort i samma serie.

Permalänk
Medlem

Fyndade ett Cooler Master Masterkeys Pro L RGB för 999 kronor från Komplett och ett handledsstöd från JaZid

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Golf 3 CL 2.0l, 17.6k mil, 8 ägare, bes Juni ut, avställd..

Efter Coils, Fälgar, VR6 läpp och klarglas bak så blev den helt ok o visa sig i..

Återstår lite o göra.. Allt som allt hittils ynka 6000:- inkl påställning..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Koppling och kopplingsfjädrar till moppen samt 39mm verktyg för kopplingsmuttern.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som samlar på serietidningar på Sweclockers? Nu är jag ingen storsamlare utan satsar på kvalitet istället för kvantitet (dessutom är detta något jag gör lite till och från när lusten faller på). Mest samlar jag på Masters of the Universe pga att jag växte upp med dessa leksakerna. Nyligen lyckades jag komma över dessa exemplar i bra skick. Tidningarna till vänster och till höger är upptryckta i 1500 exemplar i början av 2000-talet. Mittersta är en äldre version från 80-talet i fint skick.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClubT:

Någon mer än jag som samlar på serietidningar på Sweclockers? Nu är jag ingen storsamlare utan satsar på kvalitet istället för kvantitet (dessutom är detta något jag gör lite till och från när lusten faller på). Mest samlar jag på Masters of the Universe pga att jag växte upp med dessa leksakerna. Nyligen lyckades jag komma över dessa exemplar i bra skick. Tidningarna till vänster och till höger är upptryckta i 1500 exemplar i början av 2000-talet. Mittersta är en äldre version från 80-talet i fint skick.

http://imgur.com/q8m185g.jpg

Samla vore nog att ta i men har typ alla (serie)tidningar kvar sedan jag var yngre. Ganska komplett PCgamer, Super Play, Fantomen och Fantomenkrönikans första nummer samt en del mer jag för stunden glömt. Sista prenumerationen avslutades 2002 tror jag så upp till dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vi kunde inte riktigt hålla fingrarna i styr

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Över till gröna sidan när Dustinhome reade kortet för 2499kr. Mitt gamla 7770 hamnar i barnens dator och så får de även nya datorhögtalare. De gamla blev inte långlivade. Trodde att de skulle lyckas prega in nåt genom elementen men nej, det var strömadaptern de lyckades bryta sönder. De nya drivs enbart med usb så lycka till. Förälder 1, avkomma 0.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

Mitt kit från EKWB damp precis ner på kontoret. Ska släpa hem det idag och sen får jag vackert sitta o dregla över det i 1-2 veckor till en av mina GPU'er är tillbaks från reparation. Surt som satan.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av macmann1:

Härligt, blir många trevliga timmar framöver kan jag tänka mig.

Skrivet av logoz:

Över till gröna sidan när Dustinhome reade kortet för 2499kr. Mitt gamla 7770 hamnar i barnens dator och så får de även nya datorhögtalare. De gamla blev inte långlivade. Trodde att de skulle lyckas prega in nåt genom elementen men nej, det var strömadaptern de lyckades bryta sönder. De nya drivs enbart med usb så lycka till. Förälder 1, avkomma 0.

http://i.imgur.com/3OQs6wv.jpg

Jag har ett par av dessa högtalare ihop med min laptop jag har stående i köket. Med tanke på vad de är fungerar de faktiskt helt okej med, och ljudmässigt ett klart lyft över min laptops inbyggda högtalare.

Permalänk

Kunde inte låta bli då @Homer_S1 "övertalade" mig (jag är en svag människa) så det blev en Acer XB271HU 27" till sambons stora förtret (tydligen så prioriteras "semester", "kläder på kroppen" och "mat på bordet" mer än leksaker till mig)...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad §1*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Fick bli att köpa Octavia RS pedalerna till bilen.
Gjorde en rätt rejäl skillnad tycker jag Kostade mig 1000 kr men det får det allt vara värt tycker jag.
Måste ju ha gett iaf MINST 10hk till....
Nu ska man bara fixa lite fräscha mattor med.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Snusfri

Blev en ny datorstol idag då min gamla från IKEA gav upp.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@alex5555 Så nu har jag tagit mig tiden att skapa en tråd kring nfc implantatet. #16749038

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Ett nytt tangentbord till hemmet.

Tillsammans med storebror som är drygt 6 år gammal.

Det gamla får åka med till jobbet efter en ordentlig rengörning och infettning av stabilisatorer.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fototoken:

Kunde inte låta bli då @Homer_S1 "övertalade" mig (jag är en svag människa) så det blev en Acer XB271HU 27" till sambons stora förtret (tydligen så prioriteras "semester", "kläder på kroppen" och "mat på bordet" mer än leksaker till mig)...

http://i.imgur.com/vV0Nsbd.jpg

Sverige är fint på sommaren, kläder har ni säkert redan och bra tillfälle för att gå ner lite i vikt.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Fick bli att köpa Octavia RS pedalerna till bilen.
Gjorde en rätt rejäl skillnad tycker jag Kostade mig 1000 kr men det får det allt vara värt tycker jag.
Måste ju ha gett iaf MINST 10hk till....
Nu ska man bara fixa lite fräscha mattor med.

http://i.imgur.com/rB0vmEm.jpg
http://i.imgur.com/U1WHCk7.jpg

Blanda glycerin och t-röd 50/50 och smeta på mattorna, de blir som nya och inte hala.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Inaktiv

Just ja, blev en Seagate 4TB 2,5" HDD förra veckan:

Den är i mitten, 2,5" och 15mm tjock. Till vänster en vanlig 9mm 2,5" HDD (på hela 80GB, följde med min PS3 för 9 år sedan), till höger en vanlig 3,5" HDD som också rymmer 4TB.

Om ettiketterna ser lite tomma ut så har jag suddat ut serienummer och liknande. Kan föreslå att maskera sådant (och reg-skyltar, med tanke på händelsen tidigare idag ovan) för lite extra peace of mind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Just ja, blev en Seagate 4TB 2,5" HDD förra veckan:
http://i.imgur.com/eyI4ft5.jpg
Den är i mitten, 2,5" och 15mm tjock. Till vänster en vanlig 9mm 2,5" HDD (på hela 80GB, följde med min PS3 för 9 år sedan), till höger en vanlig 3,5" HDD som också rymmer 4TB.

Om ettiketterna ser lite tomma ut så har jag suddat ut serienummer och liknande. Kan föreslå att maskera sådant (och reg-skyltar, med tanke på händelsen tidigare idag ovan) för lite extra peace of mind.

Är du nöjd med seagate disken? Tänker på ljud och vibrationer. Kommer själv behöva mer lagring under våren och funderat på den eller 5tb versionen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Någon kniv du rekommenderar? Har ingen alls för stunden, men jag gillar att hålla händerna i arbete och en kniv känns som en trevlig sysselsättning. Och att vila ögonen på.

Nu var det inte mig du citerade men tar mig friheten att svara Har intresse för knivar och en del kunskap. Kan rekommendera Cudeman 325 fällkniven jag har bild på längre upp i tråden. Kvalitet. Alla deras knivar är byggda för att användas, hårt. Låsmekanismen i 325:an är stenhård. Inget glapp, svaj i bladet eller liknande som man ofta hittar på billigare knivar. Sen är det ju frågan om du vill lägga 350kr på en fällkniv men JAG anser att det är billigt för kvaliteten man får. Du kanske inte gillar utseendet men det är en ruskigt bra kniv. I mina ögon är funktion = vackert. Köpte min via ebay och de har även återförsäljare via amazon.

Alla deras knivar har bra stål som håller eggen bra och de är rakbladsvassa direkt ur lådan. Värt en kik
Du kan även kika på Enlan's fällknivssortiment och även Ganzo har bra kvalitet som är.värt en kik

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

Nu var det inte mig du citerade men tar mig friheten att svara Har intresse för knivar och en del kunskap. Kan rekommendera Cudeman 325 fällkniven jag har bild på längre upp i tråden. Kvalitet. Alla deras knivar är byggda för att användas, hårt. Låsmekanismen i 325:an är stenhård. Inget glapp, svaj i bladet eller liknande som man ofta hittar på billigare knivar. Sen är det ju frågan om du vill lägga 350kr på en fällkniv men JAG anser att det är billigt för kvaliteten man får. Du kanske inte gillar utseendet men det är en ruskigt bra kniv. I mina ögon är funktion = vackert. Köpte min via ebay och de har även återförsäljare via amazon.

Alla deras knivar har bra stål som håller eggen bra och de är rakbladsvassa direkt ur lådan. Värt en kik
Du kan även kika på Enlan's fällknivssortiment och även Ganzo har bra kvalitet som är.värt en kik

Tack för tipset. Den kommer nog att fylla en funktion i skogen i sommar. 350kr är en struntsumma om man får god kvalitet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är du nöjd med seagate disken? Tänker på ljud och vibrationer. Kommer själv behöva mer lagring under våren och funderat på den eller 5tb versionen.

Jag har fortfarande inte startat den. Men kom så långt att jag monterade den i min Ncase M1. Fick flytta tillbaks systemet i mitt ATX-bygge.

Tanken är att använda den ihop med Ncase-chassit samt Z77-moderkortet ovan bara jag får tid att montera ihop allt. Ser ut att bli fredag eller i helgen så kan återkomma då.
Tänk på att de är väldigt tjocka, men i övrigt är det vanlig passform för 2,5" lagring.

Jag har en extern Seagate-disk som troligen använder samma HDD och den är väldigt tyst men inte ljudlös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har fortfarande inte startat den. Men kom så långt att jag monterade den i min Ncase M1. Fick flytta tillbaks systemet i mitt ATX-bygge.

Tanken är att använda den ihop med Ncase-chassit samt Z77-moderkortet ovan bara jag får tid att montera ihop allt. Ser ut att bli fredag eller i helgen så kan återkomma då.
Tänk på att de är väldigt tjocka, men i övrigt är det vanlig passform för 2,5" lagring.

Jag har en extern Seagate-disk som troligen använder samma HDD och den är väldigt tyst men inte ljudlös.

Jo tjockleken är jag medveten om men det är inga problem. Ska sitta i ett Node 202 och i det så skruvas disken fast direkt mot en metal "bracket" därför jag är lite nyfiken på vibrationer osv, tänker att det kanske är mer än de vanliga eftersom de har fler skivor i sig. Kör idag en SSD och en gammal 500GB seagate + en extern disk, men vill ha all lagring intern i chassit och flytta den externa till Xboxet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Dags att sluta med snusen och gå till något som jag tror är lite hälsosammare

Plus mycket godare!

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC