Här är Star Wars: Battlefront II

Permalänk
Medlem

Det är DICE som gör MP = Inget köp. de suger med alla spel efter BF2142.

Provade ettan, vilket jävla skitspel, totalfattigt på innehåll, asdyra DLC som splittrar spelarbasen och dödar spelet. Vilket skräp.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Jag spelade iofs bara "betan" men förlorade väldigt snabbt intresset.
Visst, grafik och ljud var enastående, det var som att vara med i Star Wars filmerna.
Men spelet tycker jag var som en reskinn av Plants vs Zombies: Garden Warfare, dvs en fullständigt casual MP, fast som totalt fördärvats av alla "battle pickups". Fullständigt slöseri med tid.
Det riktiga BF2 hade sååå mycket mer en rebooten, en singleplayer del där man kunde köra "casual conquest", med rymdstrider, markstrider, i fordon, som olika klasser, och olika tidsepoker.
Om den nya BF2 inte innehåller allt som BF2 innehöll plus mer i grundspelet väntar jag till det rabbateras för 99:-

Permalänk
Medlem

Glöm inte hur dålig första Battlefront var. Vänta med betyg först innan ni köper.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lothbrok:

Varför ska jag leverera när du själv inte har något annat än "De har inte sagt något i trailern" om DLC?

Du behöver inte leverera någonting.

http://mashable.com/2017/04/15/star-wars-battlefront-2-season...

http://screenrant.com/star-wars-battlefront-2-dlc-season-pass...

Permalänk
Entusiast

Blir nog inget köp för min del eftersom jag blev tokig på flygandet då det var äckligt att styra och inte alls som flyg och helikoptrar i de "vanliga" spelen. Sen ligger planen som nå jävla power ups ute på banan... tack men nej tack

Permalänk
Medlem

Hur kul det blir låter jag vara osagt..

Men de vet i alla fall hur man gör en bra trailer. Episk var den!!!

Skrivet av Zpnk:

Blir nog inget köp för min del eftersom jag blev tokig på flygandet då det var äckligt att styra och inte alls som flyg och helikoptrar i de "vanliga" spelen.

...Fast det är väl inte så konstigt?
Det du verkar vilja ha är exakt likadana spel, med olika utseenden.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem

Battlefront 2 med faktiska vehicle spawns ala Battlefield iställed för löjliga powerups hade varit ett givet köp. Men från vad jag läst om det... Nope. Mer skit.

Antar det blir nytt hopp för Battlefront 3. Det är ju bara något dussin DLCs och ett par år efter BF2 ändå?

Permalänk
Medlem

Givet köp (tror jag). Battlefront II och Dirt 4 är nog de spel jag ser mest fram emot i år.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Testpilot

Igen, köper sällan spel baserat på trailers utan inväntar en stängd beta (som man kommer med i) eller en öppen beta för att själv få testa på spelet.

Tyckte första Battlefront 2015 var rätt okej, men som många påpekat så fanns det avsaknad av content. Det hjälpte inte att alla banor blev DLC's(map packs) om 15$ styck som splittrade hela spelarbasen i MP.
Men överlag tyckte jag första spelet var rätt kul, de nailade ljud och atmosfär - gameplay var även rätt bra förutom pickups för hjältar/fordon som gjorde att en handfull människor satt och bara spawn-campa dem istället för att spela med resten av laget - Men den största kaviaten var nog hur det kändes att flyga, var hemskt med mus+tangentbord.

Men många saker har blivit fixade i 2.an av det jag läst, och om Season Pass försvinner eller endast gäller saker så som kosmetiska tillägg så är jag rätt på det. Tycker dem kan följa så som Titanfall 2 gjorde där alla banor är gratis för alla och på så vis bibehålla integriteten i spelarbasen.

Det lutar åt ett köp i vilket fall, men som sagt - Inväntar Beta/reviews innan en slutgiltlig bedömning

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd

Vore ju bra om du kom fram med dom i ditt första inlägg isf.

Skrivet av T-quix:

...Fast det är väl inte så konstigt?
Det du verkar vilja ha är exakt likadana spel, med olika utseenden.

Vaddå konstigt? Kontrollen för skeppen är helt ogenomtänkta och sjukt begränsade, när de bör vara helt åt det andra hållet.
En hotas är meningslös och det är även mus/tb. Du hade betydligt mer frihet i hur du styr ditt plan i BF1942 - 4, även i Battlefield 1.

Att skeppen rör sig så mycket mer begränsat är ju bara fånigt med tanke på att rymdskepp bör ha mycket mer frihet än ett flygplan. Detta är även Star Wars där skeppen styrs av magi och inte thrusters.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Entusiast
Skrivet av T-quix:

Men de vet i alla fall hur man gör en bra trailer. Episk var den!!!

...Fast det är väl inte så konstigt?
Det du verkar vilja ha är exakt likadana spel, med olika utseenden.

Varför skulle jag vilja ha annorlunda kontroller och inställningar för att flyga... skulle du vilja att siktet drogs automatiskt åt ett håll eller att du sprang annorlunda?

Ungeär som flyguppdraget i BF1 single player. Blev skogstokig att planet drogs automatiskt bara för att såna som inte är vana att flyga skulle klara av uppdraget enklare. För en som är van att flyga blev det istället ett helvete

Permalänk
Medlem

La drygt 500hr timmar på ettan och slutade först när BF1 kom (280 timmar nu). Spelade bara mp och har inget intresse av sp. Tyckte alltid att matcherna var fartfyllda och roliga plus att star wars-känslan var massiv pga ljud och grafik. Har inga problem med dlc-konceptet så länge det ger mer content men tänker att man kanske skulle ha mer av en prenumerationsmodell (även för nya spel då) så att spelarbasen inte blir så splittrad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Criterion som en supportstudio. EA kan dra åt helvete.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

40 spelare..??? Vafan håller ni på med DICE? Ni gör ju för fan 64 till BF1 men återgår till 40 för nästa Battlefront, Battlefront II var väl menat att tå åt er kritikerna vi hade om 1'an och 40 spelare var för helvete 1 utav dom..

Vafan ser DICE?? Att rymdstrider behöver inte 64 eller vad?

Det var detta med antalet spelare som gjorde besvikelse till Battlefront 2015 enligt mig.

Hoppas på servrar för annars tappar jag tron på DICE.....

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

40 spelare..??? Vafan håller ni på med DICE? Ni gör ju för fan 64 till BF1 men återgår till 40 för nästa Battlefront, Battlefront II var väl menat att tå åt er kritikerna vi hade om 1'an och 40 spelare var för helvete 1 utav dom..

Vafan ser DICE?? Att rymdstrider behöver inte 64 eller vad?

Det var detta med antalet spelare som gjorde besvikelse till Battlefront 2015 enligt mig.

Hoppas på servrar för annars tappar jag tron på DICE.....

Rymdstriderna är låsta till 24 spelare.
Land 40.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Vad jag fick ut av trailern:
1. Emperorn(?) pratar svengelska
2. Female protagonist, mer SJW Feministpropaganda som ska köras ner i halsen på oss courtesy of Dice.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

La drygt 500hr timmar på ettan och slutade först när BF1 kom (280 timmar nu). Spelade bara mp och har inget intresse av sp. Tyckte alltid att matcherna var fartfyllda och roliga plus att star wars-känslan var massiv pga ljud och grafik. Har inga problem med dlc-konceptet så länge det ger mer content men tänker att man kanske skulle ha mer av en prenumerationsmodell (även för nya spel då) så att spelarbasen inte blir så splittrad.

Skickades från m.sweclockers.com

Har också lagt många timmar på Battlefront. Visst, det var lite barskrapat från början (definitivt bättre nu), men gillade/gillar det som fan (grabben älskar det). Ser fram emot tvåan! Gillar även BF1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-quix:

Men de vet i alla fall hur man gör en bra trailer. Episk var den!!!

...Fast det är väl inte så konstigt?
Det du verkar vilja ha är exakt likadana spel, med olika utseenden.

Fast man behöver ju inte göra känslan som begränsade flygande u-ubåtar och förvänta sig en "ohh, fräscht, orginellt!"?

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Jaha, de misslyckas alltså andra gången på raken med dessa nya versioner av Battlefront. Står nog över detta och hoppas de lyckas göra 3an som Battlefront ska vara.

Förstår inte vad du menar. Ska vara? Enligt vem, dig? Är nästan säker på att utvecklarna inte visste att du "kände" så. Ta och slå dom en signal, dom kommer förmodligen ändra på allt enligt dina önskemål!

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elajt_1:

Förstår inte vad du menar. Ska vara? Enligt vem, dig? Är nästan säker på att utvecklarna inte visste att du "kände" så. Ta och slå dom en signal, dom kommer förmodligen ändra på allt enligt dina önskemål!

Ja naturligtvis så är det enligt mig efter som jag skriver att jag troligtvis står över detta. Eller menar du att jag ska gå efter någon annans spelsmak? Sitta och spela ett spel som jag avskyr bara för att "jo men utvecklaren sa att detta spel var jättebra".
För övrigt så har mycket av kritiken handlat om att nya Battlefront inte har så mycket gemensamt med originalen. Då kanske det är relevant att säga vad man tycker om det i det avseendet.
Men nu var du kanske seriös? Du kanske alltid försöker ringa spelutvecklare när spelet inte passar dig? Vad vet jag, det finns underliga personer överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det är ett spel med EA som utgivare. När blev senaste ett spel från EA mer långlivat än ett halvår på sin höjd? Gäsp, säger jag bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Battlefield-serien?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Ja naturligtvis så är det enligt mig efter som jag skriver att jag troligtvis står över detta. Eller menar du att jag ska gå efter någon annans spelsmak? Sitta och spela ett spel som jag avskyr bara för att "jo men utvecklaren sa att detta spel var jättebra".
För övrigt så har mycket av kritiken handlat om att nya Battlefront inte har så mycket gemensamt med originalen. Då kanske det är relevant att säga vad man tycker om det i det avseendet.
Men nu var du kanske seriös? Du kanske alltid försöker ringa spelutvecklare när spelet inte passar dig? Vad vet jag, det finns underliga personer överallt.

För det första så har dom lyssnat på spelare en de, och gjort vissa förändringar, ex tagit bort DLC som verkar varit en stor grej för många. Även single player kampanj om jag inte läste fel.

Kul att du förstår ironi. Jag tycker mest ditt sätta att förmedla det på som suger. Du skriver precis som om det är du som avgör om dom misslyckades eller inte, och tydligen även har bestämt att Battlefront måste vara väldigt likt de gamla spelen för att vara godkänt. De är givetvis fler som tycker så, men då "tycker jag" <--- att man skriver att det är ens personliga åsikt. Det var även många som gillade spelet även om inte du, jag och många andra gjorde det.

"Jaha, de misslyckas alltså andra gången på raken med dessa nya versioner av Battlefront. Står nog över detta och hoppas de lyckas göra 3an som Battlefront ska vara.

Du har inte ens sett spelet ännu, men har redan bestämt att dom misslyckats igen. Och btw, det är ingen som sagt att du är tvungen att spela Battlefront.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elajt_1:

För det första så har dom lyssnat på spelare en de, och gjort vissa förändringar, ex tagit bort DLC som verkar varit en stor grej för många. Även single player kampanj om jag inte läste fel.

Kul att du förstår ironi. Jag tycker mest ditt sätta att förmedla det på som suger. Du skriver precis som om det är du som avgör om dom misslyckades eller inte, och tydligen även har bestämt att Battlefront måste vara väldigt likt de gamla spelen för att vara godkänt. De är givetvis fler som tycker så, men då "tycker jag" <--- att man skriver att det är ens personliga åsikt. Det var även många som gillade spelet även om inte du, jag och många andra gjorde det.

"Jaha, de misslyckas alltså andra gången på raken med dessa nya versioner av Battlefront. Står nog över detta och hoppas de lyckas göra 3an som Battlefront ska vara.

Du har inte ens sett spelet ännu, men har redan bestämt att dom misslyckats igen. Och btw, det är ingen som sagt att du är tvungen att spela Battlefront.

Huruvida ett spel eller en film är bra är alltid en åsikt, det kan aldrig vara någonting annat. För de som tycker annorlunda så finns melodifestivalen. Varför jag tycker det ser ut som om de redan har misslyckats framgår i min andra post i denna tråd. Men enligt dig så får man alltså bara ha en åsikt om något om den är positiv? Hur tror du det hade blivit med ändringarna till 2an om alla resonerade så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Huruvida ett spel eller en film är bra är alltid en åsikt, det kan aldrig vara någonting annat. För de som tycker annorlunda så finns melodifestivalen. Varför jag tycker det ser ut som om de redan har misslyckats framgår i min andra post i denna tråd. Men enligt dig så får man alltså bara ha en åsikt om något om den är positiv? Hur tror du det hade blivit med ändringarna till 2an om alla resonerade så?

Nu hade du lite otur när du läste mitt inlägg tror jag? Gör om, gör rätt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elajt_1:

Nu hade du lite otur när du läste mitt inlägg tror jag? Gör om, gör rätt.

Bara som av en händelse så tänker jag precis samma om ditt

Nog med off topic, får hoppas det kommer stora ändringar innan releasen i November. Har väntat på en värdig uppföljare länge nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaneriuz:

Har också lagt många timmar på Battlefront. Visst, det var lite barskrapat från början (definitivt bättre nu), men gillade/gillar det som fan (grabben älskar det). Ser fram emot tvåan! Gillar även BF1.

Ha ha, kul! Min son (snart 6 år) har också tagit över nu, han har nog upp emot 150hr tror jag. Väldigt coolt att se dem lära sig mus och tangentbord så snabbt, jag har nästan inte visat honom något utom grunderna, han lär sig allt själv på youtube.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Med så många MP-spel som finns idag måste man hålla spelarbasen intakt för att spelet ska överleva bättre. Alla kartor måste vara gratis, så som Titanfall 2 har gjort (för övrigt bästa MP-spelet på flera år).

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om första spelet men förbannat snyggt var det. Lyckades riktigt bra med känslan att vara på platserna från filmerna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk

I love it!!
Nu har jag några månader på mig att skaffa ett Gtx 1070 och en 32" 4k skärm!... den kombon borde kunna driva detta lir.

Permalänk
Medlem

Köpte inte Premium till Battlefront och det är jag glad för, skippade BF1 helt och kommer skippa det här också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts