Permalänk
Avstängd

Tips på DAC?

Hej!
Jag köpte nyligen en Dell XPS 15 men tycker att det integrerade ljudkortet i min gamla burk med Asus Maximus V Formula var betydligt vassare. Även då jag använder mig av en förlursförstärkare, Firestone Cute Beyond.
Hörlurarna jag använder är ett par Audio Technica M50X.
Frågan är då vad ni rekommenderar för DAC med usb ingång. Budget är 500-1000, samt om jag kommer märka någon skillnad utan att behöva lägga ut ännu mer pengar?

//Gollawolla

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Om du redan har en hörlursförstärkare som fungerar bra så behöver du bara en dac och inte nån kombinerad enhet om du inte vill byta ut allt eller bara ha en enhet,
Skaffa i så fall en enhet utan hörlursförstärkare om du vill spara pengar, tex en Odac eller ett usbljudkort så slipper du använda ljudkortet i datorn, Behringer UCA 202 eller 222 är prisvärda om det är ljudkortet du vill byta ut.
http://www.music-group.com/Categories/Behringer/Computer-Audi...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.