Permalänk
Medlem
Permalänk

Min och flickvännens hörna Här sitt vi hela dagarna när man inte jobbar

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Vänstra datorn är en laptop med en gammal 19" skärm och rullar Ubuntu 16.04. Den kör jag IRC klient på, och ibland Twitch då den har lite vassare RAM och grafikkort än de övriga.

Mittersa är den "vanliga" med Windows 10. Där spelar jag mest, jobbar med hemsidor etc. En "vardagsdator".

Den högra använder vi MEST för att titta på Discovery då frugan sitter på skrivbordet till höger. Den rullar Kali Linux då jag använder den för att testa säkerhet på mina servrar och hemsidor.

Visa signatur

IRC: raven @ EFNet
Web: N/A
Mail: raven (a) sosdg.org

Permalänk
Medlem

möblerat om en aning sen bilden togs, uppenbarligen, jobbigt att snubbla runt på datorer.

Permalänk
Medlem

Inte lika snyggt som många av er har det men ville ändå dela med mig Fått lite nya leksaker idag (grafikkort, mus, och musmatta) så ville dela med mig när det inte ser så illa ut

Det är wallpaper engine på skärmarna i mitten och till höger, inte den i porträtt, så de är animerade vilket såklart inte syns i bilden

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Här är min och sambons datorhörna. Jag valde för många år sedan att placera min dator i ett skåp för att slippa se och höra den. Skåpet ventileras med hjälp av fyra stycken 120mm-fläktar längst upp och insugen sitter i höjd med datorns fötter.

Eftersom luften sugs in i skåpet på 200mm höjd slipper jag få in eventuellt damm som glider omkring på golvet. Fläktarna startar jag med hjälp av en trådlös Nexa-väggsändare på insidan av skåpluckan och varvtalet reglerar jag med en fan controller i skåpet.

I utrymmet under datorn har jag ett ormbo av kablar som jag därmed slipper se.

Permalänk
Medlem

@p.lindblom: Mumma! Vilken snygg datorhörna. Det har du gjort riktigt bra! Lite av en dröm att själv kunna ordna något liknande i ens framtida lägenhet...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av p.lindblom:

Här är min och sambons datorhörna. Jag valde för många år sedan att placera min dator i ett skåp för att slippa se och höra den. Skåpet ventileras med hjälp av fyra stycken 120mm-fläktar längst upp och insugen sitter i höjd med datorns fötter...
http://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/185186?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjE4NTE4NiIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiJkOGViYzdkNWI5ZWE3NGU4Zjc5MzFkZWY3ZTY2NzU4OSJ9

Snyggt! Ikea hurts?

Visa signatur

Gaming: i7 8700k delid @ 4.8ghz | Noctua NH-D15
ASUS Maximus Hero X | Corsair 32gb 3000Mhz | EVGA GTX 1080ti SC Black Edition
NAS: Ryzen 3 3200g | Asus Prime X370 Pro | Kingston 8gb ECC | 4x4tb WD Red

Permalänk
Inaktiv

@p.lindblom: Lite mindre chassi så får du in båda datorerna i skåpet, det vore smooth!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

@p.lindblom: Mumma! Vilken snygg datorhörna. Det har du gjort riktigt bra! Lite av en dröm att själv kunna ordna något liknande i ens framtida lägenhet...

Skrivet av grovsnusarn:

Snyggt! Ikea hurts?

Tack så mycket. Visst är det en IKEA-möbel. Vika Alex heter den, om jag inte minns fel.

Skrivet av Hugligan:

@p.lindblom: Lite mindre chassi så får du in båda datorerna i skåpet, det vore smooth!

Tanken har slagit mig, men det skulle krävas väldigt smala chassin och jag kan tänka mig att det blir lite väl mycket värme att evakuera. I nuläget fungerar det riktigt bra, tycker jag. CPUn och GPUn ligger på lite drygt 30°C i idle och når som mest 65 respektive 67°C under load.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av p.lindblom:

Tack så mycket. Visst är det en IKEA-möbel. Vika Alex heter den, om jag inte minns fel.
Tanken har slagit mig, men det skulle krävas väldigt smala chassin och jag kan tänka mig att det blir lite väl mycket värme att evakuera. I nuläget fungerar det riktigt bra, tycker jag. CPUn och GPUn ligger på lite drygt 30°C i idle och når som mest 65 respektive 67°C under load.

4 fläktar bör inte ha några problem med att cirkulera bort värmen i skåpet om man tänker hur mycket värme som byggs upp i lokaler, serverrack etc och vad de har för fläktar. Vilket som, snygg hörna!

Permalänk
Medlem

Nu är äntligen det nya rummet klart och en ny revision av min hörna är på plats!

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Min första post här inne efter att i många år spanat in andra skrivbord.
Ett väldigt enkelt skrivbord, inget märkvärdigt. Det enda jag gjort är att införskaffa en hyllplanka från Ikea och satt hjul på den för att ha till datorn på golvet. Datorn väger 37kg sist jag vägde den. Underlättar för städning att rulla runt monstret.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

I ett hörn av arbetsrummet i casa Khers:

Permalänk
Medlem

Kompletterat svinstian med syskonparet HD598SE och HD598Cs, open back-varianten för privat flum och musikonani och closed back-lillasyster för podcasts och ljudmastering på jobbet där basen måste vara lite tydligare för att kunna hållas i schack.

Köpte Cs-luren för 1100kr på ebay, SE:n för 1000kr här på Swec.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk

inte jordens bästa bild, har inte helt fått ordning på allt heller men:

Permalänk
Medlem

Har byggt min setup ett tag nu (Är 15 år, men de har väl ingen betydelse egentligen.) och är rätt så nöjd, men en hel del saker kvar.

Album: https://imgur.com/gallery/IsrqV

(Har postat den på r/battlestations om nån känner igen!)

Permalänk
Medlem

lite rött

Permalänk
Medlem

Ville bara visa upp mitt senaste inköp: Ett treledat bordsfäste för två skärmar. Jag var först lite tveksam till om det var värt det, men efter någon dags användning är jag helt såld. Det extra utrymmet jag får under skärmarna gör riktigt stor skillnad, och flexibiliteten i armarna är underbar. Oerhört lätt att justera hur man vill ha skärmarna och den flytande känslan som skapas utan skärmfötter är förvånansvärt tillfredsställande. Det går även att rotera skärmarna till porträttsläge, även om det inte känns särskilt användbart för min del. Nu återstår bara att fixa kabeldragningen från varje skärm för att minimera exponerade kablar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Nu är äntligen det nya rummet klart och en ny revision av min hörna är på plats!

http://i.imgur.com/dKhHpRF.jpg

Har du byggt in datorn i skrivbordet eller vart har du gömt burken? Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

Har byggt min setup ett tag nu (Är 15 år, men de har väl ingen betydelse egentligen.) och är rätt så nöjd, men en hel del saker kvar.

http://i.imgur.com/QRhZ4uQ.jpg

Album: https://imgur.com/gallery/IsrqV

(Har postat den på r/battlestations om nån känner igen!)

35" wide skärm? Vilken har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

Har du byggt in datorn i skrivbordet eller vart har du gömt burken? Riktigt snyggt!

Nä, den står faktiskt på golvet. Toppen syns på bild, under skrivbordet till höger.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

@Xaph:

De är en 34! LG-34UC88B.

Permalänk
Medlem

@Evanswachtz: gillar du headsetet? vart sugen på trådlöst ett tag nu.

Permalänk
Medlem

Just nu

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

@RobinFra: Japp, är ett Siberia 840's set. Skit bra!

Permalänk
Medlem

Dxracer skrivbord/stol. Dator 6700k med 2 titan xp. Skärm Asus ROG Swift PG348Q

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Dags för en före/efter bild igen då jag har gjort en del förändringar på mitt skrivbord. Har försökt göra det betydligt mer minimalistiskt än tidigare och tagit bort det mesta vad gäller extrahyllor osv. Min huvuddator i mitten och till höger är ytterligare en setup med min gamla dator som idag används av min dotter.

Före:

Efter:

Närbild:

Försökt göra vad jag kan för kabeldragningen (syns iaf inte så länge man inte tittar in under skrivbordet):

Svårt att göra sig av med prylar på skrivbordet men ganska nöjd med slutresultatet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min lilla hörna jag fick inreda i vardagsrummet för flickvännen. Inget vidare fancy, en moddad "riser" för skärmen gjordes av en likadan bordsskiva. Skärmen ska bli x2 och få en dubbelarm istället för orginalstativet och caset ska bytas, rätt nöjd än så länge!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR