Permalänk
Medlem

Servrar

Har en trave med servrar och annat som jag vill bli av med. Jag har inte haft möjlighet att testa servrarna mer än att jag boot:at dom så jag vet att dom startar. Kommer inte att skicka servrarna i, det blir för jobbigt. Köpte dom för ett projekt som aldrig blir av.

Skriv en kommentar om du har frågor eller vill lägga ett bud. Jag vill bli av med allt så smidigt som möjligt så jag väljer till vem och när jag vill sälja.

1. — Dell MD1000
Till denna ingår några SAS-diskar som jag inte vet status på. Se dom som en bonus. Denna har jag inte haft möjlighet att testa.

2. — Dell PowerVault NX3000
Dessa ska tydligen vara som en R710 fast med bättre RAID-kort och annan BIOS men ska gå att flasha till en R710 BIOS (av det lilla jag läst på nätet). Säljer gärna dom här tillsammans. Köp den med CPU och få reservdelar på köpet, typ. Bara RAID-korten bör vara värda en del slantar.

Har två av dessa:
- NR.1: Xeon E5620, ett extra quad 1gbit NIC, 4gb ram, Dell PERC H700. Sitter även två SAS-diskar i som ska ses som en bonus.
- NR.2: Ingen CPU eller heatsink, ett extra quad 1gbit NIC, 4gb ram, Dell PERC H700. (jag har två 4c/4t CPU:er liggandes som du kan få med, men ingen heatsink)

3. — Dell R710
I denna sitter det två Xeon X5650 (six core på 2.67Ghz) så 12Core/24Threads. Följer med 4gb ram och två gamla SATA-diskar bar för att.

4. — Dell R610
I denna sitter det två E5645 (six core på 2.4Ghz) så 12Core/24Threads. Följer med 4gb ram och två gamla SATA-diskar bara för att.

5. — Dell PowerEdge 860
I denna tror jag att det ska sitta en Xeon 3050 på 2.13Ghz. Följer med 8gb ram.

6. — Dell PowerEdge 2950
Har inte en aning om funktion eller hårdvara i denna. Sitter några SAS-diskar i den idag men det är vad jag vet.

7. — SuperMicro “storage server”
Vet inte vad chassit heter, men den tar 16st 2.5” diskar. Sitter två Xeon E5620 2.4Ghz i den, 8gb ram och ett LSI SAS3081E-R (om jag minns rätt).

Köp-nu för alla Dell-grejerna (det vill säga 1, 2 ,3, 4, 5, 6) är 5000:- och Köp-nu för SuperMicro-servern är 1000:-. Om du vill köpa till ram och six-core CPUer så har jag lite grejer liggandes.

EDIT: Jag säljer naturligtvis Dell-grejerna var för sig också, inte bara som ett "paket".

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Du har pm

Permalänk
Medlem

Du har ett till PM

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk
Medlem

Har du nån cpu över som passar på ett 1155 mobo som har mer än 4c8t? Vill byta upp från 2600k...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Har du nån cpu över som passar på ett 1155 mobo som har mer än 4c8t? Vill byta upp från 2600k...

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, inte till 1155. CPUer till 1366 är det jag har.

Finns det för övrigt mer än 4c/8t till 1155. Måste du inte upp på 2011 för att få >= sixcore på de senare generationerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oooyeah:

Nej, inte till 1155. CPUer till 1366 är det jag har.

Finns det för övrigt mer än 4c/8t till 1155. Måste du inte upp på 2011 för att få >= sixcore på de senare generationerna?

Bra fråga, jag har inte grottan ner mig i 1155 då jag främst sökt efter nyare generationer meeeeen jag tänkte att det skadar inte att fråga, hade hoppats på att du skulle ha nån form av super-xeon 6c12t (k-model såklart, 5,4 GHz base) för 1155 i gömmorna
Tack för snabbt svar iaf och önskar lycka till med försäljningen, the search continues för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad går 3 och 4:an på (Dell R710 och Dell R610)?
Kan vara intresserad

Visa signatur

Intel I7-6700K 4.6GHz@1.320v | Ghost S1 MkII Limestone | Asus Z170I PRO | EVGA 3070 | Corsair 16Gb @2666MHz | Samsung 970 evo 500Gb + 860 evo 1TB | BenQ XR3501
Samsung S10+ | Bose QC35 | Lenovo X1 Yoga och dyslektiker

Permalänk

Var någonstans i landet befinner du dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggermaister:

Var någonstans i landet befinner du dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag och grejerna finns i Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av oooyeah:

Har en trave med servrar och annat som jag vill bli av med. Jag har inte haft möjlighet att testa servrarna mer än att jag boot:at dom så jag vet att dom startar. Kommer inte att skicka servrarna i, det blir för jobbigt. Köpte dom för ett projekt som aldrig blir av.

Skriv en kommentar om du har frågor eller vill lägga ett bud. Jag vill bli av med allt så smidigt som möjligt så jag väljer till vem och när jag vill sälja.

1. — Dell MD1000
Till denna ingår några SAS-diskar som jag inte vet status på. Se dom som en bonus. Denna har jag inte haft möjlighet att testa.

2. — Dell PowerVault NX3000
Dessa ska tydligen vara som en R710 fast med bättre RAID-kort och annan BIOS men ska gå att flasha till en R710 BIOS (av det lilla jag läst på nätet). Säljer gärna dom här tillsammans. Köp den med CPU och få reservdelar på köpet, typ. Bara RAID-korten bör vara värda en del slantar.

Har två av dessa:
- NR.1: Xeon E5620, ett extra quad 1gbit NIC, 4gb ram, Dell PERC H700. Sitter även två SAS-diskar i som ska ses som en bonus.
- NR.2: Ingen CPU eller heatsink, ett extra quad 1gbit NIC, 4gb ram, Dell PERC H700. (jag har två 4c/4t CPU:er liggandes som du kan få med, men ingen heatsink)

3. — Dell R710
I denna sitter det två Xeon X5650 (six core på 2.67Ghz) så 12Core/24Threads. Följer med 4gb ram och två gamla SATA-diskar bar för att.

4. — Dell R610
I denna sitter det två E5645 (six core på 2.4Ghz) så 12Core/24Threads. Följer med 4gb ram och två gamla SATA-diskar bara för att.

5. — Dell PowerEdge 860
I denna tror jag att det ska sitta en Xeon 3050 på 2.13Ghz. Följer med 8gb ram.

6. — Dell PowerEdge 2950
Har inte en aning om funktion eller hårdvara i denna. Sitter några SAS-diskar i den idag men det är vad jag vet.

7. — SuperMicro “storage server”
Vet inte vad chassit heter, men den tar 16st 2.5” diskar. Sitter två Xeon E5620 2.4Ghz i den, 8gb ram och ett LSI SAS3081E-R (om jag minns rätt).

Köp-nu för alla Dell-grejerna (det vill säga 1, 2 ,3, 4, 5, 6) är 5000:- och Köp-nu för SuperMicro-servern är 1000:-. Om du vill köpa till ram och six-core CPUer så har jag lite grejer liggandes.

EDIT: Jag säljer naturligtvis Dell-grejerna var för sig också, inte bara som ett "paket".

Läs hela annonsen här

SuperMicro-servern är nu såld. Dell-grejerna finns kvar men är "tingade". Om du är intresserad av allt eller någon del så hör av dig för jag håller en "kö" om grejerna inte blir sålda.

Permalänk
Medlem

Behöver egentligen endast 19" 2-3U case, men har du någon server som kan modifieras för att passa detta kvar?

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Jag är intresserad av alla Dell servrarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt till er två sista i tråden. Blev dålig på att svara pga lite resande.

Grejerna är nu sålda enligt först till kvarn-principen.