Behöver köpråd för gamingheadset för runt 600-1100kr!

Permalänk

Behöver köpråd för gamingheadset för runt 600-1100kr!

Hejsan! Jag gjorde misstaget att köpa ett par Siberia 350. Ljudet var inte fantastiskt och mikrofonen gick sönder efter en månad. Sladden var lite för kort för att man skulle kunna dra den på ett bekvämt sätt. Annars var jag nöjd med dem, det var bra ljud i mikrofonen.

Mina preferenser:
-Bra ljudkvalitet så man kan lyssna på musik och se på film med dem också (en polare hade ett par hörlurar som hade så bra ljud att man kände sig om på bio när man låg i soffan och kollade film på hans dator, det här var några år sedan så de borde gått ner i pris men jag minns inte vilka de var)
-Mikrofon som inte låter skit
-Produkt som håller, gärna en bra bit förbi garantitiden. Less på att byta saker en gång i halvåret.
-Surround för spel som CS:GO och Rust är ett måste
-USB

Jag har redan köpt ett par lurar från Komplett men de gick sönder efter en månad så jag kan byta direkt för ett par på runt 600kr men det går bra att rekommendera upp till 1100kr (då jag redan ligger ute med 549kr blir det ingen smäll på ekonomin)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightingalesBlackAce:

Hejsan! Jag gjorde misstaget att köpa ett par Siberia 350. Ljudet var inte fantastiskt och mikrofonen gick sönder efter en månad. Sladden var lite för kort för att man skulle kunna dra den på ett bekvämt sätt. Annars var jag nöjd med dem, det var bra ljud i mikrofonen.

Mina preferenser:
-Bra ljudkvalitet så man kan lyssna på musik och se på film med dem också (en polare hade ett par hörlurar som hade så bra ljud att man kände sig om på bio när man låg i soffan och kollade film på hans dator, det här var några år sedan så de borde gått ner i pris men jag minns inte vilka de var)
-Mikrofon som inte låter skit
-Produkt som håller, gärna en bra bit förbi garantitiden. Less på att byta saker en gång i halvåret.
-Surround för spel som CS:GO och Rust är ett måste
-USB

Jag har redan köpt ett par lurar från Komplett men de gick sönder efter en månad så jag kan byta direkt för ett par på runt 600kr men det går bra att rekommendera upp till 1100kr (då jag redan ligger ute med 549kr blir det ingen smäll på ekonomin)

Jag har lirat det senaste med två olika och är jätte nöjd med dem.. HyperX cloud II för runt 800 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2983517 och Logitech g930 för över 1000lappen https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=654571

Skillnaderna enligt mig är inte så stora, G930 är trådlösa vilket är skönt, men behövs laddas titt som tätt.. Cloud II är mer än tillräckligt för att spela med samt kolla film osv.. Försök åka till en butik där du kan få prova och se hur de känns.. Värt att tillägga är att båda dessa headsets kommer titt som tätt på reor och då några hundralappar billigare, fick mina G930 för 700kr om jag inte minns helt fel!

G930 finns också som en billigare variant, då är de med sladd samt passformen lite annorlunda.. G35 heter de, ingen aning ljudmässigt men jag tyckte passformen var sämre.. Samt utgående modell tror jag så finns inte kvar på största återförsäljarna ! G930 är nog också utgående om jag inte missminner mig helt..

Hoppas det var någon klarhet i mitt inlägg och att du lyckas hitta något du är nöjd med!

Permalänk
Medlem

köpte mig ett par steelseris arctis 5 och är nöjd, dom finns även i en trådlös variant arctis 7
https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-5

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sinsei

Permalänk
Medlem

HyperX cloud I skulle jag säga utan att tveka.
jag har både Cloud I och Cloud II.. II ligger o samlar damm.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

HyperX cloud I skulle jag säga utan att tveka.
jag har både Cloud I och Cloud II.. II ligger o samlar damm.

Ja, jag har Qpad Qh-85 och det är väl samma headset (tror jag). Mycket bra hörlurar och jag är inne på det fjärde året med dem.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

HyperX cloud I skulle jag säga utan att tveka.
jag har både Cloud I och Cloud II.. II ligger o samlar damm.

Instämmer!

Permalänk
Medlem

Qpad QH-85
Har misshandlat dem och varit oförsiktig i allmänhet i snart 5 år. De håller fortfarande. De sitter bra och klämmer inte på öronen. Inga problem med långa pass framför datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

HyperX cloud I skulle jag säga utan att tveka.
jag har både Cloud I och Cloud II.. II ligger o samlar damm.

Faktiskt osäker på vilka det är jag använt, antog det var Cloud II då dessa var nyare, men Hyper cloud jämnfört med cloud II ligger ju också i billigare prisklass så vore toppen så fall! Kan du utveckla lite mer vad skillnaderna är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Faktiskt osäker på vilka det är jag använt, antog det var Cloud II då dessa var nyare, men Hyper cloud jämnfört med cloud II ligger ju också i billigare prisklass så vore toppen så fall! Kan du utveckla lite mer vad skillnaderna är?

Cloud 1 är superbekväma och det är 3.5mm pluggar istället för USB vilket enligt mig med mitt moderkort låter betydligt bättre.
Väldigt mycket lurar för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

Cloud 1 är superbekväma och det är 3.5mm pluggar istället för USB vilket enligt mig med mitt moderkort låter betydligt bättre.
Väldigt mycket lurar för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, de jag har kört med har 3.5mm samt ett litet extra USB ljudkort typ som gick via USB..
Men men, skulle nog säga att både Cloud samt Cloud II är fullgoda hörlurar så fall?

Permalänk
Hedersmedlem

@NightingalesBlackAce *Tråd flyttad -> Ljud*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jag har bytt till HyperX Cloud, det var den som rekommenderades mest så vi får väl hoppas att majoriteten återigen har rätt. Jag återkommer med recension när jag fått lurarna!

Permalänk

HyperX Cloud känns rejäla. Det är härligt att de har ungefär samma effekt som hörselkåpor, då slipper man störas av yttre ljud. Sjukt mycket förlängingssladdar och grejer, jag kan promenera ut i köket utan att ta av hörlurarna, fett skönt!

Jag är rätt nöjd med ljudet också. Det var inte som ljudbilden jag efterfrågade men tio gånger bättre än mina tidigare hörlurar. Tack så hemskt mycket för rekommendationer och hjälp, allesammans!