Permalänk
Medlem

Sälja LG 34UC88-B och skaffa X34..

Hej!

Har nyligen beställt en Acer 27 G-Sync 144hz IPS och har redan en LG 34.
Undrar om det är värt att sälja LG:n och skaffa en X34 eller vänta på X35.

Vad tycker ni? Har en GTX 1080 och i7 7700K.

Tack!

Permalänk
Medlem

Varför beställde du 27":arn? Skulle jag byta ut min z35 skulle det va för en större panel. 35" ultra wide är litet

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

x35an har va panelen som har lite problem med eftersläpningar.
x34an är på 100hz vilket är lite litet med.

Spelar du mycket cs,overwatch och liknande så är nog 27" 144hz det bästa alternativet sedan köpa en ultrawide när tekniken blivit lite bättre.

Hur du än gör så kommer du behöva vänta lite innan du kan köpa en ultrawide utan att behöva kompromissa för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

x35an har va panelen som har lite problem med eftersläpningar.
x34an är på 100hz vilket är lite litet med.

Spelar du mycket cs,overwatch och liknande så är nog 27" 144hz det bästa alternativet sedan köpa en ultrawide när tekniken blivit lite bättre.

Hur du än gör så kommer du behöva vänta lite innan du kan köpa en ultrawide utan att behöva kompromissa för mycket.

Hej!

Tror du missförstod mig, har redan en LG 34 och har skaffat en Acer 27 (IPS-144hz-IPS) för ett bra pris.
Jag undrar bara om det är värt att sälja LG också eftersom den är 75hz max med FreeSync (Har Nvidia kort) för en X34 eller vänta på X35.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Evanswachtz: Ska du sälja den så har den någon som är intresserad här..

Angående din fråga, så hade jag skaffat en skärm med G-sync nu när du ändå har Nvidia kort.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

@Evanswachtz: Ska du sälja den så har den någon som är intresserad här..

Angående din fråga, så hade jag skaffat en skärm med G-sync nu när du ändå har Nvidia kort.

Acer 27an jag har beställt är Gsync, den ska jag ha på en arm vänster om min LG 34 (om jag inte säljer den och skaffar Acer x34 eller väntar på x35) som jag nog sätter på väggen. (https://imgur.com/a/RdBmm).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Evanswachtz: Snygg hörna om inte annat! Hade jag varit du så hade jag kört på Gsync skärmar, har testat vänners sync skärmar och skillnaden är verkligen underbar.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

@Evanswachtz: Snygg hörna om inte annat! Hade jag varit du så hade jag kört på Gsync skärmar, har testat vänners sync skärmar och skillnaden är verkligen underbar.

Har aldrig upplevt G-Sync, ska bli riktigt spännande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evanswachtz:

Hej!

Tror du missförstod mig, har redan en LG 34 och har skaffat en Acer 27 (IPS-144hz-IPS) för ett bra pris.
Jag undrar bara om det är värt att sälja LG också eftersom den är 75hz max med FreeSync (Har Nvidia kort) för en X34 eller vänta på X35.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar du är skärmen med 75hz inte så mycket att ha
Både x34 och x35 kommer lida av diverse problem och är ändå inte så bra att spela på jämfört med din acer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Spelar du är skärmen med 75hz inte så mycket att ha
Både x34 och x35 kommer lida av diverse problem och är ändå inte så bra att spela på jämfört med din acer.

Grejen är att min LG 34 är FreeSync så jag kan bara uttnytja 60hz av den. Har hört att Acer har problem också..
Får helt enkelt se när jag får min Acer om de är värt att upgradera LGn också.

Skickades från m.sweclockers.com