Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foolwolf:

Sitter fast i rehabiliteringsfällan efter att ha bränt ut mig. Inte för att jag gillade mitt jobb så mycket, utanför att jag inte gillar det och har ett lite för stort ansvarskännande samt en jobbig situation hemma.
Skulle gärna byta bra betalt mot glädje i livet, men fan vet hur man gör när man har en lång lista med måsten som inte är så lätt att bryta av.
Nu hoppas jag på att jag skall kunna byta avdelning på mitt arbete och jobba med något helt annat som mer tilltalar det jag är bra på.

Jag vet hur det är, jag var i din sits för drygt 10 år sen. Hatade mitt jobb och tjänade dessutom rätt dåligt. Kunde inte sova på nätterna utan vaknade mellan kl 3-4 för att sen ligga och snurra.
Sökte nytt jobb och som tur var fick jag efter nästan ett år av helvete ett nytt då jag också bytte inriktning helt, gick från industrielektriker till säljare.

Mitt tips till dig och många andra som är intresserade av att byta jobb är att börja med att skaffa en LinkedIn profil. Jag får ca 1-2 erbjudanden/mån om intervjuer eller företag som är intresserade av mig. Många gånger är det väl mest för att rekryteraren har krav på sig att skaffa ett visst antal personer som kan vara av intresse men samtidigt är det en boost för en själv att man fortfarande är intressant på marknaden.
Det tar givetvis ett tag innan man har fått ihop de rätta kontakterna men jag lovar att i längden så kommer det löna sig då det är gratis. Sen är ju klart att det krävs att man har någon form av utbildning eller meriter som är intressant på marknaden. Att inte ha gått ut grundskolan och skaffa sig ett LinkedIn konto kommer inte öka dina chanser.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Tack för tipsen. Jag har LInkedIn och sitter på en del ovanliga kunskaper och har jobbat tämligen länge och bara på två jobb. En sådan där dåre som går ner med det sjunkande skeppet...

Skall ta ditt tips och putsa lite på min profil så får man väl se om det kan leda till något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foolwolf:

@Stefflo: Tack för tipsen. Jag har LInkedIn och sitter på en del ovanliga kunskaper och har jobbat tämligen länge och bara på två jobb. En sådan där dåre som går ner med det sjunkande skeppet...

Skall ta ditt tips och putsa lite på min profil så får man väl se om det kan leda till något.

Det krävs också att du har några bra kontakter som gör att du hittas enklare. Sök upp någon rekryterare i din bransch och lägg till personen, de brukar aldrig säga nej. Det brukar också dra till sig andra rekryterare.
Leta också gärna upp några personer som du givetvis känner men med många kontakter och var med och lika då och då, absolut inte för mycket. Hatar personer som ska lika varenda inlägg.

Ett problem med LinkedIn är att det börjar komma in för mycket kvinnor i nätverken och plötsligt blir det ibland som facebook med bilder på resmål och vackra citat. Detta gäller givetvis inte alla kvinnor men tydligen så har många av dem en förkärlek att berätta för alla att det hänt något i livet.
Finns som alltid en hel del godhetsknarkare också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jobbar som konsult med många roller inom IT-branchen. Lite utveckling, lite teknisk lead/projektledning, lite testare, lite support, och en hel del allmänt konsult-arbete (typ frågor och svar).

Produkterna jag jobbar med är helt OK. Microsoft-prylar, så det är generellt ganska enkla grejer men ändå högt i tak så att det kan uppstå roliga utmaningar.

Har bra frihet, schysst kontor i stan, helt OK lön, inga konflikter med medarbetare o.s.v.

Däremot en företagsledning som kan vara lite vimsig, och det känns väl som att man inte kan komma mycket längre på den här arbetsplatsen, karriärs-mässigt. Är högutbildad och har nu tre års arbetserfarenhet så det borde inte vara några problem att söka sig vidare om så blir fallet. Vet också att det är en del projekt som jag inte är jättesugen på som startar i höst.

O andra sidan nalkas nyanställningar och föroppningsvis lite förändringar på arbetsplatsen för att "krydda" tillvaron. Får se hur det går med det. Har en del att tänka på under semestern som börjar snart, men jag klagar inte över min situation. Röstade "Ja, oftast" i pollen.

Permalänk
Medlem

Jobbar som konstruktör på en fabrik som tillverkar betongelement. Trivs förhållandevis bra. Mycket bra arbetskamrater samt varierande uppgifter men för tillfället är arbetsbelastningen väldigt hög. I övrigt ett toppenjobb!

Permalänk
Medlem

Jobbar som lastbilschaufför och har gjort i 10 år nu.
Trivs med jobbet lika bra då som nu :).
Kör mestadels distributionsbil numera, efter att ha kört fjärrbil i 4 år eller så.
Gillar jobbet mycket pga arbetskamraterna och att man får träffa en massa folk om dagarna.

Även väldigt skönt att man får komma ut och röra på sig lite. Skulle aldrig klara av att jobba inom industri eller liknande(tänk stå vid en och samma arbetsstation eller liknande)
Kan bli en del långa dagar ibland, allt mellan 6-18 på ett ungefär.
Tråkigaste med jobbet är la när vintern kommer. Men det funkar det också.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flutters:

Jobbar som lastbilschaufför och har gjort i 10 år nu.
Trivs med jobbet lika bra då som nu :).
Kör mestadels distributionsbil numera, efter att ha kört fjärrbil i 4 år eller så.
Gillar jobbet mycket pga arbetskamraterna och att man får träffa en massa folk om dagarna.

Även väldigt skönt att man får komma ut och röra på sig lite. Skulle aldrig klara av att jobba inom industri eller liknande(tänk stå vid en och samma arbetsstation eller liknande)
Kan bli en del långa dagar ibland, allt mellan 6-18 på ett ungefär.
Tråkigaste med jobbet är la när vintern kommer. Men det funkar det också.

Kör du Eurotruck simulator sen när du kommer hem också

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kör du Eurotruck simulator sen när du kommer hem också

Haha! Det händer faktiskt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KurtEgon:

Jobbar som konstruktör på en fabrik som tillverkar betongelement. Trivs förhållandevis bra. Mycket bra arbetskamrater samt varierande uppgifter men för tillfället är arbetsbelastningen väldigt hög. I övrigt ett toppenjobb!

För ett antal inlägg sen skrev jag om ett jobb som jag hatade och mådde dåligt av. Detta var just ett jobb som serviceelektriker på ett företag som tillverkar väggelement i betong och även flytbryggor. Jag hoppas inte det är samma ställe för inget du skriver passar in på det företaget, fast jag var ju där för drygt 10 år sen så det kan i så fall ha ändrats.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Älskar mitt jobb när saker fungerar. Jag säljer saker som består av många komponenter. Vissa går att byta mot andra och andra är vitala och går inte att byta ut.
På ordrar mellan 1-5 miljoner är det acceptabelt att behöva trixa lite, men när man behöver göra det på alla ordrar då blir man lite trött.

Mycket att hålla reda på och många dyra restordrar i onödan. 9 arbetsdagar kvar innan semester. Behövs nu.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kör du Eurotruck simulator sen när du kommer hem också

Skrivet av Flutters:

Haha! Det händer faktiskt!

haha! Har ca 300 timmar i ETS2/ATS. Jobbar också som lastbilschaufför!

Älskar mitt jobb men siktar ändå på att gå i tidig pension när jag är ca 45.
Det är lättare än man kan tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Jobbar som tidningsbud (tidningar, brev, paket, reklam, medicin, samhällsinfo), kör 15-20mil om dagen i jobbet. Behöver aldrig lämna bilen, gillar jobbet även fast jag inte gillar att köra bil.

Är jävligt skönt att slippa kollegor (ser de bara 10-15min vid början av dagen när jag hämtar bilen och lastar den).
Hatade jobbet när jag delade i stan, några tusen trappsteg om dagen med upp mot 100kg saker som ska ut.
Mycket mer chill att glida runt på landsbygden och ibland ha flera mil mellan brevlådor

Är också tidningsbud/brevutdelning på nätterna. Trivs inte så jättebra pga att lönen är skit. Får ständigt lokalpost till folk som jag vet har flyttat om och om igen samt att brevsorteringen är totalt skit och att jag får brev som inte tillhör mitt distrikt

Brev som jag får skicka tillbaka till kontoret trots att jag har bett om att det ska bli adressändring så att breven kommer till rätt ställe nästa gång. Tycker att vi får göra mer och mer för samma lön nu för tiden. Breven ska vara fläckfria säger dom, väldigt lätt att dela ut fläckfritt när man har fullt med tidningssvärta på fingrarna. Breven ser ut som man hittat breven i nån soptunna ibland

Man blir ju tvungen att ge sig ut i alla typer av skitväder och att tidningen ska vara så torr som möjligt trots ösregn.

Något positivt är ju att man får motion och inte bara sitta still hela dagarna (tror det är 75 trappingångar sammanlagt) samt att man får många lediga timmar varje dag. Jag delar ut i mitt eget område där jag själv bor så det är inte långt hem direkt ^^

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Trivs riktigt bra med mitt jobb just nu
Jobbar som IT-arkitekt på världens 5:e största IT-bolag, med för mig största fokus på SCCM.
Inte ens om jag fick 10k mer i lön skulle jag byta jobb just nu. Sjukt bra kollegor, riktigt bra chef, och varierande och roliga arbetsuppgifter där man får bestämma mycket själv.
Jobbar hemifrån 90 % av tiden också, så då slipper man trista pendlandet och man får mer fritid och bättre arbetsro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zyy:

haha! Har ca 300 timmar i ETS2/ATS. Jobbar också som lastbilschaufför!

Älskar mitt jobb men siktar ändå på att gå i tidig pension när jag är ca 45.
Det är lättare än man kan tro.

Själv är jag endast uppe i 10 timmar men spelade mycket tidigare men då var det en piratutgåva. Nu har jag köpt spelet och börjat om. Måste vara ett bra betyg på både spel och jobb då om du nu sätter dig när du kommer hem efter en lång runda.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag gillar mitt jobb, skulle jag göra exakt samma sak om jag hade alla pengar jag behövde? Förmodligen inte eftersom jag då skulle ha för många konstiga idéer jag ville driva i egen regi som kräver både startkapital och försörjning och kanske aldrig blir lönsamma.

Det sagt så är jag mer eller mindre fri i mitt jobb och kan bestämma mina tider rätt fritt. Vill jag jobba hemifrån gör jag det, vill jag jobba från någon strand en vecka skulle det också vara okej. Är jag trött och inte vill ställa klockan och vaknar 10 en dag kan jag antingen komma in sent eller arbeta hemifrån. Denna "frihet under ansvar" kombinerat med en lön som är mer än jag behöver (och som lär fortsätta öka kraftigt närmaste åren) gör att jag är riktigt nöjd med mitt jobb faktiskt.

Längtar varken efter helg eller semester sen jag bytte jobb, tog några år att inse vad det var som var problemet för mig med heltidsjobbet men när jag gjorde det så bytte jag till något som kunde fixa det. Mycket fritid var helt enkelt det jag ville ha, kombinera det med bra lön och så är det guld.

Inom några år tror jag dock att jag kommer nog vilja bli konsult i egen regi, just nu känner jag inte för det dock. Kanske kommer något av de idéer jag pysslar med på fritiden fått upp intäkterna så det går att jobba heltid med dem, vem vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

För ett antal inlägg sen skrev jag om ett jobb som jag hatade och mådde dåligt av. Detta var just ett jobb som serviceelektriker på ett företag som tillverkar väggelement i betong och även flytbryggor. Jag hoppas inte det är samma ställe för inget du skriver passar in på det företaget, fast jag var ju där för drygt 10 år sen så det kan i så fall ha ändrats.

Det tror jag inte. Vi tillverkar balkar, väggar, bjälklag och pelare men inte flytbryggor. Jag tror dessutom att företaget är för litet för att ha en dedikerad servicetekniker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KurtEgon:

Det tror jag inte. Vi tillverkar balkar, väggar, bjälklag och pelare men inte flytbryggor. Jag tror dessutom att företaget är för litet för att ha en dedikerad servicetekniker

Oki, är nog inte samma företag. Jag var heller inte serviceelektriker som var anställd av det tillverkande företaget utan endast som inhyrd för att få ordning på allt. Denna anläggning hade mer eller mindre stått stilla i drygt 10 år så underhållet på allt låg LITE efter och att sen plocka in arbetare från gatan gjorde inte saken bättre. Ibland kom de inte alls och ibland så tror jag de gick in för att ha sönder så mycket som möjligt bara för att slippa jobba.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ni arbetslösa vet ej hur bra ni har det!

Jobbar diverse inom IT. Alltifrån hårdvarunära programmering, vanlig persondatorapplikationer, till webbutveckling. Där både språken hårdvaran skiljer sig kraftigt, ifrån en liten microdator till en stor server.

Skrivet av BasseBaba:

@anon159643, känner din frustration.

Rejält trött på jobbet. "IT" (nej, inte laga Agda's skrivare, men vill inte precisera mer pga risk att outa mig)
Allt handlar bara om nästa kvartalsrapport. Leverera en ständigt ökande vinstmarginal.
Underbemannade, stor personalomsättning, anställda ska "ställa upp för laget" vilket innebär i stort sett två saker, övertid & täcka upp för sjukskrivna/föräldralediga/uppsagda (folk droppar av i snabbare takt än vad som hinner anställas).
t.[/u][/b]

TL:DR;
Tjänar bra men trött på IT och omgivning, flytt till Sydamerika för sälja bröd & frukt.

Edit:Förlåt att generalisera IT men syftar HD/SD/Onsite här.

Håller med, åkt mellan olika Helpdesk, Servicedesk, Onsite till Drift och personalbyten sker lika ofta som cheferna byter skjortor, in med billiga unga okunniga jävlar som inte besitter KUNSKAP utan bara PRATAR in sig på företagen. Man hinner precis läxa upp en jäkel sen tycker denne att det "ringer för mycket" trots han skrytit om hur hårt han arbetat på annan desk i 2 år men vet inte hur man lägger upp ny Outlook-Profil t.ex.
Lönerna är oftast underbetalda - är du en duktig person inom IT och läxar upp kollegor/nya så är det en fet jäkla tyngd så det blir att arbeta för två + att övertid är inte det roligaste att sitta med backloggar pga. chefens besparningar på personal -.-
Arbetssätt? Ja! Går att tänka på men få har teamplay-känsla och sen andra sidan av myntet på offentlig sektor sitter alla tysta för sig själva och glor in i sina skärmar 8-17 för att sedan gå hem och privata är som att återigen gå på gymnasiet i vissa fall...

Ni två som jag citerat här, läs en STOCK guide och börja spara aktier - ni kommer pensionera er bra och få pengar att växa av - det är något att se FRAMEMOT i alla fall tills ni finner annat jobb och besparningen är en riktig trygghet.

Har själv följande plan efter suttit vid en dator sen 7års ålder och arbetat inom IT i 5år (17år tot. vid dator) - FLYTT TILL SYDAMERIKA!

Ska börja baka bröd och sälja frukt - ingen mer IT... UT från Stockholm för slippa se alla sura miner varenda morgon & e.m. i rusningstrafiken osv osv.

Sorry för gnäll men IT är inte kul längre när Företag tänker PENGAR PENGAR och konsultbolag tänker TJÄNA TJÄNA...
Konsultbolag sinsemellan tjafsar om vem som har mest konsulter ute hos kunder, dessa prispressar varandra och drar ut större summa pengar i månaden för en ny-ex-konsult medan konsulten får ut ~105kr ala 17.000kr i lön (antar nyanställd) och inom IT i början efter 2-3 år är man uppe i 23.000 om man inte väljer göra ett shit förutom det man är ägnad åt.
Så klart beroende på hur du är som person, byter jobb, utvecklas och tar tag i saker så klart så går det olika men... majoriteten börjar mellan 17-19 och efter något år fastnat på 24-25.000

Företagen är inte rädda att förlora FOLK för dom VET att det finns NÅGON 18 åring någonstans som brinner för yrket och gör ditt jobb för några tusen mindre - dock att det kan gå 5 personer in och ut tills dom väntar på den rätte - eller så byter företagen konsultbolag helt för dom sugit dase.

Sen i Sverige: Enda som diskuteras bland människor: Nyheter, Politik och hur "dåligt" allting är '-.- Kanske fel folk runt om mig, men det är 'gubbarna' man har med att göra med inom IT som själva sitter där bara för att dom redan vart där 15år...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@Niivpzi
Hela IT-branschen är ju verkligen inte sådär Men du beskriver kundtjänst/IT-helpdesk rätt bra.
Men i övrigt är IT-branschen en väldigt fri bransch som ofta har relativt bra betalt.. Men då kräver det ju utbildning eller att man är självlärd på något som efterfrågas.
________________________________________

Själv trivs jag just nu riktigt bra på mitt jobb. Nyexad Anläggningsingenjör och har börjat på ett konsultbolag som projektör. Bra kollegor, bra IT-struktur, bra lokaler och inte för mycket att göra, dvs man har typ 90-100% debiterbar tid. Inte 120-130 som jag hade under praktik på annat företag.

Helt ok lön för att vara nyexad och inte för lång pendling heller för att vara sthlm, ca 30min dörr till dörr.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jobbat inom försvaret i snart fem år nu.
Initialt som soldat, senare gruppchef på en Säk-grupp. Bytte skrå i fjolas och jobbat inom Und-världen sedan dess.
Måste säga att jag trivs oerhört bra med det. Bitvis otroligt slitsamt, bitvis de roligaste dagarna i mitt liv. Höga toppar och djupa dalar kan man säga.
Däremot måste jag också få påtala att Försvarsmakten är en katastrofalt dålig arbetsgivare. Problematiken ligger väldigt sällan hos de närmsta cheferna och någon enstaka nivå uppåt, utan det är i högre instans som det blir dåligt.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Jobbade som Butikschef i nästan 10 år inom handels innan jag bytte och blev IT-Chef inom samma koncern. Varit det nu i lite mer än 6 år.
Trivs fortfarande riktigt bra i en expansiv marknad och där vi hela tiden försöker förnya/utveckla oss.
Då vi sitter med helt egenutvecklade kassasystem så är det alltid extra roligt när man implementerar nya system och integrationer.

5 år till kanske sen får man se om man letar efter något nytt

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jobbar som processoperatör i livsmedelsbranchen. Rätt tråkigt jobb men har man bra jobbarkompisar (jobbar 2&2 ) så är det helt ok.
Jobbat men nästan samma sak i ca 16 år så jag kan allt vilket kan va rätt skönt vissa dagar då allt sitter i ryggmärgen.

Permalänk
Medlem

Jobbar som IT tekniker med ansvar för drift av servers och nätverk, mindre företag. Är nöjd för tillfället. Lönen är kanske inte den bästa, men arbetstiderna är flexibla, om än lite obekväma ibland. Jag styr mycket själv över hur jag jobbar så länge grejerna bara fungerar och folk kan få tag i mig om något krånglar.

Men vägen dit var lång. Jobbade bl.a. som supporttekniker på en annan arbetsplats, via bemanningsföretag. Det var ett jobb som utlovade "goda möjligheter till utveckling", men jag gjorde exakt samma sak varje dag under 3 år. Kundföretaget verkade prioritera att man hade personliga kontakter (släkt/vänner) i företaget framför kompetens och erfarenhet, så jag såg många mindre kvalificerade bli fast anställda och få mer givande arbetsuppgifter (med mer eller mindre lyckat resultat). Pendlade också drygt 3 timmar per dag vilket tog mycket tid och energi.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Enkelt supportjobb inom IT, tiden går snabbt men får verkligen ingen intellektuell stimulans av nuvarande arbetsuppgifter. Har som mål att backpacka så sparar cash och inväntar rätt tid att säga upp sig. Alternativt att man söker nytt efter sommaren. Just när jag har som mål att "Fly" Sverige har jag svårt att söka ett nytt jobb, känner att det är bättre att pressa detta jobb då det ändå är okej lön och jag går till och från jobbet med ett leende

Leendet får jag av fritidsintressen, träning, aktier och eget företagande. Så länge jag har denna balansen i mitt liv är jag helnöjd!

Målet är att få någon form av ledarroll, men måste bygga upp min karaktär för det.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar som en supporttekniker där jag programmerar en hel del. Får väldigt bra betalt för att jobba med support.
Arbetsuppgifterna är generellt väldigt roliga men det är kollegorna som är det dåliga med mitt jobb. På varenda chefsposition sitter det folk som inte kan ett skit (tänk dig att be din chef om hjälp hur man löser något och personen i fråga har problem att fatta vad alt+tab är) och bara tar in personer dom känner så dom ska kunna ta del av rekryteringsbonusen. Nyligen var vi tvungen att sparka en tjej vi tog in för hon totalvägrade att snacka med resten av supporten eller lära sig av personer som hade en lägre "rank" än henne.
Generellt så syns alla som jobbar på supporten här ned på, och så fort man kontaktar t.ex utvecklare så blir dom otrevliga och dryga och det snackas en del skit om oss.

Så uppgifterna är nice, personalen är inte.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Förskollärare och dom sista åren har det blivit sämre..Ingen budget att köpa nya leksaker till barnen eller böcker.Men kämpar vidare ändå för jag gillar själva arbetet med barnen.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Ekonomisk oberoende

Miljonär pga spel (trav eller liknande) eller är det aktier?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag fullkomligt älskar mitt jobb, längtar varje kväll till nästa dag.
Jobbar som support first line på pappret fast mer åt second line hållet nuförtiden då min kunskapsnivå har rusat iväg senaste året åt ett företag som har utvecklat ett säljstödssystem som i princip 50% av alla säljare i sverige använder, innebär endel grävande i databaser i storlek modell stor osv.
Har även fått en ny arbetsuppgift som innebär att jag buggtestart alla våra nya programvaror och uppdateringar för att säkerställa driftsäkerhet.

Sen får man ju inte glömma kollegor och cheferna som är helt amazing!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jobbar i kontrollrum inom processindustrin. Trivs väldigt bra, bra kollegor vilket är väldigt viktigt. Lönen är helt ok men kan ju alltid bli bättre 😁
Skiftarbete vilket jag rivs med förutom när man måste jobba på julafton mm.
Efter kontorstid så är jag helt själv på anläggning vilket är gött då jag inte har personal som kan ställa till det för mig (tittar på er elektriker) 🤣🤣
Kan lägga upp arbetsdagen som jag vill när jag är själv. Oftast lugnt men kan smälla till snabbt ibland och då är det problemlösning och ha is i magen som gäller. Älskar det.

Permalänk
Medlem

@Zyces:

Kul med intergrationer:) Vad använder ni för integrationsmotor? (om ni har en sådan dvs)