SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk

Från Nintendo Sverige:
Viktig information angående Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System
Tillgången är begränsad men alla återförsäljare vet hur många konsoler de har att tillgå.
Av allt att döma finns det ett otroligt stort intresse för den nya spelkonsolen och det finns en överhängande risk att tillgången inte kan möta efterfrågan. Vi har från Bergsalas sida kommunicerat med alla våra återförsäljare så de vet exakt vilken volym de kommer att ha att tillgå och i nuläget finns ingen indikation på att vi kommer att få tillgång till fler konsoler i Sverige.
För att veta om just du kommer att få tag på en konsol ber vi dig ta kontakt med valfri återförsäljare som säljer konsolen och försäkra dig om att de har tillräckligt med konsoler för att täcka sina förbokningar.
Observera att inte alla återförsäljare tillämpar förbokningar. Om du är osäker, ta kontakt med det ställe du tänkt handla ifrån och hör dig för.

Permalänk

Nån som mer fått detta från netonnet?, hoppas detta är en bekräftelse att man är garanterad att få en snes mini.
Men som sagt om priset är 1500kr så kanske det blir en avbokning.

Permalänk
Medlem

Inet har berättat att det kommer skicka mail till alla som förbokat om man får någon eller ej så fort de vet tillgången. Så slipper ni andra blockera kundtjänsten

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Den går nu att boka på cdon igen. De har kanske fått veta tillgången?

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Tog precis och bokade en på cdon. Gick bara att förboka en, hade tänkt att boka två.

Permalänk
Medlem

Pratade med Inet för en liten stund sedan och de i kundtjänst hade ännu inga uppgifter på hur många de blivit tilldelade.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasfogelstrom:

Viktig information från Nintendo gällande kvantitet till Sverige:
https://www.nintendo.se/nyheter/505-viktig-information-angaen...

Med andra ord kommer jag att hålla utkik på Ica home och ToysRUs och plocka upp en enhet där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Går att förbeställa hos dustinhome

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Med andra ord kommer jag att hålla utkik på Ica home och ToysRUs och plocka upp en enhet där.

Skickades från m.sweclockers.com

Glöm inte Ellos!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Går att förbeställa hos dustinhome

Slut nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Glöm inte Ellos!

Ah just det, mitt № 1 go to place

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Har också förbokat på webhallen, inet, netonnet samt cdon. Hoppas på en till mig själv och en att ge bort i julklapp. De andra 2 bokningarna är i reserv. Om möjligt avbokar jag om mot förmodan jag får från alla ställen. I "värsta" fall finns ju marknaden är att sälja till inköpspris + frakt

Permalänk
Medlem

Fick detta av Inet precis:

Gällande din förhandsbokning av Mini SNES

Hej!

Vi har tyvärr ett mycket dystert besked gällande din beställning utav Super Nintendo Classic Edition, vi kommer tyvärr inte kunna leverera din förbokade Mini SNES.

Nintendo har nu meddelat oss hur många konsoler vi kommer att få och det är tyvärr extremt mycket färre än vad vi hade önskat och förväntat oss. Vi har gjort allt som står i vår makt för att försöka få fram fler konsoler men det har tyvärr varit förgäves trots alla förbokningar vi fått.

Vi är medvetna om den enorma förväntan och upphaussning som byggts upp kring konsolen – och vi hoppas att du förstår att vi också är grymt besvikna över att inte kunna leverera det alla efterfrågar.

Vi önskar att vi hade en förklaring till varför de valt att producera så extremt få enheter när efterfrågan är så enormt stor – men det verkar inte finnas ett tydligt svar att få. Nintendo har i tidigare uttalanden antytt att de skulle tillverka långt fler av Mini SNES än föregångaren Mini NES – och det är orsaken till vår initiala optimism.

I nuläget finns ingen indikation på att det kommer fler konsoler till Sverige och vi har därför valt att ta bort alla förbokningar som vi inte kan leverera.

Har du beställt med faktura, postförskott eller hämta i butik behöver du inte göra något ytterligare, bokningen tas bort och du kommer inte få någon faktura. Har du direktbetalat kommer du få pengarna tillbaka så snart som möjligt.

Allt vi kan göra nu är att beklaga situationen och be om ursäkt för det inträffade. Som ett litet plåster på såret får du en värdekod som ger dig 10% på din nästa beställning om det är något annat du skulle vilja köpa av oss istället, värdekoden gäller fram till och med 31e juli.

Vi ber åter igenom om ursäkt för det inträffade och hoppas du har förståelse för att det inträffade är helt utanför vår kontroll.

Här kan du läsa Nintendos uttalande om situationen:
https://www.facebook.com/Nintendo.se/posts/1566018670108845

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Fan, @Stacks, du hann före.

Men fick samma sak av Inet nyss.

Då hoppas jag att min bokning hos Webhallen ger något.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Het på gröten! Men inte när det gäller att boka i tid tydligen. Haha.
Hoppas ingen av er andra får mailet! För det bör ju i sin tur betyda att allt är grönt.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Samma här.

Kommer att totalbojkotta Nintendo framöver.

Vilket jävla skitföretag.

Normala företag vet att det kommer bli efterfrågan och tillverkar enheter därefter.

Bedrövligt...

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Het på gröten! Men inte när det gäller att boka i tid tydligen. Haha.
Hoppas ingen av er andra får mailet! För det bör ju i sin tur betyda att allt är grönt.

Haha! Det kan man lugnt säga. Snabb med tangenterna också. Satt och redigerade kursiv-koder när du postade ditt.

Undra om fler butiker nu vet exakt antal inkommande konsoler och kan skicka ut liknande besked.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk

Hur svårt kan det vara?
Klarar Apple och Smasung av att trolla fram någon miljon nya telefoner så borde väl Nintendo fixa detta också. Speciellt som att man har färsk erfarenhet från överfyllda orderböcker.

Tråkigt för alla som trodde sig få köpa en tidigt. Eller alls. Vem vet.

Permalänk
Inaktiv

Samma besked från Inet här. Fick bli en förbokning på Proshop, enda butiken jag hittade som fortfarande tog emot förbokningar. Lite dyrare, men får hoppas de korrigerar priset senare.

Permalänk
Medlem

Jag har förhandsbokat på Inet och har ännu inte fått något mail som @Stacks. Hoppas det betyder att jag är tilldelad en konsol

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robocrap:

Samma här.

Kommer att totalbojkotta Nintendo framöver.

Vilket jävla skitföretag.

Normala företag vet att det kommer bli efterfrågan och tillverkar enheter därefter.

Bedrövligt...

Mm. Instämmer. Det är förbannat tråkigt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Jag har förhandsbokat på Inte och har ännu inte fått något mail som @Stacks. Hoppas det betyder att jag är tilldelad en konsol

har inte heller fått nått brev från inet.............än

Permalänk
Medlem

Ni som förbokat från Inet och fick nej, när lade ni bokningen? blir själv nervös, då jag lade den vid ca 19:15 på måndagskvällen

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

har inte heller fått nått brev från inet.............än

Lite nervöst är det.. Håller tummarna!!

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Jag har förhandsbokat på Inet och har ännu inte fått något mail som @Stacks. Hoppas det betyder att jag är tilldelad en konsol

Samma här inget mail från Inet ännu, bokade 19:03 26:e.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pimpy:

Ni som förbokat från Inet och fick nej, när lade ni bokningen? blir själv nervös, då jag lade den vid ca 19:15 på måndagskvällen

Jag lade min ca 20:30 på måndagskvällen.

Permalänk
Medlem

Förbokade rätt snabbt på Inet trodde jag , blev utan, rip
må 06-26, 19:57 fick jag orderbekräftelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Jag lade min ca 20:30 på måndagskvällen.

Såpass tidigt ändå, va tråkigt :/

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Medlem

27/6 12:55 bokade jag från Inet och har också fått det tråkiga beskedet . Men 10 % på nästa köp känns väl ok iallafall.

Värdet på dessa konsoler kommer hålla sig i och med att det blir limited. Men vet inte varför dem gör så? Vill dem inte tjäna pengar?

Visa signatur