Anmäl dig till Roborock Challenge!

Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Rekordmedlem

De har nån kampanj på kattgodis på Netto just nu, får man sånt så blir man såååå nöjd och ska lägga sig i knät och spinna och hoppas på att charma till sig mera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag vill oxå ha en katt!! buhuu!!

Permalänk
Medlem

Min Maräng i dramatisk morgonsol 11 och ett halvt år nu och still going strong.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lafa:

Jag vill oxå ha en katt!! buhuu!!

Haha, samma här. Tog en paus i ett par månader från tråden då jag började bli lite väl sugen. Men blir nog byte av bostad inom kort och då blir det möjligt med katt. För trångt i nuvarande. Och skaffar jag så blir det nog två på direkten, vill att de har sällskap då de kommer bli innekatter isåfall.

Sen är det ju det svåra att försöka välja också förstås. Men blir nog att kolla katthemmen lokalt då jag vet att många är överfulla med katter och verkligen trist om trevliga katter tvingas avlivas.
Nu säger jag inte att alla ska skaffa katter så ingen behöver avlivas men mer att kattens status, likt hundens, måste förbättras för att minska lidandet. Många katter hamnar tyvärr i hem där de aldrig borde fått hamna. Även så hundar och andra djur förstås.

Även om det inte blir någon så får jag väl nöja mig med alla satans sommarspindlar som brukar hälsa på denna tid på året. Inte sett någon större ännu i år men så har vädret varit som det är med förstås.

Permalänk
Hedersmedlem

En helt vanlig dag:

Photobucket goes to shit
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Den katten ser ut att mysa i värmen Just nu har man inte så bra väder tyvärr

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Verkar som han tycker vitt hade vart snyggare..

Permalänk
Medlem

Först gick Kalle sönder

Karsten trasig kort därefter

Busted!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Inaktiv

Happy spanar på skatorna

Permalänk
Medlem

@frillan125 Sköna bilder! Karsten med små huggtänder och 100% uppmärksamhet trots den slappa positionen.

Permalänk
Medlem

Hahaha!! Sista bilden alltså. Snacka om definitionen av "careless". Love it!

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Har vi slöat en hel dag, varför inte slöa vidare.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Inspektion av en ny "transportbur". Innan jag skaffade Zelda för över ett och ett halvt år sedan så köpte jag enklaste möjliga transportbur från Arken Zoo alldeles runt hörnet. Tyvärr är den rätt kass men den duger under kriget. Nu när jag har två katter behövde jag en till och slog till på denna som kom hem idag: Sandy Hard Shell väska

Här är kissarna när de bekantar sig med nya transporten:

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

Kara med sin favoritleksak i nästan Noir-style:

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

Yepp, nya transportväskan har fått godkänt, i alla fall av Zelda:

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Apropå att Photobucket nu vill ha $400 per år för att länka bilder till forum och att minst tre härliga människor jag känt dött i lungcancer, flera nyligen (och alla var inte rökare heller, inklusive Gonzos husse):

På jakt efter den mus som flytt:

Snälla husse, jag kan väl få ha musen på bästa mattan:

Slutet gott, musen god:

(Han snittar 2-3 möss om dagen just nu...)

Edit: @frillan125: Trasiga Karsten är helt underbar!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@anon5930 Jag lägger mitt tillit till dig nu... för jag sitter också och "vill ha". Så om du skaffar, får väl jag göra det också

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Apropå att Photobucket nu vill ha $400 per år för att länka bilder till forum och att minst tre härliga människor jag känt dött i lungcancer, flera nyligen (och alla var inte rökare heller, inklusive Gonzos husse):

https://www.youtube.com/watch?v=LbhYqV17CoQ

http://i.imgur.com/SQj7NHi.jpg

http://i.imgur.com/b1AV827.jpg

Slutet gott, musen god:

http://i.imgur.com/vK8edVD.jpg

Skapligt offtopic där, men när man ändå pratar om lagringsplatser så skulle solidfiles.com lägga ner sa dom, men inte för sidan finns kvar men kostar nu pengar för att ladda upp bilder.

Edit:
Såg nu att du lagt till kattbilder efteråt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Gott med glass!

Slack när jag spelar

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Alternativt sätt att inviga nya transportväskan:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

https://www.youtube.com/watch?v=LbhYqV17CoQ

http://i.imgur.com/SQj7NHi.jpg

http://i.imgur.com/b1AV827.jpg

Slutet gott, musen god:

http://i.imgur.com/vK8edVD.jpg

Edit: @frillan125: Trasiga Karsten är helt underbar!

2-3 möss om dagen? Verkligen? Really? Bor du på någon muskolloni

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lilla Zelda ligger i nya transportväskan och sover helt oskyldigt, helt plötsligt kommer stora stygga kissen Kara och klampar in på taket:

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bascule666:

2-3 möss om dagen? Verkligen? Really? Bor du på någon muskolloni

Min andra katt, Pytt, har tröttnat på att jaga och jag bor tämligen öde, med åkrar på alla sidor och långt mellan husen. Tomten sig är 3400m2 där 2/3 får växa fritt. Verkar vara bra biotop för gnagare.

Musen på senaste bilderna tog han i morse då jag råkade titta ut genom köksfönstret. Han ställde sig i vägkanten, lyssnade 10-15s, började vagga med baken, tog ett jätteskutt och fick tag på en som han sprang in med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Min andra katt, Pytt, har tröttnat på att jaga och jag bor tämligen öde, med åkrar på alla sidor och långt mellan husen. Tomten sig är 3400m2 där 2/3 får växa fritt. Verkar vara bra biotop för gnagare.

Musen på senaste bilderna tog han i morse då jag råkade titta ut genom köksfönstret. Han ställde sig i vägkanten, lyssnade 10-15s, började vagga med baken, tog ett jätteskutt och fick tag på en som han sprang in med.

Önskar jag bodde så mina katter kunde vara ute ibland. Men det är tyvärr helt kört med en lägenhet på tredje våningen på Eriksberg i Gbg. Nu trivs de alldeles utmärkt inne men det hade varit kul med lite möss då och då...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

@anders190 Jag lägger mitt tillit till dig nu... för jag sitter också och "vill ha". Så om du skaffar, får väl jag göra det också

Bara att dra igång!

Där man köper katt i dagens läge

Hade jag inte redan haft två katter hade jag definitivt hoppat på denna annonsen:

Ocicat kattungar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Bara att dra igång!

Där man köper katt i dagens läge

Hade jag inte redan haft två katter hade jag definitivt hoppat på denna annonsen:

Ocicat kattungar

Oj, visste inte det va så dyrt att skaffa katt, minns syrran fick en kattunge gratis av någon hon kände som hade massa kattungar att "bli av med" för 10-15år sedan.

Permalänk
Inaktiv

Vi ska skaffa en kompis till våran katt. Går via föreningen 9 Liv som finns i Östergötland. Kattunge kostar 900 kr, och då är den vaccinerad och chippad.

Permalänk

Rolig tråd! Katter är trevliga djur!

Tänkte bidra med en bild på mina två små pälsbollar, Kelvin & Suddi!

Kelvin gillar inte när man pluggar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Oj, visste inte det va så dyrt att skaffa katt, minns syrran fick en kattunge gratis av någon hon kände som hade massa kattungar att "bli av med" för 10-15år sedan.

Det är bara dyrt om du vill ha en "raskatt" som är registrerad hos Sverak (http://www.sverak.se/). struntar du i det så kan det bli väldigt mycket billigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssown:

Rolig tråd! Katter är trevliga djur!

Tänkte bidra med en bild på mina två små pälsbollar, Kelvin & Suddi!

http://i.imgur.com/CoBx4w0.jpg?1

Kelvin gillar inte när man pluggar!

http://i.imgur.com/yQo7WpV.jpg

Så fantastiskt fina! Fan jag behöver en större lägenhet så jag kan ha fler katter. Mina 75 kvm räcker bara till Zelda och Kara men jag vill ha fler katter!

Visa signatur