Permalänk
Skrivet av tellus82:

Uppenbarligen är det ett nyckelvärde som strular fortfarande men det är inte säkert att det gör så mycket egentligen då det mesta blivit återställt, en sak strular dock men kolla videon nedan för mer exakt beskrivning än jag gav om hur man kommer runt detta. Gäller även @DreinLifeOfYou

https://youtu.be/G3DpeeXLSDM?t=1m17s

Ni kan prova följande kommandon också, samma som tidigare i förhöjd kommandotolk.

netsh int tcp reset

netsh int ipv4 reset

netsh int ipv6 reset

netsh winsock reset

Om inget av ovanstående hjälper så skulle jag prova att byta drivrutin till nätverkskortet och sedan testa samma åtgärder igen, på en av mina burkar hjälpte nämligen detta. Sen kan ni prova följande kommando i förhöjd powershell (sök, högerklicka, kör som admin) som kommer att installera om och återregistrera alla windows appar som man inte kan komma åt i store eller app inställningar själv, så som xboxlive profil synk appen (den är dold)

Get-AppxPackage -allusers | foreach {Add-AppxPackage -register "$($_.InstallLocation)\appxmanifest.xml" -DisableDevelopmentMode}

Tänk på att detta kan potentiellt orsaka extra nedladdningar av appar redan installerade, inklusive spel, det bör inte göra det men det finns inga garantier

det där funkade i 40 min tills jag stängde datorn för 4h sedan och startade den nu. ska testa med annan version på nätverkskortet nu.

Edit* verkar inte finnas gamla drivrutiner på msi sidan men kanske ska testa och installera om lan drivarna?

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DreinLifeOfYou:

det där funkade i 40 min tills jag stängde datorn för 4h sedan och startade den nu. ska testa med annan version på nätverkskortet nu.

Edit* verkar inte finnas gamla drivrutiner på msi sidan men kanske ska testa och installera om lan drivarna?

Om det vart och fungera tills omstart så tyder det mer på att du har något som ligger och drar vid boot som konfigurerar om tcp/ip stacken, det skulle kunna vara antivirus/brandvägg eller något annat.

Är det ett killer NIC du kör? isåfall kan du slanga ner senaste versionen här
http://www.killernetworking.com/driver-downloads

Edit, såg fel moderkort, ser ut som att det är intel nic I219-V på ditt. Drivarn här nedan borde funka bra
https://downloadcenter.intel.com/download/25016/Intel-Network...
Är det samma som du redan kör så (borde vara nyare än MSI's 21.1) kan du prova att avinstallera helt och hållet & sedan på igen.
Intressant att det är ett intel nic som strular för dig med, här hemma har bara intel NIC's fått detta problem, kom med anniversary update för min del.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Uppenbarligen är det ett nyckelvärde som strular fortfarande men det är inte säkert att det gör så mycket egentligen då det mesta blivit återställt, en sak strular dock men kolla videon nedan för mer exakt beskrivning än jag gav om hur man kommer runt detta. Gäller även @DreinLifeOfYou

https://youtu.be/G3DpeeXLSDM?t=1m17s

Ni kan prova följande kommandon också, samma som tidigare i förhöjd kommandotolk.

netsh int tcp reset

netsh int ipv4 reset

netsh int ipv6 reset

netsh winsock reset

Om inget av ovanstående hjälper så skulle jag prova att byta drivrutin till nätverkskortet och sedan testa samma åtgärder igen, på en av mina burkar hjälpte nämligen detta. Sen kan ni prova följande kommando i förhöjd powershell (sök, högerklicka, kör som admin) som kommer att installera om och återregistrera alla windows appar som man inte kan komma åt i store eller app inställningar själv, så som xboxlive profil synk appen (den är dold)

Get-AppxPackage -allusers | foreach {Add-AppxPackage -register "$($_.InstallLocation)\appxmanifest.xml" -DisableDevelopmentMode}

Tänk på att detta kan potentiellt orsaka extra nedladdningar av appar redan installerade, inklusive spel, det bör inte göra det men det finns inga garantier

Jag har nu testat samtliga förslag, men ingenting tycks avhjälpa mitt fel. Står fortfarande "Blockerad" i xbox appen.
Samtliga reset kommandon gav återkoppling i form av "OK!" alltså inga felmeddelanden.

uppdaterade sedan drivrutiner till nätverkskortet, startade om datorn och körde kommandot som installerar om apparna, tyvärr hjälpte det inte

Permalänk
Medlem

Någon som har fått någon av porschebilarna i forzathon? Har båda och blev riktigt överraskad när man kunde sätta hybrid-v8an från 918 i 959:an

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLq:

Jag har nu testat samtliga förslag, men ingenting tycks avhjälpa mitt fel. Står fortfarande "Blockerad" i xbox appen.
Samtliga reset kommandon gav återkoppling i form av "OK!" alltså inga felmeddelanden.

uppdaterade sedan drivrutiner till nätverkskortet, startade om datorn och körde kommandot som installerar om apparna, tyvärr hjälpte det inte

Då blir det genast lite mer knepigt att lösa problemet, det som återstår i nuläget är mer eller mindre en ominstallation av windows och hoppas att det löser eländet.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wefod:

Någon som har fått någon av porschebilarna i forzathon? Har båda och blev riktigt överraskad när man kunde sätta hybrid-v8an från 918 i 959:an

Är Forzathon det enda sättet att få tag i 959:an? Den är ju inte en del av Porsche-DLC:et.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Då blir det genast lite mer knepigt att lösa problemet, det som återstår i nuläget är mer eller mindre en ominstallation av windows och hoppas att det löser eländet.

Ok då får jag testa det vart efter..
Tack så mycket för all hjälp jag har fått hittills!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Är Forzathon det enda sättet att få tag i 959:an? Den är ju inte en del av Porsche-DLC:et.

Du kan ju alltid köpa den på auction house men du får den gratis om du vinner ett championship

Permalänk
Medlem

Jag är ju jättesugen på det här spelet till Pc om det funkar med min Logitech G25. Men när jag ser vilka problem alla har så känns det ju inte kul att betala ‎599,00 kr för det. Att man sedan nästan måste vara IT-konsult för att få det att funka.... hur kunde det bli så här? ...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Skrivet av Slinger:

Jag är ju jättesugen på det här spelet till Pc om det funkar med min Logitech G25. Men när jag ser vilka problem alla har så känns det ju inte kul att betala ‎599,00 kr för det. Att man sedan nästan måste vara IT-konsult för att få det att funka.... hur kunde det bli så här? ...

dåligt portat från konsolen mest troligast

Jag har testat följande, alla tips här + avinstallerat teredo adaptern + portforwarda inget verkar funka... käns meningslöst att ha ett spel som man inte kan spela online för dem har förstört det. (spelet har funkat för mig sedan release men efter nyår så slutade online funka för mig och en kompis.

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Nya patchen och Hot weels paketet har förbättrat prestanda på PC något oerhört, tidigare kunde jag ligga runt 60fps med dippar långt ner speciellt inne i stan, detta med låg cpu & gpu användning, ute i det vilda låg det runt 70fps. Nu med patchen ligger jag på full gpu användning och runt 100-120fps med högsta inställningarna och 8xaa/16xaf vid 2560x1080, högre fps utanför festivaler och städer. Dipparna inne i stan är nästan helt borta och spelet har fått ett nytt liv.

En av anledningarna till denna prestandaskjuts verkar vara tillagd multicore optimering och enorm förbättring av cpu nyttjande, denna kan man dessutom slå på eller av i inställningarna och man har även lagt till antal förrenderade frames. Med andra ord borde FH3 fungera betydligt bättre för de flesta.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Nya patchen och Hot weels paketet har förbättrat prestanda på PC något oerhört, tidigare kunde jag ligga runt 60fps med dippar långt ner speciellt inne i stan, detta med låg cpu & gpu användning, ute i det vilda låg det runt 70fps. Nu med patchen ligger jag på full gpu användning och runt 100-120fps med högsta inställningarna och 8xaa/16xaf vid 2560x1080, högre fps utanför festivaler och städer. Dipparna inne i stan är nästan helt borta och spelet har fått ett nytt liv.

En av anledningarna till denna prestandaskjuts verkar vara tillagd multicore optimering och enorm förbättring av cpu nyttjande, denna kan man dessutom slå på eller av i inställningarna och man har även lagt till antal förrenderade frames. Med andra ord borde FH3 fungera betydligt bättre för de flesta.

ÄNTLIGEN kan man köra i surfers paradise utan drops ner till 30-40fps utan anledning. Synd bara att denna patchen kom ungefär 6 månader för sent.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

ÄNTLIGEN kan man köra i surfers paradise utan drops ner till 30-40fps utan anledning. Synd bara att denna patchen kom ungefär 6 månader för sent.

Spela en lång stund idag och det var riktigt skoj utan allt tidigare strul, tyvärr är det som du säger en aning sent.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Fungerar klart bättre även för mig, tyvärr fortfarande småhack hela tiden, det plus att det inte går att använda gsync i kombination med fusk-ain gör att jag stängde av spelet igen, så jävla tråkigt att svåraste nivån enbart innebär att ai:n bara kör som på rails.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Fungerar klart bättre även för mig, tyvärr fortfarande småhack hela tiden, det plus att det inte går att använda gsync i kombination med fusk-ain gör att jag stängde av spelet igen, så jävla tråkigt att svåraste nivån enbart innebär att ai:n bara kör som på rails.

För mig funkar g-sync bra, jag kör två förrenderade frames, olimiterad fps, tror det står variable samt ingen vsync i spelet, sen kör jag en extern frame limit på 159fps, en under refreshrate men den kickar egentligen bara in i vissa menyer. Med detta har jag variabel refresh utan tearing.

Ai på räls däremot har jag ingen lösning på annat än att ställa ner svårighetsgraden ett snäpp och sedan köra med klenare bilar kontra Ain, ger lite bättre svårighetsgrad.
Det är dock inte en simulator utan mer ren arkad känsla så man får ge det lite slack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

För mig funkar g-sync bra, jag kör två förrenderade frames, olimiterad fps, tror det står variable samt ingen vsync i spelet, sen kör jag en extern frame limit på 159fps, en under refreshrate men den kickar egentligen bara in i vissa menyer. Med detta har jag variabel refresh utan tearing.

Ai på räls däremot har jag ingen lösning på annat än att ställa ner svårighetsgraden ett snäpp och sedan köra med klenare bilar kontra Ain, ger lite bättre svårighetsgrad.
Det är dock inte en simulator utan mer ren arkad känsla så man får ge det lite slack.

Skickades från m.sweclockers.com

Är du säker på att gsync verkligen fungerar? Gsync fungerar ju i regel inte med spel som inte körs i exklusiv fullskärm. Min Gsync fungerar iaf inte.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Är du säker på att gsync verkligen fungerar? Gsync fungerar ju i regel inte med spel som inte körs i exklusiv fullskärm. Min Gsync fungerar iaf inte.

Helt säker, har nämligen fps räknare direkt i monitorn och det syns direkt på den om det är variabel refreshrate eller fast. Sen körs alla UWP spel vad jag vet i en slags borderless window mode även om det kallas fullscreen i spelen. Så du lär köra g-sync inställt att aktivera på fullscreen och på windowed mode, görs i drivaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Helt säker, har nämligen fps räknare direkt i monitorn och det syns direkt på den om det är variabel refreshrate eller fast. Sen körs alla UWP spel vad jag vet i en slags borderless window mode även om det kallas fullscreen i spelen. Så du lär köra g-sync inställt att aktivera på fullscreen och på windowed mode, görs i drivaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Fan vad skumt... har detsamma och läget med g-sync för borderless är aktiverat men fps-indikatorn från skärmen står hela tiden på 144.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Tja, är väldigt sugen på att köpa spelet. Har funderat länge men nu spelade jag ut demon och det är ett väldigt trevligt spel. Hört och läst om instabilitet men demon kändes stabil.

Om man skippar just pengar-biten, finns det någon anledning att köpa Ultimate eller Deluxe så här långt efter relese? Är bilarna man får utöver något att ha? Bara en liten fundering

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Hedersmedlem

Någon annan som har problem med att spelet helt enkelt inte startar? har aldrig hänt innan, helt plötsligt fastnar jag på startskärmen och inget mer händer.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Tja, är väldigt sugen på att köpa spelet. Har funderat länge men nu spelade jag ut demon och det är ett väldigt trevligt spel. Hört och läst om instabilitet men demon kändes stabil.

Om man skippar just pengar-biten, finns det någon anledning att köpa Ultimate eller Deluxe så här långt efter relese? Är bilarna man får utöver något att ha? Bara en liten fundering

Det är väl bara du som kan bestämma om du vill ha de bilarna eller inte?

Permalänk
Medlem

Nu har pojken fått upp ögonen för detta spel och vi har totalt kört ca 20 timmar. Han har önskat sig expansionen nu när han fyller år, så har lovat honom den ikväll så hinner vi spela hela helgen
Kör med en Xbox 360 kontroll, ratten har jag gett upp. Någon som testat Xbox One Elite kontroll till detta? Har själv aldrig hållit i en men tycker den borde funka rätt bra till ett spel som detta?

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Hej

Ville höra hur detta spelet körs på PC nu för tiden.?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Hej

Ville höra hur detta spelet körs på PC nu för tiden.?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag undrar samma sak!

Såg nu att det är rea på Windows store - 629 kr för "Ultimate".

Ni som har spelet - behöver man de tilläggen som är med? (Innehåller "Motorsports All-Stars bilpaket", "VIP", "Car pass".)

Det finns också deluxe samt standard. Deluxe - samma fast utan Car pass - kostar 538 kr. Standard kostar 299 kr.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Angående hur detta spelet körs på PC nu för tiden... Mycket bra inga problem för mig...
Jag har spelat Blizzard Mountain DLC och den var stabilt ingen krasch jag har GTX 1060. Spelet har blivit stabilare sedan Microsoft uppdaterat Windows 10 med game mode. Angående er fråga om man behöver alla tillägg nej de behövs ej.
Om ni har problem med spelet avaktivera antialiasing och mikrofon off se till att ha senaste drivers från Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel2000:

Angående hur detta spelet körs på PC nu för tiden... Mycket bra inga problem för mig...
Jag har spelat Blizzard Mountain DLC och den var stabilt ingen krasch jag har GTX 1060. Spelet har blivit stabilare sedan Microsoft uppdaterat Windows 10 med game mode. Angående er fråga om man behöver alla tillägg nej de behövs ej.
Om ni har problem med spelet avaktivera antialiasing och mikrofon off se till att ha senaste drivers från Nvidia.

Ok tack för info. Finns stöd för SLI?

Tillägg behövs ej säger du - finns liknande bilar ist för de man får via tilläggen?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Det finns ingen SLI stöd gäller alla Windows 10 store spel.
Angående tillägg vet inte vilka bilar du menar. Du kan köpa standard spelet först och prova sedan om du vill kan du köpa tillägget senare.

Jag köpte standard version av FH3 spelet utan tillägg och den saknade stora offroad bilen "AMG Warthog". Den bilen AMG Warthog får de bara som förhandsbokade spelet. Men det finns en enkel väg att få AMG Warthog bilen inne i spelet i Auktion avdelningen (Auctionhouse > Search) men det kostar för mycket.

Permalänk

Sitter och funderar på att prova det här spelet, men det hänger lite på rattstödet om det är värt det.

I höstas kom rattstöd och då för Logitech G27 Racing Wheel, Logitech G25 Racing Wheel, Logitech G29 Racing Wheel, Logitech MOMO Force Feedback Racing Wheel, Thrustmaster T300RS, Thrustmaster T500 RS Gaming Wheel, Logitech G920 Xbox One Wheel, Thrustmaster T150, Thrustmaster TX Xbox One Wheel, Thrustmaster TMX Xbox One Wheel samt Thrustmaster RGT Force Feedback Racing Wheel.

Jag sitter med en Logitech Momo Force (alltså den röda med läderklädd ratt) och funderar om det är den som stöds eller den billigare efterföljaren Logitech Momo Racing Force Feedback Wheel (den svarta med gummiklädd ratt)? Den senare är mest lik i namnet, men jag kan inte låta bli att hoppas att det ändå skulle vara min som funkar. Nån som vet?

Visa signatur
Permalänk

Hej,

precis köpt TH8A shiftern till min TX-ratt men får den inte att funka i spelet och hittar ingen inställning heller. Någon som vet hur man gör?

Permalänk
Medlem

Har du valt manual plus clutch? Bara gissar nu.

Jag började dra igång liret för ett par veckor sen. Har haft det sen nära release. Flyter som smör i solsken. Tyvärr inget OSW stöd men fungerar med TX och G29. Handikappad vs gamepad mer oftare än ej känns de som men det går att vinna race ändå. Men det är rätt surt när man kör någon bucket challenge med ratt och inte fattar hur man ska nå den toppfarten sen första försök med gamepad kör man som en kratta och tar de på första

De går smidigt växla mellan dock om de verkligen behövs.

G29 eller TX TX passar nog lite bättre. G29 är nervös nära center och många bilar är extremt twitchiga men går att fixa med lite sensitivity settings.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjell Brel:

Sitter och funderar på att prova det här spelet, men det hänger lite på rattstödet om det är värt det.

Ganska säker på att din ratt fungerar.
Men personligen hade jag köpt Project Cars eller Assetto Corsa(som för övrigt har fet rabatt på steam nu) om det är simulation du vill åt.

Oavsett, så hade jag väntat på Forza7; https://forzamotorsport.net/en-US/games/fm7/features

Tycker både Gran Turismo och Forza-serien alltid har varit mer arkadracing, dock jävligt bra på det.

edit: Såg nu att ditt inlägg var sjukt gammalt, sorry