Permalänk
Medlem

Programmerbar Touchscreen

Hallåj!

Jag letar eftern touchscreen display, med grafisk interface som jag kan programmera på något sätt.
Tänkte nämligen sätta den i luckan på framsidan av mitt fulltower så att jag kan koppla den till möjligtvis fläktar, lysen, kanske t.o.m av på/reset om det är möjligt. Enkelt sagt så att jag styra komponenter i datorn. Men jag vill ha något grafiskt för det skulle vara schysst om jag ville sätta upp en bild på skärmen under den tiden den inte används eller något åt det hållet.
Jag tänker mej typ storleken ungefär två st 5.25" platser.

Jag vill ha något som fungerar bra, men jag har tyvärr inte någon oändlig budget=(

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erci84:

Hallåj!

Jag letar eftern touchscreen display, med grafisk interface som jag kan programmera på något sätt.
Tänkte nämligen sätta den i luckan på framsidan av mitt fulltower så att jag kan koppla den till möjligtvis fläktar, lysen, kanske t.o.m av på/reset om det är möjligt. Enkelt sagt så att jag styra komponenter i datorn. Men jag vill ha något grafiskt för det skulle vara schysst om jag ville sätta upp en bild på skärmen under den tiden den inte används eller något åt det hållet.
Jag tänker mej typ storleken ungefär två st 5.25" platser.

Jag vill ha något som fungerar bra, men jag har tyvärr inte någon oändlig budget=(

Tack på förhand.

Jag kom att tänka på det, att det skulle funka om jag har en hyfsad skärm som jag sen kan koppla in till någon mini dator (kanske en raspberry pi, kanske något annat). Om jag gör på det sättet är det någon som vet någon bra touch screen jag kan använda i den storleken jag nämnde och om någon vet något bra sätt att programmera den på via någon mini dator så är det alltid ett plus annars söker jag mej till det efteråt.
Tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det billigaste, enklaste och med bäst bild och touch-sensor kvalité kommer du få av att använda dig av en mobiltelefon eller surfplatta. Kommunicera med din dator gör du enklast via wifi och kommunikation med någon lägre nivå av elektronik kan du göra på valfritt sätt (wifi, BLE, usb) om du nu verkligen behöver det, men att väcka den borde du kunna göra med WOL och andra saker borde du kunna styra från ett program på datorn.

Permalänk
Medlem

Det hade jag inte tänkte på... man kan ju ta ur den ur en gammal mobil och bara använda skärmen... Kanske inte var sättet du tänkte på, men det borde gå det oxå tänkte jag=)

Tack för input!