Permalänk
Medlem

Är min SSD trasig?

Tjena! Jag var nyligen på lan hos en polare och misstänker att något blivit skadat vid flytten trots försiktighet.

När jag kopplade in datorn hemma så bootade windows men datorn frös så jag startade om datorn. Sedan när jag startade igen så laddade Windows som normalt och när den normalt skulle startat så blir skärmen svart 1 sekund och återgår till att ladda windows igen fast denna gång med en muspekare på skärmen som ja kan flytta runt.

Jag har testat köra windows reparation men den kunde inte fixa problemet.

Vad tror ni? Låter ju lite otroligt att den skulle ta skada av att bara färdas i en bil..

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

@elkeR: Låter snarare som att Windows har blivit kasst så gör en ren installation så ska det nog lösa sig

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

@elkeR: Låter snarare som att Windows har blivit kasst så gör en ren installation så ska det nog lösa sig

Är det så? Hm, får försöka få tag på en hårddisk och installera windows på den, försöka spara allt. Hoppas det är det problemet. Tack för snabbt svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Kollat så att alla minnen, sladdar, fläktar samt kylare siiter som de skall?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Kollat så att alla minnen, sladdar, fläktar samt kylare siiter som de skall?

Det var det första jag gjorde, glömde skriva det. Allt sitter fast som det ska. Jag hade en SSD i datorn som är knappt använd, så jag installerade ett nytt windows på den. Allting fungerar som det ska i stort sett; förutom en sak. När jag går in i kontrollpanelen för att ta bort gamla drivrutiner på den gamla "windowsinstallationsdisken" så hittar jag bara de program jag installerat sen den nya installationen. Hur kan jag hitta alla program som är installerade (har t.ex. photoshop installerat på gamla windows SSD men den upptäcks inte i kontrollpanelen/program/"ta bort program".

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W