Permalänk

Display Port no signal?

Halloj.

Nu när jag satte på datorn så märkte jag att jag inte fick någon bild, såg upprepade gånger "Display Port no signal".
Det roliga är att igår eftermiddag så fungerade det perfekt, stängde av datorn och idag så får den ingen bild.

Vad kan då vara problemet? Använder just nu DVI och tycks funka okej men vill ju att det ska funka med DP som det gjort sen dag 1, och att det blir så under en natt när jag inte ens rört datorn eller skärmen.

Någon som vet vad det kan vara och vad jag kan göra åt det?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Bildexpert 📺

@drakelito: Dra ut DP-kabeln, stoppa tillbaka och starta om. Brukar lösa det mesta. Mer permanenta lösningar är att titta på DP-kablar som är korrekt konstruerade (finns klistrad tråd om detta i forumdelen) samt att stänga av "Deep sleep" i skärmen om möjligt.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@drakelito: Dra ut DP-kabeln, stoppa tillbaka och starta om. Brukar lösa det mesta. Mer permanenta lösningar är att titta på DP-kablar som är korrekt konstruerade (finns klistrad tråd om detta i forumdelen) samt att stänga av "Deep sleep" i skärmen om möjligt.

Det första funkade ej, testade allt sånt. Sen hittar jag inget med Deep sleep i skärmens inställningar.
Mycket konstigt detta hur det bara kommer över en natt så där, och ingen tycks veta vad det är. Skumt haha x)

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Bildexpert 📺

@drakelito: Det finns inget tryck-på-den-där-knappen-lösning för detta. Det finns fortfarande många barnsjukdomar med utrustning som använder Displayport, framför allt relaterat till strömspararlägen.

Lösningen är att fippla runt tills det fungerar igen.

Permalänk
Medlem

Fick exakt samma problem som TS. Kollade reddit mm och testade bland annat att dra ut strömkabeln till skärmen och att dra ut och koppla in DisplaPort kabeln. Det som jag tror var mitt problem var att( kanske fortfarande är) kabeln glappade i grafikkortet eller i skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@drakelito: Det finns inget tryck-på-den-där-knappen-lösning för detta. Det finns fortfarande många barnsjukdomar med utrustning som använder Displayport, framför allt relaterat till strömspararlägen.

Lösningen är att fippla runt tills det fungerar igen.

Har ju aldrig nånsin haft problem med detta tidigare med DP, och med tanke på att det funka ena dagen och "nåt" händer under natten som gör att det inte funkar gör att jag skrattar.

Skrivet av Elloy:

Fick exakt samma problem som TS. Kollade reddit mm och testade bland annat att dra ut strömkabeln till skärmen och att dra ut och koppla in DisplaPort kabeln. Det som jag tror var mitt problem var att( kanske fortfarande är) kabeln glappade i grafikkortet eller i skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja antagligen kabeln.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)