Huawei p10 trots misslyckandet med Nexus 6p?

Permalänk

Huawei p10 trots misslyckandet med Nexus 6p?

Tjena!

Funderat på att köpa mig en Huawei p10 men är dock lite orolig över att den ska vara lika kass som Nexus 6p.
Dåligt batteritid, stänger av sig själv vid minusgrader samt fryser m.m efter bara ett par månader.

Tror ni som är kunniga att Huawei p10 kommer att överraska mig positivt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Smoketricks:

Tjena!

Funderat på att köpa mig en Huawei p10 men är dock lite orolig över att den ska vara lika kass som Nexus 6p.
Dåligt batteritid, stänger av sig själv vid minusgrader samt fryser m.m efter bara ett par månader.

Använder P9 och den har fungerat riktigt bra i över ett år nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte en Huawei Mate 9 pro i Januari/februari, Är väldigt nöjd med och håller p10 samma standard har jag inga problem att rekommendera den.
Min bror har även kört på p10 lite ett tag och har inte hört något negativt från honom.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smoketricks:

Tjena!

Nej.

Lotteri med minnet (vissa har slött, vissa har snabbt)
Ingen oleophobic coating på skärmen.

Permalänk
Hedersmedlem

Har en P10 Plus sedan i mars. Mycket bra telefon på i princip alla sätt. Välbyggd, bra batteritid, laggfri och snabb, kanonbra kamera, bästa fingerläsare på någon telefon jag provat, mm. Stark rekommendation från mig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jag vill också gå ifrån min Nexus 6p som jag också har enormt negativa känslor över.
Sitter precis och tittar på P10 plus och känner mig ganska säker på den.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Nej.

Lotteri med minnet (vissa har slött, vissa har snabbt)
Ingen oleophobic coating på skärmen.

Fixat i nya batchar väl?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smoketricks:

Tjena!

Ehm what? Du fick nog ett måndagsexemplar eller så hade jag tur för några sådana problem har då jag inte upplevt med min Nexus 6p

Permalänk
Skrivet av Marmut:

Ehm what? Du fick nog ett måndagsexemplar eller så hade jag tur för några sådana problem har då jag inte upplevt med min Nexus 6p

Jag har haft alla dessa problem, samt problem med att mikrofonen gör att jag låter som en robot för personen jag talar med, eller inte hörs alls.
Fått min Nexus utbytt 2 gånger, har alltså haft 3 olika Nexus 6p som alla har haft exakt samma problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Min 6P funkar även den helt perfekt. Batteritiden är helt lysande. Och den stänger inte av sig eller något.
Så finns väl som sagt måndagsex.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Googles telefoner har jag uppfattningen är utmärkta och att det huvudsakligen är google som designar dem och överlåter produktion till andra bolag, däribland Huawei.

Rekommenderade en vän Huawei p10 på grund av att det är en på pappret och enligt tester lysande telefon för inga pengar alls, (vid hans inköp kostade den i runda slängar 150kr/månad i 2 år för telefonen.) Jag har inte hört talas om något missnöje.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Vissa 6p hade fel på batteriet. Din var en sådan låter det som.
Tror det ska gå att få nytt på garanti då det är ett hyfsat välkänt fel.

Permalänk
Medlem

Jag har en P10 och är nöjd! Har inte haft några problem och telefonen har t.o.m. visat sig ganska tålig efter ett dopp i kräftspad utan klagomål.

Avsaknaden av behandlingen på skärmen spelar egentligen ingen roll. Den försvinner på andra modeller efter ett tag ändå. Vill man så kan man alltid sätta på ett bättre skärmskydd i glas och få mer smutsfri yta.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Jag bytte min Nexus 6p mot en Samsung Galaxy S8+ och är supernöjd :)!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smoketricks:

Tjena!

sambon har en p10 sedan mars-april och är supernöjd. Tycker fingerläsaren fungerar betydligt bättre än vad den gör i min S7:a med.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Fick en P10 i tisdags, bytte upp ifrån 6P och är väldigt nöjd änsålänge.

Det enda som jag tyckte va riktigt dåligt är Huaweis launcher men det är lätt åtgärdat med Nova launcher.

Permalänk

Har nu fått min P10 plus och är supernöjd. Gillar den verkligen. Bara att hoppas på att den håller bättre än Nexusen.

Men mina Sennheiser Urbanite XL verkar inte fungera i den P10an, sjukt störigt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förutom att min 6P gick sönder alldeles för lätt när den gick backen, hade inte fått fodralet ännu för det var restat, så har min telefon varit riktigt bra. Bra batteritid, bra kamera, snabb cpu, bra skärm.

Permalänk
Medlem

Har en P10 och är grymt nöjd med den.
Kör dubbla sim och tycker ändå att battteritiden är bra.