Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ta bort en kopierad SSD från biblioteket? Hjälp!

Permalänk
Medlem

Ta bort en kopierad SSD från biblioteket? Hjälp!

De är så att jag nyss har köpt en ny SSD 500gb och problemet är att de kommer upp en kopia av ssd i biblioteket när man gjort en ny volym, vill får bort den men vet inte hur?

Bild: https://gyazo.com/79c976c01067f6d72310e5ce1f94f35d

Permalänk
Medlem

Ser ut som att den registreras som hot swappable, nedre delen där listar alla borttagningsbara volymer alltså att du kan ta ur den under drift, brukar gå att ändra detta i bios/uefi under egenskaper för sata porten, annars om du inte bryr dig så kan du se till att disken är optimerad för prestanda och inte snabb borttagning under disk egenskaper i enhetshanteraren. Då kommer den finnas kvar i nedre delen av trädet en extra gång men prestandan bör ej påverkas. Den kommer dessutom finnas kvar i listan för borttagningsbar media i "säker borttagning av maskinvara"

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

@tellus82: Tack för svar! En fråga till, mitt tangentbord verkar inte fungera att få upp bios, har näst intill testat alla usb portar men kommer inte upp! Mitt moderkort är asus z97-e. Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Går att hoppa in i bios/uefi genom windows 10 också

https://www.tenforums.com/tutorials/5831-boot-uefi-firmware-s...

Annars kan du prova ett annat USB uttag (inte usb 3.0) och se ifall det hjälper, ibland funkar inte vissa usb portar under POST med vissa typer av enheter. Går att ändra även detta i uefi men då behöver man komma in där till att börja med.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

@tellus82: Ja tackar. Får prova mig fram

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Citat:

§3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet. Om man är osäker på var en tråd ska placeras kan man skapa den i en forumdel som verkar lämplig och sedan anmäla sitt eget inlägg till moderatorerna för att få placeringen kontrollerad.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*tråd flyttad*
/moderator

Fattade mig inte på sidan riktigt först, men nu vet jag hur man ska göra. Tack för mig.

Skickades från m.sweclockers.com