Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

@anders190: Ah va kasst det går inte för mig med måste varit retro spelbutiken my bad. Retro kräver endast email och postnummer.
Retro spelbutiken och spelbutiken är samma företag alltid lika förvirrande när man ringer till dem via retro då de tror alltid att man menar spelbutiken ej retro.

Ps väntar tills eventuellt elgiganten kanske får in en bra deal på Super Mario Odyssey.

Knepigt att det är olika beroende på vilken storefront som används. Borde ju vara lika överallt.

Mjo, jag kommer inte förboka förrens strax innan lanseringen, såvida inget bra erbjudande dyker upp. Spelet var mest bara för att testa hur långt det gick att gå vid köp.
Inte långt kvar till det spelet, kommer verkligen bli kul. Själva hubvärlden, New Donk City, är jag inte så hyped på men övriga spelvärldar.... ja tack!

Skrivet av Tiamat:

@nME: jag har hunnit med att spela alla spelen jag har köpt sen fastnar jag för olika spel.
Har inte ens steam så det problemet har jag inte

Imponerande, själv köper jag mer än jag hinner spela ofta. Vissa spel har alltid företräde dock.

Skrivet av Role_Model:

Hur gör dom då? Jag har provat men inte lyckats, exakt varför minns jag ej. Att skapa konto i amerikanska och japanska eshop är inga problem, men att faktiskt köpa något har aldrig funkat för mig.

Osäker då jag själv inte gjort detta (ännu). Nu går det också använda Paypal vilket bör göra det lite lättare med betalningar.

Permalänk
Medlem

Någon som har Minecraft på Switch och kan bekräfta om det går att spela 2 spelare med varsin joycon? Funderar på att skaffa spelet men behöver veta hur många kontroller som behövs för att spela fyra...

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Osäker då jag själv inte gjort detta (ännu). Nu går det också använda Paypal vilket bör göra det lite lättare med betalningar.

Det låter ju riktigt smidigt! Dags att bläddra lite i japanska katalogen ikväll

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Inaktiv

L. A. Noire släpps till Switch: http://www.nintendolife.com/news/2017/09/crime_classic_l_a_no...

Skrivet av solemn:

Någon som har Minecraft på Switch och kan bekräfta om det går att spela 2 spelare med varsin joycon? Funderar på att skaffa spelet men behöver veta hur många kontroller som behövs för att spela fyra...

Har spelet så testade, fick det inte fungera. Och troligen lär det inte gå heller då utvecklarna inte verkar stödja detta: https://mynintendonews.com/2017/05/12/minecraft-nintendo-swit...

Blir nog lite ont om inputmöjligheter med bara en kontroller också, och även om man använder en knapp för att få fler kontrollmöjligheter så blir det nog frustrerande att spela.

Skrivet av Role_Model:

Det låter ju riktigt smidigt! Dags att bläddra lite i japanska katalogen ikväll

Låter bra, kolla så att engelskt språk finns till spelet. Olika från titel till titel om det stöds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har spelet så testade, fick det inte fungera. Och troligen lär det inte gå heller då utvecklarna inte verkar stödja detta: https://mynintendonews.com/2017/05/12/minecraft-nintendo-swit...

Blir nog lite ont om inputmöjligheter med bara en kontroller också, och även om man använder en knapp för att få fler kontrollmöjligheter så blir det nog frustrerande att spela.

Det var det jag tänkte, att det blir för lite knappar då. Men tack för att du testade, då vet jag!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Monster Hunter XX kom igår har redan testat demo:t:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Det var det jag tänkte, att det blir för lite knappar då. Men tack för att du testade, då vet jag!

Lugnt!

Skrivet av Tiamat:

http://oi68.tinypic.com/2s6q806.jpg

Nice!
Har du någon härlig bild på retail-samlingen? Lär ju vara 10-20 titlar vid det här laget.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Låter bra, kolla så att engelskt språk finns till spelet. Olika från titel till titel om det stöds.

Äsch, man är tvungen att godkänna användningen av PayPal på sitt japanska eshop-konto, sen ska man logga in på sitt paypal-konto och då får man ett felmeddelande från Nintendo som säger att det inte går. En snabb googling fick fram en post på reddit som bekräftar det.

Jaja, jag såg i alla fall att Double Dragon 4 är släppt i Japan (och Europa), det är ju najs. Jag fattar inte varför det fortfarande inte är släppt på svenska PSN...

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Lugnt!

Nice!
Har du någon härlig bild på retail-samlingen? Lär ju vara 10-20 titlar vid det här laget.

Är uppe i 10 st inte så många men har förhandsbeställt säkert 10 st till. Hade även Super bomberman men lämnade tillbaks det.
Har beställt Binding Isaac afterbirth+ för EU versionen med har redan den gamla som du ser på bilden.

Monster hunter XX ligger längst ned eftersom den redan finns på bild:D

Ps har all 3 st keychains för Cave Story+ gamestop bonus USA:

Bilden är bara från en produktsida jag har mina kvar i oöppnade förpackningar.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Role_Model:

Jaja, jag såg i alla fall att Double Dragon 4 är släppt i Japan (och Europa), det är ju najs. Jag fattar inte varför det fortfarande inte är släppt på svenska PSN...

Kan du inte köpa Double dragon 4 på den svenska sidan?
Det ska gå den kostar 95:-.

Ett gammalt roligt spel som jag spelade på arkad.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Kan du inte köpa Double dragon 4 på den svenska sidan?
Det ska gå den kostar 95:-.

Ett gammalt roligt spel som jag spelade på arkad.

Konstigt, jag ser det verkligen inte. När jag söker på Double Dragon så finns det bara inte.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

http://oi68.tinypic.com/2s6q806.jpg

Har spelet och resten av de Japansk importerande spelen engelskt språk som alternativ?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CrazyBlueberry:

Har spelet och resten av de Japansk importerande spelen engelskt språk som alternativ?

Monster hunter har endast japanska men en del andra har engelsk text.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Monster hunter har endast japanska men en del andra har engelsk text.

Ok, du köpte spelet av samlar skäl?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ok, du köpte spelet av samlar skäl?

Både och jag har spelat det på japanska så jag vet ungefär hur jag aktivera saker som potions m.m.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Role_Model:

Äsch, man är tvungen att godkänna användningen av PayPal på sitt japanska eshop-konto, sen ska man logga in på sitt paypal-konto och då får man ett felmeddelande från Nintendo som säger att det inte går. En snabb googling fick fram en post på reddit som bekräftar det.

Du kan skapa ett japanskt paypal konto och använda ditt svenska kredit kort med t e x. Men det krävs lite tid och en översättnings app om du inte kan japanska:

Själv har jag köpt japanska pre-paid cards som jag har använt till den japanska e-shop:en.
Det finns listor på de japanska spel som har engelsk text.

För övrigt finns det Amazon.de som säljer japanska fysiska spel men de är dyra (säljs av ett japanskt företag).
Monster hunter XX med frakt till Sverige över 90 Euro Tyskland har fri frakt.

Dragon Quest Heroes I・II NINTENDO SWITCH JAPANESE IMPORT 81,56 Euro vet inte vad frakten blir på den men Monster hunter hade 30 € extra för frakt till Sverige.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Är uppe i 10 st inte så många men har förhandsbeställt säkert 10 st till. Hade även Super bomberman men lämnade tillbaks det.
Har beställt Binding Isaac afterbirth+ för EU versionen med har redan den gamla som du ser på bilden.

http://oi67.tinypic.com/nb2nb5.jpg

Monster hunter XX ligger längst ned eftersom den redan finns på bild:D

Ps har all 3 st keychains för Cave Story+ gamestop bonus USA:

https://pbs.twimg.com/media/C8wq-7ZVoAASScb.jpg

Bilden är bara från en produktsida jag har mina kvar i oöppnade förpackningar.

Tack, riktigt nice med retail-utgåvor. Speciellt de lite mer ovanliga.

Permalänk
Medlem

Finns många sidor som säljer Japanska spel, bland anant Japanska butiker som oftast blir billigare att köpa ifrån en mellan handel i Europa.

https://www.play-asia.com/monster-hunter-xx-nintendo-switch-v...
https://www.nin-nin-game.com/en/nintendo-switch-new-games/238...
https://solarisjapan.com/products/monster-hunter-xx-nintendo-...

för att nämna par kända sådana.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Tenerezza: visst jag köpte från play-asia men du riskerar import avgifter från länder utanför EU.
På sikt kan det ändå bli billigare om man beställer flera då postens avgift är densamma. Så vidare det inte finns företag som har DDP fast du kan eventuellt få betala avgifter ändå som man kan skicka till företaget som i sin tur betalar summan tillbaks till dig.

Permalänk
Medlem

Någon som testat overcooked? Vi ska avverka ett hundratal mil över ett par dagar i helgen och snipperclips må vara roligt men lite variation är ju aldrig fel.

Är mest intresserad av hur enkelt det är att sätta sig in i och om det är lika värt på två spelare som det enligt youtube verkar vara på fyra spelare.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Någon som testat overcooked? Vi ska avverka ett hundratal mil över ett par dagar i helgen och snipperclips må vara roligt men lite variation är ju aldrig fel.

Är mest intresserad av hur enkelt det är att sätta sig in i och om det är lika värt på två spelare som det enligt youtube verkar vara på fyra spelare.

Jag och min flickvän, som är mer eller mindre ointresserad av spel, lirade det på PC. En med kontroll och en med tangentbord. Hade riktigt kul med det. Lätt att komma in i. På Switch har jag tyvärr ingen aning hur det är dock, men kan bara tänka mig att det och Switch är en god kombination.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Yes. Det är sjukt beroendeframkallande (om man gillar den typen av spel). Du använder bara spaken och två knappar, så det går utmärkt att bara sätta sig ner och börja spela med varsin joy-con (en kort tutorial på några minuter och sen är du/ni igång).

Det är lika roligt att spela tillsammans som att spela själv. Rekommenderas ifrån mig alltså!

Permalänk

Fick hem The Binding of Isaac i brevlådan idag, men dock såg det ut att vara original utgåvan. Någon som vet hur Pre-order bonus utgåvan ser ut?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fick hem The Binding of Isaac i brevlådan idag, men dock såg det ut att vara original utgåvan. Någon som vet hur Pre-order bonus utgåvan ser ut?

Jag antar att du inte tänker öppna den och kolla?
På framsidan av boxen där du öppnar den så ser du en bok och två klistermärken det ska gå att se på den europeiska versionen fast den är inplastad. Jag ser på båda mina två EU-kopior böckerna och klistermärkena den ena boken har åkt ut från plastskyddet.

Tyvärr har de inte ett klistermärke på omslaget som den amerikanska där det står "stickers inside".

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Jag antar att du inte tänker öppna den och kolla?
På framsidan av boxen där du öppnar den så ser du en bok och två klistermärken det ska gå att se på den europeiska versionen fast den är inplastad. Jag ser på båda mina två EU-kopior böckerna och klistermärkena den ena boken har åkt ut från plastskyddet.

Tyvärr har de inte ett klistermärke på omslaget som den amerikanska där det står "stickers inside".

Jag ville vara helt säker innan jag öppnar spelet, eftersom jag förväntade mig att det skulle stå någonting om det på hemsidan man beställer i från eller åtminstone på fodralet. Men tydligen är den speciella manualen och klistermärkena bara standard för europeiska utgåvan och inget värt att nämna innan eller hur?

Jag tittade lite snabbt mellan öppningen på fodralet, det ser ut att ligga ett litet häfte där inne, dock kunde jag inte se färgen guld eller se klistermärken, men jag antar att de ligger där.

Tack för bekräftelsen

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@CrazyBlueberry:
Det hela har marknadsfört väldigt dåligt av Headup. I USA när den marknadsfördes där förstod inte alla att det var en förhandsbokningsbonus som en del även kunde köpa på Target t e x. "stickers inside" märket avslöjade i alla fall vilken utgåva man fick.

Nu har jag både så jag visste vad jag skulle leta efter kul att du fick den med bonus sakerna.

Ps EU versionen har med first edition sakerna med och när de är slut så blir det som de i USA ingen bok eller klistermärken.

Permalänk
Medlem

Såg precis detta:
https://twitter.com/ZhugeEX/status/908094525993885698

Vill man undvika att klicka in på Twitter-länkar: DOOM och Wolfenstein 2 är på ingång.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo direct från nattens sändning

Du kan sen den här:

0:16 - Yoshiaki Koizumi introduces Nintendo Direct
0:40 - Pokémon Ultra Sun & Pokémon Ultra Moon
3:42 - Poké Ball Edition New Nintendo 2DS XL
3:58 - Mario & Luigi Superstar Saga + Bowser's Minions
4:52 - Kirby: Battle Royale
5:37 - Kirby 25th Anniversary Copy Ability Poll (Visit: https://goo.gl/k72RFm )
5:52 - Yo-Kai Watch 2: Psychic Specters and Oni Evolution
6:37 - Layton's Mystery Journey
7:11 - Minecraft for Nintendo 3DS Family of Systems
7:49 - Mario Party: The Top 100
8:35 - Metroid: Samus Returns
9:12 - ATLUS RPGs Journey to the West
10:02 - Apollo Justice: Ace Attorney
10:09 - Fire Emblem Warriors for Nintendo 3DS Family of Systems
10:19 - New Nintendo 2DS XL Orange & White Edition
10:46 - Xenoblade Chronicles 2
18:48 - Xenoblade Chronicles 2 Special Edition Version & Pro Controller
19:12 - Splatoon 2 Updates
20:10 - Fire Emblem Warriors
21:08 - Snipperclips Plus: Cut it Out, Together!
22:04 - Morphies Law
23:01 - Rocket League
23:49 - Arena of Valor - Nintendo Switch MOBA
24:39 - The Elder Scrolls V: Skyrim
25:46 - DOOM & Wolfenstein II: The New Colossus
26:22 - Flip Wars 27:08 - Arcade Archives Mario Bros.
27:59 - The Legend of Zelda: Breath of the Wild Champions amiibo
28:24 - NBA 2K18 | WWE 2K18 | FIFA 18 | Pokkén Tournament DX
29:28 - Project Octopath Traveler (Working Title)
34:11 - ARMS Ver. 3 Update
34:56 - Dragon Quest Builders
35:49 - Kirby Star Allies
36:44 - Downloadable Fun in Nintendo eShop
37:29 - Lost Sphere | Sonic Forces | Resident Evil | LA Noire
38:29 - Super Mario Odyssey
45:18 - Super Mario Odyssey Edition Nintendo Switch, Joy-Con, and Carrying Case

Dold text

Xenoblade Chronicles 2 Collector's edition sägs ligga på ca 100 $

75 $ för en ny pro kontroll:

Permalänk
Inaktiv

Senaste DOOM och Wolfenstein 2 var rätt oväntat faktiskt. Hade gärna sett mer spel presenteras men räcker att följa nyhetsflödena dagligen, presenteras minst ett spel om dagen just nu.

Blir att köpa både Dragon Quest Builders 1 och 2 med. Skönt att ettan presenterades tillslut, blir aldrig av att jag spelar PS4-versionen av första spelet.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Lite sugen på "kingdom new lands" idag. Det var ju lite småmysigt spel

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord