Apple lanserar Iphone X, Iphone 8 och Iphone 8 Plus

Permalänk
Skrivet av Wiruz:

Och du kan föra över filer från telefonen till vilken dator som helst ? Delar listor och musik som vanligt? Hur är vanligt? Du menar länkar? Inte fysiska filer?

Får inte över filer från telefon till dator pga säkerhetsrisk sitter på ett företag med ca 40k användare och ingen får föra över filer från mobil till dator. Dela musik är från spotify som dom flesta andra kör och där länkar man ju en länk till listan / låten som dom öppnar och hamnar på rätt låt / lista. Fysiska filer från mobil till dator är big NO NO för säkerhet.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Säg att det handlar om 50 GB som du ska kopiera från din iPhone till en annan persons windowsdator. Inget speciellt osannolikt scenario. Denna person har dessutom endast en 4G-anslutning med 10 GB data per månad. Hur gör du?

Med Android är det bara att plugga i kabeln i dator och telefon, öppna utforskaren och ta en kopia. Säga vad man vill, men det är en ganska idiotsäker lösning. Och många föredrar den typen av flexibilitet.

Jag kan tänka ett fall där det faktiskt hänt, och det är ett teoretiskt fall som ungefär aldrig inträffar i verkligheten

Men allvarligt talat, 50gb vad, bilder? filmer?
Var kom dessa 50gb ifrån i början och hur tog dom sig till telefonen?

Om telefonen nu är så låst så skulle det ju aldrig gå att få dit filerna från början, alltså ej ett senario som kan inträffa

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hultron:

Du tycker alltså helt seriöst att det är lika viktigt att kunna använda din mobils lagringsutrymme som "usb-sticka" är värt lika mycket som att få nyaste versionen av operativsystemet samtidigt som alla flaggskepp på din 2 år gamla telefon?

Det är för mig otroligt viktigt att kunna använda mobilen som usbsticka, om inte så tvingas jag bära med mig en annan kamera många gånger.
Att mobilens operativsystem uppgraderas ofta är också otroligt viktigt, när mobilen blir 2 år så blir det mindre viktigt. Det hänger dock ihop med priset av mobilen, en för 10 000kr ställer jag högre krav än en för 2000kr.
Men även om man får uppdateringar till Androiderna så är de ofta tröga. Hur många har t.ex. Android 8 nu och snart kommer 8.1. Att man får uppdateringar men får vänta så längre är inte alls roligt.

Min poäng är att de båda osen har stora brister.

Permalänk
Medlem

Ja är man begränsad till svenskar i Sverige så, men de flesta av oss är ofta ute och träffar människor från alla världens hörn och vet du vad, iPhone är väldigt ovanlig jämfört med läget i Sverige.

Vi har nog olika sorters liv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är otroligt viktigt att kunna använda mobilen som usbsticka, om inte så tvingas jag bära med mig en annan kamera många gånger. Att mobilens operativsystem uppgraderas ofta är också otroligt viktigt, när mobilen blir 2 år så blir det mindre viktigt.
Det hänger dock ihop med priset av mobilen, en för 10 000kr ställer jag högre krav än en för 2000kr.
men även om man får uppdateringar till Androiderna så är de ofta tröga. Hur många har t.ex. Android 8 nu och snart kommer 8.1.

Fast man har åtminstone de senaste 4 åren kunnat föra över bilder och videos från iPhone till datorn via usb.

Skrivet av Mirialia:

Ja är man begränsad till svenskar i Sverige så, men de flesta av oss är ofta ute och träffar människor från alla världens hörn och vet du vad, iPhone är väldigt ovanlig jämfört med läget i Sverige.

Vi har nog olika sorters liv.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, du låter som ett undantag...

-
-
-

EDIT; Tackar för mig och säger god natt till er alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Håller med att 50GB är överdrivet på en slö mobil om de nya ej har blivit mycket snabbare.
För min del så 500GB ny data brukar jag flytta med mig mellan olika platser, men om 500GB skulle ta typ 500 timmar på mobilen så är det orelevant om det går eller inte. Det är därför jag inte använder portabla ssd och inte min mobil till detta.

Jag tycker det dock är konstigt att inte många öppet står för att det är skit att Apple har gjort det så krångligt att flytta filer på det absolut vanligaste och enklaste sättet som folk brukar göra det på, detta med högst kompilatet, där det inte är några problem att värddatorn ej har tillgång till internet.

Det är lite som att vi Android ägare skulle säga att fast vi köper en svindyr telefon av senaste modell, så det kvittar det att vi ej kan vara säkra på att vårt operativsystem till denna kommer få uppdateringar genom tillverkarens officiella kanaler.

Prövade nu om jag kunde lägga in några filer alls från datorn, men det var visst tvärstopp.
Det skulle absolut vara en fördel att kunna bära med sig viktiga filer på mobilen, men jag tycker absolut inte att det är nödvändigt och det är ingen funktion som skulle göra att jag väljer bort en telefon. Det känns trots allt att det är en ganska nichad grupp människor som skulle använda mobilen för att flytta filer. Det flesta nöjer sig nog med typ ett USB minne eller mail och funkar inte det ringer man IT-supporten.

Jag har förvisso uppgraderat min nyckelknippa med ett USB just för att mobilen inte klarar av detta.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hultron:

Fast man har åtminstone de senaste 4 åren kunnat föra över bilder och videos från iPhone till datorn via usb.

Ja jag tänkte fel där.. Att ej kunna flytta andra filer går att överleva med. Och problemet är att mobilerna, iaf min är så slö så jag brukar köra med extern ssd i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Största styrkan hos Apple är ju deras ekosystem, när de som användare har flera saker från deras produktportfölj.

Men för varje produkt finns ju alltid en alternativ som är likvärdigt eller bättre. Men förstår personer som har flera ur deras produktportfölj.

Jag är definitivt inte Apple kund iaf, tycker jag är för begränsad i en iPhone.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Ja kan så vara men faktum är att namnet Icloud skvallrar om att du måste använda något som Apple tagit fram?
Suck orkar inte..... Nej alla har inte facebook,Alla har inte dropbox. Alla abonnemang har dessutom en begränsning och alla kanske inte kan skicka via dropbox eller drive, Vore det konstigt?. Om du vill lägga den på PC,n på jobbet fungerar det?Eller på vilken PC som helst utan något som har med Apple installerat? Du anser att du har 100% frihet att göra vad du vill och att du utnyttjar enhetens fulla potential och att den är smidigt utformad för dig som användare så du kan på bästa sätt dela med dig av saker exempelvis?

PS: Är det ingen annan som brukar föra över filer från telefonen till datorn av Androidanvändarna?

Skrämmande!

Jaa.. ? iCloud ingår med dit apple-id, är som dropbox enda skillnaden är en automatisk backup av telefonen hamnar där så fort du kopplar in laddaren.
jag kan skicka vad jag vill till vem som helst utan att den installerar nått, jag delar bara en nedladdningslänk som man öppnar i valfri webläsare, eller så loggar jag in med mitt apple id och laddar ner den fil jag vill ha via webbläsaren... MAGISKT!

förresten, vad är skrämmande... att folk vet hur man använder molntjänster 2017?

Knappt använt ett usb-minne senaste 5 åren.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Avstängd

Roligt med 1334 x 750 upplösning då haha.

Nä nästa gång får det bli en telefon med bättre skärm det är ganska pinsamt hur de fortfarande kan ha så dålig upplösning på en så dyr telefon..

Permalänk
Musikälskare

oh my god... iPhone x ser underbar ut!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Oj oj Apple vad händer?

Permalänk

Många haters som rapar samma kommentarer sen dom gjorde 2007 typ, "man får inte..", "Man kan inte.." och klassikern "alla fanboyzz köper ändå".

Och nej, fingeravtryck syns inte speciellt mycket för att det är glas, om man inte är sotare och har en vit, eller bagare och har en svart ... men då är de samma på alla androidlurar ändå så.

Tyckte dom såg trevliga ut, blir säkert en ny för mig så småningom.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Dags för alla andra mobiltillverkare att stämma Apple för att dem kör med liknande design, precis som när Apple stämde dem andra tillverkarna för, för några år sedan!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Och nej, fingeravtryck syns inte speciellt mycket för att det är glas, om man inte är sotare och har en vit, eller bagare och har en svart ... men då är de samma på alla androidlurar ändå så.

Tycker att fingeravtrycken synns jävligt mycket på min svarta oneplus X så... Vetefan vad du snackar om.

Permalänk
Skrivet av Wiruz:

Du ska dela en 200mb stor fil via e-mail? AirDrop till en Mac, PC ingen Mac. Imessage låter som något som endast fungerar mellan Apple och Apple? Icloud drive? Måste man ha en Mac för att komma åt utrymmet? Då återstår Dropbox och Onedrive som är blockat på jobbet av säkerhetsskäl så vad är alternativet menar du?

Kan jag ta en USB sladd och flytta över den till PC,n som man kunnat i alla tider på andra enheter för det måste väl ändå vara det enklaste?

För att svara på din fråga som jag misstänker du är ute efter. Kan du koppla in din iPhone via USB i en PC och bara flytta videor? Svaret är ja, det kan man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

@Rocklets:
Hur menar du? Face Scanner på S8 är definitivt lika säkert som på iPhone X, men tror att S8 har en bättre säkerhet när det gäller Iris-scannern. Sen har ju S8an en Fingerprint Scanner också, så plus på det.

Nä, Samsungs ansiktsigenkänning är definitivt inte på samma nivå som Apples FaceID. Den kan luras av en bild och Samsung själva rekommenderar ju iris-scannern eller fingeravtrycksläsaren för bättre säkerhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

De hade jättemånga för typ 2 år sedan och var typ först med de krökta oledpanelerna men året efter så låg allt fokus på quantum dot och min gissning är att de hade inte volymerna för att sälja OLED även i toppsegmentet (tänk på att LG säljer i lägre volymer än samsung) och att quantum dot är såpass bra och så mycket billigare att det var viktigare att fokusera på en.
De säljer nog av lite av de stora panelerna till typ philips (min gissning bara) och satsar resten på mindre enheter med en större vinstmarginal på själva panelen.

Samsung har i många år varit de absolut största på OLED och LG har legat en bit bakom men LG har verkligen pushat OLED på TV vilket gör att de syns mycket om man just kollar TV för samsung bytte typ.

Var snäll och ge mig beteckning på en sådan.. Inte för att jag inte tror dig utan av intresse (eller, jag är lite tveksam faktiskt). För mig veterligen var LG först med att faktiskt lansera en 2014. Möjligt att de haft med koncept på mässor, men "jättemånga krökta" som faktiskt gick att köpa?
Motbevisa mig gärna för jag hade faktiskt uppskattat om samsung isf tog upp denna satsning igen och skrotar sina qled som är rent av fruktansvärda.

Permalänk
Medlem

Blev direkt en bokning på en iPhone X 64GB. Såg att Inet hade dem så bokade direkt jag märkte. Dock ser jag att de lade upp den 19:35, och jag bokade runt 21:20, så jag vet inte om jag hinner med i första batchen, kanske var några andra som var mer på G än mig och hann före...

Iaf så har jag alltid velat ha en telefon med bara skärm på framsidan. När Galaxy S8 kom var jag bara ett klick ifrån att köpa en, men höll mig och väntade.

Jag tyckte verkligen synd om Face ID-failen dock. En teori varför det hände var att man inte låst upp den innan med passcode, vilket man måste göra även med Touch ID, men det känns som att de borde ha tänkt på det.
Men nå väl, nu vet man att deras demon är live och inte inspelade iaf. Betryggande på sätt o vis.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Det bästa med hela presentationen var ändå när de pratade om att FaceID var det bästa och skröt om det, men sen när de skulle göra en Demo, icke-sa-nicke, då krånglar det direkt

De kanske skulle köra Windows Hello?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Jaha då har Apple hoppat på det helidiotiska med 18:9 skärmar verkar det som, en korkat farsot är vad det är!

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Nej tack. Jag vill ha billigare mobiler. Inte dyrare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Jaha då har Apple hoppat på det helidiotiska med 18:9 skärmar verkar det som, en korkat farsot är vad det är!

Varför är 18:9 så korkat? Mer ergonomiskt sett till bildytan och en fördel vid exempel dual view/ multitasking.

Permalänk
Medlem

Iphone X är snygg som bara den men man blir kallsvettig av priset. Undrar om den utstickande kameralinsen kommer ställa problem för dom som slänger mobilen på bordet.

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Går alldeles utmärkt att se Apples keynotes i Microsoft Edge.

+

Skrivet av Koffelito:

Går jättebra att se i Edge på windows 10. I alla fall för mig.

I stand corrected. Förbisåg möjligheten att använda Edge eftersom jag har svårt för bloatware.

Skrivet av Gurk:

Det låter lite så när man inte vet anledningen utan bara gissar.
https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_Live_Streaming
Det finns s.a.s en anledning mer än attityd.

Det blir lite roligare när du sätter ihop det i ett ekosystem med telefon, dator, platta, klocka, hörlurar, hemmastyrning, träning, familjegrejer etc. Sakerna var för sig är inte så imponerande.

Det är inte det att ekosystemet saknas. På grund av vad jag arbetar med har jag tillgång till både iPhones, iPads, Mac och AppleWatch om/när jag så önskar. Somliga skulle säkert tycka det var underbart. Problemet ligger i att jag inte förstår på vilket sätt Apples prylar blir så oumbärliga att folk går man och huse för att övertrassera sina lönekonton för att skaffa de senaste modellerna - trots minimala uppdateringar mellan generationerna, till en kostnad som få andra aktörer på marknaden ens kommer i närheten av.

Visst är Apple Watch praktisk när man tränar eller vill ställa alarm, få diskreta notiser i möten etc. Men allt det där är sådant som finns i andra, betydligt billigare och mer anpassade alternativ. Och jag klarar mig definitivt utan paddor, som känns för stora och klumpiga att ha med sig och är samtidigt för klena för att ersätta en dator. Bara till för att konsumera, d.v.s en enhet för barn. Mina barn är så pass stora att de inte är intresserade av tablets, men visst. Jag ser din poäng om småbarnsföräldrar. Inte för att jag tycker man skall fördumma ungarna med paddtor, men men

Det är mest fernissan som är annorlunda sett till alternativen. Batteritiden är ju dessutom ganska skräpig för samtliga Apples produkter.

Pennan tillsammans med en 12.9 är en helt okej upplevelse, även om jag fortfarande föredrar Wacom. Mac minin är fortfarande väldigt prisvärd(!) och kan användas som en tyst htpc om man inte är kräsen när det kommer till bildkvalitet. Ironiskt är Minin den produkt som är äldst(?) i Apples nuvarande sortiment och samtidigt den jag tycker är mest prisvärd eftersom de i regel håller i flera år med minimalt underhåll. Macbook Pro var helt okej under en period, men det är många år seda nu och numera är de för dyra för den prestanda man får.

Jag gillar att meka och fixa med tekniken för att anpassa den efter mina behov, vilket jag upplever är frustrerande svårt med Apples ekosystem. Det är så ofta jag springer in i en vägg som Apple har murat upp mest för att jävlas, känns det som. De har bestämt att man inte skall kuna göra vissa saker med deras produkter, som är norm för alla andra likartade produkter från konkurrenterna. Det är helt okej att det tar sådana initiativ att sabba för användarna, de får naturligtvis göra vad de vill med sina produkter. Men det undgår mitt förstånd att de kan överdebitera med ett så arrogant och protektionistiskt förhållningssätt gentemot både sina kunder, distributörsledet och konkurrensen.

"Welcome to the future". Jomenvisst. Plötligt är trådlös laddning och knapplösa skärmar med thin bezel en nyhet...

Permalänk
Medlem

Fan vad fula, samsung for life!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Fina telefoner, men lite dyra
Trots den fina hårdvaran finns det inte mycket de nya telefonerna inte kan göra som 6S/7 kan redan. Har själv en 5S som börjar kännas ganska trött men kommer nog köpa en beggad 7:a. Reddit, mailen, iMessage, kameran, podcasts och spotify fungerar säkerligen lika bra på en 7:a som en 8:a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Det är inte det att ekosystemet saknas. På grund av vad jag arbetar med har jag tillgång till både iPhones, iPads, Mac och AppleWatch om/när jag så önskar. Somliga skulle säkert tycka det var underbart. Problemet ligger i att jag inte förstår på vilket sätt Apples prylar blir så oumbärliga att folk går man och huse för att övertrassera sina lönekonton för att skaffa de senaste modellerna - trots minimala uppdateringar mellan generationerna, till en kostnad som få andra aktörer på marknaden ens kommer i närheten av.

Folk tycker helt enkelt om sina telefoner och vill gärna ha det senaste. Särskilt när det gäller Apple som har väldigt nöjda kunder.

Citat:

Visst är Apple Watch praktisk när man tränar eller vill ställa alarm, få diskreta notiser i möten etc. Men allt det där är sådant som finns i andra, betydligt billigare och mer anpassade alternativ. Och jag klarar mig definitivt utan paddor, som känns för stora och klumpiga att ha med sig och är samtidigt för klena för att ersätta en dator. Bara till för att konsumera, d.v.s en enhet för barn. Mina barn är så pass stora att de inte är intresserade av tablets, men visst. Jag ser din poäng om småbarnsföräldrar. Inte för att jag tycker man skall fördumma ungarna med paddtor, men men

Den här är gjord på en iPad:
https://cdn.cultofmac.com/wp-content/uploads/2017/03/C4osFKEU...

Och en alternativ version har suttit uppe över Times Square:
https://cdn.cultofmac.com/wp-content/uploads/2017/03/C59mSUgU...

Knappast en enhet bara för konsumtion, eller en enhet för barn. A10X ger dessutom 13" MacBook Pro en match så det finns nog prestanda för att ersätta rätt många datorer.

Citat:

Det är mest fernissan som är annorlunda sett till alternativen. Batteritiden är ju dessutom ganska skräpig för samtliga Apples produkter.

Vilka plattor har bättre batteritid än iPad, och vilka av dem är i så fall lika tunna och lätta? På vilket sätt är batteritiden i MacBook Pro dålig?

Därefter kan man ju alltid undra varför Apple konsekvent hållit sig till ungefär samma batteritid i sina iPhones. Kanske för att det är en bra avvägning som faktiskt fungerar väldigt bra i praktiken?

Citat:

Pennan tillsammans med en 12.9 är en helt okej upplevelse, även om jag fortfarande föredrar Wacom.

Själv har jag svårt att se mig själv någonsin köpa en Wacom-produkt igen om de inte kommer med avsevärda förbättringar. Ipad Pro och pennan är helt överlägsna.

Citat:

Jag gillar att meka och fixa med tekniken för att anpassa den efter mina behov, vilket jag upplever är frustrerande svårt med Apples ekosystem. Det är så ofta jag springer in i en vägg som Apple har murat upp mest för att jävlas, känns det som. De har bestämt att man inte skall kuna göra vissa saker med deras produkter, som är norm för alla andra likartade produkter från konkurrenterna. Det är helt okej att det tar sådana initiativ att sabba för användarna, de får naturligtvis göra vad de vill med sina produkter. Men det undgår mitt förstånd att de kan överdebitera med ett så arrogant och protektionistiskt förhållningssätt gentemot både sina kunder, distributörsledet och konkurrensen.

Deras produkter är inte gjorda för att mekas och fixas med. Det handlar knappast om att jävlas utan om att skapa en integrerad helhet, där de givetvis vill ha kontroll över hur den utvecklas. Vill du sitta och skräddarsy och modifiera allt efter dina egna preferenser är det inte rätt produkt för dig.

Citat:

"Welcome to the future". Jomenvisst. Plötligt är trådlös laddning och knapplösa skärmar med thin bezel en nyhet...

Ja, eller så kan man se hur den tekniken med Apple bakom sig kan leda vägen framåt alldeles oavsett vem som var först med vad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Vem f-n behöver mer än 458 ppi?
Nä hårdvaran är säkert toppklass, det är priset och iOS som är problemet..

Jo men tänker mest att de har gjort 13 Iphone och ingen av dem är i 1440 px eller 4K display knappt 1080 px inte många. De är ju trots allt 2017 och Samsung och Sony och andra mobiltillverkare har gjort 1440 eller 4K. När får man se en Iphone med 1440 eller 4K?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Jo men tänker mest att de har gjort 13 Iphone och ingen av dem är i 1440 px eller 4K display knappt 1080 px inte många. De är ju trots allt 2017 och Samsung och Sony och andra mobiltillverkare har gjort 1440 eller 4K. När får man se en Iphone med 1440 eller 4K?

Varför är det viktigt?