Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Apple lanserar Iphone X, Iphone 8 och Iphone 8 Plus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Fast du missar poängen.
Man saknar ingen funktionalitet och alla enheterna är kompatibla med varandra.

Kan du berätta vad vi alla missar från snälla Google?

Snälla Google? Har jag knappast påstått någonstans! Säger bara att Apple låser in folk punkt. Hur skickar du filer till en annan icke Apple enhet? Låt säga en video eller ett dokument som du ska visa på jobbet?Du sitter på jobbet som inte tillåter Itunes av sekretesskäl. Kan du koppla in USB sladden och flytta ut den till datorn som är i konferensrummet?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Snälla Google? Har jag knappast påstått någonstans! Säger bara att Apple låser in folk punkt. Hur skickar du filer till en annan icke Apple enhet? Låt säga en video eller ett dokument som du ska visa på jobbet?

Google Drive eller Dropbox, som alla andra människor här i världen använder?

Har aldrig stött på en människa som använt bluetooth för att dela med sig av någon data över huvud taget, speciellt inte för att visa upp dokument eller videor om man nu håller en presentation på jobbet.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Att man inte kan se Apples keynotes i andra webbläsare än Safari tycker jag säger en hel del om vilken attityd teknikjättar tillåts ha gentemot sina kunder 2017. Men när konsumenterna beter sig som åsnor så blir det som det blir.

Det låter lite så när man inte vet anledningen utan bara gissar.
https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_Live_Streaming
Det finns s.a.s en anledning mer än attityd.

Skrivet av serdyllon:

Har haft en stark uppsättning modeller från jättarna p.g.a. jobbet (iPhone 7 och 7+, Galaxy S4, S5 och S6) och kan inte påstå att jag gillat någon av dem. Jag är väl helt enkelt för tråkig för att fatta poängen med att förälska sig i telefoner. Eller företag.

Det blir lite roligare när du sätter ihop det i ett ekosystem med telefon, dator, platta, klocka, hörlurar, hemmastyrning, träning, familjegrejer etc. Sakerna var för sig är inte så imponerande.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

@Delerium: Jag läste någonstans att appar och liknande optimeras mycket bättre till IOS än vad det gör till android och att det är därför de har så mycket bättre prestanda än motsvarande android lur. Inte helt säker dock. Sen spelar väl skärmens upplösning lite roll då det är lättare att driva en skärm med mindre pixlar? Vet inte om det spelar så mycket roll dock.
Mvh

Det har säkert viss betydelse men det är väl bara en fördel att apparna är bra optimerade.

Man blir lite trött på att en del stirrar sig blinda på megapixlar hit och processorkärnor dit. Det är inte antalet megapixlar som avgör om en kamera är bra eller inte utan främst sensor och optik. Det är inte bara upplösningen som avgör hur pass bra skärmen är utan färger, betraktningsvinkel, svärta, kontrast osv. Folk gör det ganska enkelt för sig när de hävdar att Apple ligger flera år efter konkurrenterna. I vissa avseenden har de gjort det ja, men i andra avseenden tvärtom. Och med nya iPhone X har Apple kommit ikapp rätt rejält på de områden där de har legat efter. Påstår dock inte att iPhone X är bättre än motsvarande Android lurar. Det mesta handlar om tycke och smak. Exempelvis om man gillar iOS eller inte.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk

"Samtliga nya modeller har stöd för trådlös laddning via den proprietära standarden Qi. Detta innebär att telefonen kommer gå att ladda med redan befintliga lösningar.. "

Tror ni missade den största nyheten, att apple vågar sig använda av en proprietär standard. Hur ska dom nu tvinga folk att köpa deras egna dyrare laddare?

Visa signatur

I5-3570K@4,4Ghz| KFA2 GTX 1070 Ti | ASRock Z77 ExtreaM4 | Corsair 8GB 1600MHz Vengance | Corsair HX 750W | Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Snälla Google? Har jag knappast påstått någonstans! Säger bara att Apple låser in folk punkt. Hur skickar du filer till en annan icke Apple enhet? Låt säga en video eller ett dokument som du ska visa på jobbet?

Med email? Dropbox? AirDrop till en Mac? iMessage? OneDrive? iCloud Drive?

Du undviker frågan, vad saknar vi som "lever" i Apples eko-system?

EDIT; Ser dock att det är ett helt orealistiskt scenario att jag skulle ha en jobbrelaterad video/bild/fil på enbart min telefon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krabbtumme:

Google Drive eller Dropbox, som alla andra människor här i världen använder?

Har aldrig stött på en människa som använt bluetooth för att dela med sig av någon data över huvud taget, speciellt inte för att visa upp dokument eller videor om man nu håller en presentation på jobbet.

Jag brukar koppla in usb sladden och flytta filen från telefonen. Nej att Bluetooth kan användas till annat än tillbehör är något nytt

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Trenden att bygga glashala telefoner som halkar ur handen fortsätter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liquisole:

Förutom att kameran står ut en halvmeter på baksidan så ser telefonen i övrigt bra ut

Är faktiskt det som skulle störa mig mest och är samma på min honor 7 och vist med fett skal kan man få den att vara slät om man lägger ner den men är väldigt störande med kamera som petar ut så där

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Med email? Dropbox? AirDrop till en Mac? iMessage? OneDrive? iCloud Drive?

Du undviker frågan, vad saknar vi som "lever" i Apples eko-system?

Du ska dela en 200mb stor fil via e-mail? AirDrop till en Mac, PC ingen Mac. Imessage låter som något som endast fungerar mellan Apple och Apple? Icloud drive? Måste man ha en Mac för att komma åt utrymmet? Då återstår Dropbox och Onedrive som är blockat på jobbet av säkerhetsskäl så vad är alternativet menar du?

Kan jag ta en USB sladd och flytta över den till PC,n som man kunnat i alla tider på andra enheter för det måste väl ändå vara det enklaste?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Att man inte kan se Apples keynotes i andra webbläsare än Safari tycker jag säger en hel del om vilken attityd teknikjättar tillåts ha gentemot sina kunder 2017. Men när konsumenterna beter sig som åsnor så blir det som det blir.

Har haft en stark uppsättning modeller från jättarna p.g.a. jobbet (iPhone 7 och 7+, Galaxy S4, S5 och S6) och kan inte påstå att jag gillat någon av dem. Jag är väl helt enkelt för tråkig för att fatta poängen med att förälska sig i telefoner. Eller företag.

Fast det stämmer dock inte helt. Du kan även se keynote i Edge. Antar att de har något samarbete med Microsoft!

Ontopic: blev lite besviken. Vet dock inte vad jag hade förväntat mig å andra sidan! IPhone X blev lite dyr så jag är nöjd med min S8!

Jag hoppar nog på iPhone om något år igen då jag alltid kört den och varit nöjd. Jag kände bara för att testa något nytt denna gång samt att det var den första Samsung som jag tyckt sett bra ut.

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen folk att den där kepsskärmen på Iphone X är snygg? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Jag brukar koppla in usb sladden och flytta filen från telefonen. Nej att Bluetooth kan användas till annat än tillbehör är något nytt

Går dock såklart alldeles utmärkt att plugga in en kabel mellan dator och iPhone för att flytta både bilder och filmer, om man nu vill det också.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wiruz:

Snälla Google? Har jag knappast påstått någonstans! Säger bara att Apple låser in folk punkt. Hur skickar du filer till en annan icke Apple enhet? Låt säga en video eller ett dokument som du ska visa på jobbet?Du sitter på jobbet som inte tillåter Itunes av sekretesskäl. Kan du koppla in USB sladden och flytta ut den till datorn som är i konferensrummet?

På iPad Pro kunde jag detta, om inte hade jag kasserat dritten. Men usb-kabel måste väl gå på en iPhone också?
Liksom det är ju ej sällan som man behöver föra över bilder till en dator.. Wifi, bluetooth och allt vad det heter är bara krångligt att få igång på en ny dator som man ej ska pilla med, usb kabel is the shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Du ska dela en 200mb stor fil via e-mail? AirDrop till en Mac, PC ingen Mac. Imessage låter som något som endast fungerar mellan Apple och Apple? Icloud drive? Måste man ha en Mac för att komma åt utrymmet? Då återstår Dropbox och Onedrive som är blockat på jobbet av säkerhetsskäl så vad är alternativet menar du?

Kan jag ta en USB sladd och flytta över den till PC,n som man kunnat i alla tider på andra enheter?

Ja men varför sjutton har du en 200mb stor fil på din mobiltelefon från början om du vet att det är knöligt att dela med dig av den på jobbet?

Visst, jag skulle gärna se att jag kunde komma åt mer än bara bilder och videos när jag stoppar in kabeln i telefonen. Men jag tycker att du snöar in dig på lite väl specifika och onödiga funktioner.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Det har säkert viss betydelse men det är väl bara en fördel att apparna är bra optimerade.

Man blir lite trött på att en del stirrar sig blinda på megapixlar hit och processorkärnor dit. Det är inte antalet megapixlar som avgör om en kamera är bra eller inte utan främst sensor och optik. Det är inte bara upplösningen som avgör hur pass bra skärmen är utan färger, betraktningsvinkel, svärta, kontrast osv. Folk gör det ganska enkelt för sig när de hävdar att Apple ligger flera år efter konkurrenterna. I vissa avseenden har de gjort det ja, men i andra avseenden tvärtom. Och med nya iPhone X har Apple kommit ikapp rätt rejält på de områden där de har legat efter. Påstår dock inte att iPhone X är bättre än motsvarande Android lurar. Det mesta handlar om tycke och smak. Exempelvis om man gillar iOS eller inte.

Det har heller aldrig varit en tävling om att ligga först. Hur många minns den första smarta telefonen? Hur många minns den första iPhonen? Det intressanta har alltid varit vad man gör med tekniken och möjligheterna.

Permalänk
Medlem

4k@60fps äntligen. Gillar verkligen inte designen dock. Blir en Note 8 för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Du ska dela en 200mb stor fil via e-mail? AirDrop till en Mac, PC ingen Mac. Imessage låter som något som endast fungerar mellan Apple och Apple? Icloud drive? Måste man ha en Mac för att komma åt utrymmet? Då återstår Dropbox och Onedrive som är blockat på jobbet av säkerhetsskäl så vad är alternativet menar du?

Vem har en 200Mb stor fil på telefonen som är jobbrelaterad?
Snacka om att gripa efter halmstrån.
Är det en video du filmat på mobilen? Flytta över via USB, kräver inte ens itunes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Du ska dela en 200mb stor fil via e-mail? AirDrop till en Mac, PC ingen Mac. Imessage låter som något som endast fungerar mellan Apple och Apple? Icloud drive? Måste man ha en Mac för att komma åt utrymmet? Då återstår Dropbox och Onedrive som är blockat på jobbet av sekretesskäl så vad är alternativet menar du?

Det här exemplet är bland det första jag tog reda på hur man gör från en ipad, fungerar väl på samma sätt med en iphone antar jag. Men... med rätt app så kommer du åt filresurser på datorer, om du kan konfigurera delade mappar på din laptop. Jag använde iaf FileExplorer om jag minns rätt, finns andra varianter med där du lägger in det medföljande serverprotokollet för mac på nätverkskortet på laptopen etc. Det här är bara varianter på windows/mac problematiken sedan NT3.51, inget svårt eller konstigt.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thecreep:

Ja men varför sjutton har du en 200mb stor fil på din mobiltelefon från början om du vet att det är knöligt att dela med dig av den på jobbet?

Visst, jag skulle gärna se att jag kunde komma åt mer än bara bilder och videos när jag stoppar in kabeln i telefonen. Men jag tycker att du snöar in dig på lite väl specifika och onödiga funktioner.

200mb fil stort? Många har flera GB med filer (dokument, ritningar och annat) och på iPad Pro så fungerade den med usb-kabeln lika bra som mobiler har gjort sedan 10år bakåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Snälla Google? Har jag knappast påstått någonstans! Säger bara att Apple låser in folk punkt. Hur skickar du filer till en annan icke Apple enhet? Låt säga en video eller ett dokument som du ska visa på jobbet?Du sitter på jobbet som inte tillåter Itunes av sekretesskäl. Kan du koppla in USB sladden och flytta ut den till datorn som är i konferensrummet?

Jag trodde verkligen alla använde molnet 2017 faktiskt! Jag skulle uteslutande köra på Google drive eller Dropbox.

Men ja, video och bilder kan du ta ut med usb-sladd via vilken dator som helst. Dokument vet jag ej då jag aldrig testat. Brukar köra på Google drive faktiskt. Sjukt smidigt om du inte testat det! 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Snälla Google? Har jag knappast påstått någonstans! Säger bara att Apple låser in folk punkt. Hur skickar du filer till en annan icke Apple enhet? Låt säga en video eller ett dokument som du ska visa på jobbet?Du sitter på jobbet som inte tillåter Itunes av sekretesskäl. Kan du koppla in USB sladden och flytta ut den till datorn som är i konferensrummet?

roligt att det kommer ifrån nån som sitter på en Nvidia GPU som gör precis samma sak. tycker allmänt att det är rätt lustigt när dem som hatar apple mest för att låsa in sina kunder inte gör samma sak när det gäller GPU:er.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Avstängd

Innan ni skänker era pengar till den rödgröna röran så tänk på att det är billigare att flyga till New York eller Hong Kong och köpa telefonen där.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Har kört iPhone sen 3G men var sugen på att testa något nytt så körde på en Samsung S7 Edge vid senaste bytet på jobbet.

Måste säga att det flyter på betydligt bättre på iPhonen än, men att kunna använda navigeringsknapparna på androiden var helt enkelt guld värt! Det borde väl inte vara någon omöjlighet att peta in på IOS heller, men det kanske man redan har gjort?

iPhone X var dock riktigt läcker, men jag låser ofta upp min mobil i ett läge där kameran förmodligen inte skulle känna igen mitt ansikte så det ska bli intressant att se hur det fungerar i praktiken.

Permalänk

@lord_vasagos: Har en Honor 9 själv och där är inte det ett problem, något för Apple att ta efter kanske

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Japp, ser fram emot lite säkra GB 4 resultat. I och med att den har 4 mindre kärnor som nu kan köras tillsammans med de två större så verkar inte det GB resultatet som cirkulerat idag vara helt omöjligt. Ca 4000 single score och 10000 multi. Helt galet om det stämmer, plus dedikerad AI-krets. De är så långt före konkurrenterna här.

Håller helt med dig om att ingen av konkurrenterna kommer få lika höga poäng i GB 4 på ett bra tag, men dedikerad AI-krets har väl ändå Kirin 970 som visades upp nyligen?

"Today Huawei has officially unveiled the Kirin 970, the OEM’s new flagship SoC that has built-in AI computing capabilities. While it is normal to fixate on things like the CPU configuration and the GPU setup, Huawei is very keen to promote the Kirin 970 as a mobile AI computing platform."

"When it comes to things like AI computing, and in fact super-computing in general, the key benchmark is the number of floating point operations the processor can perform per second. Huawei claim that the NPU in the Kirin 970 can perform 1.92 TFLOPs (i.e. teraFLOPS) when using 16-bit floating point numbers (i.e. FP16). "

http://www.androidauthority.com/huawei-announces-kirin-970-79...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

200mb fil stort? Många har flera GB med filer (dokument, ritningar och annat) och på iPad Pro så fungerade den med usb-kabeln lika bra som mobiler har gjort sedan 10år bakåt.

Kanske går att lägga in filer från datorn till telefonen som är annat än bilder och videos?
Har aldrig provat, antog bara att det inte gick eftersom det är Apple.
För jag har ännu inte lyckats spara ner typ en PDF som jag kan få ut via USB-kabeln, utan ha fått använda typ dropbox.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Avstängd

Fasiken vad den var icke iögonfallande..Typ en kopia av en dålig kopia som de försökt snygga till i sista sekunden.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Hoppas det kommer Android telefoner med 4K 60 fps efter detta, bra jobbat Apple.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk

@landahl: Skojade lite faktiskt Om jag köper en mobil så blir det LG V30 utan tvekan