Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Trasig skärm vid leverans? *LÖST*

Komplett bekräftade precis att en ny skärm kommer inom 1-2 dagar.

Admin får gärna ta bort inlägget.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Avstängd

Kom skärmen enbart i originalkartongen eller låg den i en ytterkartong? Om det var den kartongen den kom i som du slet upp blir det ju svårt att se om paketet blivit skadat i transporten...

Permalänk
Medlem

Släng gärna upp ett par bilder på emballaget.

Permalänk
Medlem

Det har gått en timma, du har inte ens fått varken bu eller bä från komplett, och du har redan gjort en tråd om det? Huh?

Ta en kopp kaffe och vänta lite istället. Ingen mening att sitta här och spekulera om något innan du ens fått besked om det hela.

Om komplett säger "Nej", så kan vi diskutera vad man kan göra.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Det har gått en timma, du har inte ens fått varken bu eller bä från komplett, och du har redan gjort en tråd om det? Huh?

Ta en kopp kaffe och vänta lite istället. Ingen mening att sitta här och spekulera om något innan du ens fått besked om det hela.

Om komplett säger "Nej", så kan vi diskutera vad man kan göra.

Nej, handlar egentligen inte om ifall komplett har agerat rätt eller fel. Det var bara det att jag läste i helgen om folk som fått hem skärmar som såg extremt konstiga ut, och då var det något med bios som ställde till det. Jag är i nuläget mest nyfiken på ifall det är något liknande eller om den faktiskt är trasig.

Kaffet är på G

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Skrivet av R3pt1l3:

Släng gärna upp ett par bilder på emballaget.

Har uppdaterat tråden med bilder på embalaget.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Skrivet av videopac:

Kom skärmen enbart i originalkartongen eller låg den i en ytterkartong? Om det var den kartongen den kom i som du slet upp blir det ju svårt att se om paketet blivit skadat i transporten...

Har uppdaterat tråden med bilder på embalaget. Den kom i sin originallåda, ingen ytterkartong.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk

att du ens godkände paketet om sidan var helt sönder tryckt...

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av beifeldtarn92:

Nej, handlar egentligen inte om ifall komplett har agerat rätt eller fel. Det var bara det att jag läste i helgen om folk som fått hem skärmar som såg extremt konstiga ut, och då var det något med bios som ställde till det. Jag är i nuläget mest nyfiken på ifall det är något liknande eller om den faktiskt är trasig.

Kaffet är på G

Den är helt klart trasig, inget i bios kan göra så det ser ut sådär.
Bara vänta på komplett, borde inte vara nått problem att få en ny skärm

Permalänk
Skrivet av robert207:

att du ens godkände paketet om sidan var helt sönder tryckt...

Kartongen har jag orsakat, när jag skulle dra ur frigolitembalaget så satt det fast som hejsan, så jag skulle lyfta upp ena hörnet på kartongen och då sprack kartongen, så jag tänkte äh vafan är den redan trasig så gör jag det lätt för mig, så jag fortsatte dra i flärpen.

Men så försiktig som jag var med att ta ut själva innehållet så tycker jag det känns omöjligt för mig att orsaka en sådan skada på skärmen när den inte ens varit utsatt för en enda stöt under dom få timmarna jag haft den sen jag hämtade den hos postombudet.

Öppnade allt i sängen dessutom. Ska inte skriva fan i taket än men blir lite nervös över att dom kommer dra någon vals om att det är handhavande pga att embalaget ser ut som det gör.

Inte haft att göra med komplett tidigare, men har hört att deras kundservice ska vara helt okej.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av beifeldtarn92:

Hej! Fick hem min nya 27" IPS skärm från komplett.se

Har varit i kontakt med komplett redan och dom skulle skicka ett mail till mig som jag skulle svara på med bilder på embalage, skärmen på och avslagen men har gått en timma och har ännu inte fått mailet, ringde dom nyss igen och dom säger att det skickades 16.02. Antar att det är hotmail som bara går slött just nu.

om du har hotmail så är orsaken här:
https://portal.office.com/servicestatus

Permalänk
Skrivet av jensvo:

om du har hotmail så är orsaken här:
https://portal.office.com/servicestatus

Se på fan! Tack du

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk

Komplett ringde precis upp mig och bekräftade att hotmail har problem, fick skicka bilderna via länk på deras chatt under telefonsamtalet.

Dom bad mig skrota skärmen och en ersättningsorder är redan klar, det kommer en ny skärm om 1-2 dagar.

Sicken service! (Y)

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av beifeldtarn92:

Komplett ringde precis upp mig och bekräftade att hotmail har problem, fick skicka bilderna via länk på deras chatt under telefonsamtalet.

Dom bad mig skrota skärmen och en ersättningsorder är redan klar, det kommer en ny skärm om 1-2 dagar.

Sicken service! (Y)

Gött att det löste sig!