Permalänk
Medlem

Äter syntet godis ganska sällan, även om jag inte tackar nej till en påse lösgodis från Hemmakväll. Numera äter jag mest frukt. Bananer, vindruvor och dadlar är väääldigt gott. Det godaste snackset är nog rostade solroskärnor med lite salt.

Permalänk
Medlem

Inte Godis men en skål hemgjorda smöriga popcorn är nästan oslagbart.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Inte Godis

Den här killen!

Pingvinstänger i olika varianter är min jam.

Permalänk
Inaktiv

När man blandar gelegrodor och salta balkar och grodorna får saltet på sig, En tiopoängare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tjo,

Jag älskar godis och vill höra vilket godis ni tycker bäst om?

Ni får gärna lägga upp en bild på godiset och en länk om det går och namnet på dom.

Lys Melk
https://www.klippkungen.se/Images/products/CLO1273.jpg

Snickersglass
https://www.triumfglass.se/uploads/00782.png

PS: Jag har massor av favoriter så vet inte vilket som jag tycker bäst om men jag la upp denna.

Lite synd att dom gjort om lys melk så det inte är samma choklad som förr då dom gjort om den

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Jag körde till Cloettas chokladfabrik i Ljugsbro och köpte med lite godis till helgen

"till helgen" haha, rip.

Permalänk
Medlem

Snus! Skämt åsido så är jag saltmaniker och älskar nötter i de flesta former, men helst rostade och saltade mandlar.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Rekordmedlem

Det fanns Brie-ost med kort datum billigt i butiken idag så jag köpte ett kilo, sitter nu och mumsar på en kombination av Brie på Falu råg-rut och dessutom lite "chilliketchup" på det och dricker hemgjort is-te till det.
Det är en lagom vulgo vuxensmakskombination som jagar bort sockersugna barn, riktigt gott och ingredienserna har dessutom härlig konsistens.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Gustenrocks:
Vadå? Godis är gott. Jag menade att popcorn var min favorit men det är ju inte godis.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

"till helgen" haha, rip.

Vadå? Det där skulle jag lätt kunna sätta i mig under en helg utan att få en sockerchock i mina glansdagar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@infigo:
Haha! Förlåt! Jag höll med dig för jag trodde det stod "Inet godis", vilket ofta är just pingvinstänger. Popcorn är helt legit, jag kritiserar ingen 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Vadå? Det där skulle jag lätt kunna sätta i mig under en helg utan att få en sockerchock i mina glansdagar.

Det ser ut att vara typ 3 kg. Någonstans under/kring kilot på en dag så skulle åtminstone jag drabbas av ett rejält bukras.. Även i "toppform"

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

"till helgen" haha, rip.

Äsch, vi har ju fri tandvård tills man fyllt 21 i det här landet, så det gäller ju att passa på

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Det ser ut att vara typ 3 kg. Någonstans under/kring kilot på en dag så skulle åtminstone jag drabbas av ett rejält bukras.. Även i "toppform"

Det är värre än så, sötsakerna på bilden väger in på det dubbla 6 KG. Det är tur att man har årskort på gym, för annars blir det nog till att köpa 2-manstält som kläder om det ska fortsätta så här Men godis innehåller ju så lite nyttigheter, så det är därför man måste äta så mycket utav det...

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Häxvrål är löjligt gott, och så även godis med melonsmak.

https://www.torebrings.se/bilder/artikelbilder/467660.jpg

.. läste r*vhål. Vet inte hur det gick till dock.

Melonsmak är godaste smaken! Allra godast är den dock i Melon. Alltså frukten.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Haribo nappar, helst colasmak

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Malaco tog precis bort det från Gott och Blandat, vet dock inte vad dom ersatt det med eller hur det smakar nu.

Det var ju trevligt! Frågan är ju, som sagt, vad de ersatt det med.
Jag har sett att många bytt till certifierad palmolja, men vet inte hur stor skillnad det gör.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mini-ryttge:

Vet inte om det riktigt är godis men Barbells Coockies & Cream är helt störd. Caramel Cashew är inte att skoja bort den heller. Har på något sätt blivit mitt "favorit godis"

https://cdn2.bigcommerce.com/n-zfvgw8/8klxh9o/products/2650/images/9097/barebells_cookies-cream_protein-bar_pick-mix_uk__63984.1494892930.1280.1280.jpg?c=2

Caramel Cashew är ju sjukligt god

Skrivet av Asssor:

Malaco tog precis bort det från Gott och Blandat, vet dock inte vad dom ersatt det med eller hur det smakar nu.

Matgeek jämförde nya och gamla Gott och Blandat här

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeraton:

Äsch, vi har ju fri tandvård tills man fyllt 21 i det här landet, så det gäller ju att passa på

Jag har fri tandvård till jag fyller 25.

Står lite olika om fri tandvård.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Den här är fin, finns på apoteket och måste vara i supersalt version:

En isländsk favorit, Þristur, choklad och saltlakrits:

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

@Navicula: WONDERBAR!

För övrigt, Salmiakbalkarna i lösgodishyllan älskar jag. Verkar dessvärre inte så enkla att finna längre.

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Oooh älskar pristur! Har inte hittat någonstans i Sverige där den går att köpa dock...

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det nya receptet på lysmelk är värdelöst!

Eller, iaf betydligt sämre än det gamla. Det gör mig lite irriterad.

Jaså? Sen är det jäkla skillnad på nyöppnad burk och en som legat någon vecka i butiken. Är dom riktigt färska så kan jag äta hur mycket som helst

Har annars börjat för par år sen uppskatta finare och mörkare choklad (Marabous är ju bara nödlösning typ ).

T.ex lindt (Har även provat andra sorter i lokal chockad handel).

Dessa tycker jag är goda

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Rolig tråd och gött att det finns många lakrits/salt-älskare här

Min personliga favorit, Aromas salta grodor

Andra plats, Djupur, lakrits med choklad är som en smekning av din älskare för smaklökarna.

@Näbbdjuret
De såg goda ut. Har ätit Djupur massa ggr tidigare men aldrig smakat eller ens sett Þristur, var kan man få tag i det?

Visa signatur

Chassi:NZXT Switch 810 White PSU:CM V-Series Mobo:ASUS Z170 PRO GAMING CPU:i7-7700K Kylare:CoolerMaster Air Maker 8 RAM:Corsair 16GB DDR4 3000MHz GPU:Asus 1070 SSD: 6x Samsung 830 128GB RAID10 in IcyDock HDD:Seagate/WD->21TB & LSI 9211 Controller OS:unRAID + 2x Virtual Gaming Win10 Tillbehör:Logitech G402, DeathAdder Chroma / QPAD MK-85 / Sennheiser Momentum 2.0 Wireless Skärmar:BenQ 24" LCD+Oculus Rift Mobiler:LG G6 + Samsung S6 Edge + Gear VR SM-R323 HTPC:Raspberry Pi3 LibreELEC Network:Cisco / HP / Meraki

Permalänk
Medlem
Skrivet av cncepic:

Rolig tråd och gött att det finns många lakrits/salt-älskare här

Min personliga favorit, Aromas salta grodor
http://www.aroma.se/gallery/1453991504.5019.jpg

Andra plats, Djupur, lakrits med choklad är som en smekning av din älskare för smaklökarna.
http://lh6.ggpht.com/_WHM6KaSuwHk/S7y129NeH_I/AAAAAAAAC0M/uxe-U0T4g-A/Dj%C3%BApur-delad_thumb.jpg

@Näbbdjuret
De såg goda ut. Har ätit Djupur massa ggr tidigare men aldrig smakat eller ens sett Þristur, var kan man få tag i det?

Finns på lite webshopar om man inte har någon kollega eller bekant som kan nyttjas som langare

http://islandsktgodis.se/pasar/pasar-sambo/%C3%9Eristur-250g
https://www.shopicelandic.com/collections/candy/products/samb...
https://www.nordicstore.net/collections/icelandic-candy/produ...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

glasswienerbröd

choklad med hasselnötter

Ge mig en låda av varje och 10 liter mjölk så är det borta någon timma senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Äter syntet godis ganska sällan, även om jag inte tackar nej till en påse lösgodis från Hemmakväll. Numera äter jag mest frukt. Bananer, vindruvor och dadlar är väääldigt gott. Det godaste snackset är nog rostade solroskärnor med lite salt.

Varför äter du syntet och vad är det egentligen?

On topic: gillar choklad i alla dess former. Marabou, lys melk och center. Även sött och surt lösgodis går hem. Tur jag gillar styrketräning lika mycket som godis. Har skett att man tryckt i sig 2x 200gr Marabou + påse lösgodis i en sittning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Varför äter du syntet och vad är det egentligen?

On topic: gillar choklad i alla dess former. Marabou, lys melk och center. Även sött och surt lösgodis går hem. Tur jag gillar styrketräning lika mycket som godis. Har skett att man tryckt i sig 2x 200gr Marabou + påse lösgodis i en sittning.

Han menar väl konstgjort godis typ det du beskriver ovan. Naturligt godis är väl ex frukt och nötter, som han beskriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Han menar väl konstgjort godis typ det du beskriver ovan. Naturligt godis är väl ex frukt och nötter, som han beskriver.

Troligtvis men iom hans särskrivning får vi aldrig veta säkert.