Bästa GPU på ett 400 watt PSU

Permalänk
Medlem

Bästa GPU på ett 400 watt PSU

Tjena! Jag letar efter ett GPU till en dator jag håller på med. CPUn är en Ryzen 7 1800x som jag kom över billigt. Sist jag testade peakade den runt 105 watt. I lådan sitter ett 400 watt gold PSU och i övrigt inga delar som drar så värst mycket.

Letar mig blind atm och hjälp hade varit tacksamt! Äldre lite billigare kort funkar med. Tradera tycker vi om.
Målet med datorn är att den ska funka som dedikerad streaming dator(skickar feed med capture card från min gaming dator), rendera video, kunna hantera bildredigering och agera mediadator till och från. Tyngre gaming är långt ifrån målet. Då får det bli nytt PSU!

Tack på förhand!

Edit: Ju billigare desto bättre! Så länge det klarar av sagda mål.

Permalänk
Medlem

Budget? Annars borde det funka med ett GTX 1060. Drar väl omkring 110-120 W. Men då blir det en gaming dator i alla fall.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@sajcon: Jag skulle säga ju nyare desto bättre (nyare grafikkort drar mindre) Men jag skulle nog säga att ett GTX 1060(drar mellan 100-120w) beroende på modell men det ska inte vara några problem.

Mvh PG

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Budget? Annars borde det funka med ett GTX 1060. Drar väl omkring 110-120 W. Men då blir det en gaming dator i alla fall.

Ju billigare desto bättre! Så länge det klarar av ovanstående mål. Kollat på ett 1060 men det är lite utanför vad plånboken säger att jag borde ta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om man vill ha billiga och strömsnåla grafikkort som inte behöver vara så kraftfulla skulle jag rekommendera RX 550/560 eller GTX 1050/1050ti. Dessa kort behöver ingen extern ström, dvs de drar strömmen från moderkortet, och de kostar mellan 1000-2000kr vilket kanske är mer i din budget än ett GTX 1060. Om man letar begagnat kan man säkert hitta ett GTX 750ti utan extern ström för några hundra. Det är ju då ett mycket äldre kort.

Permalänk
Medlem

Om du använder den som en RTMP server, vilket jag misstänker när du streamar behöver du ju inget grafikkort. Flytta över ett annat grafikkort tillfälligt, sätt igång SSH och fjärrstyra datorn borde ju fungera minst lika bra. Sen om du vill ha den som mediaserver håller jag med övriga här kring 1050/1050ti, klart mest ekonomiskt och bäst anpassat ur ett strömperspektiv.