Scam marknaden här på forumet

Permalänk

Scam marknaden här på forumet

Hej alla

Verkar som jag lyckats att bli scammad på en summa pengar här på forumet av en användare. Kort sagt så la jag upp en köpes annons här på forumet för att köpa ett GTX 1080 Ti FE kort. Närmare bestämt denna annons:

https://www.sweclockers.com/marknad/145994-k-gtx-1080-ti-foun...

Fick kontakt med en medlem via PM som ville sälja ett kort lite billigare, men det var ändå enligt mig en helt rimlig summa för kortet. Han hade beställt nytt och därför vill han bli av med detta kort snabbt. Personen hade varit medlem sedan 2004, men hade dock inga marknadsreferenser(aningen skumt). Han erbjöd sig därför att skicka kortet emot att jag swishade honom halva beloppet för kortet, för att senare få resterade belopp när jag fått kortet och testat det.
Han gav mig alla hans personuppgifter inkl personnummer och address samt ett bankkonto. Jag dubbelkollade alla uppgifter på hitta.se och de verkade stämma. När jag skrev in det telefonnummer han uppgivet i meddelandet så kom samma namn upp i Swish som det som an angivit i meddelandet. Så långt verkade det mesta stämma, han hävdade också att han gjort flera affärer här tidigare utan problem.

Efter att jag swishat pengarna lovade han att han skulle försöka få iväg kortet dagen efter(4/10) när jag senare frågade på kvällen om han lyckats få iväg kortet. Sa han att hans flickvän inte ville skicka kortet och att de hade haft ett argument om detta. Tydligen så bor inte han på samma ort som flickvännen då han reser runt med jobbet och är bara hemma ibland. Han sa att flickvännen inte ville skicka kortet om inte hela summan fanns på kontot. Han försäkrade mig om att det hade blivit något missförstånd med henne och att han skulle åka hem idag(5/10) för att antingen skicka tillbaka mina pengar eller få iväg kortet.

Sista meddelandet jag fick från honom var idag(5/10) klockan 7:11 och han har inte hört av sig något mer sedan dess. Även fast han sa att han skulle skicka det ikväll och fortsatte kommunikationen efter vårt samtal. Medlemmen har varit inloggad under hela kvällen så är rätt säker på att han läst det jag skrivit eller ignorerat det. Efter jag skickat flera meddelanden också efter jag skickat pengarna igår så har han börjat bete sig väldigt otrevligt emot mig för att jag och mer eller mindre hotat mig.

Nu antar jag att det blir en polisanmälan har aldrig gjort detta förut men har väl inte så mycket val?

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Hej alla

Verkar som jag lyckats att bli scammad på en summa pengar här på forumet av en användare. Kort sagt så la jag upp en köpes annons här på forumet för att köpa ett GTX 1080 Ti FE kort. Närmare bestämt denna annons:

https://www.sweclockers.com/marknad/145994-k-gtx-1080-ti-foun...

Fick kontakt med en medlem via PM som ville sälja ett kort lite billigare, men det var ändå enligt mig en helt rimlig summa för kortet. Han hade beställt nytt och därför vill han bli av med detta kort snabbt. Personen hade varit medlem sedan 2004, men hade dock inga marknadsreferenser(aningen skumt). Han erbjöd sig därför att skicka kortet emot att jag swishade honom halva beloppet för kortet, för att senare få resterade belopp när jag fått kortet och testat det.
Han gav mig alla hans personuppgifter inkl personnummer och address samt ett bankkonto. Jag dubbelkollade alla uppgifter på hitta.se och de verkade stämma. När jag skrev in det telefonnummer han uppgivet i meddelandet så kom samma namn upp i Swish som det som an angivit i meddelandet. Så långt verkade det mesta stämma, han hävdade också att han gjort flera affärer här tidigare utan problem.

Efter att jag swishat pengarna lovade han att han skulle försöka få iväg kortet dagen efter(4/10) när jag senare frågade på kvällen om han lyckats få iväg kortet. Sa han att hans flickvän inte ville skicka kortet och att de hade haft ett argument om detta. Tydligen så bor inte han på samma ort som flickvännen då han reser runt med jobbet och är bara hemma ibland. Han sa att flickvännen inte ville skicka kortet om inte hela summan fanns på kontot. Han försäkrade mig om att det hade blivit något missförstånd med henne och att han skulle åka hem idag(5/10) för att antingen skicka tillbaka mina pengar eller få iväg kortet.

Sista meddelandet jag fick från honom var idag(5/10) klockan 7:11 och han har inte hört av sig något mer sedan dess. Även fast han sa att han skulle skicka det ikväll och fortsatte kommunikationen efter vårt samtal. Medlemmen har varit inloggad under hela kvällen så är rätt säker på att han läst det jag skrivit eller ignorerat det. Efter jag skickat flera meddelanden också efter jag skickat pengarna igår så har han börjat bete sig väldigt otrevligt emot mig för att jag och mer eller mindre hotat mig.

Nu antar jag att det blir en polisanmälan har aldrig gjort detta förut men har väl inte så mycket val?

@AquaRelliux: det finns en tråd om marknadsreferenser här på swec finns den perssonen med där?
"kolla upp en person" görs via tingsrätt om personen i fråga är dömd.
Att du hittar personen är ganska meningslöst, ja då vet du kanske vem det är men vad hjälper det? sen kan x agera målvakt vara ostraffad det tar kanske 20-30 bedrägerier innan ens polisen gör något och pengarna är redan borta.

Japp polisanmäl och läropengar, läs på hur man köper nånting säkert. Hitta.se räcker inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyvärr så börjar det bli mer och mer att man enbart ska göra affärer face 2 face.

Finns ju en chans att han varit iväg på jobb idag och du kanske får svar imorgon.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Det har ju knappt gått två dagar sen er uppgjorda affär, det finns ju faktiskt omständigheter som kan göra att man inte kan få iväg ett paket när man annars tänkt göra det. Om köparen då ligger på och hetsar så är det kanske inte jättelångt för vissa till att kommunikationen blir spänd. Försök lösa det med säljaren och få vettig kontakt, men om det verkligen är så att det är ett bedrägeri som begås så polisanmäl definitivt.

Permalänk
Medlem

Personligen känner jag att det kan vara för tidigt att vara upprörd efter 2 dagar. Förhoppningsvis kommer kortet inom kort.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Kan ju ha hänt vad som helst med säljaren som gör att denne inte kan svara. Att polisanmäla för du inte fått svar samma dag är väl att ta i.
Tänk på att det snart är helg vilket gör att det kommer dröja ännu längre innan du möjligtvis får ditt paket.

Jag brukar också vara online hela tiden eftersom jag alltid har en flik med SweC uppe. Det innebär inte att jag sitter och läser på SweC 24/7, utan bara att fliken är uppe med mig inloggad.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag väntat längre innan ytterligare åtgärder. Han kanske talar sanning och skickar kortet när han löst situationen.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk

Jag hade också väntat lite, ibland kommer där lite grejer i vägen. ha lite is i magen.

som sagt får du inte kortet får du se det som läro pengar. om han inte blåser dig så går ju affären som vanligt.

blåser han dig så lär du inte se dom igen i vilket fall så det är inte lönt att hetsa upp sig i konversationen.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

Om det skulle vara så att du blir lurad. Vilket är för tidigt att säga. Så ska du självklart polisanmäla efter att gjort detta klart för bedragaren (de flesta brukar betala tillbaka då). Har själv råkat ut för bedragare via sweclockers ett flertal gånger. Liksom du har alla uppgifter stämt .

Och det går faktiskt att få tillbaka pengar efter en anmälan också. Fick igen 1100 kr nyligen efter tre år! Han hade nog till slut tröttnat på att ha kronofogden efter sig .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Xcalibur:

Jag har råkat ut för 2 bedrägerier, och polisen + kronofogden hjälpte med bägge.
Har du personuppgifter (som man alltid ska ta), adress, telefon etc så är det relativt lätt att sätta polisen eller kronofogden på personen.

För framtiden, så vid affär över nätet ska man kolla nedan INNAN pengar skickas. Kolla eniro etc. Finns inte nedan uppgifter så gör inte affären:

  • Personnummer

  • Adress

  • Telefon

  • Referenser

Vis swish så kan pengar dras tillbaka INOM 1 dag från mottagarens konto.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

@Xcalibur:
Vis swish så kan pengar dras tillbaka INOM 1 dag från mottagarens konto.

Detta stämmer absolut inte. Du kan aldrig ta tillbaka pengar men du kan avbryta en vanlig kontoöverföring med vissa banker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

@Xcalibur:

Jag har råkat ut för 2 bedrägerier, och polisen + kronofogden hjälpte med bägge.
Har du personuppgifter (som man alltid ska ta), adress, telefon etc så är det relativt lätt att sätta polisen eller kronofogden på personen.

För framtiden, så vid affär över nätet ska man kolla nedan INNAN pengar skickas. Kolla eniro etc. Finns inte nedan uppgifter så gör inte affären:

  • Personnummer

  • Adress

  • Telefon

  • Referenser

Vis swish så kan pengar dras tillbaka INOM 1 dag från mottagarens konto.

Har pengarna gått via Swish så har de gått. Det är inte en transaktion du kan reversera utan motpartens godkännande.

Permalänk
Avstängd

@AquaRelliux:

Du kan ju vänta en vecka innan du gå vidare.

Om du känner för att prata med han så kan du ringa till han och höra hur det ligger till?

Om du känner dig lurad ring då till hans tjej och fråga om det stämmer så får man reda på om allt stämmer?

Sen så har jag lite svårt att tro att en medlem som har vart här sen 2004 skulle lura någon för lite pengar och riskera att blir avstäng.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Om man använder en telefon för Swish som inte har ett abonnemang är nog ens avsikter ganska klara tyvärr. Detta var något jag märkte efter att jag skickat pengarna. Jag har dock troligen hittat hans riktiga nummer, men det svarar han inte på så klart.

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk

@Chrisj:

Det är inte sant.
Har du skickat fel så kan du kontakta bank så för de tillbaka pengarna inom 1 dag.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk

@BengaBang:

Ring valfri bank så kan de intyga att inom 1 dag, OM pengarna skickats till fel nummer, dras tillbaka.

Naturligtvis ska det finnas säkerheter om man skickar till fel nummer?

Blir det ett polisärende kan banken dra tillbaka pengar från mottagarens konto efter 1 dag, men då ska det vara ett polisärende.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Ge det 1v har du inte hört något nytt så gör du polisanmälan. Spara alla konversationer som bevis. Det är väldigt låg chans att få tillbaka pengar eller att det kommer hända något mer om det visar sig att personen kapat kontot.
Åkte själv på detta på tradera, där är ändå kontona registrerade med personnummer men är kontot kapat ska polisen bevisa att händelsen och tidpunkten går att koppla till brottslingen.
Tråkigt för dig och nuförtiden tar jag som vana att dyrare affärer gör jag F2F eller så lägger jag nån tusenlapp extra och köper från butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

@Chrisj:

Det är inte sant.
Har du skickat fel så kan du kontakta bank så för de tillbaka pengarna inom 1 dag.

Nu vet du inte vad du talar om. Jag var tvungen att godkänna återbetalning av felaktig insatt belopp. Det tog dagar trots samma bank i bara administration.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Köpes annonser är rätt farliga. Har i stort sett haft scammingförsök på alla de köpes annonser jag haft på blocket. Tillvägagångssättet är nästan alltid att de vill ha handpenning. Skicka aldrig handpenning till någon!

Det är billigare att köpa ett nytt kort än bli blåst på ett billigt!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Om man använder en telefon för Swish som inte har ett abonnemang är nog ens avsikter ganska klara tyvärr. Detta var något jag märkte efter att jag skickat pengarna. Jag har dock troligen hittat hans riktiga nummer, men det svarar han inte på så klart.

Jag har ett annat kontantkort än det jag ringer/sms på till min swish, behöver inte vara en scammer bara för man har två kort ?
Jag hoppas det löser sig och att han skickar grejerna till dig.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av Defender:

Jag har ett annat kontantkort än det jag ringer/sms på till min swish, behöver inte vara en scammer bara för man har två kort ?
Jag hoppas det löser sig och att han skickar grejerna till dig.

Och det kontantkortet är också frånkopplat så det inte finns något abonnemang till det?

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Och det kontantkortet är också frånkopplat så det inte finns något abonnemang till det?

Jag skrev ju att det var ett kontantkort, Det är det kortet jag använder att ringa/sms på också.
Frånkopplat kan det inte vara då är det ju ur funktion.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av Defender:

Jag skrev ju att det var ett kontantkort, Det är det kortet jag använder att ringa/sms på också.
Frånkopplat kan det inte vara då är det ju ur funktion.

Det kan det visst vara, telefonnummret behöver bara fungera första gången du ställer in Swish på telefonen. Sen kan du ta ut sim och kasta det och säga upp abonnemanget. Sätter du din telefon på wifi så fungerar swish, tydligen är detta ganska vanligt sätt att scama folk på swish med

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Det kan det visst vara, telefonnummret behöver bara fungera första gången du ställer in Swish på telefonen. Sen kan du ta ut sim och kasta det och säga upp abonnemanget. Sätter du din telefon på wifi så fungerar swish, tydligen är detta ganska vanligt sätt att scama folk på swish med

Men det är ändå kopplat till hans bankkonto så det är ju hur enkelt som helst att hitta han ändå.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Det har kommit till min kännedom att personen har försökt att lura flera personer på "köpes" annonser, så sent som idag. Därför tänker jag gå ut med en varning gör inga affärer med medlemmen *namn borttaget*.

Tog bort användarnamn.
Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Det har kommit till min kännedom att personen har försökt att lura flera personer på "köpes" annonser, så sent som idag. Därför tänker jag gå ut med en varning gör inga affärer med medlemmen *namn borttaget*.

Polisanmäl honom, kontakta din bank.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte heller vad ni med Swish dillar om. Jag fick felaktigt 30 000 swishat till mitt konto i somras, eftersom jag var på semester och har en värdelös bank som inte tillåter att man gör en ”tillfällig ändring” av swishbelopp med något annat än sin ”dosa” så kunde jag själv inte Swisha tillbaka.

Ringer banken som trots att dom kan identifiera mig med bankid över telefon säger att det måste vara JAG som swishar pengarna, dom kan inte swisha tillbaka åt mig.

Tillslut efter 52 vändor med ”eskalerad” support och ”chefer” så lyckas dom iaf hjälpa mig att höja den tillfälliga beloppsgränsen så jag kan swisha tillbaka stålarna.

Att dom på nått sätt hade fixat en återbetalning eller reversering av överföringen var _totalt_ omöjligt.

Ontopic: Snackas mycket om referenser. Någon måste ju vara den första för att man öht ska kunna få referenser.... Dock kan ju tipset vara att inte göra en distansaffär med någon utan referenser.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AquaRelliux:

Det har kommit till min kännedom att personen har försökt att lura flera personer på "köpes" annonser, så sent som idag. Därför tänker jag gå ut med en varning gör inga affärer med medlemmen *namn borttaget*.

Hej!

Det låter ju inte alls bra. Jag tog bort användarnamnet i ditt inlägg för att undvika onödig häxjakt och ryktesspridning om specifika medlemmar. Vi tar detta vidare privat så kan vi hjälpa till att lösa situationen.

Jag vill också uppmana alla att kontakta oss så snabbt som möjligt som möjligt om det är problem med marknaden så att vi kan hjälpa till.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ptah:

Ge det 1v har du inte hört något nytt så gör du polisanmälan. Spara alla konversationer som bevis. Det är väldigt låg chans att få tillbaka pengar eller att det kommer hända något mer om det visar sig att personen kapat kontot.
Åkte själv på detta på tradera, där är ändå kontona registrerade med personnummer men är kontot kapat ska polisen bevisa att händelsen och tidpunkten går att koppla till brottslingen.
Tråkigt för dig och nuförtiden tar jag som vana att dyrare affärer gör jag F2F eller så lägger jag nån tusenlapp extra och köper från butik.

Det är faktiskt väldigt hög chans att få pengarna tillbaka, bara man fullföjer polisanmälan, det kommer ta tid men har man bevis som kvitton på överföringar och konversationer så är det solkart.

Har personen i fråga gjort det mot flera personer så är han/hon rökt, det är inte så att polisen bara "glömmer" bort det, bara om det är bristande bevis så läggs det ner.

Tradera är en annan femma, speciellt om Swish inte är inblandat.

Sen är väl swish kopplat till bankkonto, att båda blir "kapade" är ju osannolikt, om bara swish blir kapat så kommer personen inte åt pengarna ändå.

Permalänk
Skrivet av Epic:

Hej!

Det låter ju inte alls bra. Jag tog bort användarnamnet i ditt inlägg för att undvika onödig häxjakt och ryktesspridning om specifika medlemmar. Vi tar detta vidare privat så kan vi hjälpa till att lösa situationen.

Jag vill också uppmana alla att kontakta oss så snabbt som möjligt som möjligt om det är problem med marknaden så att vi kan hjälpa till.

Personen är aktiv i detta nu. Och han scammar folk hela dagarna. Vill inte att någon annan ska bli drabbad. Självklart kan vi pratas vid om detta så fort som möjligt

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.